Ik ben bezig geweest met het verweren van mijn loc 7833, alles ging goed tot ik de wielen ging verweren, ik had de buitenkant geschildert, net zoals ik ook bij mijn reeksen 51 en de Class 66 heb gedaan, nadat ik alles terug netjes op zijn plaats had zitten was het tijd om de loc terug op de sporen te plaatsen, de ene kortsluiting na de andere, na heel lang zoekwerk en na het afbreken van een van de boegies, of hoe noem je zoiets, heb ik het probleem gevonden, er is verf tussen het wiel en het wielas gekomen, ik heb eens een ander wiel van een andere 77/78 genomen en toen was het probleem opgelost, maar mijn 7833 is stuk, ik heb ondertussen al contact opgenomen met Tufken om reserve onderdelen te bestellen, ik hoop dat dit nog goed komt, anders zal ik mij een andere loc moeten aanschaffen, dus de reden van dit bericht is eenvoudig, schilder zeker niet de wielen, aan de buitenkant,van je reeks 77/78!!!:(
Reserve-onderdelen ? Bij Mehano ? V??l succes Erwin ?n Patrick (Tufken) ! Ik heb reeds geruime tijd wat in bestelling via mijn handelaar, nog altijd niet gehad ! [:0]
Als Tufken ze vlugger kan hebben, zal ik het z?ker ??ns aan hem vragen ! [:I]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Eric heeft gelijk, het is een groot probleem om aan reserveonderdelen te raken.
Ik heb zelf ontelbare mails gedaan, aan winkelier gevraag,...
Maar zonder resultaat. De service is op dat vlak ronduit rampzalig.
citaat:
Geplaatst door marklinhobaan
Eric heeft gelijk, het is een groot probleem om aan reserveonderdelen te raken.
Ik heb zelf ontelbare mails gedaan, aan winkelier gevraag,...
Maar zonder resultaat. De service is op dat vlak ronduit rampzalig.
Dat was voor die ruitenwissers zeker? Nog niets van gehoord? [:0]
citaat:
Geplaatst door ERVIN
er is verf tussen het wiel en het wielas gekomen, ik heb eens een ander wiel van een andere 77/78 genomen en toen was het probleem opgelost, maar mijn 7833 is stuk,
Vreemd,vreeemd met wat voor verf schilder jij .
Ik heb nog nooit gehoord van geleidende verf.(normale dan bedoel ik)
Acryl doet dat in iedergeval niet als het droog is,en humbrol ook niet.
Was het echt 100% kortsluiting.
wim ysbeer
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Ik ben bezig geweest met het verweren van mijn loc 7833, alles ging goed tot ik de wielen ging verweren, ik had de buitenkant geschildert, net zoals ik ook bij mijn reeksen 51 en de Class 66 heb gedaan, nadat ik alles terug netjes op zijn plaats had zitten was het tijd om de loc terug op de sporen te plaatsen, de ene kortsluiting na de andere, na heel lang zoekwerk en na het afbreken van een van de boegies, of hoe noem je zoiets, heb ik het probleem gevonden, er is verf tussen het wiel en het wielas gekomen, ik heb eens een ander wiel van een andere 77/78 genomen en toen was het probleem opgelost, maar mijn 7833 is stuk, ik heb ondertussen al contact opgenomen met Tufken om reserve onderdelen te bestellen, ik hoop dat dit nog goed komt, anders zal ik mij een andere loc moeten aanschaffen, dus de reden van dit bericht is eenvoudig, schilder zeker niet de wielen, aan de buitenkant,van je reeks 77/78!!![:(]
Dag Ervin
Je moet de assen eens bekijken, sommige en misschien wel alle Mehano assen van locs zijn maar aan een zijde geisoleerd.
Als je deze toevallig gedraaid hebt heb je wel degelijk een serieuze kortsluiting.
Dus gewoon even zien dat de isolatie bij alle assen aan de zelfde kant zit. [;)]
Jos Break302
@Ysbeer, de verf was van Vallejo, ik vindt dit zelf ook heel erg vreemd hoor, met andere wielen had ik geen problemen, terug de geschilderde wielen erop en pats, kortsluiting!!![B)]
En ja hoor 100% kortsluiting, Twin-Center schakelde uit, en de booster die die sectie van stroom voorziet begon ook rood te knipperen.
