Hier kunnen bouwers hun project tonen en eventueel op bijstand beroep doen!
zoals reeds aangehaald dankzij Tony, verplaats ik de foto's naar dit foldertje
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030085.jpg%3Cbr%20/%3E%5Bimg%5D%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030084-1.jpg)(http://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030090.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030085.jpg)[/img]
basis is een module op1/2 schaal dwz bv dat de kloof op1/1 110 cm diep is. Aan de achterkant van de kloof is een ruimte voorzien voor het doorvoeren van de elektre etc.. .De kloof ( tja hoe heet dat ding eigenlijk een verschijving van twee tektonische landplaten, in het frans ? Gap is het engels dat weet ik)zelf is overspannen door een oude houten brug ( trestle), die aan vervanging toe is door een stalen monster.
Het karton is architecten karton van 4mm van bij Lucas( 2.30 ? per plaat van 55x50 cm. Lijm houtlijm en kopspelden voor de extra stevigheid . Ver wat balsa voor de poten van de module. De kloof zelf komt ook op pootjes ( ter ondersteuning) ook met slagmoeren .
De kloof wordt in de module geschoven ( zoals een lade maar dan met latjes ipv rolgeleiders = goedkoper). Bekleding is met wat je maar kan vinden aan papier en met behangerslijm gekleefd.
Verder nog wat foto's gedownload ( de retraning walls en tunnelingangen)
Als er nog vragen zijn doe gerust [;)]
Ik heb een vraagje, hoe ga je dit vervoeren?? Heb je een vrachtwagen??
Een andere vraag, was het niet mogelijk om de voorzijde uit 1 stuk te maken, is niet alleen steviger, maar had er ook beter uitgezien.
Verder is het een leuk plan en het is in ieder geval iets anders dan al die vlakke modules.
Origineel is het zeker, argilla. Leuk !
Het wordt ook beslist niet zo eenvoudig om zo'n kloof te gaan nabouwen. Een hele uitdaging waarvan we met genoegen de vorderingen zullen gadeslaan (als je ons toelaat...).
neen, geen vrachtwagen maar een gewone volvo break. Kijk de kloof AAn Info de kloof zelf schuift in de module ( als een lade) (//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/schuifkloof-1.jpg)[/img]
dan volgt in elke hoeh twee van deze driehoekjes waarin de poten 4x4 cm als het ware "passend zuig" worden geschoven. Stevig en je hoeft niet te vijzen ofte lijmen en je kan alles demonteren .
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/driehoekjes2.jpg)[/img]
tekeningen niet op schaal
Een kloof?? [:0][:0]hopelijk wordt dat niet als een Belgisch motief uitgewerkt want dat lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk,zelfs in de Ardennen.
Gerrit
Mo leuttem toch doen, joeng...[;)] AGGEMORLEUTHET, heet da spel, wette nog?[:D]
inderdaad, zoals Tony het aanhaalde ( thx), ik ging uit van "fantasie "en de leut van..... en als dat in ons zoveel geplaagd en belaagd Belgiekske nu eens wel zulke kloof ( het Waalse woord ken ik niet, het engels is "gap")zou bestaan ; wat dan ??
Trouwens Roche, als ge de omgeving van Coo bekijkt ( bv vanuit de lucht) lijkt dit verdacht veel op een uitgesleten gigantische kloof.0 Twee tektonische platen die onder elkaar schoven in een ver verleden, en dan plots water......kan toch Roche ?( fantasie)
Jo,mo eej gaste;ge kun't oek leute emme en just waereke in passant eej!! deur zen der al zoveulle die da voar olle gedaen emme!!
Gerrit
voila, zoals het ongeveer op 1/1 zal komen. Noteer dat het water niet "UIT" maar "IN" de kloof stroomt. Op een van de foto's zie in de vere achtergrond een opening ( spelonk) waar het water naar toe vloeit.Enkele detail foto's
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030004-1.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030001.jpg)[/img]
(//%5B%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030006.jpg)/img]
(//IMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030003.jpg)][/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030002.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030001.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030008.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030006-1.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5D%3Cbr%20/%3E%5Bimg%5D%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/S5030005.jpg)[/img]
de brug is gecopieerd uit een magazine en dan geplakt op dik tekenkarton en uitgesneden.
Verder met wat ik vond in de doos dwz zeegras en bestrooidt met gemalen oasis groen.
Wat acrylverf, kattegrit voor in het stroompje, de rail zijn N en gecpoieerd en geplakt....tja gewoon wat ik vond.
Om een nog betere indruk te krijgen een filmpjeeeeeee
[img][IMG]
http://s20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/?action=view¤t=S5030011.flv
Hopelijk is het gelukt. Ben wel geen Jan Verheyen hee ik bibber zowat [8D] (http://s20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/allerlei/?action=view?t=S5030011.flv)
Dat ziet er bijzonder fraai uit, argilla !
Ik ben vooral blij dat er toch enkele mensen de handschoen hebben durven opnemen en enthousiast meedoen. [:)]
Samen met de 61 mini-baantjes bouwers zullen we bewijzen dat er bouwers in onze streken zitten ! [;)]
Amaai, gelukkig heb ik geen hoogtevrees!![}:)]
Maar mooi, ja dat is het, zeker en vast.[;)]
Zeer knap werk!
Ferm werk, Argilla!
Hallo Argilla,
Prachtig werk.
Zonet je filmpje bekeken, ook je tunnelingangen zijn prachtig.
Dit kun je toch Belgisch uitwerken, als je de politiek in dit land bekijkt is de kloof tussen Vlamingen en Walen nog v????l groter ! [:)][:)][:)]
Groeten Mr tsjoektsjoek
een kleine vraag en misschien wel een domme ( gezien de vele mogelijkheden aan produkten) maar toch stel ik ze, vanwege de lengte in het diorama . De brug ( 23,5 cm) in het dio is schaal 1/2 dwz dat de werkelijke lengte op het dio op 47 cm afegrond 50cm komt.
1 ) ik heb rond gesurft en vindt in dit genre brug geen afmetingen van rond 50cm. Wat kan ik nu doen ? ze laten etsen ( kan ik zelf niet)
2)of stelt u voor om twee bruggen aan elkaar te lijmen. De bruguitzicht zou hetzelfde (ongeveer) moeten zijn van het dio ( zie afbeeldinge hierboven)
3) of hebt U andere sugesties ???? Ratio?? Willes??? nog andere misschien ??
Het is wel zo dat het vlug moet gebeuren want veel tijd is er niet meer voor dat Mechelen eraan komt nietwaar.
(Trouwens hoe zit dat in allemaal in elkaar Is daar al een senario rond geschreven ism ons magazine , maar een vraagje he )
Misschien bestaan er zo geen lange bruggen in het modelbouwgamma omdat overspanningen van 50cm met dit type brug te groot zijn? 't Is maar een idee, natuurlijk.
