Hello.
Here the link to my report from the fair in N?rnberg. Of course in German, but there are some pictures, too :-).
I hope you enjoy it.
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?10,3667649
greetings
Ralf Wittkamp
Thank you, Ralf. Very interesting.
Very nice! hopelijk komt er ook nog iemand met de Nederlandse versie en met alles van Belgisch materieel. Maar wat mij wel al opviel is dat vitrains vanplan is om een treinstel 54 te maken, waarom? Heeft jocadis deze nog niet gemaakt?
Met vriendelijke groeten,
Thijs
Op de website van ViTrains staat niets van een 54 stel, enkel de 16 staat bij de "Novitas"
citaat:
Geplaatst door Peter
Op de website van ViTrains staat niets van een 54 stel, enkel de 16 staat bij de "Novitas"
nieuws 2008 staat (nog) niet op de site. Alleen nieuws 2007 [;)]
citaat:
Geplaatst door thalysken
Very nice! hopelijk komt er ook nog iemand met de Nederlandse versie en met alles van Belgisch materieel. Maar wat mij wel al opviel is dat vitrains vanplan is om een treinstel 54 te maken, waarom? Heeft jocadis deze nog niet gemaakt?
Met vriendelijke groeten,
Thijs
Ik dacht dat Jocadis de AM 66 (//%22http://cgi.befr.ebay.be/JOCADIS-HO-POUR-MARKLIN-AUTORAIL-SNCB-AM-66-N-625_W0QQcmdZViewItemQQitemZ190181104912%22) uitgebracht had. Ik kan me natuurlijk vergissen.
Maar zoiets wil ik op mijn baan :
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/068.jpg)
dgrr57 schreef:
citaat:
nieuws 2008 staat (nog) niet op de site. Alleen nieuws 2007
Op hun website staat anders duidelijk Novit? 2008 (zie weblink)
http://www.vitrains.it/index.phtml?id=18
Alles zal er van af hangen hoe goed Jocadis zijn patenten heeft laten beschermen. Anders gaat er hier iemand de kaas van tussen zijn boterhammen pikken.[:(]
Thanx for the pictures and the report Ralf.[;)]
citaat:
Geplaatst door Roderik
Alles zal er van af hangen hoe goed Jocadis zijn patenten heeft laten beschermen. Anders gaat er hier iemand de kaas van tussen zijn boterhammen pikken.[:(]
[?][?][?][?][?][?][?][?]
niets verhinderd iemand van een model te maken. Denk je dat LSModels de 18 van M?rklin gekopieerd heeft om omgekeerd. Of dat ViTrains de 16 van M?rklin gekopieerd heeft ?
Nee dus.
En het model van een loc blijft het model van een lok. Daar zijn geen patenten op. Zou je nu nieuwe koppelingen uitvinden, of zoiets, dat is iets anders.
Hello Peter.
Trust me [:)]. I'm not writing fairy-tales. I found that information in the ViTrains catalogue 2008 and wrote the information in my report. I believe, that the ViTrains homepage would get the complete new information after the fair.
greetings
Ralf Wittkamp
Het type 54 is een totaal ander model dan dat Jocadis uitbrengt. Het is een compleet andere bouwreeks. Vergelijk het met een loc reeks 62 en 55. Deze twee locs gelijken ook op elkaar, maar zijn toch totaal veschillend. De enige gelijkenis tussen het model van Jocadis en de 54 is op het eerste zicht dat ze beiden uit twee delen bestaan en dat ze in het groen zijn geweest. Van de 54 bestaat ook een 56 in Inox die speciaal bijgebouwd werd naar aanleiding van de expo.
Ik vind die stelletjes 54 wel niet zo mooi, geef mij dan liever die van jocadis. Maar ja ...
Deze van ViTrains staan (voorlopig) op het programma.
- 149 tp.: III/IV --> in inox (DC en AC)
- 083 tp.: III/IV --> in groen (DC en AC)
- 072 tp.: V --> ACTM ex serie 54 (DC en AC) Ex NMBS 072
- 962 tp.: V --> "POST" (DC en AC)
(http://www.trainweb.org/railphot/0846-35w.jpg)
Iemand die foto's heeft van die "ACTM" en "POST"?
Er zijn nog alleen maar foto's van de echte.
Maar die van Jocadis zijn reeds perfect, die vindt ik prachtig.
Het niet gemakkelijk zijn om die afwerking te vevenaren
citaat:
Geplaatst door Anarchy
Iemand die foto's heeft van die "ACTM" en "POST"?
Post :
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/962.jpg)
ATCM :
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/072.jpg)
Het model van de post is juist, maar de schildering is met de witte dwarse strepen en POST in het groot over heteen deel van het stel
citaat:
Geplaatst door tufken
Het model van de post is juist, maar de schildering is met de witte dwarse strepen en POST in het groot over heteen deel van het stel
foto aangepast [;)]
De foto's van de ACTM tweetjes zijn ondertussan al weer verouderd, want deze zijn ondertussen omgeschilderd in het geel.
