Modelspoormagazine forum

Modelspoor, andere schalen dan H0 => Schaal N => Topic gestart door: PietB op 16 december 2018, 00:56:13 AM

Titel: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 16 december 2018, 00:56:13 AM
Hallo allemaal, ik ben bezig in de planfase met mijn nieuwe baan.
Dit gaat een N spoor baan worden en daar gebruik ik Peco code55 rail materiaal voor.
Wat is de te adviseren ondergrond?
Kurk, laminaat ondervloer, xps isolatie plaat of EPS (piepschuim) platen.

Want ik wil gaan bestellen en niet over een half jaar er echter komen dat ik beter wat anders had kunnen kiezen.

grt Piet.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: 59erke op 16 december 2018, 07:48:03 AM
Hey Piet, fijn te lezen dat je aan de N baan gaat beginnen.

Als ondergrond zou ik opteren voor een combinatie van isolatieplaten (geen piepschuim) en kurk voor de bedding.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 16 december 2018, 10:15:59 AM
Citaat van: 59erke op 16 december 2018, 07:48:03 AM
Als ondergrond zou ik opteren voor een combinatie van isolatieplaten (geen piepschuim) en kurk voor de bedding.
Hi Koen,
Isolatieplaten, welke adviseer jij?
En welke dikte?
Want ik ben heel benieuwd naar ervaringen met bepaalde materialen.

En kurk voor de bedding, het is dus niet verstandig om de Code55 direct op de onderlaag te leggen?

grt Piet.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: 59erke op 16 december 2018, 11:15:17 AM
Hey Piet,

Ik heb gebruik gemaakt van de harde PU of Polystyreenplaten dewelke gebruikt worden in de bouw tussen binnen en buitenmuur.
Dikte kan je een beetje zelf kijken maar persoonlijk zou ik niet dunner gaan dan 5 cm.

Mocht je grachten ofzo willen maken heb je nog wat ruimte over.

Rails kan je inderdaad ook rechtstreeks op de ondergrond leggen maar mijn bedoeling was eerder om de kurk als railbedding te gebruiken.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: railrunner op 16 december 2018, 13:06:15 PM
Hey Piet,

Fijn dat je N gaat proberen.  We vernemen het wel of je deze schaal wel bevalt of niet, in ieder geval veel succes met je baan.

Ik kan Koen bijstaan in zijn bevindingen.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: BC911 op 16 december 2018, 13:29:00 PM
Hallo Piet,

Hier nog iemand die gaat volgen. Misschien moet je even kijken in de draadjes van de MSM N forumbaan. Denk dat ze bijna allemaal gemaakt zijn zoals Koen hierboven beschrijft.

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,26926.0.html
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 16 december 2018, 17:33:05 PM
Att: Jim en Bert.
Ik ben nog aan het orienteren, op dit moment is mijn Marklin H0 baan afgebroken, alle rijdend materieel dat ik kwijt wil is verkocht op 4 Plan G NS wagons en een NS1100 botsneus na.
Ga de komende week de rails van de tafel halen en de tafel anders inrichten.
Een soort van banen plan heb ik nog niet, ik heb wel wat banebplannen bekeken ter inspiratie.
Het gaat een baan worden voornamelijk tijdperk IV en dan in de richting van Duitsland-Zwitserland-Oostenrijk.
De eerste loc is al aangeschaft een PIKO 40100 , deze dus:
(https://www.piko.de/DE/images/Galerien/2017/40100_Serienmodell/CIMG2657-40100.jpg)
Wordt vervolgd.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 17 december 2018, 10:29:31 AM
Ik heb de laatste dagen wat baanplannen bekeken en dit lijkt me wel een leuk plan om mee te gaan beginnen.
Het ontwerp is van Hans Biemans.
Het bestaat uit meerdere lagen en heeft een paar fraaie scenes met diepte werking.

(http://at-home.cloudns.cx/Pictures/treinbaan/Schwarzburgerwald.png) (http://at-home.cloudns.cx/Pictures/treinbaan/Schwarzburgerwald.png)Klik op het plaatje voor een grotere afbeelding.