Anderzijds is het mogelijk om twee dezelfde bouwpakketten te combineren tot ??n grotere brug. Dat wordt vaker gedaan.
Of je bouwt dergelijke brug volledig zelf in plasticard. Dat is perfect te doen.
Groeten,
Guy
Dag Argilla,
Ik zou de brug zelf bouwen uit plasticard en Evergreen profielen.
In plasticard van 0.5 mm kun je gemakkelijk klinknagels inprenten, komt zeer realistisch over. Met Evergreen profielen kun je een degelijk en sterk bouwwerk maken.
Zeker gezien de tijdsdruk, een gelijkend bouwpakket vinden zal wel enige tijd vragen.
Daar je al een voorbeeld hebt zal er ook al een plan zijn ?
Anderzijds is dat rap getekend.
Groeten Mr tsjoektsjoek.
Argilla, Die zoekt die vindt, h?. PB-Messing heeft een kit voor het maken van een metalen brug. Deze heeft een overspanning van 63 cm ( bestelnr 9919. Je vindt het terug in de online cataloog deel 4 op pagina 7
... en wat is de prijs van dat PB-kitje [?]
Vroeger stond er een prijslijst bij maar deze is er niet meer. Best even een mailtje sturen naar Paul Bellon.
Wie doet definitief mee en waarmee???
citaat:
Geplaatst door tonycabus
Wie doet definitief mee en waarmee???
Ikke dus met dit, ook al sta ik momenteel nog nergens [:I] :
(http://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Module/Module-makette_32.jpg)
Ik doe ook mee. heb 2 bakken van +- 1m05. ??n er van wordt een landelijk landschap ( weide en eventueel een boerderijtje). ben er nog aan bezig.. Het ander weet ik nog niet.
Hoe zit het hier met de stand van zaken??? geen nieuws is goed nieuws zeker??
Gerrit
Ik ben intussen ook weer bezig, een deel is al klaar (merci, Johan!).
Er kwam net nog een franstalig forumlid bij!!
Tony, met hoeveel zijn we nu, zowel franstalige als vlamingen, die werkelijk meedoenaan de forum baan. Ik ben nog opzoek naar een mooie achtergrond.
Tony, ik doe definitief mee ( maar dat wist je al zekers !) zie ander draadjes in dit forum voor foto's en/of filmpje...
Heb je al een brug gevonden, Marc? Ik ekn een adresje! (mail me eens?)
nog ietjes, ik heb gelezen dat ( bij het binnen komen van de module, de vierkante openingen) de totale hoogte 6 mm is inclu het bed en de rails ( code 100) is dit niet wat te krap bemeten, of gaat men ervan uit dat er kurk onder ligt ( ???mmm is de kurk) Dan moet de onderliggende bedding dus gelijk komen met de onderste rand van de vierkante opening klopt??. En dan daarop de kurk ??
Om railverbinding te maken met de andere module zal er dus ook een stuk van ong 5 cm niet vast mogen liggen om juist een mooie overgang tussen de raild te krijgen , klopt dat ook ??
Die brug komt in orde.Wel is het een lichtelijke andere brug dan in de moke-up.
Marc, ik ben even de tekening gaan lenen uit de normen voor de modules.
Zoals je ziet is de hoogte van het gat 80 mm en ligt de bovenkant van de rail op 6 mm. In die 6 mm zit een stukje kurk (of iets anders) en de rail + dwarsliggers.
(http://img.photobucket.com/albums/v208/tonycabus/spoorprofiel.jpg)
Het klop wel dat je een stukje spoor los moet laten liggen om de verbinding met de volgende modules te maken.
Dat had ik ook al gemerkt. 6mm is krap. Kan dus maar 2mm max opvulllen met kurk. de dunste kurk die ik ben tegengekomen is 3mm dik en met gevolg moet men dan de bedding gaan uitfrezen. karton zou kunnen maar het is moeilijk om het juiste materiaaldikte te vinden. Hierover ben ik nog niet uit welk materiaal hiervoor geschikt zou zijn. Ik heb al eens isolatiemateriaal ( isomo op alufolie ) gebruikt dat laat zich niet zo goed recht snijden.
Het gaat hem hier alleen maar over het gat in de zijwanden die 12 mm dik zijn h?. Tussen de zijwanden mag je dikkere kurk gebruiken, het volstaat de plank waarop je de kurk kleeft iets lager te plaatsen. Alleen de bovenkant van de rails moeten op de perfecte hoogte liggen !
Droomslu
Dat is het dat ik wilde weten. Is er bezwaar dat ik voor de "kloof" MDF ( 12mm)gebruik ipv berkenmultiplex ? Waarom ? Wel het geheel komt te hangen in de module ( zie topic werk in uitvoering) en om dat MDF toch wat "minder gewicht" geeft ( alles tezamen dan plaat en landschapsaankleding) is de achterliggende gedachte bij het gebruik van MDF.
Akkoord ?[;)]
Ziehier de stand tot nu toe van de bak. Je kan duidelijk zien waar de "hangkloof" nog moet komen.
Vraag is nu de poten. We weten 1300mm maar (rijhoogte), vanwaar gemeten. Van de onderkant van het vierkante gat misschien ?(Ter info: De slagbouten, dit gaat evengoed met gewone bouten van 8mm. Gaatje boren ongeveer de dia van de moer en dan de moer inkloppen. Vast zetten met secondenlijm. Onwrikbaar vast en stevigen regelbaar in de hoogte .)
Alles is gelijmd en verzonken gevezen. Alleen nog wat gaatjes dicht stoppen.Het geheel zal mat zwart geschilderd worden.
De TL verlichting zal in het voorste frontpaneel komen bovenaan.
Vraag hoeveel watt ?
Oh ja het ronde gat is 50mm . Had ik liggen en vermits zo een goede klokzaagboor veel geld kost,dacht ik die 1 cm meer in diameter zal de zaak niet maken.
De poten zijn 4,5 cm . Had ik ook nog liggen van een vroeger project. De twee modules met On30.
Alleen de poten zullen dwarse verbindingen krijgen voor de stabiliteit te verhogen van de poten onderling. De driehoekjes die je in de foto ziet zijn aan de uiteinden ook afgerond. Dit oogt niet alleen beter maar, ik heb ondervonden dat, men hierdoor ook een betere en mooiere aansluiting krijgt van de driehoeken met de modeulebak.
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/P1030140.jpg)[/img]
http://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/P1030139.jpg[/IMG][/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/P1030137.jpg)[/img]
citaat:
Geplaatst door argilla
Vraag is nu de poten. We weten 1300mm maar vanwaar gemeten. Van de onderkant van het vierkante gat misschien?
Hoi Argilla,
ik citeer even uit het normen-draadje: "
Het rijvlak bevindt zich op 1300mm boven de vloer.". Hier maak ik uit op dat de bovenkant van de sporen op 1m30 van de vloer staat. Of zie ik dat fout, heren "normen-makers" [;)]?
