Het is niet mijn bedoeling om reklame te maken voor een bepaalde modelspoor handelaar,
maar met zoveel personeel ?? :o :o :o
(https://live.staticflickr.com/65535/49548152846_1f22782c32_o.png) (https://flic.kr/p/2iupeBm)msl_team (https://flic.kr/p/2iupeBm) by Peter Verlooy (https://www.flickr.com/photos/156171905@N05/), auf Flickr
En wat is het punt dan eigenlijk?
Lippe is een van de grotere winkels van Duitsland
De titel slaat dan ook nergens op.... Lippe is een van de grootste online en beurshandelaren in Duitsland.
Dat Lippe een van de grootste modelspoor handelaars is weet ik ook wel. Dat hoeven jullie me niet te verbeteren, daarom staat er ook een vraagteken achter de titel. :D :D.
Ben trouwens al vele jaren, tot volle tevredenheid, klant bij hen. :) :) :)
Doordat er zoveel personeel is (sommigen zijn meertalig) heb je bij vragen enz. zeer snel antwoord (telefoon of email)
Wat is dan wel de bedoeling van je post Peter?
Want het ontgaat mij helemaal.
grt Piet.
Piet,
Moet er altijd een bedoeling achter zitten. Dat hoeft voor mij niet want met achterliggende, soms verkapte bedoeling verpest men soms het bericht
Daarom dat ik het bericht in de (modelspoor) babbelhoek plaatste
Nee wat mij betreft hoeft er geen specifieke bedoeling achter te zitten, maar anderen zien er kennelijk wel iets in.
En het vraagteken suggereert toch ook wel een beetje verwondering, van jouw kant.
grt Piet.
Nu, ik snap de stelling wel, er wordt regelmatig gezeurd dat er winkels verdwijnen door omstandigheden; geen publiek, internet, teveel kosten, veel ocharme de winkelier en ocharme wij de hobbyisten.... Dit bewijst dat je als HEDENDAAGSE ondernemer wel kan blijven bestaan en groeien als hobbyshop. Als je zoveel personeel kan laten werken dan ben je goed bezig, en ook bij Hatton's is er groei. Dus veel van dat geëmmer is niet gefundeerd en eigenlijk heel erg gepamper.
mvg
Dirk
Het is onderdeel van het proces. Bij een krimpende markt hoort ook concentratie. Als ergens in een gebied een modelspoorwinkel verdwijnt wegens te weinig klandizie, dan resteert wel degelijk een groep klanten die op zoek moeten naar een andere winkel. Dan liggen de bekendere (web)shops voor de hand. Ik heb geen kijk op België, maar in Nederland is Modeltreinexpress een goed voorbeeld van een groter wordende speler in een stagnerende markt. Er zijn er nog wel een paar. Ook buitenlandse winkels als Lippe en inderdaad Hünerbein hebben een deel van de Nederlandse en ik denk Belgische markt veroverd. Ik vind het ook fijne winkels. Deskundig, enorm assortiment, veel service. Veel respect voor de kleinere winkelier hoor, maar als zowat alles moet worden besteld, vind ik het niet raar als mensen gelijk doorgaan naar een grote webshop.
Dirk,
Het hoeven echt niet altijd supergrote winkels, zoals in het geval Lippe te zijn.
ook kleine gezellige winkels waar je als klant een babbeltje met de eigenaar kan doen blijven bestaan.
Het moet echt geen hopen geld kosten om zo'n winkeltje te hebben, neem maar als voorbeeld het winkeltje in Gutach (Zwarte woud) waar wij jaren, telkens we in vakantie waren, naar toe gingen voor....jawel de gezellige babbel en wat te kopen.
En ja, zelfs aan de buitenzijde zie je dat het een modelspoorwinkel is. ;D ;D ;D
(https://live.staticflickr.com/4671/39949099021_74177286ad_h.jpg) (https://flic.kr/p/23Sazkk)P6250054 (https://flic.kr/p/23Sazkk) by Peter Verlooy (https://www.flickr.com/photos/156171905@N05/), auf Flickr
Hunerbein had 40 jaar geleden al veel Belgische klanten onder andere door het feit dat hij toendertijd veel exclusieve modellen maakte in beperkte oplage en gericht op de Belgische markt tegen een eerlijke prijs.
Deze werkwijze is sinds zijn verhuis van de winkel naar de overkant van de straat bijna verdwenen,wat ik wel mis en jammer vind.
Toch wordt je er nog steeds vriendelijk geholpen,zelfs in je eigen taal.