De eerste cataloog van Van Biervliet staat on line. Nu nog alleen goederenwagens; maar het kaft is duidelijk: er komt een Dlok reeks 51!
In de Limburg zal er iemand not amused zijn, maar het doelpubliek is wel helemaal verschillend.
Grn Guy
laat ons hopen dat voor een andere aandrijf-as wordt gekozen
Citaat van: Gaspar op 02 februari 2022, 16:19:28 PM
De eerste cataloog van Van Biervliet staat on line. Nu nog alleen goederenwagens; maar het kaft is duidelijk: er komt een Dlok reeks 51!
In de Limburg zal er iemand not amused zijn, maar het doelpubliek is wel helemaal verschillend.
Grn Guy
Precies daarom zal die er vast niet zo van wakker liggen denk ik
staat er goed.Hier komt er niks meer binnen (VBV en B models) zolang er geen degelijke garantie is en het ons weer geen nutteloos geld kost die de verkoper niet wil betalen.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 februari 2022, 16:20:27 PM
laat ons hopen dat voor een andere aandrijf-as wordt gekozen
Bedankt voor de zeer nuttige inbreng. :-[
Citaat van: gekendevent op 02 februari 2022, 16:31:20 PM
staat er goed.Hier komt er niks meer binnen (VBV en B models) zolang er geen degelijke garantie is en het ons weer geen nutteloos geld kost die de verkoper niet wil betalen.
Daar zullen ze ongetwijfeld van wakker liggen. :-\
Citaat van: doomslu op 02 februari 2022, 17:22:35 PM
Daar zullen ze ongetwijfeld van wakker liggen. :-\
misschien typeert hen dat, dat is jammer, ik zou enkel gerust slapen als iedereen tevreden is en zelfs jaren later blijft over het/mijn(in zijn geval) geleverde materiaal
Wat een onzin eigenlijk. Twee gekende producenten die hetzelfde model op de markt gaan brengen en ik vermoed dat het het dan weer een prijzenstrijd gaat worden zoals met de M6 rijtuigen
Spreken die dan niet tegen elkaar?
over wat heb je het die 28? Daar zijn er veel meer dan 2, die 51 wordt door niemand meer gemaakt ?
Citaat van: Peter op 02 februari 2022, 17:33:40 PM
Wat een onzin eigenlijk. Twee gekende producenten die hetzelfde model op de markt gaan brengen en ik vermoed dat het het dan weer een prijzenstrijd gaat worden zoals met de M6 rijtuigen
Spreken die dan niet tegen elkaar?
Peter, helemaal niet.
Van Biervliet zit in het segment dat we allemaal kennen.
Olaerts mikt op een ander publiek, met prijzen die 4 of 5-voudig zijn, want zijn reeks 51 is een messing model. Dat zal vooral mensen met een vitrinekast aantrekken.
In mekaars vaarwater zitten die dus niet.
Rest enkel de vraag of de Mehano's massaal gaan vervangen worden door de VBV's...
oh ik was die messing vergeten , excuses inderdaad voor de meer gegoede modeltreinrijder ;)
Citaat van: doomslu op 02 februari 2022, 17:38:17 PM
Rest enkel de vraag of de Mehano's massaal gaan vervangen worden door de VBV's...
wellicht enkelen zeker, zal de prijs wat drukken, ik heb er 2 en het zullen er 2 tot nu toe blijven of de tijd moet het anders uitwijzen
Het gaat hier weer zo'n draadje worden... :(
Ik heb, denk ik, wel al een vermoeden wat we als MSM-model gaan mogen verwachten. ;D
Altijd in blijde verwachting van die folder van B-Models. Al geef ik toe dat het dit jaar, op het eerste zicht, wat pover is naar mijn goesting.
Maar ik lig momenteel in het ziekenhuis, mijn mogelijkheden om alles tot in detail te bekijken zijn hier wat beperkt. Wanneer ik terug thuis ben ga ik alle nieuwigheden eens grondig bekijken, budgetteren en bekijken wat voor moois ik dit jaar ga bestellen. Al dan niet van B-Models dan, ook andere merken verdienen een kans.
Als de reeks 51 dezelfde afwerking en kwaliteit heeft van de reeks 60 proto, dan mag hij er wezen.
Ja, Luc,
je hebt natuurlijk gelijk maar het is en blijft toch, volgens mij, bij VBV zeer geriskeerd om met een diesel op de markt te komen terwijl vele, al een 51 of meer hebben en de ervaringen met de VBV 51 en eloks in het achterhoofd hebben.