Je had ook een vraag gesteld aangaande de spoorovergangen tussen 2 verschillende modules en vroeg u af of er 5cm spoor los (dus niet gelijmd). Ook hier staat iets over in het hierboven genoemde draadje: "
Aan de rechter voorzijde van elke module moet een niet vastgemaakt stuk flexibele rail voorhanden zijn om het spoor moeiteloos met de buurmodule te kunnen verbinden. Deze verbinding wordt bewerkstelligd met railverbinders die bij het betreffende railmateriaal passen (Peco of M?rklin)." Ik interpreteer dat, dat er maar aan ??n kant, en wel in het overgangskastje, een los stuk spoor moet zijn. Ik meen me te herinneren dat Tony het zelfs eens had over 20cm (is het in een draadje hier, of in een mail naar mij rechtstreeks, dat weet ik niet meer).
Als anderen dat anders zien, mogen (nee: moeten) ze me verbeteren.
Groet,
Paul
Nu de bak met brug .
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/P1030141.jpg)[/img]
Zo zal het ongeveer komen ( natuurlijk met aankleding of wat dacht je)
Mij lijkt dat helemaal correct, Paul
@Argilla: mooie bak in opbouw. Ik mis je rechter aansluitruimte. Moet die er nog in komen?
Gerolf, omdat ik de volledige breedte van de bak wil gebruiken ( zie moke-up foto's in vroeger topic hier bij pagina 1) De aansluitbakje is dus mijn rechter of zo u wil de linker bergwand met tunnel.
Variatie op een "bakje" dus.[;)]
Alles moet niet zo strikt en streng zijn toch ?
Mooie brug Argilla, heb je die zelf gemaakt of komt die van een fabrikant, en hoe lang is dat ding eigenlijk, ik ben namelijk ook nog op zoek naar zulk een brug.
Argilla, je bent goed bezig, man. [:p]
ERVIN
Neen, dat is een samenstelling van elk aparte brugdelen.
Noch 21310 36 cm lang ; www.Conrad.be
Ik heb 4 stuks bestelt toen.( eentje is mislukt, het gangway pad naast de peilers was niet om aan tezien. Te te ( 5mm)dik. Met een bandschuurmachine heb ik dit stukje voor beetje afgescheurd ( plastiek smelt en vervormt door de wrijving van de schuurband) tot er alleen het onderliggende scelet was. Nadien leg ik er een stukje ingekrast eiken (gewethered) plankje op( 1,5 mm).
Door ze samen te linken kreeg ik 50 cm. Ietsebitie te lang had eigenlijk 47,5 moeten zijn.
Niet echt slank en fijn. Maar je hebt snel een lengte brug.
Verder zal er iemand uit dit forum voor mij een echte slanke brug maken.
citaat:
Geplaatst door doomslu
Argilla, je bent goed bezig, man. [:p]
Dank U [;)]
Aan de linkerkant aansluiten is geen probleem, Marc, maar rechts (van voren gezien)?
Je ka dan toch maar best zorgen voor een stukje rail dat zowel zijdelings als in de hoogte verstelbaar is. Het wordt nl. problematisch om de railverbinders in elkaar te schuiven...
Ge zij nen artist zelle[;)]
citaat:
Geplaatst door argilla
Gerolf, omdat ik de volledige breedte van de bak wil gebruiken ( zie moke-up foto's in vroeger topic hier bij pagina 1) De aansluitbakje is dus mijn rechter of zo u wil de linker bergwand met tunnel.
Variatie op een "bakje" dus.[;)]
Alles moet niet zo strikt en streng zijn toch ?
>>>>[:D][:D][:D][:D]
Elk modulair systeem staat of valt met zijn norm en het correct opvolgen daarvan,waarom moeilijk doen ???
Gelukkig heeft den Tony al grijs haar,het kan alleen nog maar uitvallen[:D][:D][:D][:D].
Gerrit
Bedankt Tony.
Wat dat rechterstuk betreft: Er is inderdaad ( onfer de bergwand, die zowel links als rechts is) een stuk voorzien dat los ligt dwz: de beide wanden zijn zoals op de werktekening is aangegeven. De rail ligt los de laatste 10 cm, en steekt zo een 5 cm uit het vierkante gat . Dit is bij het linken van de modules ter plaatse af te snijden, en aan te passen aan de volgende module.( met een speciale Xuron tang, die ik helaas niet heb).Alles is dan perfect aansluitbaar. Als dat is wat je bedoelde Tony.
Voor Roche; met dat zinnetje bedoelde ik de landschapsaankleding. De norm voor de bak zijn strikt gevolgd ( en dan bedoel ik tot op de mm Roche). De afscheiding van de rechterbak is bij mij de bergwand. Een variatie op de plaat in de tekening.
Het is zekers mijn bedoeling niet om moeilijk te doen en/of "niet" de bedoeling om de normen van Tony te veranderen, of aan te passen. ( Tony heeft hier duidelijk veel werk ingestoken en over nagedacht !)Gewoon variatie op een bestaand gegeven. Dat bedoele ik met die zin Roche niet meer niet minder.
En Roche zolang het zijn haar is dat uitvalt........in de herfst vallen de eikels ook van de eikebomen niet ( hihihi)[V][:D]
Marc, laat dan asjeblief ook gaten achterin, zodat het aansluiten alsnog geen acrobatentoeren vereist...[;)]
Marc,luister naar de wijze raad van Tony[:)] daarbij ,als je het "spoorpashokje" aan de rechterkant toch nog moest maken verlies je niet veel plaats.Het is trouwens veel belangrijker dat er geen aansluitproblemen zijn tussen de bakken onderling.Later kan je dat niet meer rechtzetten (of je moest alles afbreken)
Ik heb toch nog ??n opmerking[;)] volgens mij is ofwel je brug te lang ofwel je 'kloof' te klein,zo te zien op de foto.
Of ga je de zijkanten van de kloof inzagen om de brugsteunen te plaatsen?
Je hebt alvast nog wat werk tegen oktober[:0]
Gerrit
de berg(tunnels) zijn hol. Je kan altijd lags onderen in de berg komen.
De brug te lang ??? Er is tussen de "open" rechter en linkerbak 50 cm. Precies de lengte van de brug. Neem de landhoofden en ze ligt op de juiste lengte op de landhoofden.
Kijk zal alles zo spoedig mogelijk in de "ruwbouw" zetten ( dus zonder de aankleding)en foto's maken. Alles zal dan duidelijk worden.
Geloof me het linken van de bakken vormt geen enkel probleem ( is over nagedacht zulle [:)][:p])
Maar als je wilt zal ik wat openingen maken Geen probleem.
