LSM brengt deze loc uit in juli/augustus. In verschillende versies beschikbaar. Zonder opschrift, NS, NMBS, AngelTrains.
Zie LSM website
Ik veronderstel dat dit de nieuwe REEKS 28 wordt met nummers 2801 tot 2843.
Ik hoop dat LSM hen in deze nieuwe nummering uitbrengt.
Ik heb er ondertussen ook twee van besteld.[:p]
Ik geloof dat ik het hier ooit eens ergens vermeld heb (of dat iemand anders me voor was [:o)]).
Ze brengen de loc in 4 varianten uit. 1 maal in de standaard uitvoering zoals hij geleverd werd en gebruikt werd voor de testen op het Belgische net. Een ander model met het nummer 2801 dacht ik en nog 2 andere varianten, maar ik kan er zo direct niet meer opkomen. Ik zit momenteel op mijn werk dus ik kan ook niet echt zoeken, maar tenzij iemand anders mij voor is zal ik vanavond weten te melden welke varianten er juist zullen komen. [;)]
Ze kwamen in ieder geval al allemaal in zowel 2- als 3-rail.
- 12140 NMBS 186 124 zilver/ groen / wit DC
- 12141 NMBS 186 121 zilver/ groen + angel logo DC
- 12142 NMBS 2803 zilver/ groen / wit DC
- 14005 NS zilver/ groen / wit DC
- 14006 NS zilver/ groen + angel logo DC
Juist, het waren maar 3 Belgische varianten. Ik heb het ondertussen ook gevonden, ik had me blijkbaar vergist. [:I]
Ach ja, bij mij komt hij er toch niet in. Ik vind het maar lelijke dingen. Hadden de kleurtjes nu iets mooier geweest had ik het misschien nog kunnen overwegen om hem toch te kopen. Nu dus niet.
Kan iemand mij zeggen met welke Duitse loc de traxx overeenkomt?
citaat:
Geplaatst door Anarchy
Kan iemand mij zeggen met welke Duitse loc de traxx overeenkomt?
Geen, de Duits heeft enkel AC traxxen, geen MS (vierspannig).
De zwitsers hebben wel hun 484 in cargo en transalpino livrij, die zijn gelijkaardig aan het type dat hier geleverd zal worden.
Het is voor de goeie sounddecoder te vinden. Welke heb ik nodig? Of beter, bestaat die?
Zou LSM samenwerken met ACME ?
Misschien brengt Roco hem ook uit.
Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
ik heb eentje besteld.
Om door te wachten, hier een Re484 Cisalpino van ACME
(http://i29.photobucket.com/albums/c293/vabeg/Picture001_19.jpg)
citaat:
Geplaatst door Anarchy
Het is voor de goeie sounddecoder te vinden. Welke heb ik nodig? Of beter, bestaat die?
De loksound 52483 is van een 185 (subserie 001-200) en de 482, nu heeft het nieuwe type dat aan de nmbs zal geleverd worden andere, nieuwere thyrisoren, wat dus ook zijn invloed zal hebben op de aanstruring van de motor en dus het geluid. Op de site van esu kan je een fragmentje beluisteren van het oude type, ik heb het nieuwe type ook al gehoord en het klinkt wel anders wanneer deze optrekt.
citaat:
Geplaatst door 13erke
citaat:
Geplaatst door Anarchy
Het is voor de goeie sounddecoder te vinden. Welke heb ik nodig? Of beter, bestaat die?
De loksound 52483 is van een 185 (subserie 001-200) en de 482, nu heeft het nieuwe type dat aan de nmbs zal geleverd worden andere, nieuwere thyrisoren, wat dus ook zijn invloed zal hebben op de aanstruring van de motor en dus het geluid. Op de site van esu kan je een fragmentje beluisteren van het oude type, ik heb het nieuwe type ook al gehoord en het klinkt wel anders wanneer deze optrekt.
Bedankt. Geen sounddecoder dan.
Weet iemand of LSM ook de rode traxx op de planning heeft staan?
In de nieuwigheden catalogus in ieder geval wel, ik heb er ondertussen al ??ntje besteld, maar ik voorzie daar nu nog geen budget voor, God weet wanneer die uitkomt???
welke versie?
ik maak hem wel.................
Matrix komt ook met een "Angel" versie voor ongeveer 109 euro............
Deze zou ik h??l graag aan mijn collectie toevoegen....[:p]
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/treinen1519.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/treinen1521.jpg)
Een zielige schildering.
Ik dacht dat ze er ook iets moois ging van maken zoals met de rijtuigen gebeurd is.
ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
het is geen schildering maar een hele grote stikker[:D]
Bedankt Erwin, die versie bedoel ik. Heb je info over artikelnrs en dergelijke want ik heb er nog niets van gevonden op het net ...
zoals zoveel materiaal tegenwoordig beplakt is
Jan
de enigen die nog moeite doen om te verven, zijn dan weer niet graag gezien [:D]
citaat:
Geplaatst door nmbs
de enigen die nog moeite doen om te verven, zijn dan weer niet graag gezien [:D]
Das een echte pest aant worden die mannekes, en jammer dat daar niks tegen gedaan wordt, ik vertik het ook al een tijdje om nog D43, SOC en Verdeler te bellen ze, wordt daar toch niks tegen gedaan ...