@Break 302, tussen de wielen zit er een tandwiel en dat tandwiel past in een uitsparing in de gegoten vorm waarin dan ook weer een tandwiel zit, dus ik kan de wielen niet verkeerd plaatsen, ook daar heb ik toen aan gedacht maar dat bleek dus niet het probleem te zijn???
Maar wat zou het dan wel zijn???
Ik denk persoonlijk nog altijd dus aan de verf h
Misschien heb je een van de stroomafnemers die tegen de wielen slepen geraakt? Een contact met het chassis is dan vlug gemaakt, de kortsluiting dan ook.
Ja sorry ervin.
Ik geloof niet in geleidende verf.
Er bestaat natuurlijk wel zo iets (zilver poeder in een soort lijm)
mar daar mee heb je natuurlijk niet geschilderd.
Mijn advies zoek het elders.
oja los die verf op en kijk dan.
Of steek twee draadjes waar spanning op staat in je verfpotje.
Ook sluiting,dan is het de verf.
Zo niet ......................................anders
wim ysbeer
citaat:
Geplaatst door ERVIN
@Break 302, tussen de wielen zit er een tandwiel en dat tandwiel past in een uitsparing in de gegoten vorm waarin dan ook weer een tandwiel zit, dus ik kan de wielen niet verkeerd plaatsen, ook daar heb ik toen aan gedacht maar dat bleek dus niet het probleem te zijn???
Dat klopt inderdaad, maar de isolatie zit wel niet aan de zelfde kant ten opzichte van het tandwiel bij het voorste en het achterste draaistel.
Dus misschien toch maar even vergelijken met de andere locs.
Jos Break302
Hallo Ervin,
heb je die lok nog?
Ik heb een reeks 77 met draaistelproblemen en wil wat onderdelen proberen uit te wisselen.
Jelle.
Wat heb je nodig Jelle??
ik heb momenteel de 7738 te koop staan op ebay, er is een bod uitgebracht. deze lok is zo goed als nieuw, heeft 1 maal rond gereden bij MTD hieronder de link
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230638699939&ssPageName=STRK:MESELX:IT
Het laat mij toch niet met rust,weet je nu echt zeker dat het die verf is.
Heb je twee draadjes in het potje gedaan?????????????
Kijk eerst 20 keer voor je gaat slopen en onderdelen weg geven.
Gooi dat wielstel eens in de terpetine thiner of zo iets
Sorry hoor maar dit moest ik even kwijt een nieuwe 77/78 kost op dit moment al 300 euro.
wim
Het zou mij sterk verbazen dat verf van vallejo zoveel stroom kan geleiden dat er kortsluiting zal optreden.
Hallo,
zou mij sterk verbazen als het de verf is die een kortsluiting veroorzaakt , je kan de wielen altijd nog in een ultrasoonreiniger kuisen ( zo een toestelletje waar de brillen in gereinigd worden , ik kocht er een voor 120? en is een zeer goed gereedschap bij modelbouw
groeten
Kris
Wielen uit elkaar halen en poetsen.
Ook de isoleerbus eraf en proper maken.
Het kan zijn dat in de verf iets geleidend is gesukkelt.
Dat kan zelfs wat koolstof zijn of zelfs vuil allerlei.
Dag Erwin,
ik kan ook moeilijk geloven dat die verf de boosdoener zou zijn... anders moeten we eens afspreken, ik heb wel een en ander hier van meetapparatuur... ;-)
grtz, Paul
Haal de betreffende wielen eens uit de loc en zet deze gewoon op je rail. Als het aan de wielen ligt schakelt je systeem normaal ook in kortsluiting. Heb het voorgehad met een 2e hands wagon.
Ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar Ervin is dit draadje begonnen op 20/07/2007.
Met grote waarschijnlijk is het een plukloc geworden en al in vergevorderde toestand.
Ik had het net ook gemerkt dat dit een oud draadje was.[:D]
Ja ja dat is ondertussen al 4 jaar geleden h? , die 7833 is idd een pluk-loc geworden.[^]
Heb het ondertussen ook door [:I]
Dus... er was eens
[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]