Liefst....op een tekening Tony aangeven waar je ze wilt aub ?? Thx [;)]
citaat:
Geplaatst door argilla
de berg(tunnels) zijn hol. Je kan altijd langs onderen in de berg komen.
Klopt Argilla, maar dan is de module niet volgens de regels:
(http://i12.photobucket.com/albums/a229/ydk35qza/moduleoverzicht.jpg)
Die regels zeggen: links een overgangsplaat, rechts een kastje en tussen deze 2 doe je wat je wil.
Let op: voor mij is uw opzet geen probleem, laat dat duidelijk zijn! Zolang er vanuit de 'regelmakers' ook geen tegenwind komt, kan uw module meedoen, waarom niet.
Het kastje dient om het wegsteken van de nodige sturings- en andere schakelingen.
Paul
citaat:
Geplaatst door just4fun
citaat:
Geplaatst door argilla
de berg(tunnels) zijn hol. Je kan altijd langs onderen in de berg komen.
Klopt Argilla, maar dan is de module niet volgens de regels:
(http://i12.photobucket.com/albums/a229/ydk35qza/moduleoverzicht.jpg)
Die regels zeggen: links een overgangsplaat, rechts een kastje en tussen deze 2 doe je wat je wil.
Let op: voor mij is uw opzet geen probleem, laat dat duidelijk zijn! Zolang er vanuit de 'regelmakers' ook geen tegenwind komt, kan uw module meedoen, waarom niet.Het kastje dient om het wegsteken van de nodige sturings- en andere schakelingen.
Paul
??? Ik dacht dat dit kastje(net zoals bij de saroulmapouls) dient om op een propere(=niet zichtbare)manier de bakken aan elkaar te koppelen.Dat men er dan nog wat elektronica in kwijt kan is meegenomen.Zo denk ik er ook over.Gerrit
Klopt Gerrit.
citaat:
Geplaatst door just4fun
citaat:
Geplaatst door argilla
de berg(tunnels) zijn hol. Je kan altijd langs onderen in de berg komen.
Klopt Argilla, maar dan is de module niet volgens de regels:
(http://i12.photobucket.com/albums/a229/ydk35qza/moduleoverzicht.jpg)
Die regels zeggen: links een overgangsplaat, rechts een kastje en tussen deze 2 doe je wat je wil.
Let op: voor mij is uw opzet geen probleem, laat dat duidelijk zijn! Zolang er vanuit de 'regelmakers' ook geen tegenwind komt, kan uw module meedoen, waarom niet.
Het kastje dient om het wegsteken van de nodige sturings- en andere schakelingen.
Paul
Ik denk dat jij eventjes te goei naar mijn geplaatste foto's moet kijken. Alles is volgens de regels , bakmaten , aansluitgaten enz....
Wat is dan het probleem ????
Zoal de maten en aansluitingen (linken ) oke zijn, zie ik niet goed in waarom de volledige breedte niet benut zo worden. Dat aansluitwandje is vervangen door een berg so what ??
citaat:
Geplaatst door argilla
de berg(tunnels) zijn hol. Je kan altijd langs onderen in de berg komen.
Ik heb er geen probleem mee, 't is alleen niet echt volgens de regels, het kastje heeft z'n functie. Ik herhaal: zolang er vanuit de 'regelmakers' geen tegenwind komt.
citaat:
Geplaatst door Rochevalien
Het kastje dient om het wegsteken van de nodige sturings- en andere schakelingen.
??? Ik dacht dat dit kastje (net zoals bij de saroulmapouls) dient om op een propere (=niet zichtbare) manier de bakken aan elkaar te koppelen. Dat men er dan nog wat elektronica in kwijt kan is meegenomen.
Dat is inderdaad 100% juist, Gerrit.
Paul
Het zal wel OK zijn, argilla. [;)]
Nog enkele foto's , maar nu met elktra in uitvoering.
Sorry van de hoeveelheid foto's , maar ik dacht zo van dan kan Tony bekijken of wel alles oke is. Je weet maar nooit, twee weten meer dan ??n !
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/rechterhoekelektra.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/geluiddemping2.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/P1030156.jpg)[/img]
Nota:Het groene gedeelte is afkomstig van de onderlaag die men legt bij laminaat. Heb zo heel mijn baan op dez zolder en gedaan en ben er zeer tevreden over. Het voordeel is dat deze demping , vooral met DCC sound, als het ware het geluid versterkt. Dit integenstelling tot kurk ( te dun) en je hoort dan nog dazt het hout werkt als klankbord. Dat heb je niet bij deze "onderbedding". Het is makelijk te verzagen, schuren .... Bovendien "pakt" de lijm voor de bestrooiing van het bed zeer goed, en het is waterbestendig.
De dikke zwarte kabel is doorlussen van de verlichting (1.5 mm) de dunne is voor mijn TL verlichting.
Ik ga voor Tony , ttz....zijn bezorgdheid om aansluiting aan de rechterkant wegnemen.
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/contourenberg.jpg)(//%3Cbr%20/%3E%3Cbr%20/%3Ezoals%20je%20kan%20zien%20zijn%20dit%20de%20contouren%20van%20de%20berg.Op%20de%20tweede%20foto%20zie%20de%20(heeeeeeeeeeeel%20ruwe)%20afdekplaat.%20Die%20weleenswaar%20ook%20de%20contouren%20van%20de%20berg%20volgen.Als%20je%20Tony%20terug%20gaat%20naar%20pagina%201%20hier%20in%20dit%20topic%20dan%20zie%20je%20grote%20zwarte%20vlakken.%20Dat%20zijn%20de%20afdekplaten.Je%20kan%20deze%20verwijderen%20en%20via%20%22het%20luik%22%20aan%20de%20sporen,%20langs%20de%20voorzijde.%20Dit%20zowel%20links%20als%20rechts.%3Cbr%20/%3E%5Bimg%5D%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/contourenberg2.jpg)[/img]
Wat heb ik in feite gedaan. Zoals jullie weten heb ik kunstacademie gevolgd. Men krijgt " een gegeven, een feit, een onderwerp" en dat ga je uitwerken. Ik heb mij aan de gekleurde tekening van Tony gezet en gewoon naar gekeken.
In mijn gedachte heb ik al de bakken naast elkaar gezet. Wat bleek ?
Allemaal dezelfde indeling. Wat gedaan ?
Gewoon de fantasie laten werken en gekeken. En ja hoor ! Blijkt nu als ik die bewuste bakwand aan de rechterzijde gewoon liet "omvallen" naar de rechterwand toe, wat dan ?
Wel een berg, en verder naar beneden toe een kloof ; alleen ik moest het idee verder detailleren. Meer niet. Dus in feite is die berg de omgevallen aansluibakwand. Begrijp je ?