Ik gun het VBV wel maar ik zou toch afwachten op de ervaringen van mensen die er al een hebben
Citaat van: ronny-vdv op 02 februari 2022, 17:49:44 PM
Als de reeks 51 dezelfde afwerking en kwaliteit heeft van de reeks 60 proto, dan mag hij er wezen.
Volledig mee eens . Laat ons hopen dat het zo gaat zijn . Er moet geen rook uit komen of deurtjes die open kunnen . Gewoon de juiste maat van front ramen , fijne laddertjes en alle mogelijke varianten want dat kon nog iets beter bij de Mehano 51 . Heel wat varianten werden niet door Mehano gemaakt dus is er wel nog markt voor . Kijk maar eens wat een Mehano ondertussen kost op de tweedehands markt. Zelfs al heb ik al teveel Mehano 51 ers toch kijk ik uit naar andere varianten van Vanbiervliet ( zoals bv met enkele koplampen)
Citaat van: ronny-vdv op 02 februari 2022, 17:49:44 PM
Als de reeks 51 dezelfde afwerking en kwaliteit heeft van de reeks 60 proto, dan mag hij er wezen.
als je die als referentie neemt samen met de 62 is dat heel leuk, als het goed is moet het ook gezegd worden en als ik een tss de regels lees en wat grof reken kom ik uit aan MSM loc 2023 (alleen het kleur/nr moet wellicht nog gekozen worden,wat eigenlijk ook nog niet zeker is )
Had al een draadje gemaakt eerder deze week maar maakt niet uit.
Ik hoop alvast op de 5166...
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 februari 2022, 19:00:24 PM
Citaat van: ronny-vdv op 02 februari 2022, 17:49:44 PM
Als de reeks 51 dezelfde afwerking en kwaliteit heeft van de reeks 60 proto, dan mag hij er wezen.
als je die als referentie neemt samen met de 62 is dat heel leuk, als het goed is moet het ook gezegd worden en als ik een tss de regels lees en wat grof reken kom ik uit aan MSM loc 2023 (alleen het kleur/nr moet wellicht nog gekozen worden,wat eigenlijk ook nog niet zeker is )
Let wel op dat de reeks 60 proto door LSM geproduceerd werd en de reeks 62 niet.
Als ik moest kiezen door wie hij geproduceerd zou worden, dan zou ik het wel weten :D
ik ook, maar ik dacht dat die 60 altijd duurder was dan de 62, hoop dan alvast dat hij niet gemaakt wordt met de knowhow van de 55
Luc , dit model voor de nieuwe msm actie? Kan er dan eventueel misschien geen set bananentransport wagens erbij tegenaan gegooid worden? Daar was de 51 ook voor gekend voor het slepen van die trein.
voor die bananen ben ik alvast gewonnen
veel beterschap Jurgen !
Citaat van: oebr op 02 februari 2022, 22:37:44 PM
veel beterschap Jurgen !
ik had per ongeluk een aantal reacties overgeslagen en dezelfde conclusie gemaakt als U. vandaar las ik nu maar wat U overkwam ook van hier het allerbeste toegewenst en ik denk dat ik dat wel namens iedereen hier mag doen ! ;)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 februari 2022, 23:00:21 PM
Citaat van: oebr op 02 februari 2022, 22:37:44 PM
veel beterschap Jurgen !
ik had per ongeluk een aantal reacties overgeslagen en dezelfde conclusie gemaakt als U. vandaar las ik nu maar wat U overkwam ook van hier het allerbeste toegewenst en ik denk dat ik dat wel namens iedereen hier mag doen ! ;)
Merci allemaal.
Tumor is weg, maag deed wat moeilijk, maar we gaan terug de goede weg op na een factory reset (lees: bijna 5 dagen geen eten!). CV's aanpassen ofzo om in modelspoortermen te blijven.
Als alles goed verloopt krijg ik dit weekend ontslag.
Eerlijk gezegd nog nooit zo hard naar ontslag uitgekeken. ;D
Maar verder is dit volledig off topic. ;)
Citaat van: Jurgen op 03 februari 2022, 13:14:46 PM
Eerlijk gezegd nog nooit zo hard naar ontslag uitgekeken. ;D
hier geven we dat niet hé ? Blij te horen dat het inmiddels (veel)beter gaat en je toch (on)bewust wat meer en betere levenskwaliteit krijgt na een minder leuke tijd.
Via de site van Het Spoor is de brochure van de 51 beschikbaar.
Via de site van VB nog niet.
Veel leesgenot.
ACFI.
De TPIV liefhebbers, die hebben wel een probleem denk ik. 't Is te zeggen, hun portemonnee heeft een probleem. ;D
Op het eerste zicht denk ik niet dat er een model kan ingezet worden in de periode vanaf 1995, dus deze keer pas ik. Maar ik vrees dat het volgend jaar wel wat anders gaat worden voor de andere tijdperken...
