https://www.youtube.com/watch?v=fPcRV1DMN8E&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2uFxsy7XVkYwnsxzoH4h7WUZa8b4_ydTfSILzShi_VKJEBII4SepIsHlE gevonden op FB toch leuk alez als je het tegenkomt is het helemaal niet leuk ;)
Typisch geval van te veel hooi op de vork.
het stond als het ware in de sterren geschreven dat dit niet ging goed aflopen ;)
Doet me denken aan een hijsongeval in Alphen aan den Rijn, 4 jaar geleden. Daar kon je ook zien aankomen dat het fout ging.
https://youtu.be/k2Da6FoWh3k (https://youtu.be/k2Da6FoWh3k)
Gelukkig geen menselijke slachtoffers, alleen een hond is omgekomen. En veel schade aan huizen.
hoef ik niet te bekijken, ik weet waarover je het hebt ;D ;)
idioten ergens een rijbewijs in de woestijn gehaald of wat
hadden ze nu eerst de masten laten achterover hellen dan had het misschien gekund
maar zoals nu was het recht op een katastroof af stevenen
Iemand die een beetje ervaring heeft in die dingen weet dat ijzer op ijzer bijna hetzelfde is als klompen op ijs!
Lijken net Amerikanen, die voorzien ook nooit iets op voorhand en kennen enkel oei....als 't gebeurd is!
Zoals Raf zegt; boom naar achteren, dat scheelt 1) het reduceert het (te hijsen) gewicht
2) de last schuift dan de goeie kant op
;)
Drukte om niks, toch?
De opdracht was haal die rails van de wagon.
Nou dat is gelukt(bijna).
whoaaaaaaaaaaa ja maar ik denk dat ze wel doe wagon op de rails hadden willen laten staan
en heu vroeger op foerd daar stonden de karossen ook op skits en die werden ook opgepakt met een heftruck .
en daar moesten dus de boom wat naar achter laten hellen en dan pas heffen .en dat was ook ijzer op ijzer daar zie ik dus geen probleem in .net zoals al de korven en plateau's die we moesten stapelen het was allemaal ijzer wat de klok sloeg
pas de laatste jaren waren er kunststof bakken
maar dat veranderd niets aan de manier van heffen
gr raf
Citaat van: Rangeerduivel op 30 september 2019, 12:19:35 PM
Lijken net Amerikanen, die voorzien ook nooit iets op voorhand en kennen enkel oei....als 't gebeurd is!
;)
Het zijn ook Amerikanen. BNSF staat op de wagens: Burlington Northern Santa Fe
Je ziet daar verschillende dingen fout gaan. Om te beginnen is de last te zwaar. Als de spoorstaven gestapeld waren met om de paar lagen een laag houten balken er tussen, dan hadden ze in delen kunnen lossen. Verder is het heel tricky om zoiets met 3 heftrucks te doen. Als het niet absoluut synchroon gaat raakt de last ongelijk verdeeld en raakt een van de trucks overbelast. Tenslotte staan de heftrucks niet op een vlakke ondergrond. Als ze achteruit rijden duiken ze voorover en dan glijdt de last van de lepels.
Lukt ook met een locomotief :https://www.youtube.com/watch?v=OvyIrsZ7Zhs
En deze, als je iets te sterk een tankwagen leegzuigt.....: https://www.youtube.com/watch?v=Zz95_VvTxZM
Gelukkig ben ik niet de enige, die Amerikanen een gebrek aan wijsheid vind te hebben. ;D
En vele volksstammen vinden de Belg dan weer dom. ;D
Confontaties met Aards gravitatiewetten kom je overal tegen, vrees ik.
Dat het fout ging aflopen zie je zo. Waarom heffen ze die zwik niet gewoon en laten dan de trein er onder uit rijden. Waarschijnlijk onvoldoende betaald om eens na te denken alvorens te handelen.
Citaat van: tunnelmotor2000 op 07 oktober 2019, 11:50:36 AM
Dat het fout ging aflopen zie je zo. Waarom heffen ze die zwik niet gewoon en laten dan de trein er onder uit rijden. Waarschijnlijk onvoldoende betaald om eens na te denken alvorens te handelen.
wij zouden het op ons(op het werk) ook zo gedaan hebben, inderdaad het stond in de sterren geschreven
Citaat van: tunnelmotor2000 op 07 oktober 2019, 11:50:36 AM
Waarom heffen ze die zwik niet gewoon en laten dan de trein er onder uit rijden.
Dan waren die heftrucks ook voorover getuimeld.
Citaat van: Klaas Zondervan op 07 oktober 2019, 12:24:40 PM
Citaat van: tunnelmotor2000 op 07 oktober 2019, 11:50:36 AM
Waarom heffen ze die zwik niet gewoon en laten dan de trein er onder uit rijden.
Dan waren die heftrucks ook voorover getuimeld.
Klopt, en dat staaft ook eerdere beweringen dat de enige en goeie handelswijze is;
Hijsen, boom(en) naar achteren alvorens maar 1mm te rijden, dan achteruit en a.s.a.p. last laten zakken!
;)
Zwaartekracht wint altijd: https://www.youtube.com/watch?v=OvyIrsZ7Zhs