Wie is een pest : de ververs, diegene die de vfervers niet graag zien, kan even niet volgen
Jan
Ik denk Jan dat ze het hier over de graffiti spuiters hebben.
(http://www.lsmodels.com/Elements/News/Bleu%2028.jpg)
Heb een oranje ACME afgelopen week in handen gehad (nee niet om te veranderen deze keer) maar ik vind de ACME's niet mooi, de dakopbouw is veel te grof.......... Kijken of ze LSM anders zijn.
Kees-jan
citaat:
Geplaatst door Anarchy
(http://www.lsmodels.com/Elements/News/Bleu%2028.jpg)
en de kleur van de " echte" , precies toch wel wat verschil in kleur h???
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/PICT0050.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/treinen033.jpg)
Zilveren panto's op het model en ik vind persoonlijk dat die panto s lelijk ogen [xx(]
De 2800 SNCB-B CARGO is ook voorzien bij M?rklin vanaf 2010
Ik moet wel zeggen dat de modellen van ACME niet zo mooi zijn.
De Roco modellen zijn v??l mooier.
Zien wat Roco doet.
Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Erwin,
Kleur verschilt idd, maar dit valt hoogstwaarschijnlijk te wijten aan de foto. Als ik roco coilswagens van b-cargo op foto wil zetten dan krijg ik ook een totaal ander kleurenpallet van dat groen ...
Ok?, dus LS kondigt hun Traxx ( Reeks 28) met enkele mooie foto's aan, maar wanneer kunnen we deze loc ook effectief gaan kopen, want er staan hier nog heel wat wagons te wachten om door deze loc getrokken te worden.[:p]
Ik wacht op Roco.
Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Ok?, dus LS kondigt hun Traxx ( Reeks 28) met enkele mooie foto's aan, maar wanneer kunnen we deze loc ook effectief gaan kopen, want er staan hier nog heel wat wagons te wachten om door deze loc getrokken te worden.[:p]
De Reel-Cees versie is er al maarja die is iets duurder dan de LS versie.................
Kees-Jan
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Ok?, dus LS kondigt hun Traxx ( Reeks 28) met enkele mooie foto's aan, maar wanneer kunnen we deze loc ook effectief gaan kopen, want er staan hier nog heel wat wagons te wachten om door deze loc getrokken te worden.[:p]
Sja da's de vraag natuurlijk h?. Als we mogen voortgaan op de foto's die in der tijd op hun site geplaatst werden van de reeksen 11/12/21/27 dan zou het in ieder geval niet te lang meer duren eer ze in de winkel liggen.
Die reeks 28 ligt nog voor nieuwjaar in de winkel is beloofd, ze zijn zo goed als klaar.
Dit is ee mededeling
Merci Tufken.[;)]
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees
De Reel-Cees versie is er al maarja die is iets duurder dan de LS versie.................
Kees-Jan
Wat moet ik me daar bij voorstellen van "iets" duurder dan LS-model?
Zijn dat dan reeds veranderde LS modellen die al op de markt verschenen zijn?
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen,Eric.
Er staat een Lsmodels 2805 Dc op ebay... Ik wist nog niet dat ze geleverd waren.
Jawel, de Traxx-locomotieven zullen in de komende dagen uitgeleverd worden. Het gaat hem om de nummers 2805 en 2829, de 2803 komt een beetje later.
hoe zit het nu eigelijk met de kleuren? zijn ze zoals op de folder of toch zoals in de werkelijkheid?
Groeten, Peter
Hopelijk zitten er ook Ac modellen tussen die niet aleen benummerd zijn met 2803.
citaat:
Geplaatst door the_gold
Er staat een Lsmodels 2805 Dc op ebay... Ik wist nog niet dat ze geleverd waren.
en als je uitpluist wie eigenlijk de verkoper [:D] is..dan zijn ze inderdaad uitgeleverd...
mvg Wim
citaat:
Geplaatst door patatje70
citaat:
Geplaatst door the_gold
Er staat een Lsmodels 2805 Dc op ebay... Ik wist nog niet dat ze geleverd waren.
en als je uitpluist wie eigenlijk de verkoper [:D] is..dan zijn ze inderdaad uitgeleverd...
mvg Wim
Er zijn meerdere verkopers. De ene doet de andere reageren [;)]
En spijtig genoeg zijn het nog altijd foto's van de folders. Nog geen 'echte' foto's. Nog een beetje geduld [:)]
Donderdag heb ik normaal mijn 28!
citaat:
Geplaatst door the_gold
Donderdag heb ik normaal mijn 28!
Spannend!! Vergeet geen fotootje te placeren h
citaat:
Geplaatst door the_gold
Donderdag heb ik normaal mijn 28!
Ik ben benieuwd, want de aanbieding op eBay loopt pas af over 29 dagen!
citaat:
Geplaatst door doomslu
citaat:
Geplaatst door the_gold
Donderdag heb ik normaal mijn 28!
