Dit zegt genoeg zeker:
imghttp://www.railpassie.org/pic/actua1d.jpg/img
imghttp://www.railpassie.org/pic/actua2d.jpg/img
(c) railpassie.org
joepie ! weeral een gedrocht erbij op onze vaderlandse sporen[:(]
Maar niet getreurd ,we kunnen misschien LSM wat aankachelen om hiervan een model uit te brengen,??n onderdeeltje hebben ze namenlijk al. rarara
Gerrit
Waar en wanneer is die foto genomen?
Die snuit doet mij inderdaad aan iets denken, maar aan wat ook weer h?? [:p][:D]
Ja Rochevalien, de gele snuit hebben ze al.
En nu hebben ze dit prachtig rijtuig tussen die vuile goederenwagons hangen[xx(].
Mooi rijtuig anders, moet een prachtig zicht zijn, zo'n sleep van 10 M6en en daar dan zo'n stuurstand voor.[:p]
Nu nog wachten tot ze het in model gaan maken h
zeer mooi rijtuig.[:D]
Heeft iemand een idee wanneer het in dienst zal worden genomen[?]
De foto's zouden gisterenavond in Schellebelle zijn gemaakt. Het rijtuig werd naar het buitenland opgestuurt voor testen.
mooi idee om op een treinbaan te zetten, een goederentrein met daartussen een blinkende nieuwe personenwagen. kan in elke tijdsperiode voorkomen.
Ik denk dat hij snel de naam 'bultrug' zal hebben. [:o)]
Maar op de foto kan ik nog niet zoveel zien, zodus nog even afwachten met mijn oordeel.
citaat:
"bultrug"
=> De quasimodo(http://www.hgbtf.net/images/smiles/icon_lol.gif)
Wrauw, Ziet ewr nogal futuristies uit he [?][:p]
Frank
Trekt op niks [xx(],
Ze hadden beter de ramen wat groter gemaakt dat je niks zag van die bult.
Is toch niet moeilijk wie die M6 gaat uitbrengen...
de tekeningen waren al te zien in Mechelen [;)]
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng
Trekt op niks [xx(],
Ze hadden beter de ramen wat groter gemaakt dat je niks zag van die bult.
als je de ramen groter maakt krijg je zoiets zoals bij de duikbrillen en die zijn niet zo geliefd bij de tb's.
waarom zou het een gedrocht zijn ?
Jan
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Ja Rochevalien, de gele snuit hebben ze al.
En nu hebben ze dit prachtig rijtuig tussen die vuile goederenwagons hangen[xx(].
Mooi rijtuig anders, moet een prachtig zicht zijn, zo'n sleep van 10 M6en en daar dan zo'n stuurstand voor.[:p]
Nu nog wachten tot ze het in model gaan maken h?.
>>> Waar gaat de NMBS al die reizigers halen om 11 dubbeldekkers mee te vullen? en wat gaan ze er dan voorhangen? 2 13en?
Gerrit
Idd mooier dan ik het had verwacht. Kan al niet wachten om het de eerste keer vast te leggen op foto [:D][:D][:D][:D]
citaat:
Geplaatst door Rochevalien
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Ja Rochevalien, de gele snuit hebben ze al.
En nu hebben ze dit prachtig rijtuig tussen die vuile goederenwagons hangen[xx(].
Mooi rijtuig anders, moet een prachtig zicht zijn, zo'n sleep van 10 M6en en daar dan zo'n stuurstand voor.[:p]
Nu nog wachten tot ze het in model gaan maken h?.
>>> Waar gaat de NMBS al die reizigers halen om 11 dubbeldekkers mee te vullen? en wat gaan ze er dan voorhangen? 2 13en?
Gerrit
Elke dag rijdt er minstens ??n trein met 11 dubbeldekkers tussen Brussel en Luxemburg (aankomst 18u36). Ik kan je garanderen dat die tussen Brussel en Namen stampvol zit. Sommige perrons zijn zelfs te kort zodat reizigers met bepaalde bestemmingen niet in de laatste 2 of 3 rijtuigen mogen plaats nemen. Meestal hangt er een 20 aan de kop, maar gisteren was het een 13. Ook een van de CFL gehuurde 3000 wordt soms ingezet (Zie ook SJ nr. 151), omdat de 20-en nogal makkelijk defect raken. Dat heb ik trouwens deze zomer aan den lijve mogen ondervinden [xx(].
(http://www.wallorail.be/actu/1006/photos/M6%20hvr.jpg)
eerste foto's bij daglicht
(c) wallorail.net
Ik denk wel dat het mooie samenstellingen kunnen worden met een 13.
Tuurlijk!