Ik wil alleen nog aan de linker en rechter kant de buitenste 2 stukken dubbelspoor uitbreiden.

grt Piet.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Michiel op 17 december 2018, 10:47:43 AM
Hoi Piet,
als uitgangpunt is dit geen verkeerd ontwerp, maar ik zie toch een paar puntjes van aandacht:
- dit is een ontwerp voor een analoge baan, met totale scheiding van de heen en terug sporen in het station. Met een digitale baan kan je je station een stuk boeiender maken met een paar overloopwissels links en rechts. Je zal dan wel twee keerlusmodules moeten gebruiken bij elke keerlus aan de uiteindes van dit hondebotontwerp.
- de treinen die de keerlus rechts-onderaan op het plan inrijden, komen ook metéén weer uit de tunnel gereden. Ik zou de keerlus toch mintens van 1 extra wachtspoor voorzien, voor het nodige  verrassingselement.
- de opstellengtes van de schaduwsporen mogen/kunnen een stuk langer. Je hebt nooit genoeg schaduwstation, zal je later merken.
- hou de bereikbaarheid in't oog, vooral voor je schaduwstation, waar je dikwijls zal willen/moeten ingrijpen.
Hoe je het voor de rest scenerisch invult, zien we wel. Maar nogmaals, als uitgangspunt lijkt dit best een leuk ontwerp.

Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Dirkh op 17 december 2018, 11:18:37 AM
Ziet er niet slecht uit, persoonlijk vindt ik het een beetje druk maar er valt zeker genoeg van te maken.

Ik zou de rechtse lus van de voorste sporen gewoon vervangen door een aansluiting op het schaduwstation. Volgens mij zitten die sporen op hetzelfde niveau.
Je zal dan wel een oplossing voor dat meertje moeten zoeken want nu gaan daar 2 sporen passeren.

Het schaduwstation zeker aan de rechterzijde verlengen (links zal niet gaan omdat je daar volgens mij daalt vanuit het station).
Je heb in je schaduwstation al 40 cm verlies door 2 stopsecties per opstelspoor (binnenkomend en uitgaand) en dan zal je snel merken dat er niet veel op gestockeerd kan worden.
Als het mogelijk is zou ik ook in het andere spoor van het schaduwstation een aantal opstelsporen bijplaatsen of overloop wissels plaatsen zodat je vanuit je schaduw station in beide richtingen kan starten. . Nu moet je telkens een volledige ronde maken voor je op het andere spoor komt.

Wel ook eens goed bekijken of je het schaduwstation goed kan bereiken met de handen, een N lokje durft al wel eens haperen op een wissel, zeker de kleine 2 of 3 assers. Je moet nu onder het achterste spoor door kunnen om aan de opstelsporen te komen.