En de Tony zijn bezorgdheid voor het linken.......... hopelijk weggenomen [;)]
enkele foto's van de open bouwwijze van de kloof. De bedoeling is ; om toegang te krijgen langs binnen om eventuele vleugelmoeren te kunnen aandraaien. Ook om gewichtsbesparing te verkrijgen.Langs beide korte zijden dient dit ook om de "kloofbak" dmv een eigen vlot lopendeschuivers in de "modulebak" te schuiven door ??n persoon ( vandaar de open gewichtsbesparende bouwwijze). Je zal merken dat de verlichting ook al is aangebracht.
Over de "kloofcontouren" komt nu gaas en dan de bekleding. Ik dacht aan gedrenkte krantenpapier met daarover een laagje ( weederom gewichtsbesparing) met JT zijn recept beschreven in "groetjes uit Ferbach". Of zijn er andere meningen , ideeen, misschien ???
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/P1030200.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/P1030198.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/P1030201.jpg)[/img
heeft iemand enig idee wanneer die forumbaan eigenlijk klaar en af moet zijn ??
Want hier zijn bijzonder wenig reactie; ik bedoel zo van een tijdslimiet en al de drukte en stress die daarrond hangt,
Of moet dit nog vastgelegd worden ??
Ik vraag dit omdat ik met die kloof nogal wat ( eigenlijk meer dan gedacht) werk heb. Alleen al het bekleden ervan ( met in gips gedrenkt...enz..) de "aankleding" amaaiiii.
Ik geef een klein voorbeeld; onnoemelijk veel probs met die tunnelingangen.
Heb mallen gemaakt; eerst architectenkarton, gegoten gipsmuren met en tunnelopening uitgezaagd, noem maar op...
Maar goed ...je leert er bij elke stap meer door.
En dan de brug pffffff......want er moet toch stroomvoorziening zijn voor de rails op de brug. Waarom ? wel ze is uitneembaar en het geheel van de kloof schuift ook in de module ( waarbij dan de rails een stuk aansluiten op de rails van de module pffff)
[8D][:D]
ps; de kosten stijgen met de afwerking van de module
citaat:
Geplaatst door argilla
heeft iemand enig idee wanneer die forumbaan eigenlijk klaar en af moet zijn ??
Op welke planeet leef jij? Mechelen 2008, nog een kleine maand!
Maar "af" hoeft niet. Je kan ook een module in opbouw tonen.
We zijn ondertussen half 2011 en ik wil dit draadje toch nog even vanonder het stof halen, naar aanleiding van een discussie in de rubriek "(model-)spoor babbelhoek".
Mechelen 2008 was een relatief succes. Daar mogen we zeker trots op wezen. Zes deelnemers is niet veel, maar toch een leuk begin!
In 2010 hadden we in Mechelen het dubbele aantal modules, dank zij de club uit Aalst, die onze normen heeft overgenomen.
Op naar 2012 dus!
Helaas is de belangstelling eerder tanend [:(]. Geen nieuwe leden ondertussen.
Het is nochtans een leuke formule: niet te groot, dus haalbaar project en je mag zowat doen wat je wilt.
We gaan in october 2011 zelfs naar Genk! Het is dus nog niet te laat om deel te nemen. Is de module tegen dan nog niet helemaal klaar, dan is dat helemaal geen probleem. [:)]
Voor de deelname in Genk moet ik helaas vaststellen dat enkele vaste leden niet kunnen deelnemen. Helaas, dat gebeurt nietwaar. Dit bevestigt bij mij dan toch het vermoeden dat het enthousiasme wat weg is. Opgeven staat echter niet in mijn woordenboek. Vandaar deze oproep naar vers bloed.
Het is trouwens de bedoeling dat we de baan omdopen in de MSM/TMM-baan ?n dat er nog een artikeltje komt in MSM.
Ik hoop ook enkele redactieleden zo ver te krijgen om deel te nemen.
Het moet dus een modulaire baan worden door lezers, forumleden en redactie van ModelspoorMagazine! [:)]
Indien we voldoende modules hebben dan kunnen we in de toekomst ook overwegen om deel te nemen aan andere tentoonstellingen, want dan maakt het niet zo uit als er enkele ontbreken.
We mochten bvb in Charlerloi gaan staan, maar ik vond niet genoeg modules (zelf kan ik trouwens ook niet op zaterdag).
Ondertussen ben ik ook al bezig geweest om de ruwbouw (het houtwerk) aan te bieden in bouwpakket aan diegenen die dat niet zo leuk vinden, of die niet zo handig zijn met schrijnwerkerij. Ze kunnen dus als het ware meteen aan de slag met de scenery! [:p]
Vragen beantwoord ik graag.
Dat van het" houtwerk" in bouwpakket Luc, is een zeer goed idee. Niet omdat wij het "niet willen maken of tijdsgebrek" maar alleen al om alles netjes hetzelfde is dan. Het is mij opgevallen dat, ondanks de opgegeven richtlijnen qua maatvoering , er toch verschillen waren ( weleenswaar miniem) zodat er telkens hier en daar wat kunst en vliegwerk kwam kijken om toch alles te "linken".
Trouwens onze USA, Engelse, collega's modelbouwers doen dit ook als ze in een groep een baan maken en daarna tentoonstellen ( bouwpakket ).
De vraag is alleen Luc, is dit voor de directe toekomst en natuurlijk de vraag wat gaat het kosten ?
Maar het idee is schitterend gevonden ! Steun je idee 100%
Wat zijn de eigenlijke richtlijnen?
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet
Wat zijn de eigenlijke richtlijnen?
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/forum.asp?FORUM_ID=77
Blijft code 100 sporen een " must"? Zijn de meeste loks niet in staat over mooier materiaal te rijden?
citaat:
Geplaatst door Dirky
Blijft code 100 sporen een " must"? Zijn de meeste loks niet in staat over mooier materiaal te rijden?
Aangezien er al een aantal modules bestaan lijkt het me niet aangewezen hier aan te sleutelen.
Zou je me via mail het hele regelment kunnen tonen?
citaat:
Geplaatst door argilla
Dat van het" houtwerk" in bouwpakket Luc, is een zeer goed idee. Niet omdat wij het "niet willen maken of tijdsgebrek" maar alleen al om alles netjes hetzelfde is dan. Het is mij opgevallen dat, ondanks de opgegeven richtlijnen qua maatvoering , er toch verschillen waren ( weleenswaar miniem) zodat er telkens hier en daar wat kunst en vliegwerk kwam kijken om toch alles te "linken".
Trouwens onze USA, Engelse, collega's modelbouwers doen dit ook als ze in een groep een baan maken en daarna tentoonstellen ( bouwpakket ).
ik ben fan. Ik was het idee zeer genegen toen ik het zag in Mechelen. Maar tijd (verbouwingen) om de bekisting te maken ed. ligt momenteel moeilijk. Maar ik ga zeker in de nabije toekomst toch 1 maken.
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet
Zou je me via mail het hele regelment kunnen tonen?