Ik ben benieuwd, want de aanbieding op eBay loopt pas af over 29 dagen!
dat zijn verkoopstechnieken....je kan ze ook rechtstreeks kopen.. de meeste verkopers zijn personen die ook een modelbouwwinkel hebben..allen door ons welbekend.. gewoon massa-reclame
moet je eens uitpluizen...
mvg Wim
citaat:
Geplaatst door patatje70
citaat:
Geplaatst door doomslu
citaat:
Geplaatst door the_gold
Donderdag heb ik normaal mijn 28!
Ik ben benieuwd, want de aanbieding op eBay loopt pas af over 29 dagen!
dat zijn verkoopstechnieken....je kan ze ook rechtstreeks kopen.. de meeste verkopers zijn personen die ook een modelbouwwinkel hebben..allen door ons welbekend.. gewoon massa-reclame
moet je eens uitpluizen...
mvg Wim
Massa reclame? Ebay is gewoon een webwinkel zoals alle andere niet.
Maar dan voor iedereen die er iets te koop wil op aanbieden, ze betalen er ook voor aan Ebay.
Dat moet je niet uitpluizen want de naam van de winkeliers staan er toch bij op de eerste pagina.
citaat:
Geplaatst door chef garde
citaat:
Geplaatst door the_gold
Donderdag heb ik normaal mijn 28!
Spannend!! Vergeet geen fotootje te placeren h?!
Zal ik zeker niet vergeten! Als ik kan uitpluizen hoe het moet...
Anders mail ik de foto's wel even dan.
Behoorlijk simpel hoor Nicolas: registreer u op www.photobucket.com, daar jou foto uploaden. Eens hij daar opstaat, efkes erboven met de wijzer, rechts klikken, naar Eigenschappen. Dan verschijnt een klein kadertje op je scherm en daar kan je dan de link kopieren. Keer dan naar deze link op MSM, daar Afbeelding invoegen, en tussen img en /img plak je dan die link.
Zo te zien heb ik nog altijd een account daar. Dat zal dus geen probleem zijn.
even een klein testje als het mag?
(http://i425.photobucket.com/albums/pp337/16erke/P1000596.jpg?t=1257003151)
(http://i425.photobucket.com/albums/pp337/16erke/P1000597.jpg?t=1257003228)
2829 rijdt sinds 17.00 uur rond op mijn baan, na bezoekje aan winkel te D. 2805 ook gezien zowel DC als AC
groeten
ik zal eens proberen een foto te posten...
CV 113 en 114 bij lokpilot v3.0 is voor lichten langs beide zijden te dimmen. Of het derde koplicht daarbij inbegrepen is zal je even moeten bekijken [;)]
Ik geloof zelfs dat als je dat CV op 0 zet, het nog hard genoeg brand.
C?dric
En toch blijft de groene kleur me tegenvallen.[:(]
Spijtig want verder ziet het er echt goed uit.[:0]
Op foto's mag je dan ook niet echt voortgaan.
http://www.modeltrein-paradise.com/images/Traxx.JPG
Hier staan ze bijvoorbeeld al heel anders op ...
In mijn ogen klopt het kleur.. die ene foto is gewoon een beetje overbelicht door de felle lampen wat direct een verkeerd beeld geeft over de kleur.
Weet iemand hoe je de indusi sensoren moet aanbrengen?
De tekening vind ik nogal onduidelijk...
citaat:
Geplaatst door amibo
Weet iemand hoe je de indusi sensoren moet aanbrengen?
De tekening vind ik nogal onduidelijk...
Tiens, de collega's op TMM hebben hetzelfde probleem [:D]
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/indusi.jpg)
Helpt dit [?]
Heel veel! bedankt[:)]
Ik denk dat ze er aan gelijmd moeten worden.
Er zit er toch maar 1 aan per draaistel ?
Voor liefhebbers van Traxx'en, deze heb ik 's morgensvroeg op 11/11 (niet iedereen had een dag cong? ...), gespot in station van Brugge.
(http://i995.photobucket.com/albums/af77/chefgarde/100_2676.jpg?t=1257996838)
citaat:
Geplaatst door amibo
Heel veel! bedankt[:)]
Ik denk dat ze er aan gelijmd moeten worden.
Er zit er toch maar 1 aan per draaistel ?
Inderdaad, een per draaistel.
Tof die foto van de ECR Traxx! dient momenteel voor opleiding voor inzet naar Frankrijk!
had er nog geen foto van gezien!! [:)]
Hier een verslag van de loc.
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=516:lsmodels-2800-serie-nmbs&catid=107:lsmodels&Itemid=51
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/PB139976.jpg~original)
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/PB139975.jpg~original)
Zo, mijn indusi zit er op.
Mooi Amibo, maar kan je mss ook even vertellen hoe je dit precies gedaan hebt??
THX[;)]
Met superlijm vastgezet en geplaatst door op de aangeven plek te richten (zoals staat op de bijsluiter)
De remlijding moet er voorhangen en die moet je iets naarbuiten buigen.
Het is eigenlijk gewoon proberen, even vastklikken of in een gaatje duwen zit er niet in[:(]
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/PB140018.jpg~original)
Hier een foto van dichtbij
We zijn toch wel meer gewoon van LSM dan van ACME.
Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Na wat suggesties van Bob heb ik ze ook geplaatst, met extra foto's in de bespreking (laatste pagina)
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=516%3Alsmodels-2800-serie-nmbs&catid=107%3Alsmodels&Itemid=51&limitstart=2
Hle 28 vs. ... hle 28 :
(http://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/28vs28.jpg)
Bijna zestig jaar tussen deze twee 28'en en toch nog samen op de foto !
Modelspoorse groeten,
Eric.
citaat:
Geplaatst door Chris
Na wat suggesties van Bob heb ik ze ook geplaatst, met extra foto's in de bespreking (laatste pagina)
Moet je wel deze regel aanpassen:
"
Die indusie spoelen heb ik lekker terug in de doos gedaan."
[:D][;)]
Mooie foto Rixke! Hopelijk komt die ls 28 ook uit, de oude versie dan[:)]
oeps...
Ik dacht dat Indusi's maar aan elke zijde een geplaatst werd (bij de DB) toch, of is dit ook alweer verandert.
PS: Indusi betekend: INDUktive zug SIcherung.
citaat:
Geplaatst door Peter
Ik dacht dat Indusi's maar aan elke zijde een geplaatst werd (bij de DB) toch, of is dit ook alweer verandert.
In mijn post van 12/11/2009 : 08:06:09 , schrijf ik :
citaat:
Inderdaad, een per draaistel
Ik zie nergens een andere melding [;)]
Ik bedoelde 1 aan elke zijde van de lok, dus niet per draaistel.
Heb net nog even nagekeken. Dus alle DB loks hebben 1 indusi aan iedere zijde van de lok, en die is niet altijd aan de draaistellen bevestigd. Ook bij de Belgische reeks 16 is di zo. De reeks 27 heeft er geen (althans niet op het LSM model)
citaat:
Geplaatst door Peter
Ik bedoelde 1 aan elke zijde van de lok, dus niet per draaistel.
Heb net nog even nagekeken. Dus alle DB loks hebben 1 indusi aan iedere zijde van de lok, en die is niet altijd aan de draaistellen bevestigd. Ook bij de Belgische reeks 16 is di zo. De reeks 27 heeft er geen (althans niet op het LSM model)
Nog eens een limiet van mijn nederlands [:(][:(][:(]
Dus de traxx, een per draaistel, eens links en eens rechts [;)]
De 16 ging wel in Duitsland, dus Indusi.
De 27 in Duitsland [?]
citaat:
De 27 in Duitsland [?]
Mss bedoelde hij de 18, want deze ging ook naar Duitsland. (de mooie 18, niet die nieuwe Playmobil locomotief [:o)])
De meeste (alle??) Belgische loks kunnen tot in Duitsland rijden, d.w.z. tot in Aachen Hauptbahnhof
In dat station zijn er verschillende sporen waar de spanning kan omgeschakeld worden. Ofwel van het Duitse naar het Belgische systeem, ofwel van het Duitse naar het Nederlandse systeem.
Zelfs Belgische tweetjes kwamen tot in Aachen Hbf.
citaat:
Geplaatst door Peter
De meeste (alle??) Belgische loks kunnen tot in Duitsland rijden, d.w.z. tot in Aachen Hauptbahnhof
In dat station zijn er verschillende sporen waar de spanning kan omgeschakeld worden. Ofwel van het Duitse naar het Belgische systeem, ofwel van het Duitse naar het Nederlandse systeem.
Zelfs Belgische tweetjes kwamen tot in Aachen Hbf.
Dat stukje grensbaanvak was/is een uitzondering om zonder Indusi te rijden. De spanning heeft niks te maken met Indusi/Memor/ATB/TBL....
Niet alle materieel was/is toegelaten op dat baanvak! Enkel 21/27 16 en 18, 22,23 en 25 en klassieke motorstellen met JH. Reeks 20, Breaks, am 96...zijn nog steeds niet toegelaten.
Materieel moet nu uitgerust zijn met GSM R, en enkel reeks 27 en klassieke motorstellen met JH, beide uitgerust MET voorziene GSM R.
en de 55'ers met GSM-R zijn er ook welkom! [;)]
citaat:
Geplaatst door Peter
De meeste (alle??) Belgische loks kunnen tot in Duitsland rijden, d.w.z. tot in Aachen Hauptbahnhof
In dat station zijn er verschillende sporen waar de spanning kan omgeschakeld worden. Ofwel van het Duitse naar het Belgische systeem, ofwel van het Duitse naar het Nederlandse systeem.
Zelfs Belgische tweetjes kwamen tot in Aachen Hbf.
Och, sorry [:(]
Die enkele kilometers was ik vergeten. Maar daar is geen Indusi voor nodig. Alleen GSM-R is vereist... en gehomolegeerde reeksen [;)]
Hoeveel nummers zijn er al in de Traxx van de NMBS en hoeveel komen er?
citaat:
Geplaatst door treinliefde
Hoeveel nummers zijn er al in de Traxx van de NMBS en hoeveel komen er?