Er was trouwens een reportage van deze tweetjes bij ACTM in de laatste spoorweg journaal.
citaat:
Geplaatst door Tom
De foto's van de ACTM tweetjes zijn ondertussan al weer verouderd, want deze zijn ondertussen omgeschilderd in het geel.
Er was trouwens een reportage van deze tweetjes bij ACTM in de laatste spoorweg journaal.
Inderdaad. Hier dus een foto met de nieuwe kleuren.
(http://www.atcm.mo.it/siteImages/MappaFerroviaMoSa.jpg)
zo
net terug uit nurnberg
het was weer de moeite al
hier een klein overzicht vd belgisch nieuwigheden
vitrains maar zoals de AM54 stellen
de groene, de budd , en de post versie zowel in AC als in DC
ook de italiaanse versie van de ACTM komt uit
verder nog enkele kleurvaariant vd type 16 oa
in zijn laatste blauwe outfit met het logo van magellano als 1606
de 1601 in marklin outfit (zonder marklin erop natuurlijk)
de 1602 idem in marklin outfit
de 1602 in gele outfit
de 1607 in het bluw
en de 160.022 eveneens in het blauw
bij LS komt de 15 normaal dit jaar en de 21 mss ook (afwachten)
verder ook de Class E186/28 traxx in verschillede kleuren
als project de toekomstige TYPE 18 voor de nmbs en ook de type 28
(http://i39.photobucket.com/albums/e168/wisselstromer/DSC04346.jpg)
(http://i39.photobucket.com/albums/e168/wisselstromer/DSC04347.jpg)
de lsm type 21....
de matrix nieuwtjes
(http://i39.photobucket.com/albums/e168/wisselstromer/DSC04352.jpg)
(http://i39.photobucket.com/albums/e168/wisselstromer/DSC04366.jpg)
(http://i39.photobucket.com/albums/e168/wisselstromer/DSC04348.jpg)
(http://i39.photobucket.com/albums/e168/wisselstromer/DSC04364.jpg)
(http://i39.photobucket.com/albums/e168/wisselstromer/DSC04368.jpg)
e ntot slot een tillig nieuwtje
(http://i39.photobucket.com/albums/e168/wisselstromer/DSC04390.jpg)
verder was er weinig nieuw belgische onder de zon ginder
wel zeer veel geklaag bij zowel winkeliers als fabrikanten
wim
die 25.5 ziet er geslaagd uit![:p]
Inderdaad die 25,5 staat bovenaan mijn verlanglijstje
Gr Jan
Bij mij staat ook de 25.5 bovenaan het lijstje.
Allemaal goed enwel. Maar waar blijven die L-wagens nu eigenlijk. Wanneer gaat eens iemand die op de markt brengen.Ik weet Jocadis bouwsets heeft, maar die zijn ondertussen nu niet meer op het huidige niveau van de M2, M1 en K1 enz.
citaat:
Geplaatst door 13erke
die 25.5 ziet er geslaagd uit![:p]
alleen hopen dat dit prototypen zijn en dat ze de fouten gaan verbeteren voor het in productie brengen van dat model waarvan ik ook eene wil [;)]
De allereerste "klassiekskes" en de "budd" van Vitrains interesseren me eventueel wel.
Ik ga toch eerst de levering ?n een railtest door MSM afwachten.
citaat:
Geplaatst door dgrr57
citaat:
Geplaatst door 13erke
die 25.5 ziet er geslaagd uit![:p]
alleen hopen dat dit prototypen zijn en dat ze de fouten gaan verbeteren voor het in productie brengen van dat model waarvan ik ook eene wil [;)]
Wat is er dan fout?
EDIT: Ik heb even de moeite gedaan om de foto's van de M?rklin en Trix site te bekijken. De gele lijn is te dik geschilderd op het model dat blijkbaar nog een handmonster is. Volgens mij hangt het zilveren lijntje zelfs een beetje los op 1 van beide modellen. Ook het locnummer is volgens mij gewoon opgekleeft, dus dit is duidelijk nog geen afgewerkt model.
Voor de rest zie ik niet meteen iets dat nog fout is, dus mijn vraag blijft nog steeds gelden. [;)]
Wat is er dus fout, buiten de te dikke gele lijn?
ik heb net gezien dat de marklin versie een doorlopende gele lijn heeft
citaat:
Wat is er dus fout, buiten de te dikke gele lijn?
Even gaan spieken op de site van Patrick (dgrr57).
Als ik goed kan zien op de foto heeft de 25.5 horizontale verluchtingsroosters. Volgens de site van Patrick had alleen de 2557 horizontale roosters, en deze heeft ook geen doorlopende gele lijn.
Maar desalnietemin zal ie toch niet van mijnlijstje geschrapt worden.