Verder eventueel voor en na het station nog overloop wissels plaatsen, nu kan je vanuit de locloods links of de industrie rechts maar in 1 richting vertrekken vanuit het station.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: steamdriven op 17 december 2018, 12:12:27 PM
Let er wel op dat wanneer je werkt met XPS of PU om deze van een gedegen merk te kopen. Sommige low-budget platen hebben de neiging om over de jaren heen te krimpen. En dat wil je zeker niet meemaken. Niet in de bouw en zeker niet op je modelbaan...  ;)
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 17 december 2018, 18:10:26 PM
Mannen dank voor de inbreng,
Citaat van: steamdriven op 17 december 2018, 12:12:27 PM
Let er wel op dat wanneer je werkt met XPS of PU om deze van een gedegen merk te kopen. Sommige low-budget platen hebben de neiging om over de jaren heen te krimpen. En dat wil je zeker niet meemaken. Niet in de bouw en zeker niet op je modelbaan...  ;)
Nee dat is rampzalig dunkt mij.
Citaat van: Michiel op 17 december 2018, 10:47:43 AM
- dit is een ontwerp voor een analoge baan, met totale scheiding van de heen en terug sporen in het station. Met een digitale baan kan je je station een stuk boeiender maken met een paar overloopwissels links en rechts. Je zal dan wel twee keerlusmodules moeten gebruiken bij elke keerlus aan de uiteindes van dit hondebotontwerp.
Een goede tip, ik speelde al met de gedachte om het rond het station wat simpeler te maken.
Eén doorgaand spoor met aan weerskanten 2 perronsporen, maar jouw oplossing is leuker.
Citaat van: Michiel op 17 december 2018, 10:47:43 AM
- de treinen die de keerlus rechts-onderaan op het plan inrijden, komen ook metéén weer uit de tunnel gereden. Ik zou de keerlus toch mintens van 1 extra wachtspoor voorzien, voor het nodige  verrassingselement.
Daar wilde ik nou een meter of 2(ik heb die ruimte) de lus naar 'onder' verplaatsen en dan de modgelijk heid om met een wissel en helix naar het rechtse spoor dat over de brug gaat te kunnen rijden.
Citaat van: Michiel op 17 december 2018, 10:47:43 AM
- de opstellengtes van de schaduwsporen mogen/kunnen een stuk langer. Je hebt nooit genoeg schaduwstation, zal je later merken.
Ik zal in eerste instantie niet met erg lange treinen gaan rijden maar ik had al het idee om plm 100cm vanaf de linker boog het eerste ingangs wissel te leggen en dan niet bij het onderste spoor maar het bovenste en de onderste laten doorlopen naar de boog onder het meertje.
En dan de daling te beginnen bij het seinhuis (geloof dat ik dan ook het bezwaar van Dirk wegneem).
Citaat van: Michiel op 17 december 2018, 10:47:43 AM- hou de bereikbaarheid in't oog, vooral voor je schaduwstation, waar je dikwijls zal willen/moeten ingrijpen.
Jazeker ik heb het plan om de 'dak' boven het schaduw station in zijn geheel uitneembaar te maken.
Want als je dat niet doet voltrekken zich daar de grootste spoor rampen.
Citaat van: Dirkh op 17 december 2018, 11:18:37 AM
Als het mogelijk is zou ik ook in het andere spoor van het schaduwstation een aantal opstelsporen bijplaatsen of overloop wissels plaatsen zodat je vanuit je schaduw station in beide richtingen kan starten. . Nu moet je telkens een volledige ronde maken voor je op het andere spoor komt.
Ja dat is inderdaad het overwegen meer dan waard, wordt de tafel wel wat dieper maar die ruimte heb ik.
Citaat van: Dirkh op 17 december 2018, 11:18:37 AM
Verder eventueel voor en na het station nog overloop wissels plaatsen, nu kan je vanuit de locloods links of de industrie rechts maar in 1 richting vertrekken vanuit het station.
Ja die was me nog niet opgevallen.
Ik zal de tekening aanpassen met de opmerkingen en verdere ideeën en die dan hier plaatsen.

Verder had ik nog een vraag:
Van welk merk kan is rail materiaal gebruiken dat goed aansluit op de Peco code 55 want ik leg de mooie rails graag in het zicht en dan de evt minder mooie in de donkere stukken.

grt Piet.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Michiel op 17 december 2018, 19:04:42 PM
Het zal moeilijk zijn om nog goedkopere rails te vinden dan Peco. GT-Gleis (=code 80 maar op zich geen probleem) is een tikkeltje goedkoper, maar ik denk niet voldoende om het interessant te maken gezien het apart aangekocht en verstuurd moet worden (dat is ALS GT-Gleis nog gemaakt wordt).
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Dirkh op 17 december 2018, 19:16:56 PM
ik gebruik ook overal peco code 55. De flex rails per doos gekocht en niet vergeten de isolatie raillassen en gewone raillassen bij te bestellen en wat losse bielzen.
Komt wat prijs betreft bijna even goedkoop uit als andere merken zeker nu als je bij bv e-hattons besteld.De pond staat laag tov de euro.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 17 december 2018, 21:17:21 PM
Dan houd ik het bij code 55, bedankt mannen.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Dirkh op 17 december 2018, 22:28:04 PM
peco heeft nu ook unifrog wissels in code 55.
wel nog enkel de medium. die zijn geschikt voor dcc zonder aanpassing.