3 + 40, allemaal toegekomen (//%22http://www.wallorail.be/actu/0709/6.htm%22) (behalve de 5 die reeks 29 (//%22http://www.wallorail.be/actu/1109/18.htm%22) zouden vormen)
citaat:
Geplaatst door Peter
De meeste (alle??) Belgische loks kunnen tot in Duitsland rijden, d.w.z. tot in Aachen Hauptbahnhof
In dat station zijn er verschillende sporen waar de spanning kan omgeschakeld worden. Ofwel van het Duitse naar het Belgische systeem, ofwel van het Duitse naar het Nederlandse systeem.
Zelfs Belgische tweetjes kwamen tot in Aachen Hbf.
Het Nederlandse systeem?? Waarom dat dan? Er is geen Nederlands baanvak in de buurt....
Als wij naar Aachen rijden zie ik anders op de spoorlijn waar we een heel stuk naast rijden (Heerlen, Kerkrade), bovenleiding hangen.
Mischien dat Jos (Grove Den) hier uitsluitsel over kan geven. Die woont daar vlak bij.
Ook de treinstellen die we daar zien zijn toch echt geen diesel stelletjes.[:D][:D][:D]
De lijn naar Kerkrade-Heerlen takt pas in Herzogenrath af, das is vele kilometers verder. Zelfs de lijn naar Simpelveld (nu onderbroken) lag dichterbij, maar ook nog ruim ten noorden van Aken. Beide lijnen zijn niet ge?lektrificeerd en ook nooit geweest (bovendien had dan ook de lijn Herzogenrath-Aken geheel omschakelbaar moeten zijn, wat praktisch onmogelijk is). Het enige elektrische NS-materieel dat in Aken is geweest zijn nieuwe stellen van Talbot, achter een dieselloc.
Als jij via Montzen of Welkenraedt in Aken aankomt kom je overigens helemaal niet langs een lijn uit Nederland
citaat:
Als jij via Montzen of Welkenraedt in Aken aankomt kom je overigens helemaal niet langs een lijn uit Nederland
Ik kom helemaal niet van die kant[:0][:0][:0]
Ik rij via Stein, Kerkrade en Heerlen (staat ook in mijn vorig bericht).
citaat:
Geplaatst door Peter
citaat:
Als jij via Montzen of Welkenraedt in Aken aankomt kom je overigens helemaal niet langs een lijn uit Nederland
Ik kom helemaal niet van die kant[:0][:0][:0]
Ik rij via Stein, Kerkrade en Heerlen (staat ook in mijn vorig bericht).
...Sicco bedoelde met "jij" ook niet op jou persoonlijk..............
citaat:
Geplaatst door the_gold
Mooie foto Rixke! Hopelijk komt die ls 28 ook uit, de oude versie dan[:)]
Dan zijn we toch al met twee !
Deze dateert noch uit halverwege de jaren negentig, maar draait toch nog af en toe dapper mee op mijn baan !
Modelspoorse groeten,
Eric.
En gelijk heb je Rixke [;)] Ik doe dat ook graag eens een oude gediende terug een paar rondjes laten rijden. Dat brengt altijd leuke herinneringen op. En een leuke oliegeur bij die oude marklins[:D]
citaat:
Geplaatst door dgrr57
citaat:
Geplaatst door Peter
Ik bedoelde 1 aan elke zijde van de lok, dus niet per draaistel.
Heb net nog even nagekeken. Dus alle DB loks hebben 1 indusi aan iedere zijde van de lok, en die is niet altijd aan de draaistellen bevestigd. Ook bij de Belgische reeks 16 is di zo. De reeks 27 heeft er geen (althans niet op het LSM model)
Nog eens een limiet van mijn nederlands [:(][:(][:(]
Dus de traxx, een per draaistel, eens links en eens rechts [;)]
De 16 ging wel in Duitsland, dus Indusi.
De 27 in Duitsland [?]
Elk draaistel van een TRAXX heeft 1 Indusiemagneet ter beschikking.
(dus 2 in het totaal)
Deze is bevestigd rechtsonder van het eerste draaistel in de rijrichting.
In Duitsland rijden we rechts , dus bv. bij signaalbeeld Vr0 (2 geel verwittiging) moeten we onmiddelijk de bedieningsknop (Wachsamkeitstaster) van de PZB inrichting bedienen (max. 4 seconden) om geen noodremming te krijgen (is door de ontvangst van een 1000Hz signaal van de Indusiemagneet - die ook rechts langs het spoor ligt) ; het gevolg is dat we dan onder een remkurve gaan rijden.
Daarom is de magneet aan het eerste draaistel bevestigd, omdat we anders nogal lang aan deze "Wachsamkeitstaster" moeten duwen.
?Bij het proefrijden van deze lok op K rails springt de lok uit de wissels. De reden is een onaangepaste sleper uit de oude Roco fluister versies. De sleper kan niet diep genoeg ingedrukt worden waardoor de bogie uit de sporen getilt wordt. Navraag bij de leverancier: 15% van alle geleverde loks hebben dit probleem gemeld, maar LS geeft geen oplossing. Lok wordt door ACME gebouwd en slechts door LS in een LS verpakking verkocht zonder NEDERLANDSTALIGE instructies en zonder instructie om de decoder af te stellen. Winkel was bereid lok terug te nemen.