Paul
citaat:
Geplaatst door PaulC
citaat:
Wat is er dus fout, buiten de te dikke gele lijn?
Even gaan spieken op de site van Patrick (dgrr57).
Als ik goed kan zien op de foto heeft de 25.5 horizontale verluchtingsroosters. Volgens de site van Patrick had alleen de 2557 horizontale roosters, en deze heeft ook geen doorlopende gele lijn.
Maar desalnietemin zal ie toch niet van mijnlijstje geschrapt worden.
Paul
Volgens mij is dat gezichtsbedrog. Op de website van Groterdam kan je ook een foto bekijken van de zijkant. Ik denk dat het wel verticale roosters zijn, maar het blijft mij onduidelijk.
Kan de maker van de foto's even duidelijk brengen? Of mensen die er geweest zijn en het model gezien hebben, die mogen ook duidelijkheid scheppen.
@ Wim (wisselstromer): Dit was al langer bekend hoor, maar als je het niet gelezen hebt en je let er niet op dan kan je er snel overkijken. [;)]
Ik heb trouwens mijn model ook al besteld. Voor mij is het een M?rklin onderstel met de kap van Trix geworden. Volgens mijn handelaar zou het geen probleem zijn.
Trouwens, ik weet niet of iemand het gemerkt heeft, maar bij het type 64 zijn er ook verschillen tussen M?rklin en Trix hoor. Zo heeft de Trix versie slechts 1 frontsein en dat van M?rklin 2.
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/2551_Mechelen_800906.JPG)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/2558_9.JPG)
Ok, nu zie ik het. Dank je wel Patrick.
Ik leer nog iedere dag bij. [:)]
Dan hebben we het nog niet over de buffer balk gehad, die is voor beide versies verkeerd.
Het model zoals op de M?rklin of Trix loc was alleen bij de 2557 aanwezig omdat dit een verbouwde 25.0 serie is de welke is aangepast naar 25.5 na het ongeval van de originele 2557.
Ook niet te vergeten zijn de verschillende koplamp modellen door de tijd heen, maar ik betwijfel of ze daar gaan de moeite voor doen om die aan te passen.
Wat betreft de zij roosters. Die waren in de begin periode met de doorlopende gele lijn aan weerszijde 3 stuks met horizontale verdeling.
Naderhand zijn die vervangen door verticale verdeelde roosters met aan 1 zijde een bijkomende rooster tussen de 2 middelste zijvensters.
ik denk niet dat er daar veel mensen van gaan wakker liggen
dat valt toch niet op als je die lok laat rijden met een sleep wagons er achter
wim
citaat:
Geplaatst door Break302
Dan hebben we het nog niet over de buffer balk gehad, die is voor beide versies verkeerd.
Het model zoals op de M?rklin of Trix loc was alleen bij de 2557 aanwezig omdat dit een verbouwde 25.0 serie is de welke is aangepast naar 25.5 na het ongeval van de originele 2557.
Ook niet te vergeten zijn de verschillende koplamp modellen door de tijd heen, maar ik betwijfel of ze daar gaan de moeite voor doen om die aan te passen.
Wat betreft de zij roosters. Die waren in de begin periode met de doorlopende gele lijn aan weerszijde 3 stuks met horizontale verdeling.
Naderhand zijn die vervangen door verticale verdeelde roosters met aan 1 zijde een bijkomende rooster tussen de 2 middelste zijvensters.
Alles kan (en mag) bij de NMBS [;)]
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/2554Antwerpen-Oost05-04-1978.JPG)
Beetje laat, maar ik heb nog een verslag staan van Nurnberg op mijn site
http://www.webjoosting.nl/hetgroterdamproject/index.php?option=com_content&task=view&id=349&Itemid=230
Een van de mooiste dingen die bij de nieuwigheden in N?rnberg waren is voor mij van Hobbytrain de volledige Oostende-Wien express uit tijdperk II. Of hij veel verkocht zal worden weet ik niet, want de prijs zal waarschijnlijk niet goedkoop zijn (Ik koop hem ook niet) maar prachtig zal hij wel zijn, zeker als de bijbehorende stoomlok ook moest uitkomen.
Edit; Eurotrain verandert in Hobbytrain
Er staat trouwens weer een verslag op 2009....[:)]
citaat:
Geplaatst door Chris
Beetje laat, maar ik heb nog een verslag staan van Nurnberg op mijn site
http://www.webjoosting.nl/hetgroterdamproject/index.php?option=com_content&task=view&id=349&Itemid=230
----------------------------------
allemaal goed wel de webstek maar......
Verboden toegang
sla dan maar eens aan het lezen [:D]
Dat is de oude link [:D] van 2008...[:D]
Site draait al weer sinds een jaar op een geheel eigen domein en niet meer via webjoosting.
even naar
www.hetgroterdamproject.nl en links onder kiezen voor neurenberg 2009 [8D]