Modelspoormagazine forum

Modelspoor, Algemeen en H0 => Grootbedrijf => Topic gestart door: ronny-vdv op 13 januari 2020, 21:36:35 PM

Titel: Draaistellen VSOE-rijtuigen
Bericht door: ronny-vdv op 13 januari 2020, 21:36:35 PM
Ik vind het heel leuk dat Hornby de VSOE-rijtuigen op de markt brengt.
Maar, toch één vraag, kloppen de draaistellen wel uit die periode?
De draaistellen die er nu onder zitten zijn van een ander type zodat ze hogere snelheden kunnen halen.

(https://webwestphotos.files.wordpress.com/2010/08/graphic5.jpg)

(https://www.hornby.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/r/hr4322.jpg)

Kan je mij iemand meer info bezorgen?

Bedankt,

Titel: Re: Draaistellen VSOE-rijtuigen
Bericht door: jlvjlv op 14 januari 2020, 01:45:53 AM
Volgens dit artikel (https://nl.qwe.wiki/wiki/Venice-Simplon_Orient_Express) werden midden het jaar 2000 de draaistellen vervangen om 160 km/u te kunnen rijden ipv 140 km/u.

Mvg

Johan
Titel: Re: Draaistellen VSOE-rijtuigen
Bericht door: Gerolf op 14 januari 2020, 08:15:53 AM
Wat ze hebben uitgebracht zijn de rijtuigen in de hedendaagse versie, niet de oorspronkelijke versie ;)
Titel: Re: Draaistellen VSOE-rijtuigen
Bericht door: Koen op 14 januari 2020, 08:31:22 AM
Zou het te riskeren zijn om deze rijtuigen te combineren met deze van LS-models?
Ik heb vooral schrik dat de kleuren niet gaan overeenstemmen.


Groetjes,
Koen
Titel: Re: Draaistellen VSOE-rijtuigen
Bericht door: Boemeltrein op 17 maart 2020, 15:04:02 PM
De Hornby (Rivarossi)-rijtuigen verschillen miniem in kleur, het blauw van LS-Models is iets minder diep (fletser) alhoewel ik (persoonlijk) vind dat het blauw door Rivarossi gebruikt meer het nachtblauw van de CIWL benaderd. Maar ik laat de modellen van beide merken in één sleep rijden zelfs met de CIWL-rijtuigen van Jouef (Champagnole-reeks, ietsje beter dan Rivarossi) het verschil is verwaarloosbaar. En in realiteit was er ook een beetje verschil in de lak naargelang productietijd.