OPLOSSING: sleper uitbreken en vervangen door een Brawa sleper als volgt
- Afdekking waarop sleper gemonteerd is losschroeven (2 schroefjes)
- Lipjes van sleper aan binnenzijde losmaken en en deze naar boven uit de uitsparing drukken waardoor de sleper en een plaatje loskomt.
- Electrische verbinding los solderen
- Gaatjevan 1.8 mm boren naast midden van langsrichting (anders onvoldoende spatie aan binnenzijde)
- Originele plaatje onder Brawa sleper leggen en samen vastschroeven op afdekking
- Afdekking terug plaatsen en verbinding terug solderen
LOK laten proefrijden: alle problemen zijn opgelost.
Kostprijs Brawa sleper 6 tot 8 Euro?
Dat van die handleiding klopt helemaal, geen nederlandstalige, zou moeten vind ik , met slepers heb ik geen ervaring, maar ook hier zou het eigenlijk toch niet mogen dat je er zoveel problemen mee hebt.
Het MOET van de eerste keer juist zijn, zo simpel is dat.[:(!]
Is dat bij wet niet verplicht, een Nederlandstalige handleiding? Voor een product dat bij ons verkocht wordt.
citaat:
Geplaatst door chef garde
Is dat bij wet niet verplicht, een Nederlandstalige handleiding? Voor een product dat bij ons verkocht wordt.
Blijkbaar niet, heb ik even ge-google-d. Ik was ook in die overtuiging.
Als het gaat over echte machines,
moet de handleiding wel in de taal van de eindgebruiker zijn. Zoniet mag de eindgebruiker procederen.
Maar bij speelgoed (waar onze treintjes toch onder vallen) en gebruiksartikelen (zoals DVD-speler, koffie-apparaat, ...) mag de handleiding in een veelvoorkomende taal zijn (d. i. Engels, Frans, Duits, Spaans). Maar er staat ook in de regels dat er wel de voorkeur aan gegeven wordt om er toch een handleiding in te steken in de taal van de eindgebruiker (in onze regionen dus Nederlands), maar dit doen producenten niet altijd wegens te veel geld [:(].
Zaak is er wel voor te ijveren, dunkt me. Het is een kwestie van respect t.o.v. de klant.
Paul
citaat:
Geplaatst door just4fun
citaat:
Geplaatst door chef garde
Is dat bij wet niet verplicht, een Nederlandstalige handleiding? Voor een product dat bij ons verkocht wordt.
Blijkbaar niet, heb ik even ge-google-d. Ik was ook in die overtuiging.
Als het gaat over echte machines, moet de handleiding wel in de taal van de eindgebruiker zijn. Zoniet mag de eindgebruiker procederen.
Maar bij speelgoed (waar onze treintjes toch onder vallen) en gebruiksartikelen (zoals DVD-speler, koffie-apparaat, ...) mag de handleiding in een veelvoorkomende taal zijn (d. i. Engels, Frans, Duits, Spaans). Maar er staat ook in de regels dat er wel de voorkeur aan gegeven wordt om er toch een handleiding in te steken in de taal van de eindgebruiker (in onze regionen dus Nederlands), maar dit doen producenten niet altijd wegens te veel geld [:(].
Zaak is er wel voor te ijveren, dunkt me. Het is een kwestie van respect t.o.v. de klant.
Paul
Deze beslissing hebben we te danken aan Jean-Luc Dehaene die jaren geleden Nederland hier niet in steunde om onze taal verplicht te houden in gebruiksaanwijzingen van alle consumptiegoederen. Hij was toen nog aan het hopen op de job die den Herman nu heeft.
citaat:
Geplaatst door Peter
citaat:
Als jij via Montzen of Welkenraedt in Aken aankomt kom je overigens helemaal niet langs een lijn uit Nederland
Ik kom helemaal niet van die kant[:0][:0][:0]
Ik rij via Stein, Kerkrade en Heerlen (staat ook in mijn vorig bericht).
Dan kom je dus ook door Maasmechelen [:)]
De NS-lijn waar je waarschijnlijk langsrijdt, is de gewone 1500-Volt lijn tussen Geleen en Heerlen die parallel met de autoweg loopt in de buurt van Spaubeek tot voorbij Nuth.
Gottardo
Vraagje ivm de reeks 28 van LS Models: handelt het hier om een beperkte reeks, of zullen deze loks ook nog in de toekomst te koop zijn? (kwestie van te weten of ik moet beginnen te panikeren [:D])
Gottardo
citaat:
Geplaatst door Gottardo
Vraagje ivm de reeks 28 van LS Models: handelt het hier om een beperkte reeks, of zullen deze loks ook nog in de toekomst te koop zijn? (kwestie van te weten of ik moet beginnen te pannikeren [:D])
Gottardo
Ik denk eerder een beperkte uitgave omdat ze die samen met ACME moeten uitbrengen
zie bericht hier http://www.de-pijl.be/modelbouw09_1112.html:
Hallo treinliefde,
dank je voor de nuttige info !
