Hallo allemaal,
Van wie zijn die prachtige modellen van de AR-652 en 653 die bij de foto's op Yahoo staan, en op welke basis zijn die gebouwd?
Peter :):)
Ik denk van een franstalige maar ze zijn wel schoon he
Basismodel komt van Piko, maar is, als ik mij niet vergis, niet meer te krijgen. Ik zoek al lang op ruilbeurzen naar dit basismopdel om zelf een ombouw te beginnen. Nog geen tegengekomen. Jammer!
De foto's tonen alvast een zeer mooie realisatie.
Groeten,
Guy
Hallo Guy,
Op welk model van Piko bedoel je. Indien je de Vindabona bedoelt, dan is dit model ondertussen terug in verbeterde uitgave op de markt.
Ben alleen niet zeker of het van Piko of Kato is.
Peter
Ze zijn idd van een Franstalige lezer. Wrl leuk h??
Ik zag ze enkele tijd geleden op ebay. Heeft ze duur betaald geloof ik :-(
Tony
Peter, wat beboel je met een Vindabona ?
Het basismodel waar Guy het over had is de bekende vliegende Hamburger . En nee, ik heb het niet over eentje van de Quick of zo .[:D]
[8]
Dat is de "Vliegende Mortadella"[;)]
Tony
met inzittende van pesto uit parma hoogstwaarschijnlijk
Vindabona was de bijnaam van de Duitse SVT-137 treinstellen, die tot in de jaren 70 in dienst waren bij de Deutsche Reichsbahn (DDR)
De vliegende hamburger waar jullie het over hebben is een prachtig model van Kato.
Peter
Ok, ik heb de juiste rubriek gevonden. Ik heb twee dezelfde modellen van liliput svt-137 tweekleurig purper en creme en wou er een ombouwen tot type 652 maar het front van deze treinstellen is anders van vorm, de lengte van de stellen kloppen niet en de plaatsing ramen en deuren is ook kompleet anders. Het is dus mijns inziens niet te doen om een ervan om te bouwen zoals ik aanvankelijk gedacht had. Ten tweede lijken de piko modellen dezelfde mankementen te vertonen: geen ervan lijkt mij een front te hebben met klein naar boven versmallend middenraampje. Verder heb ik nergens ombouwsets gevonden. Mijns inziens dient zou de persoon van de redaktie die het artikel heeft gemaakt eens moeten navragen bij de klub die de 652 heeft (ferrov. malm?dy) op welke basis en hoe ze dit gedaan hebben, dit gezien er toch heel wat belangstelling hiervoor bestaat.
vinden jullie ook niet?
treinvirus
aan treinvirus
De eigenaar van de stellen in Malm?dy heeft ze afgewerkt gekocht van een particulier die er enkele had omgebouwd en die toendertijd om ??n of andere reden wegdeed. De bouwer wenste echter onbekend te blijven, wat zijn goed recht is trouwens. We zoeken het verder nog wel uit, maar de kans dat je dergelijke stellen, omgebouwd of in originele Duitse versie tegenkomt op ??n of andere beurs is miniem. Ikzelf zoek al een hele tijd, maar nog steeds noppes.
Groeten,
Guy
Ik heb al een paar keer aan 't zoeken geweest naar die "prachtige foto's op yahoo" waarvan sprake in de hoofding van dit item.
Ik vind ze niet (niet op groups/msm - ook niet op het modelspoorforum_belgi?). Kan er iemand mij de weg wijzen a.u.b. ?
Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
hieronder staat de link maar ge moet wel een login hebben kan ook een e-mail adres van yahoo zijn
http://groups.yahoo.com/group/msm-tmm
't Is zonde dat de namen van de folders ingekort worden op Yahoo, daarom zouden we ook het gebruik van "photobucket.com" willen promoten, dan zet je de link naar je eigen foto's meteen in een berichtje hier....
Tony
Inderdaad, tony! Ik heb me intussen al ingelogd in photobucket en een album aangemaakt (voorlopig nog leeg).
De link naar de site had ik al gevonden op de hoofdpagina van dit forum. Ik dacht echter dat het een vergissing was, want ik had de meest en minder waarschijnlijke fotoalbums al bekeken.
Nu heb ik dus ALLE foto-albums geopend, en uiteindelijk de foto's van de 652/653 in de folder "type 12" (logisch[?][?][?][?]) gevonden.
