Wie heeft er ervaringen met Piko A-rails met bedding.
En hoe zijn deze te opzichte van de fleischmann rails met bedding.
Alvast bedankt
Groet
Henry
Geen ervaring mee, maar hierbij een link met vergelijkende foto's:
https://blog.mobaz.de/2019/04/02/pikos-neues-h0-bettungsgleis-a-gleis/
Met de rails mèt bedding heb ik geen ervaring, wel met die zonder bedding, en ik zie op de foto's dat de wissels identiek zijn.
En laat het nu net die wissels zijn waar ik al veel op gevloekt heb!
Het puntstuk is nl geisoleerd met een laagje kunststof, maar door het veelvuldig berijden en kuisen van de rails slijt dat laagje relatief snel weg, met als gevolg dat de wielen van bepaalde merken, (oa Bmodels, LSModels) kort sluiten als men traag over dat puntstuk (of noemt het nu toch hartstuk) rijdt.
Dus ik persoonlijk zou Piko A-gleis niet aanraden, althans toch de wissels niet! ::)
;)
Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2020, 19:59:02 PM
Met de rails mèt bedding heb ik geen ervaring, wel met die zonder bedding, en ik zie op de foto's dat de wissels identiek zijn.
En laat het nu net die wissels zijn waar ik al veel op gevloekt heb!
Het puntstuk is nl geisoleerd met een laagje kunststof, maar door het veelvuldig berijden en kuisen van de rails slijt dat laagje relatief snel weg, met als gevolg dat de wielen van bepaalde merken, (oa Bmodels, LSModels) kort sluiten als men traag over dat puntstuk (of noemt het nu toch hartstuk) rijdt.
Dus ik persoonlijk zou Piko A-gleis niet aanraden, althans toch de wissels niet! ::)
;)
Ah, dàt is de reden!!!
Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2020, 19:59:02 PM
Met de rails mèt bedding heb ik geen ervaring, wel met die zonder bedding, en ik zie op de foto's dat de wissels identiek zijn.
En laat het nu net die wissels zijn waar ik al veel op gevloekt heb!
Het puntstuk is nl geisoleerd met een laagje kunststof, maar door het veelvuldig berijden en kuisen van de rails slijt dat laagje relatief snel weg, met als gevolg dat de wielen van bepaalde merken, (oa Bmodels, LSModels) kort sluiten als men traag over dat puntstuk (of noemt het nu toch hartstuk) rijdt.
Dus ik persoonlijk zou Piko A-gleis niet aanraden, althans toch de wissels niet! ::)
;)
Simpel op te lossen hoor door het wissel DCC friendly aan te sluiten.
Wat me meer zorgen baart is de laatste paragraaf in het stukje dat Evan deelde, namelijk de slijtage van de wielen en dat zag er echt niet goed uit.
Hoewel het railprofiel zeer slank is uitgevoerd wat de realisitsche look ten goede komt is het zeer hoekig en met ee ruw rijvlak.
Citaat van: SuSke op 03 september 2020, 09:53:22 AM
Wat me meer zorgen baart is de laatste paragraaf in het stukje dat Evan deelde, namelijk de slijtage van de wielen en dat zag er echt niet goed uit.
Dat heb ik ook gezien, maar daar heb ik nog nooit iets van gemerkt en ik heb nochtans rollend materieel dat er al veel km's opzitten heeft op deze sporen...
;)
Wat is een beter alternatief dan de piko A -rails.
Citaat van: henry op 03 september 2020, 15:30:42 PM
Wat is een beter alternatief dan de piko A -rails.
Roco line of PEKO...
;)
Of Tillig Elite?
Citaat van: Fretbol op 03 september 2020, 16:51:15 PM
Of Tillig Elite? Deze zijn natuurlijk wel zonder bedding
de roco line heeft nogal een hoge beddingrand is met wegwerken scenry lastig lijkt me.
Citaat van: henry op 03 september 2020, 17:31:07 PM
de roco line heeft nogal een hoge beddingrand is met wegwerken scenry lastig lijkt me.
Roco line bestaat ook zonder bedding...
Google is jouw vriend!
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwebshop.pijplines.nl%2FRoco-42423-Line-gebogen-rails-R3&psig=AOvVaw0rf8aP5NB3z5lyKszWpy5C&ust=1599234777870000&source=images&cd=vfe&ved=2ahUKEwjEpob4q83rAhXK16QKHTgDDr4Qr4kDegUIARDSAQ
;)
en PECO is ook zonder bedding, dus de alternatieven zijn "zonder bedding" :) ;)
Ja of toch kiezen voor ............ ::)
Eigenlijk moet ook de vraag gesteld worden: waarom kiezen voor rails met bedding?
Citaat van: doomslu op 04 september 2020, 14:12:04 PM
Eigenlijk moet ook de vraag gesteld worden: waarom kiezen voor rails met bedding?
Idd, je kan ze op een kurkberm leggen en uit de hand ballasten, veel mooier (niet al te strak!)
Stel ik mij nog een andere vraag Luc,;
Ik weet dat jij ook Piko A-gleis op jouw baan hebt, doet het probleem wat ik eerder aanhaalde betreft die puntstukken zich bij U ook/al dan niet voor?
;)
Waar kopen jullie de peco rails.
En ben je gegarandeerd dat dit later nog bij te kopen is.
Groet
Henry
Peco hoef je niet bang voor te zijn, die gaan wel door. Momenteel door de Corona misschien even wat moeilijk leverbaar (door hun ook onderkend) maar zal verder gewoon leverbaar zijn en blijven.
Normaalgezien heeft elk zichzelf respecterende modelspoorwinkel Peco in z'n gamma of kan je het er bestellen. Informeer ook gewoon es bij jouw vertrouwde winkel.
Peco is ook in 'Nederland, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg te verkrijgen.
Daar ik nu hoofdzakelijk OO spullen aanschaf, komen de Peco rails van mij dan ook meestal uit Ierland en GB.
Hattons en Rails of Sheffield zijn de "Hofleveranciers" van de mannen van het "Litter Bin" draadje bij onze noorderburen. Daarnaast zijn er ook goede ervaringen bij Kernow Model Centre, Olivia's, GaugeMaster, Peter Spares, Cheltenham Model Centre, Antics on models,...
Zeker nu de Britse Pound zo laag staat.
Dit weekeinde zijn mijn bij Amazon bestelde HO Roco SNCF Corail rijtuigen in de nieuwste Carmillon kleurstelling aangekomen. Via de Royal Mail en in een verpakking van het Britse GaugeMaster.
Per rijtuig toch een aantal Euro's goedkoper dan bij de Franse grootspelers Jura Modelisme, Pierre Dominique en Star Boutique. En de portkosten waren maar 9 Euro's.
Gewoon wat kijken en vergelijken dus, wanneer je voor de goedkopere prijs gaat...
Of toch gewoon maar es informeren bij jouw vertrouwde vakhandel.
Gr,
Jan(tje)
Of gewoon eens "Peco Ho rails" Googlen...
;)
Tillig Elite, zijn de gebruineerde rails goed stroomdoorlatend? Ook goede stroomgeleiding na verloop van jaren?
Ik dacht dat dit merk heel duur was, maar prijs komt overeen met andere merken.
De brunering van de Tillig rails is geen enkel probleem. Enkel de plekken waar je de voedingsdraden soldeert even vrij maken met een glasvezelstift of sleutelvijltje. De bovenkant van de rail is terug mooi blank nadat je de boel netjes poetst na het ballasteren of verweren van het spoor. Ook op langere termijn is dit geen probleem.