Groeten (deze keer niet uit het verre Maasmechelen, maar vanop mijn werk in Brussel [}:)])
Gottardo
@Gottardo , er zijn nog winkels die de 2829 hebben hoor , nog niet te snel panikeren dus.[;)]
citaat:
Geplaatst door ERVIN
@Gottardo , er zijn nog winkels die de 2829 hebben hoor , nog niet te snel panikeren dus.[;)]
Inderdaad niet panikeren, als het verloopt zoals bij de versie 11/12/21 en 27 daar staan er ook nog en hoopje van te koop op de sites, en deze waren toch ook "beperkt" in aantal?
Mijn zakken zijn dicht en denk er het mijne van .....[:)]
Allemaal truken van de foor, beperkt, wees snel, ??nmalige oplage, op = op, pff mn gat. 12/21/27 was ook idd beperkte oplage, nu geraken blijkbaar de specials als de 1206 en de 2709 nie allemaal uitverkocht ...
Trop is te veel [:(]
Portefeuilles zijn leeg [:D]
Tja en zo snijden de fabrikanten/winkeliers in hun eigen vel.
De mensen wat opjutten met hun zogenaamde beperkte reeksen.
Na een tijdje kom je ze goedkoper tegen op veilingsites.
Ik laat me niet meer zot maken en wacht rustig af....
Ik hoor het al, het is beter dat LS zich op de buitenlanse markt gaat storten want hier krijgen ze gewoon alleen kritiek.
Zo gaat dat in ons land, eigen bedrijven kunnen niet veel goed doen
Tja,
op sommige merken of handelaars mag kritiek gegeven worden, en op andere weer niet. Ik begrijp de reden waarom LSM handelt zoals ze nu doen, en die reden is in hun geval wel gegrond, maar je moet het ook langs de kant van de modelspoorders bekijken. Niet iedereen heeft zomaar het geld om direkt op die beperkte series te springen, en die dan genoodzaakt zijn om op een heruitgave na....tijd te wachten, terwijl anderen reeds lang dat model op hun baan hebben. Ikzelf ben afgestapt om direkt een model te kopen omdat het een beperkte oplage is. Ik koop een model als ik het wil, en niet waneer een merk zou willen dat ik het koop. Ik zou bv. nog graag een LSM reeks 18 kopen maar zal wel geduldig wachten tot het terug leverbaar is, of tot iemand het op een beurs of hier op het forum verkoopt.[:D][:D]
citaat:
Geplaatst door treinliefde
Ik hoor het al, het is beter dat LS zich op de buitenlanse markt gaat storten want hier krijgen ze gewoon alleen kritiek.
Zo gaat dat in ons land, eigen bedrijven kunnen niet veel goed doen
Hoge bomen vangen veel wind.
Ik denk heus wel dat de meeste modelbouwers blij zijn met de producten van onze Belgische fabrikanten.
Het is wel zo dat heel wat mensen niet tevreden zijn met de "beperkte reeksen". En ik begrijp ze, terwijl ik de fabrikanten ook kan begrijpen.
Enkele jaren geleden kloeg iedereen steen en been dat er niks Belgisch op de markt kwam... als ik moet kiezen: geef mij dan maar de overvloed die we nu kennen...
citaat:
Geplaatst door treinliefde
Ik hoor het al, het is beter dat LS zich op de buitenlanse markt gaat storten want hier krijgen ze gewoon alleen kritiek.
In het frans :
Nul n'est proph?te en son pays [;)]
Maar wees gerust : ga eens wandelen op franse (van Frankrijk) forums en leest daar de kritiek op LS. Daar tegen zijn de belgen heel brave mensen [:D]
En men zegt ook, nog altijd in het frans (sorry voor mijn beperkt nederlands) :
qui aime bien, charrie bien [:D]
Zoals de meeste reacties hierboven al aangeven, ben ik ook de voorbije maanden een totaal nieuwe richting ingeslagen met mijn modeltreinen. Aankondigingen, beperkte reeksen, het overaanbod, het niet nakomen van levertermijnen, het kan me allemaal niet meer schelen. [^] Bij een paar aankopen in het verleden, heb ik vastgesteld dat de "nieuwe" merken meestal wel mooi gedetailleerd zijn maar technisch niet voldoen aan mijn behoefte zodat ze meer geschikt zijn om in vitrinekasten te staan dan als rijdend materiaal op mijn baan. Ik heb dan ook besloten om alleen nog maar rollend materiaal aan te kopen van mijn "huismerk". Ik moet zeggen: ik heb een veel grotere voldoening bij het uitoefenen van mijn hobby en mijn geldbeugel vaart er wel bij... [;)] Ik merk dan ook dat er velen zijn die mijn redenering volgen. Benieuwd wanneer de fabrikanten het zullen inzien... [:I]
citaat:
Geplaatst door boke
Zoals de meeste reacties hierboven al aangeven, ben ik ook de voorbije maanden een totaal nieuwe richting ingeslagen met mijn modeltreinen. Aankondigingen, beperkte reeksen, het overaanbod, het niet nakomen van levertermijnen, het kan me allemaal niet meer schelen. [^] Bij een paar aankopen in het verleden, heb ik vastgesteld dat de "nieuwe" merken meestal wel mooi gedetailleerd zijn maar technisch niet voldoen aan mijn behoefte zodat ze meer geschikt zijn om in vitrinekasten te staan dan als rijdend materiaal op mijn baan. Ik heb dan ook besloten om alleen nog maar rollend materiaal aan te kopen van mijn "huismerk". Ik moet zeggen: ik heb een veel grotere voldoening bij het uitoefenen van mijn hobby en mijn geldbeugel vaart er wel bij... [;)] Ik merk dan ook dat er velen zijn die mijn redenering volgen. Benieuwd wanneer de fabrikanten het zullen inzien... [:I]
De locs die ik bv. van ls models heb, rijden 1000x beter dan die van bv. Trix.