Ha hier zie je hem beter op,
Op die vorige foto?s lijkt het juist als die bult recht staat
maar hier zie je dat die schuin afloopt, maar ik vind het toch een lelijk model vinden.
Wat dachten jullie van de naam Quasimodo voor dit model?
Die heeft ook een bult op zijn rug [;)].
citaat:
Wat dachten jullie van de naam Quasimodo voor dit model?
Die heeft ook een bult op zijn rug .
Heb ik ook al aan gedacht!
Ik vind ook wel dat ze hem wat gestroomlinder mochten maken.
maar ja, wie ben ik?
en we zullen er vast wel een wennen hoor. [;)]
Of "Beluga"?
citaat:
Geplaatst door Tom
Ik denk wel dat het mooie samenstellingen kunnen worden met een 13.
Inderdaad ! Allen gaan ze niet de reeks 13, doch met de 21/27 rijden.
Of is dat intussen weeral veranderd ?
Grootspoorse groeten,
Eric.
Ze hebben hun park van de 13'en opgesplits, een deel gaan ze nu enkel gebruiken voor reizigersdiensten mee te rijden, het ander voor goederenvervoer(die zullen dus niet meer afkuisen zeker[}:)]). Anders moet je eens naar dit forum gan www.hgbtf.net, daar staat alles over het grootbedrijf. Ik zal je al meegeven dat men de 27 zeker verder zal gebruiken, ze hebben ze uitgerust met automatische koppelingen om met de nieuwe stuurrijtuigen te rijden.
citaat:
Geplaatst door 13erke
Ze hebben hun park van de 13'en opgesplits, een deel gaan ze nu enkel gebruiken voor reizigersdiensten mee te rijden, het ander voor goederenvervoer(die zullen dus niet meer afkuisen zeker[}:)]). Anders moet je eens naar dit forum gan www.hgbtf.net, daar staat alles over het grootbedrijf. Ik zal je al meegeven dat men de 27 zeker verder zal gebruiken, ze hebben ze uitgerust met automatische koppelingen om met de nieuwe stuurrijtuigen te rijden.
Niet te geloven ! Wanneer gaan ze nu eens goed weten wat ze juist willen bij de b-rail ? Als de concurrentie hen in de hoek duwt ? [:(]
Grootspoorse groeten,
Eric.
De 13'ers reden vroeger ook al goederentreinen maar toen werden nog locs omgewisseld enzo. Nu zou dat in theorie niet meer mogelijk zijn, in de praktijk daarentegen..
Mja bij b-rail doen ze rare zaken, en de concurentie kijkt en lacht.
en wacht af. Zeker voor het goederenverkeer.
citaat:
Geplaatst door trainfreak
De 13'ers reden vroeger ook al goederentreinen maar toen werden nog locs omgewisseld enzo. Nu zou dat in theorie niet meer mogelijk zijn, in de praktijk daarentegen..
Ik snap er het nut niet van. Om te zeggen dat ze enkel nog goederen gaan doen of enkel reizigers.
Maar er is zoveel waar ik vaak vragen bij heb.
citaat:
Geplaatst door marklinhobaan
Ik snap er het nut niet van. Om te zeggen dat ze enkel nog goederen gaan doen of enkel reizigers.
Maar er is zoveel waar ik vaak vragen bij heb.
Nochtans zijn er grote verschillen voor locs in de goederen of reizigersdienst.
Dat is een ven de redens dat de NMBS moeilijkheden heeft met de aanschaf van nieuwe locs, ze plaatsen bestelingen voor locs voor in beide diensten maar de industrie kan daar nauwelijks aan voldoen.
Meer en meer maatschapijnen houden de locs coor de diensten gescheiden.
zo heb ik het toch eens gelezen.
Maar scheiden kan alleen maar voordelen brengen zoals specials: "uitzonderlijk een reizigerstrein getrokken door een loc van B-cargo...", wat dan weer kan omgezet worden op onze modelbaan. [;)][;)]
Maar waarom de 13en onderverdelen, ze zijn technisch gelijk.
Maar we zien wel wat er van komt.
Even terug naar de M6, ik vindt het een heel mooi rijtuig en het zal zeker hier op mijn baan gaan verschijnen als het uitkomt.[:p]
De M6 zijn in iederer geval prettige rijtuigen om met mee te rijden, maar van na het stoomtijdperk.
Jan
Nog een fotooke:
(http://users.telenet.be/vanhool/forum/m6.JPG)(c) concurrent hgbtf
citaat:
Geplaatst door janjozef
De M6 zijn in iederer geval prettige rijtuigen om met mee te rijden, maar van na het stoomtijdperk.
Jan
>>> Is dat dan al voorbij? het stoomtijdperk?