Dit jaar voor mij dus niks van Van Biervliet. Misschien maar goed ook, dan kan ik de facturen van het ziekenhuis betalen... ;D ::)
Jawel, de 5111
Citaat van: Sicco op 09 maart 2022, 16:18:15 PM
Jawel, de 5111
Deze lok 5111 is tijdperk V en voldoet aan alle voorwaarden.
Ik heb mijn foto's eens bekeken en het klopt.
Giene van Antwaarpe :-\
Ik had die 5111 gemaakt vanaf een Mehano, wel in groene versie ...
Die hadden alleen een aantal 51-versies
Maar de 200-versies van VBV interesseren mij wel.
De 200.006 zoals gehoopt.
Maar ook de 5131 met enkel koplampen.
Stelplaats maakt niet uit, ik heb toch een fictieve baan ... ;D
Ik heb de groene 5166 van mehano stelplaats Antwerpen
@ Sicco en ronny-vdv: Bedankt voor de info.
Hebben jullie toevallig een idee tot wanneer de loc zo heeft rondgereden zoals Van Biervliet hem zal produceren?
Volgens BFoto bleef hij alvast in dienst tot en met 2002, dus mocht hij ongewijzigd gebleven zijn tot dan, dan zou dat perfect zijn.
Ik wacht wel op de 5166 als die er ooit komt
Ik heb de 5166 van Mehano
Citaat van: Jurgen op 10 maart 2022, 11:40:45 AM
@ Sicco en ronny-vdv: Bedankt voor de info.
Hebben jullie toevallig een idee tot wanneer de loc zo heeft rondgereden zoals Van Biervliet hem zal produceren?
Volgens BFoto bleef hij alvast in dienst tot en met 2002, dus mocht hij ongewijzigd gebleven zijn tot dan, dan zou dat perfect zijn.
2002 inderdaad. De foto in de folder is uit 2001
Of zou er een overeenkomst zijn tussen de 2 fabrikanten van de 51 dit jaar? Om geen dezelfde versies te maken?
Ik merk wel de 5142 en 5001 op bij vb op de foto's.
er is nog enkel VBV te koop in de toekomst.....de andere zijn oude stocks of 2de hands
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 maart 2022, 17:43:01 PM
er is nog enkel VBV te koop in de toekomst.....de andere zijn oude stocks of 2de hands
Ik denk dat Nicolas refereert naar Olearts als 2de fabrikant. 😉
da's wel één voor een ander publiek, voor die prijs ga je wellicht 3 VBV's kunnen kopen, over het rijden kunnen we nog niets zeggen
Citaat van: the_gold op 10 maart 2022, 16:39:44 PM
Of zou er een overeenkomst zijn tussen de 2 fabrikanten van de 51 dit jaar? Om geen dezelfde versies te maken?
Ik merk wel de 5142 en 5001 op bij vb op de foto's.
Jij bent een 2PK met een Ferrari aan het vergelijken.
Beide hebben 4 wielen, een motor en je kan er mee van punt A naar punt B rijden. Alleen gaat de ene iets sneller dan de andere en kost hij ook enkele keren meer dan de andere.
Hoewel ze beide auto's zijn, worden ze toch verkocht. Alleen is de oplage van de ene iets hoger dan de andere en zullen jij en ik eerder voor de 2PK gaan en zal pakweg Marc Coucke de Ferrari verkiezen.
Laat het dus voor eens en voor altijd duidelijk zijn, een 2PK ga je niet vergelijken met een Ferrari. In onze modeltreinwereld is de 51 van Van Biervliet de 2PK in bovenstaand voorbeeld en de 51 van Olaerts de Ferrari. Beide zullen ze mooie modellen maken, maar het publiek waaraan ze verkopen zal helemaal anders zijn.
----------------
@ Sicco: Bedankt voor de info. Ik denk dat er toch een 51 besteld gaat worden.
De 200.006 vind ik erg leuk maar ik vind enkel foto's dat deze TEE rijtuigen sleept . Ik vraag me eigenlijk af of die nog wat anders heeft gesleept ? Kwestie om overtuigd te worden om ook deze te bestellen ;D
Natuurlijk, pas vanaf 1969 was het de vaste loc voor de TEE Ile de France en dan nog reed die wel eens met een 150
Bedankt Sicco voor deze info
Ik weet niet hoe lang de tekeningen al online staan, maar Van Biervliet heeft de eerste 3D tekeningen van de reeks 51 online geplaatst, kijk hier (http://vanbiervliet.com/diesel-51.htm).
Ik kan me niet herinneren dat iemand de link al geplaatst had hier op het forum, dus bij deze. :)