Ruben, ik ga het volledige reglement eens netjes in een documentje gieten (dat was ik toch al van plan). Geef me een paar dagen en dan komt dat naar je toe. [;)]
@argilla: wat gaat het kosten? We proberen het zo democratisch mogelijk te houden. Ik hoop over een week of twee het project rond te hebben...
citaat:
Blijft code 100 sporen een " must"? Zijn de meeste loks niet in staat over mooier materiaal te rijden?
Lees eens de postjes van (vooral) Tony terug helemaal in het begin van dit project. De bedoeling is om het voor iedereen toegankelijk te maken, geen wedstrijd diorama's bouwen.
citaat:
Geplaatst door doomslu
citaat:
Geplaatst door Dirky
Blijft code 100 sporen een " must"? Zijn de meeste loks niet in staat over mooier materiaal te rijden?
Aangezien er al een aantal modules bestaan lijkt het me niet aangewezen hier aan te sleutelen.
Daarin heeft Luc gelijk. De mooie bestaande modules moeten behouden blijven.
Je kan altijd meedoen en een nieuwe module bouwen.
Ik kan het iedereen aanbevelen . Heb zelf al 2x meegedaan en het is een hoop fun en lol.Alleen al het opbouwen versterkt onze banden met elkaar.
Taal ?? geen probleem je "kluts" frans en nederlands doorelkaar en iedereen verstaat je.
En dat gemengd onder een deskundige leiding van Luc....... Lol verzekerd ! Bovendien leer je andere mensen kennen en uw technische modelspoorwegbagage wordt groter
[:D][:D][8D]
Oh ja Luc, mag ik nog een kleine sugestie doen?
Aan onze MSM baan een MSM cafeetjeb ( nu ja cafeetje) zetten waar de module mensen kunnen spreken en babelen ! Je weet tussen pot en pint worden de beste banden gesmeed.
Als iedere deelnemer een half bakje streekbier ( en dat half bakje kost heus geen "schatten", ik denk als je een avondje gaat stappen je meer geld opdoet dan een half bakje))meebrengt wordt het aangename aan het praktische gekoppeld toch ?
Als je wil kan ik je hierbij helpen om het gezellig te maken [;)]
Ik vrees dat je boel met de organisatoren gaat krijgen,
Jan
citaat:
Geplaatst door doomslu
... reglement eens netjes in een documentje gieten ...
Check uw mail, Luc.
Paul
Ik ben ook lang van plan geweest om mee op de kar te springen.
Maar tot hier toe toch nog niet.
Zo'n module is (zoals voorgesteld) moeilijk te integreren in een eventuele thuisbaan en dus staat ze er een hele tijd 'stof te vangen'.
Ik ben thuis (nog steeds) spoorloos en wil wel iets maken, maar dan in de eerste plaats om m'n eigen treinen bij mij thuis hun 'rondjes' te laten doen en dat heb ik proberen uit te denken, tot hiertoe zonder resultaat. Vooral wegens heel weinig tijd (wegens zieke vrouw valt veel huiswerk op mijn schouders) en, in mindere mate, plaatsgebrek.
't Idee zit dus in de koelkast [:(].
Paul
citaat:
Geplaatst door just4fun
Ik ben ook lang van plan geweest om mee op de kar te springen.
Maar tot hier toe toch nog niet.
Zo'n module is (zoals voorgesteld) moeilijk te integreren in een eventuele thuisbaan en dus staat ze er een hele tijd 'stof te vangen'.
Ik ben thuis (nog steeds) spoorloos en wil wel iets maken, maar dan in de eerste plaats om m'n eigen treinen bij mij thuis hun 'rondjes' te laten doen en dat heb ik proberen uit te denken, tot hiertoe zonder resultaat. Vooral wegens heel weinig tijd (wegens zieke vrouw valt veel huiswerk op mijn schouders) en, in mindere mate, plaatsgebrek.
't Idee zit dus in de koelkast [:(].
Paul
ik gebruik mijn (tot hiertoe eerste) module als thuisbaan. Zo kunnen mijn treintjes hun ronden rijden [;)]
Enkele 'platte' modules om een grote ovaal te kunnen maken. De volgende module(s) zal/zullen daar ge?ntegreerd worden.
Ik weet het, het is een kleine baan. Maar modules afwerken (een voor een en langzaam) zie ik zitten. Een grote schikke thuisbaan niet. De rails misschien, maar het decor [:(]
Ik zie liever een klein goed afgewerkte (in mijn ogen) baan dan een kilometrische baan zonder decor.
Maar iedereen zijn keuze, niet waar [;)]
En die modules kunnen dan naar een tentoonstelling [:p]
Ik heb mijn module zo gemaakt dat de "kast" demonteerbaar is. Op die manier zou ze kunnen ge?ntegreerd worden in een thuisbaan.
Bedankt Paul voor de mail. [;)]
citaat:
Geplaatst door janjozef
Ik vrees dat je boel met de organisatoren gaat krijgen,
Jan
waarom zouden wij boel krijgen? wij verkopen niets wij bieden een verfrissing aan .....meer niet. En dan nog uitsluitend aan de deelnemers die meedoen aan de modulebaan
met de tekst: "Helaas kunnen wij" aan derden" die niet meedoen aan de modulebaan geen drank schenken en/of verkopen
enkele praktische vragen:
- code 100 sporen... gebonden aan ??n merk? of...?
- als er op de module wissels liggen, moeten die dan aanstuurbaar zijn vanuit de eene of de andere centrale?
- is de lengte van een module onbeperkt?
- Wat als ik de modules wel zou willen op "de tentoonstelling" zetten (en afbreken) maar dat ik er overdag niet kan bijzijn?
enne:
- kan de minibaantjes wedstrijd geen uitbreiding krijgen voor modules? Module-minibaantjes als het ware... 2 vliegen in ??n klap!
all??, 't is maar een gedacht nietwaar [:)]
Met ons als organisatie zou je al boel krijgen , als ik tenminste denk wat jullie bedoelen met boel :).
Op de meeste beurzen wordt wel gewaardeerd dat er geen alcohol wordt gedronken, in ieder geval niet openlijk.
Natuurlijk kunnen alle deelnemers hier avn het forum makkelijk maat houden, maar er zijn ook deelnemers die daar wat meer moeite mee hebben helaas, ik spuug er zelf ook niet in namelijk :)
Luc, als ik een suggestie mag doen, de komende paar beurzen gewoon je gezicht laten zien, 1 of 2 bakken meenemen, en de mensen laten zien wat jullie project nou precies inhoud.
Alleen hier op het forum houden ( ook al is het een forumbaan) is niet genoeg om de peut erin te houden, dat merken we al in onze groep.
We hebben in onze groep eenzelfde soort van bouwsysteem, alleen is het thema dan wat beperkter, maar het komt wel op hetzelfde neer.
We houden om de maand een bijeenkomst, om de spirit erin te houden.