Gerrit
citaat:
Geplaatst door 13erke
Nog een fotooke:
(http://users.telenet.be/vanhool/forum/m6.JPG)(c) concurrent hgbtf
>>> Echt een schoonheid! het lijkt meer op een walvis dan op een treinstel.Ik vraag mij overigens af welke slimmerik bedacht heeft dat diepliggende ramen ?n dat vlak tussen de koplampen de stroomlijn bevorderen.Om van die "op de kast gemonteerde" koplampen maar te zwijgen.Maar waarschijnlijk is dat design of zo iets.
Als je dan vergelijkt met een Desiro stel of een Talent...
Gerrit
Er zijn locs met een betere stroomlijn. Kijk naar de duitse ICE III of de oude duitse exprestreinen. Die hadden toen een erg spitse neus.
mooie stuurpost [:D]zou sjiek zijn me nen 27/21
ik vind het redelijk goed gelukt, alleen die bult he, die moet eraf, die enkele deur int wit en dan ist goed voor mij[:)]
Weet er eigenlijk iemand hoeveel stuks van deze stuurstandrijtuigen in omloop zullen komen?
Ik dacht iets van in de 30 maar het juiste getal ben ik vergeten.
Ik vindt hem best wel stoer hoor,ja van mij mag hij er best zijn[:p]
Zo mottig is hij ook weer niet h?, t zal wennen zijn. Toen ze in Hasselt de eerste 41 van de camion haalden was het ook wennen. en nu vind ik die ook niet meer zo lelijk[:)][:)]
citaat:
Geplaatst door marklinhobaan
Maar waarom de 13en onderverdelen, ze zijn technisch gelijk.
Maar we zien wel wat er van komt.
HLE 1301 tot 1339 horen nu bij het Sibelit project.
Deze loc's zijn voorzien voor de tractie vanaf Muizen tot Thionville, voor de treinen op de as Zwitserland-Itali? via Frankrijk.
Ook de co?rdinatie van deze loc's is niet meer in Belgi?, maar gebeurt door de regelaar in Luxemburg.
citaat:
Geplaatst door Re460
HLE 1301 tot 1339 horen nu bij het Sibelit project.
Is het niet HLE 1301 tot 1340?
De cargo's met 13'en rijden bij mijn weten toch altijd in treinschakeling?
citaat:
Geplaatst door trainfreak
citaat:
Geplaatst door Re460
HLE 1301 tot 1339 horen nu bij het Sibelit project.
Is het niet HLE 1301 tot 1340?
De cargo's met 13'en rijden bij mijn weten toch altijd in treinschakeling?
Ik denk het niet.
Het is niet dat de loc's allemaal in dienst zijn he.[;)]
Er zijn er die als reserve blijven staan, of een defecte loc moeten vervangen, of eentje die naar de onderhoud moet...enz,
Ook zijn er enkele van de (sibelit) treinen die maar voorzien zijn met 1 type HLE T13.
Ik heb juist naar het nieuws gekeken op 4/12 en de dubbeldekstuurposten kwamen er in,wie snel is die kan nog kijken naar het late nieuws.Ik was aan het wegsmelten man.[:0][:0][:0]
Op welke zender, en met welk onderwerp?
Voor diegenen die het nog gemist zouden hebben.
Het was op VRT, en ze zullen het wellicht nog wel eens in het late journaal uitzenden...
Echt mooire machien zunne
citaat:
Geplaatst door Koen101
Voor diegenen die het nog gemist zouden hebben.
Het was op VRT,
& op VTM.
Ik heb het ook gezien, mooi he, en ze hebben meteen hun 2742 ook voorgesteld. Het enige wat ik raar vond was dat ze spraken van meer comfort in vergelijking met de oudere m6'en , zijn die dan niet gelijk?
citaat:
Geplaatst door 13erke
Ik heb het ook gezien, mooi he, en ze hebben meteen hun 2742 ook voorgesteld. Het enige wat ik raar vond was dat ze spraken van meer comfort in vergelijking met de oudere m6'en , zijn die dan niet gelijk?
Ik was ook verwonderd. Ik denk dat ze het over de oude M5 hadden?
In Metro stond over een vernieuw komfort niet, enkel dat de NMBS voor iedereen(pendelaar) een zitplaats wil.
Jan
ik zal die kopen binnen een paar jaar in model.dat zal waarschijnlijk ook iets zijn om weg te smelten.[:0]
In het nieuwsblad stond er ook een artikel over de nieuwe rijtuigen.
De M6 stuurstand in het 'echt' in Gent:
(http://img452.imageshack.us/img452/9193/s5305294no2.jpg)
De stuurstand kwam van brugge met HLE2735.
