Misschien wel eens leuk om op te sommen: welke operators rijden er nu al op het Belgische net?
*Lineas (HLE13, HLE28, HLR77 en HLR78)
*DB Schenker, ondertussen Railion (MaK DE 6400, 232 en 204)
*SNCF Fret
*Crossrail
*Rurtalbahn Cargo Netherlands
*Europorte
*Railtraxx
*Rotterdam Rail Feeding
*CFL Cargo
*DB Schenker Euro Cargo Rail
*HSL Polska
Kennen jullie er nog?
Had dit niet verwacht dat het zo uitgebreid was...
indien mogelijk ook de verschillende loc's, met foto
en vb ook te zien op welke lijnen
vragen is vrij hé
De meer voor de hand liggende:
Eurostar Reizigers
Thalys Reizigers
NMBS Reizigers
DB ICE Reizigers
Infrabel Infrastructuur
TUC RAIL Infrastructuur
Rurtalbahn
Vervoer in België
RTB Cargo Belgium heeft in België drie vaste vervoerscontracten. Het rijdt driemaal per week een loodertstrein tussen Antwerpen en Stolberg. Daarnaast rijdt ze in opdracht van WLC onregelmatig een trein met Dacia-personenauto's tussen Aachen West en Tongeren. Op onregelmatige basis worden ook keteltreinen gereden tussen Antwerpen en verschillende bestemmingen in Duitsland en Polen. Daarnaast rijdt RTBC sinds september twee keer per week een kopertrein tussen Pirdop en Olen.
Citaat van: guyedgard op 19 april 2019, 16:00:04 PM
indien mogelijk ook de verschillende loc's, met foto
en vb ook te zien op welke lijnen
vragen is vrij hé
Ik ben ze aan het opzoeken... niet altijd even makkelijk. De foto's ook al niet, maar met jullie hulp, zal het wel lukken. :-)
(https://myalbum.com/photo/ddOTJavyHLj6/360.jpg)
(https://myalbum.com/photo/OqOUHLSyV4E6/360.jpg)
(https://myalbum.com/photo/EpXQ1FypNMd7/360.jpg)
(https://myalbum.com/photo/XrtJr6fSXKmm/360.jpg)
(https://myalbum.com/photo/v2Ci2axWovsn/360.jpg)
(https://myalbum.com/photo/fOW4p8egXxxn/360.jpg)
(https://myalbum.com/photo/OmmwggzlcmrI/360.jpg)
Citaat van: ERVIN op 19 april 2019, 17:23:12 PM
(https://myalbum.com/photo/v2Ci2axWovsn/360.jpg)
Jawadde, ik ga werk hebben om mijn mooie rode ook zo vuil te krijgen ;D ;D ;D
Off topic ,of je kan hem ook zo kopen hé Suske , de voorste loc is vanuit de fabriek vervuild , de achterste niet. ( beide Roco locs )
(https://myalbum.com/photo/nmw3oFWBAUEH/360.jpg)
Citaat van: ERVIN op 19 april 2019, 20:43:38 PM
Off topic ,of je kan hem ook zo kopen hé Suske , de voorste loc is vanuit de fabriek vervuild , de achterste niet. ( beide Roco locs )
(https://myalbum.com/photo/nmw3oFWBAUEH/360.jpg)
Daar moet binnenkort toch ns een draad boven komen he :)
Vind ik ook Evan ;) ;)
En Erwin, ik doe het liever zelf dat vervuilen, ben dan ook niet vies van wat vuil ;) ;) ;D 8)
Ik weet het mannen , maar tijd is de grote boosdoener. :'(
En dan nog leren hoe ik die draad er tegen moet maken. :-[
Citaat van: ERVIN op 19 april 2019, 22:48:09 PM
En dan nog leren hoe ik die draad er tegen moet maken. :-[
Dat komt goed ;)
Een privé-work-shopje volgen bij MTD, en dan wat goede raad van Evan erbij. 8) 8) 8)
Bestaat er ook zo'n workshopje voor een Franse bovenleiding? ::)
Groetjes,
Koen
We wijken af hé mannen.
Lineas Railpool.
(https://myalbum.com/photo/QQe3kq2BAACQ/360.jpg)
Ik weet niet voor welke operator deze zwarte Class 66 toen reed , maar hier zie je hem doorheen Berchem komen.
(https://myalbum.com/photo/hyCYYH1nzbSk/360.jpg)
Ik ben gestopt met die operatoren te volgen, dus ik ken er niets van, maar op die laatste zie ik vaag een logo van MRCE staan.
Geen garantie natuurlijk want kan ook geleased zijn aan een andere maatschappij.
Mitsui Rail Capital Europe is inderdaad een leasingsmaatschappij.
Citaat van: ERVIN op 21 april 2019, 22:24:43 PM
Mitsui Rail Capital Europe is inderdaad een leasingsmaatschappij.