Als we geen grote baan op de beurs staan, dan gaan we gewoon met 1 bak staan, folderen en mensen bekend maken met het systeem.
Net als een commercieel product zal je het aan de man moeten brengen, alleen kijken tot je bloempje gaat groeien werkt helaas niet.
ook zullen er veel mensen afhaken omdat er geen enkel vorm van "dwang "is, als je de planken in elkaar kan timmeren, mag je al meedoen.
Uiteraard geen probleem, maar ik denk dat een gemiddelde organisatie niet zit te wachten meer op een verzameling van Gamma met wat spijkers.
Maar je kan, of moet zelfs deze mensen die aan het begin staan er bij betrekken, en ze langzaam laten meegroeien, en dat kost tijd, en om elkaar te laten groeien, zal je elkaar af en toe moeten ontmoeten op een ouweneel dag ofzo.
Wil je iets op gang houden heeft het gewoon af en toe een prikkel nodig, in welke vorm dan ook
Andere "dwang "is dat de vrijblijvendheid avn het opdraven er een beetje van af moet, je zal de mensen hierin ben ik bang ietwat moeten aansturen.
Ik bedoel het niet zo arrogant alls het klinkt, maar in onze groep is ieder met dezelfde interresse welkom, echter kom je op geen enkele bouwdag, en doe je aan geen enkele beurs mee, dan is het bye bye.
Niet omdat we hard willen zijn, maar om een stok achter de deur te houden en ietwat van de 100% vrijblijvendheid weg te nemen.
Wat mij altijd verbaast is dat mensen in de hobby maar denken te komen en gaan wanneer het hun uitkomt, maar het met teamsport dit geen issue is.
Als zondagochtend de bal wacht komt iedereen, dat weet je dat je moet, en je houd er rekening mee, maar zodra het modespoor wordt, kom je alleen wanneer je het uitkomt, en laat je andere toch ietwat in de kou staan.
Ik hoop echt dat het wat nieuw leven ingeblazen kan worden, want het is een fantastisch project, en als iedereen een beetje zijn best doet......Ontraxs 2013 ?? [:)]
Dank je Marty. Je hebt het bij het rechte eind.
We doen voort, dat is zeker! [;)]
In Genk is het inderdaad de bedoeling dat we met een kleine delegatie gaan om publiciteit te maken (en ook om ons te amuseren).
Dirky, in principe hadden we Peco voor ogen, maar sommigen hebben Roco liggen of zelfs M?rklin K-spoor en dat werkt prima!
Persoonlijk zou ik opteren voor eenvoud. Wissels met de hand lijkt me best te doen, niet?
De lengte van een module is in principe onbeperkt. Het werkt wel prettig als het een veelvoud is van 122 cm (voor als we een ovaal maken), maar een eventueel "gat" vullen we ter plaatse op. Dus erg is het niet als de maat afwijkt.
We vragen van de deelnemers hulp bij het bemannen van de baan, maar natuurlijk zijn uitzonderingen toegestaan.
Om het met de beeldspraak van Marty te zeggen: als iedereen zijn bal brengt, maar niemand speelt mee... [;)]
Het idee om de baan aan de minibaantjeswedstrijd te koppelen is al geopperd in het verleden.
Het heeft een groot nadeel: het spoorverloop is eigenlijk nogal saai en dus minder aantrekkelijk voor een wedstrijd. En een tweede wedstrijd opzetten vraagt veel energie.
Laat het, wat mij betreft, bij ons motto "plezier hebben in het samen bouwen, rijden en tentoonstellen". [:D]
Kan je in Charleroi enkele zijkanten of een bak meebrengen, velen zullen komen kijken en misschien springen er daar enkele op de kar,
Jan
citaat:
Geplaatst door argilla
citaat:
Geplaatst door martintje
Met ons als organisatie zou je al boel krijgen , als ik tenminste denk wat jullie bedoelen met boel :).
Op de meeste beurzen wordt wel gewaardeerd dat er geen alcohol wordt gedronken, in ieder geval niet openlijk.
Natuurlijk kunnen alle deelnemers hier avn het forum makkelijk maat houden, maar er zijn ook deelnemers die daar wat meer moeite mee hebben helaas, ik spuug er zelf ook niet in namelijk :)
Luc, als ik een suggestie mag doen, de komende paar beurzen gewoon je gezicht laten zien, 1 of 2 bakken meenemen, en de mensen laten zien wat jullie project nou precies inhoud.
Alleen hier op het forum houden ( ook al is het een forumbaan) is niet genoeg om de peut erin te houden, dat merken we al in onze groep.
We hebben in onze groep eenzelfde soort van bouwsysteem, alleen is het thema dan wat beperkter, maar het komt wel op hetzelfde neer.
We houden om de maand een bijeenkomst, om de spirit erin te houden.
Als we geen grote baan op de beurs staan, dan gaan we gewoon met 1 bak staan, folderen en mensen bekend maken met het systeem.
Net als een commercieel product zal je het aan de man moeten brengen, alleen kijken tot je bloempje gaat groeien werkt helaas niet.
ook zullen er veel mensen afhaken omdat er geen enkel vorm van "dwang "is, als je de planken in elkaar kan timmeren, mag je al meedoen.
Uiteraard geen probleem, maar ik denk dat een gemiddelde organisatie niet zit te wachten meer op een verzameling van Gamma met wat spijkers.
Maar je kan, of moet zelfs deze mensen die aan het begin staan er bij betrekken, en ze langzaam laten meegroeien, en dat kost tijd, en om elkaar te laten groeien, zal je elkaar af en toe moeten ontmoeten op een ouweneel dag ofzo.
Wil je iets op gang houden heeft het gewoon af en toe een prikkel nodig, in welke vorm dan ook
Andere "dwang "is dat de vrijblijvendheid avn het opdraven er een beetje van af moet, je zal de mensen hierin ben ik bang ietwat moeten aansturen.
Ik bedoel het niet zo arrogant alls het klinkt, maar in onze groep is ieder met dezelfde interresse welkom, echter kom je op geen enkele bouwdag, en doe je aan geen enkele beurs mee, dan is het bye bye.
Niet omdat we hard willen zijn, maar om een stok achter de deur te houden en ietwat van de 100% vrijblijvendheid weg te nemen.
Wat mij altijd verbaast is dat mensen in de hobby maar denken te komen en gaan wanneer het hun uitkomt, maar het met teamsport dit geen issue is.
Als zondagochtend de bal wacht komt iedereen, dat weet je dat je moet, en je houd er rekening mee, maar zodra het modespoor wordt, kom je alleen wanneer je het uitkomt, en laat je andere toch ietwat in de kou staan.