Welke technische behoeftes heb jij dan zo speciaal dat de "nieuwe " merken er niet aan voldoen ??
citaat:
Geplaatst door centauri167
Welke technische behoeftes heb jij dan zo speciaal dat de "nieuwe " merken er niet aan voldoen ??
Hier wil ik enkele van mijn bevindingen geven zonder en welles-nietes-spelletjes te ontketenen en verder ga ik daar ook niet meer op in:
Van mijn LSM reeks 13 verwacht ik niet dat ik die regelmatig open kan doen zonder brokken, alhoewel er eigenlijk toch af en toe onderhoud moet aan gebeuren. [:(!]
De mooie B-colli wagons van hobby Trade daar werkte ??n kortkoppelingsmechanisme niet van als ik er mee thuis kwam en een tweede begaf het ook na het vervangen van de koppeling. Dit mechanisme is veel te fragiel uitgevoerd. En het erge eraan is dat je er precies langs geen kanten bij kan om het veertje terug op zijn plaats te krijgen. [:(!] Iemand een idee? [?]
Bij een Mehano loc class 66 draaide er ??n vijs al "zot" in de plastic kap na ??n maal te hebben geopend voor het plaatsen van een decoder. [:(!]
Ik noem zulke zaken geen kwaliteit. Uiteindelijk kost het materiaal waaruit locs en wagons zijn gemaakt maar een fractie van de ontwikkelprijs. Dan wil ik hiervoor ook goed ontwikkelde produkten! [;)] Geen ??n van bovenvermelde problemen heb ik al tegengekomen bij mijn huismerk. [^] Gelukkig heb ik hier nog enkele oude rakkers staan van mijn huismerk die ik digitaliseer. Ze moeten dan zeker niet onderdoen voor de nieuwe, hedendaagse locs... [^]
Ergens moet ik Boke gelijk geven.
LSM maakt prachtige modellen (jawel) maar onderhoudsvriendelijk kan ik ze niet noemen. Eerst een aantal onderdelen losmaken telkens je de lok wil openen voor bv. een decoder te plaatsen, smeren, is niet ideaal.
Mehano, tja voorzichtig met de schroefjes. Ze draaien heel vlug door, en de 41 met al zijn draden op een kartonnen plaatje[:0][:0]
Ben ik nu enkel op de kap van de "nieuwe" merken bezig..nee hoor.
Ook Roco heeft een paar modellen waar je vier handen voor nodig hebt om hem te openen of te sluiten (bv de DB baureihe 64)
Het Bemo treinstel dat ik heb is idem (4 handen) waarbij je heel goed moet opassen dat de kleine veertjes voor de binnenverlichting niet wegspringen bij het openen
Ook merken als Brawa, Fleischmann, Trix, Piko enz hebben hun probleemkinderen.
Probeem maar eens een Piko DB baureihe 82 terug te monteren nadat je er een decoder hebt ingebouwd (het angstzweet breekt me terug uit[:0]
Waarschijnlijk is dit een gevolg van de supergedetaileerde modellen die nu op de markt zijn, en, mischien ook een gewild door de merken, als je kijkt wat ze vragen voor een gewoon nazicht (winkels of merken)zoals smeren, en reinigen.
Nee, de tijd dat we een lok met een of twee schroefjes konden openen is voor de meeste modellen wel voorgoed voorbij.
Geen idee of er hier al mensen zijn die de AC versie hebben gekocht, maar naart schijnt bolt die heel slecht en graakt 'm niet over de wissels uit [B)]omdat de sleper niet hoger kan..
Jammer wel!
Groeten, Peter
(http://i173.photobucket.com/albums/w72/nmbsdiesel/STP655091.jpg)
ik heb de 2805 (gelijkstroom+decodertje erin) aangeschaft, mooie loc!
op enkele oude Lima NMBS E-locs is dit mijn eerste E-loc! Kon hem niet laten aan mijn neus passeren daar ik er elke dag mee bezig ben [;)]
moet er wel eens mee terug naar de winkel want er is een opening van +/- 2 mm. tussen het dak en de zijwand aan ??n kant, beginnende achter de stuurpost en over een lengte van 5cm. Ik heb geprobeerd om het dak er deftig op te klikken maar dit lukt niet.. wil er geen 'brokken' aan maken dus ga hem eens laten nakijken door kundige handen! [:)]
Mooie foto Anarchy!
[:0] knappe foto Jeroen!