(http://img452.imageshack.us/img452/5875/s5305299xc1.jpg)
(http://img238.imageshack.us/img238/4097/s5305323up1.jpg)
(http://img111.imageshack.us/img111/1826/s5305324qp4.jpg)
(http://img111.imageshack.us/img111/630/s5305325fm2.jpg)
Detail koppeling.
(http://img452.imageshack.us/img452/1143/s5305327zd7.jpg)
Vertrek Gent.
Om weg van te smelten.[:0]
Vreemd, die rode lamp.
citaat:
Geplaatst door doomslu
Vreemd, die rode lamp.
Het was een gewone overbrenging van Brugge naar Mechelen (via Brussel!)
Het rijtuig werd waarschijnlijk als wagon beschouwd, vandaar.
In Gent tijdens de stop aan het perron kwam er iemand op de remmen slaan ofzo.
citaat:
Geplaatst door trainfreak
citaat:
Geplaatst door doomslu
Vreemd, die rode lamp.
In Gent tijdens de stop aan het perron kwam er iemand op de remmen slaan ofzo.
Oeps, nagelnieuw en nu al kapot, wat gaat de sint daar van zeggen [:D]
Prachtige foto's [:)][:)][:)]
Moet ze in cw mechelen nog buffers monteren ofzo?
citaat:
Geplaatst door stefan rosiers
Moet ze in cw mechelen nog buffers monteren ofzo?
Ik denk niet dat daar buffers opkomen.
Gewone stelletjes met GF koppelingen hebben ook geen buffers[;)]
MS met GF koppeling hebben inderdaad geen buffers, maar daar kan je het niet mee vergelijken. Het kan goed zijn dat er nog buffers op moeten.
citaat:
Geplaatst door Anarchy
MS met GF koppeling hebben inderdaad geen buffers, maar daar kan je het niet mee vergelijken. Het kan goed zijn dat er nog buffers op moeten.
Ow ja, je hebt gelijk. De buffers moeten e nog op, er is ruimte voor voorzien:
(http://img145.imageshack.us/img145/356/detailmr6.jpg)
citaat:
Geplaatst door doomslu
Vreemd, die rode lamp.
De sluit- en frontverlichting moet nog getest en gekeurd worden door de NMBS. Tot zolang wordt er een eindsein van de locomotief opgehangen.
Bedankt voor de uitleg !
Nieuwe stuurstandrijtuigen al gezegend met grafitie?
(//%5BIMG%5Dhttp://i87.photobucket.com/albums/k152/Tom_5201/m6bdx.jpg)[/img]
Maar all?? nu toch, hoe is dat nu toch mogelijk, wie doet nu toch zoiets, zo'n mooi rijtuig en dan al direct met die vuile gravity erop, het is een schande!!![V]
citaat:
Geplaatst door Tom
Nieuwe stuurstandrijtuigen al gezegend met grafitie?
(//%5BIMG%5Dhttp://i87.photobucket.com/albums/k152/Tom_5201/m6bdx.jpg)[/img]
pff, jammer [}:)]
Maarja hoe erg het ook is, degene die dat doen hebben geen besef van wat ze doen.
het is iets dat nu eenmaal altijd zal bestaan.[V]
Mja, das rap. Misschien een idee voor een recordpoging. Om ter snelst een splinternieuw rijtuig bekladden. [:D]
Zulk een kerels moesten ze inspuiten met grafity, en dat ik om ter lelijkst, dan weten ze ook wat het is belachelijk te staan.
Jan
Vergeet niet dat er ook onder ons spoorwegliefhebbers daders van de kostbare vernielzucht die graffiti (korte a, lange i, dus tweemaal f en eenmaal t) heet zitten. Zo was er in NL na de opkomst van een grote yahoogroup ineens een golf van het bekladden van bijzonder geschilderd en nieuw materieel. Niet toevallig dus. Helaas onuitroeibaar in Belgi? en Nederland, daar waar het in sommige landen nauwerlijks lijkt voor te komen...
Overigens vind ik wel dat de NMBS in dit geval wel wat haast had mogen maken met het schoonmaken, het is immers toch een opzienbarend paradepaartje en door het zo in de kijker te zetten (maar daar werken wij dus aan mee op deze manier) werk je het dus juist in de hand.
groeten Sicco
ik rij thuis rond met duitse zilverlingen en daar MOET graffiti op
alle da vind ik
Scharfenberg koppelingen hebben geen buffers nodig. Voordeel is dat tegelijk ook alle electrische en pneumatische verbindingen gemaakt worden zonder dat er ook maar iemand voor nodig is.
Men is bezig de M6 te testen op lijn 94.
http://www.wallorail.be/actu/actumois.htm
T'is toch om triestig van te worden, die grafitie. [:(]
de graffiti beaccentueerd de lelijkheid van het ontwerp hehe [}:)] [:D]
Of bodypainting? [:I]