Graag zou ik de buffers vervangen door verende buffers.( K1 rijtuigen van OVB)
De verende buffers heb ik al, maar ze moeten zeshoekig zijn.
Je hebt een platte en een afgeronde buffer. Omdat ze in de korte bocht durven te ontsporen.
Ik hen gedacht zeshoekig uit te snijden en en op de verende buffer te kleven.
Ook om de volgende reden, ik heb buffers verloren.
EricVW
Ja het zal wel aan mij liggen (absoluut)
Maar ik begrijp niet wat je wil.
wim ysbeer
De originele buffers zijn zeshoekig, en zeer lang.
Neen het zal aan mij liggen.
ik ben het al gewoon
Ik kan de aangekochte verende buffers , zijn rond en te klein om er zeshoekige van te maken.
Groeten,
Eric VW
Ik zou die buffers maar rond laten,de meeste loks, maar ook wagens, hebben wel een paar exemplaren lopen met afwijkende slangen deuren of buffers.
Nou en zo een heb jij er.
Overigens heb ik nog nooit zeskant buffers gezien,althans niet bewust.
is dat alleen bij belgisch materiaal??
wim ijsbeer
Waarom verende buffers? Kunnen die functioneel zijn op je baan?
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters
Waarom verende buffers? Kunnen die functioneel zijn op je baan?
Ja soms wel,ik heb een paar liliputwagens zonder kortkoppelingsmechaniek(wat een woord) met verende buffers.
Die wagens lopen echt buffer to buffer.
Maar meestal lijkt het mij echter onzin.
wim ysbeer
In de korte bocht ontsporen ze anders
Kan ook de buffers inkorten;
Eric VW
Mij lijkt het plaatsen van een kortkoppeling in de houder een goede manier om het vasthaken van de buffers te vermijden.
Ja het is Belgisch materiaal
Eric
Als je buffers verloren hebt, je kunt ze nog steeds bij kopen Olaerts heeft er nog, heb ik ook juist gedaan,
denk eraan je hebt heel weinig plaats om je verende buffers te monteren of je moet uit je kap gaan snijden
Jan
Bij Olaerts , ken je zijn webside
Eric
citaat:
Geplaatst door Eric VW
Bij Olaerts , ken je zijn webside
Ja. [:D]
http://www.treinshopolaerts.be
Hartelijk dank, voor de inlichting
Eric VW