Ik hoop echt dat het wat nieuw leven ingeblazen kan worden, want het is een fantastisch project, en als iedereen een beetje zijn best doet......Ontraxs 2013 ?? [:)]
was ook maar een voorstel en over boelmaken je droomt hardop denk ik. Verder ben ik eens met je betoog.
citaat:
Op de meeste beurzen wordt wel gewaardeerd dat er geen alcohol wordt gedronken,
In Nederland misschien, maar hier? Ik denk dat er veel gaan afhaken als er geen Duvel, Westmalle, Orval, Chimay of ander gerstenat te verkrijgen is.
citaat:
Kan je in Charleroi enkele zijkanten of een bak meebrengen
Wat moet het zijn voor U, Jan?
hoi allemaal,
Ik weet zeker dat er ook wel ene Nederlander bij gelegenheid een/meer segment9en) wil inzetten voor zo'n baan. Lijkt mij wel heel erg leuk om te doen, ik zie het wel zitten met allerlei verschillende delen op 1 gezamenlijk net rijden. Ik heb mijn gehele baan opgebouwd in segmenten ondertussen en dat bevalt uitstekend!
volgens mij is het motto, met z'n allen meedoen is het leukste, daarnaast geinig als er ook echt mooie stukken zijn , lijkt mij (persoonlijk) wel een uitdaging, maar niet de allergrootste lol, alhoewel je met veel mensen natuurlijk sowieso een spectaculair item neerzet. ook op deze manier elkaar spreken en ervaringen uitwissel, goed idee hoor
al met al, lijkt mij razend gezellig, en ik zie het al helemaal zitten, lekker met zn allen rijden enzo![:)]
enthousiaste groetjes uit Zwolle, wim
NB: wel goed om de boel een beetje logisch aan elkaar te kunnen knopen dus een enkele afspraak/standarisering is wel handig, overigens, een koppelmodule is zo gebouwd, als de stroomdoorvoer, hoogte ect maar ok is.
NNB: en overdie drank, ik kreeg ooit een verhaal over een filosoof, met een glas, waar altijd nog een druppel bij kon...(euh, hoe zat dat nog maar weer)
citaat:
Geplaatst door Havoc
citaat:
Op de meeste beurzen wordt wel gewaardeerd dat er geen alcohol wordt gedronken,
In Nederland misschien, maar hier? Ik denk dat er veel gaan afhaken als er geen Duvel, Westmalle, Orval, Chimay of ander gerstenat te verkrijgen is.
citaat:
Kan je in Charleroi enkele zijkanten of een bak meebrengen
Wat moet het zijn voor U, Jan?
wel he ik ga misschien mensen tegen of voor het hoofd stoten maar dat is "niet mijn bedoeling".
Gewoon zeggen de forumbaan is een onderdeel van onze hobby. Ik ben der grote voorstander van.
Maar.......
Waarom kan dit niet met plezier en lol tezamen gaan.Ik bedoel daarmee
het is toch normaal dat we ons aanpassen aan de geploogenheden en heersende normen ? Als we naar het Noorden gaan zijn er andere normen In Duitsland weer andere .En telkens moeten we ons aanpassen. Wat normaal is.
Onze hobby met de forumbaan moet ernstig zijn als het" moet" maar ook lol en leut als het kan.
Onze cultuur is eentje van alles op te lossen met een pint. Dat zit ingebakken in onze cultuur. Jammer dat sommige (niet allemaal want er zijn er die speciaal naar hier afzakken omdat het bij hun niet bestaat Noorderlingen dit niet verstaan ( of willen verstaan). Als zij dingen anders zien , dat is hun goed recht maar wel bij hun op hun grondgebied.
Dus stopt met het vergelijken van appelen en citroenen. Verder nogmaals het was gewoon een idee, een voorstel. Of gaan we dit ook al als niet gewenst afdoen.
De forumbaan is gewoon goed . Er moeten geen, stokken achter deuren gestoken/steken of iets dergelijks.
Doe gewoon en wees blij dat je deelneemt en voeg je naar de normen.
Sorry dit moest van mijn hart [;)]
Ben anders een introverte jongen hoor! ( allee dat zijn mijn vrouwtje toch) [:D]
Het klinkt misschien hard en stijf en en enz..enz..maar
Argilla, iets minder gespannen zijn man. Humor is kennelijk niet je sterkste punt.
Om het even uit te leggen, op eender welke beurs ik al bezocht heb (be, nl, d, fr) is er steeds een biertje te krijgen. En eender welke modelclub in belgi? daar hebben ze zwaardere bieren die gretig over de toonbank gaan. Er zijn hier op het forum nog wel draadjes over chimay-bleu te vinden trouwens. En op geen enkel van die gelegenheden heb ik misbruik vastgesteld. Wat is het probleem?
En ik heb geen probleem met je voorstel. Het enige bezwaar dat ik zie is dat catering vaak een onderdeel is van de organisatie met de bedoeling om wat inkomsten te genereren om zo'n evenement betaalbaar te houden. Dus misschien beter geschikt voor "priv?" bijeenkomsten.
zeker een zure noordeling tegengekomen pas geleden ?? of heb je altijd een 1 vast beeld van alle personen per regio ?? [:)]
Ik snap alleen niet zo wat alcoholiname met de forum baan te maken heeft. Als het goed is komt de leut vanzelf, dat hoef je echt niet on normen vast te leggen lijkt me
Voor mij hoeft alcohol ook niet direct, als ik rij geen drank
In de club (OVMV Aalst) hebben we enkele module's gebouwd gebaseerd op deze normen.
Enige afwijking zijn het gebruik van k-rail en een standaard breedte van 150 cm voor een modulebak.
(https://lh6.googleusercontent.com/-fSPbavZrcEY/Tfw5qDqpwzI/AAAAAAAAAjs/lmgv-8C9BIE/P1070132.JPG)
Er zijn nu zes van deze modules en er zijn er nog enkele in aanbouw.
Op de beurs te Mechelen waren reeds enkele hiervan te bewonderen, maar ondertussen zijn ze verder afgewerkt.
Het leuke eraan is dat iedereen naar eigen creativiteit en kunnen kan participeren.
Inderdaad is er hierdoor geen druk en loopt het daardoor soms wat moeizaam. Maar langzaam gaat ook.
Kom ons zaterdag en/of zondag bezoeken in Genk! [;)]
ik komt [:)]
Even terug van onder het stof halen.
Hierbij een nieuw stukje scenery voor een van de keerlussen van de module baan.
De inspiratie komt van een vakantie in Cornwall van enkele jaren geleden: 'Restormel Castle'.
(https://lh4.googleusercontent.com/-rXgmShlHVYw/TzU8w-m_vDI/AAAAAAAAA-w/gKBItKwuGPo/s800/P1110334b.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-rgURvQUveCI/TzU8vqP9ndI/AAAAAAAAA-o/ooZprOEtCjw/s912/P1110324b.jpg)
Valentijn
Heel mooi [:p]
inderdaad veeeeeel beter dan een plaat met met sporen op
Jan