Het bewijs dus dat ik er niets van ken. ;D
Ik verschiet ervan dat er al zo veel zijn. Ik ben gestopt bij DLC en Crossrail...
Het draadje blijf ik wel stiekem volgen want eigenlijk zitten er soms wel mooi livreien bij die operatoren.
Om het eenvoudig te houden :) : Railtraxx heeft locomotieven en diensten van Captrain overgenomen na intrekking van het vervoerbewijs van deze laatste.
Wonck op 20 april
(https://live.staticflickr.com/65535/32716355037_c3d65404c5_c.jpg)[/url]RTX 6603--2019_04_19_010 (https://flic.kr/p/RR2SwR) by Philippe Smets (https://www.flickr.com/photos/160355985@N03/), sur Flickr
Rijdt de NS niet over onze sporen met de Beneluxtrein?
Onder licentie van NMBS. Materiaal is NS, bestuurder dikwijls ook, maar rijpad NMBS.
CFL in Athus en naar Luik?(elders?)
Dus hetzelfde verhaal waarschijnlijk voor de SNCF met de Thalys, de DB met de ICE, Eurostar met de Eurostar? Die tellen niet mee omdat de rijpaden onder NMBS licencie vallen. Ik snap het, een beetje...
Verkeer in België van commerciëel internationaal reizigersvervoer:
Benelux:
-licentie NMBS
-door Nederlandse NS bestuurders
-door Belgische NMBS bestuurders van IANT en IBRU
-niet-commerciële ritten door Jockey-bestuurders IANT en IBRU
TGV
-licentie NMBS
-door Franse bestuurders
-door Belgische NMBS bestuurders van IBRU
-niet-commerciële ritten door Jockey-bestuurders IBRU
Thalys
-eigen licentie
-door Franse gedetacheerde SNCF bestuurders
-door Belgische gedetacheerde NMBS bestuurders
-niet-commerciële ritten door Jockey-bestuurders IBRU
Eurostar
-eigen licentie
-door Franse gedetacheerde SNCF bestuurders
-door Engelse bestuurders
-door Belgische gedetacheerde NMBS bestuurders
-niet-commerciële ritten door Jockey-bestuurders IBRU
ICE
-licentie NMBS
-Duitse bestuurders???
-door Belgische bestuurders depot Luik
Hint. Mcn NL rijden ook TGV en Eurostar.
Inderdaad vergeten:
Eurostar rijdt ook commercieel met NL bestuurders.
Dat ze ook TGV rijden, dat wist ik niet.
Toch een pak als ik het zo lees... om nog maar te zwijgen over aantal leuke loc's. [Offtopic]Eén van de reden waarom ik het vroeg is de volgende: als ik met zoonlief op de beurs rondloop, heeft deze meestal meer oog voor de "blitse" moderne elektro-locomotieven. Niets mis mee, zij het niet dat ik hem probeer wijs te maken dat we een fantasiebaan kunnen bouwen, maar dan wel met Belgisch materiaal.[Ontopic] Natuurlijk vergroten deze operators wel het aantal mogelijkheden.
Citaat van: svvander op 23 april 2019, 19:30:42 PM
Natuurlijk vergroten deze operators wel het aantal mogelijkheden.
En verkleinen de berg geld in je portemonnee! ;D
Mja, al zijn er van die modellen wel soms die lager geprijsd zijn... of heb ik het verkeerd?
Piko AC en DC
Citaat van: svvander op 23 april 2019, 21:21:50 PM
Mja, al zijn er van die modellen wel soms die lager geprijsd zijn... of heb ik het verkeerd?
Dat klopt ergens wel, een Van Biervliet 59 of een MA/Trix 59 zullen uiteraard een pak meer kosten dan bvb een Roco,
Oorzaak daarvan is de correctheid en vindbaarheid (?) van het model.
Van rijeigenschappen moet de Roco dan zeker niet inboeten tegenover de anderen, integendeel!
Alhoewel de Van Biervliet ook niet correct is qua model...
Er is wel een groot aanbod aan class 66/77 loc's van zowel Mehano/(Lemke) en Esu (duur maar compleet) en niet te vergeten de talloze BR185/186ers.
Voor ieder wat wils dus, alhoewel echt goedkope loc's wel onder de "You wish" noemer vallen! ;D
;)
Citaat van: Jurgen op 23 april 2019, 21:00:37 PM
Citaat van: svvander op 23 april 2019, 19:30:42 PM
Natuurlijk vergroten deze operators wel het aantal mogelijkheden.
En verkleinen de berg geld in je portemonnee! ;D
Tja sommigen hebben "een berg geld" in hun portemonnee, ik helaas niet ::) ;)
Groetjes,
Koen
Koen troost je u bent niet de enige hoor :P