Hoe dan ook: het lijken inderdaad prachtige modellen - een dikke proficiat aan de bouwer!
Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
"Type 12" is het pseudo van een Waalse lezer. Hij heeft geloof ik ook de "brokken" van een KMB60 geplaatst.
Tony
Hallo iedereen en guy holbrecht in het bijzonder,
ik heb ondertussen zelf kontakt opgenomen met de voorzitter van de waalse treinclub en hij heeft mij het adres gegeven van de bouwer van de 652. Nu wil het toeval dat ik deze heer zeer goed ken en hij heeft mij zo een model te koop aangeboden twee a drie jaar geleden, wat ik totaal vergeten was. Hij maakt regelmatig zelf modellen uitgaande van bestaande items en deze zijn zeer mooi en praktisch altijd juist maar, wat logisch is gezien de tijd nodig voor het maken ervan, niet altijd goedkoop. Gezien ik echter altijd zo goed als exact een kopij van het originele model wil hebben wou ik indertijd nagegaan of het schaalmodel goed was en weer eens bij toeval ben ik toen op iemand gevallen (ik weet zijn naam niet meer) die zo'n model had gekocht maar die nadien twijfelde aan sommige details zoals de plaatsing of afmetingen van sommige vensters. Deze laatste persoon heeft toen tekeningen naar mij opgestuurd van het origineel en enkele fotos waarvoor ik hem nog steeds dankbaar ben. Op mijn beurt heb ik de tekeningen doorgestuurd naar de bouwer om hem te vragen of het door hem vervaardigde model conform was op alle punten.wij hebben elkaar niet meer gezien gedurende enkele maanden en,vreemd genoeg, nooit meer erover gesproken nadien. Ik weet niet of hij nog verder aanpassingen heeft gedaan aan het model maar zal het hem eens vragen als ik hem nog eens zie alsook het basismodel nodig ervoor. Mischien wil hij er ook nog nieuwe bouwen wie weet. Ik zal alvast zelf eens een en ander uitproberen als ik tijd heb. A propos kan iemend mij vertellen wie van beiden best is voor bouwpaketten andere motorstellen : jocadis of pb messingbouw?. Verdere zoek ik nog steeds een ombouwsetje van jocadis om een stoomlok van roco br 93 om te bouwenl tot type 97, het staat in hun catalogus maar sedert 2 jaar ga ik er regelmatig naar vragen en ze maken of hebben het nietmeer. Weetr iemand soms raad?
Treinvirus
Het huidige model van Roco ?s Br 93 is niet het juiste basismodel voor een NMBS type 97 . Als ik op een beurs ooit nog eens een juiste basis vind ( een Roco Br 93 van de ?BB , deze heeft reeds zwarte wielen en de juiste waterbakken .) zal ik er wel een artikel over maken . Ik heb reeds zo een type 97 gemaakt zonder enige omdouw set . Echt niet zo moeilijk hoor, gewoon met wat plastikcard .
[8]
Dank u matti, ik wacht met spanning op de ombouw.
Ik heb net een oud model van piko vt137 op de kop getikt en zal eens nakijken wat eventueel eraan kan gedaan worden om een type 652 te maken indien mogelijk(nu ik toch de tekeningen van deze autorail heb teruggevonden).Ik hou iedereen ervan op de hoogte.Treinvirus
goede dag knutselaars met plasticard,
Ik heb nog een vraagje: wanden van motorwagens lijken mij niet zo moeilijk te maken als ze recht zijn, maar hoe maak je in godsnaam een dak dat gebogen is en dan nog voor- en achteraan een helling heeft (zoals de types 43 enz)? kan dat ook in plasticard? dien je een dak van een wagon als basis te nemen (die zijn echter niet lang of breed genoeg) Dank voor raad
Treinvirus
Hallo allemaal,
Ben even in mijn dokumentatie gedoken en het spijt me te moeten zeggen dat de VT137 Vindabona (van Piko of Kato) de minst goede keuze is.
Ideaal is de VT183 "Fliegender Hamburger" van Kato (kat. nr. K301701)
Deze is nog overal in Duitsland te vinden in de winkels, en heeft ineens de afgeschuinde dak boven de stuurstand.
Het enige nadeel is dat hij op dit moment enkel in twee-delige versie te krijgen is.
Peter [:)][:)][:)]