https://peco-uk.com/blogs/news/unifrog-code-55-n-gauge-turnouts (https://peco-uk.com/blogs/news/unifrog-code-55-n-gauge-turnouts)

Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 17 december 2018, 22:33:30 PM
Ik heb ze hier liggen Dirk.
Mooi spul hoor, veel te mooi om in een schaduw station weg te stoppen  ;)
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: beertje op 18 december 2018, 10:37:36 AM
Piet,
Minitrix sluit goed aan met peco rails.
Heb op mijn baan minitrix liggen,heb toch spijt dat ik niet met peco werk.
heb het ondervonden met de forum baan,treinen rijden veel beter en minder onderhoud met poetsen.
gr.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 18 december 2018, 15:43:36 PM
Citaat van: beertje op 18 december 2018, 10:37:36 AM
Piet,
Minitrix sluit goed aan met peco rails.
Ik wil liever geen minitrix Willy.
Niet zulke beste ervaringen mee, moet inderdaad veel poetsen, en dat wil je niet in het schaduwstation.
Ik houd het maar bij Peco code 55
grt Piet.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 20 december 2018, 13:54:21 PM
Ik heb even wat advies nodig van de Code 55 gebruikers.
Het leggen van de rails, daar heb ik wat vragen over.
Bij het maken van een boog kun je er voor kiezen om de openingen die om de 4 bielzen zitten aan de binnenkant of aan de buitenkant van de boog te leggen.
Wat doen jullie in dit geval?
En hoe leg je de rail vast, zodat hij niet terug veert?

grt Piet.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Dirkh op 20 december 2018, 14:13:35 PM
Citaat van: PietB op 20 december 2018, 13:54:21 PM
Bij het maken van een boog kun je er voor kiezen om de openingen die om de 4 bielzen zitten aan de binnenkant of aan de buitenkant van de boog te leggen.
Wat doen jullie in dit geval?

Piet  ik gebruik de rails altijd met de openingen aan de buitenkant van de boog bij kleine boogstralen. Je moet dan wel goed opletten dat de biels niet te veel schuin komen te liggen.
Bij grote boogstralen heb ik beter resultaat met de openingen langs de binnenkant, dan blijven de biels mooier zitten.
Zo een hulpstukje om met flexrails te werken is handig om te voorkomen dat de rails gaan verschuiven aan het begin tijdens het buigen.

(https://i.ebayimg.com/images/g/yHUAAOSwXahbYcFV/s-l300.jpg)

(Kan je misschien wel zelf printen met je Anet) Als je er zo een stuk of 3 hebt kan je die ook gebruiken om een boog te fixeren.

Citaat van: PietB op 20 december 2018, 13:54:21 PM
En hoe leg je de rail vast, zodat hij niet terug veert?

Ik gebruik een 10 mm triplex ondergrond met daarop ondervloer als isolatie en daarop komt nog een laagje ondervloer als balastbed. 
Dan kan ik met dunne schroeven (M2.5 x 12 mm) gewoon de rails tijdelijk fixeren en kan je zelfs testrijden zonder kortsluiting. (Ook gemakkelijk om wisselaandrijvingen in vast te schroeven aan de onderkant)
In de bogen de rails een beetje verder voor buigen dan nodig en dan veren ze minder terug.

grt Piet.
[/quote]
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Klaas Zondervan op 20 december 2018, 14:30:58 PM
Ik ben niet bekend met code 55, maar zitten de openingen in het bielzenbed daar maar aan één kant? Zelf werk ik in H0 met code 75 en daar zitten de openingen om en om links en rechts.
Om te voorkomen dat de rails terugveren buig ik ze altijd veel sterker dan de uiteindelijke kromming. Ze veren dan terug naar wat de bedoeling was. En als ze te ver terugveren, dan nog eens sterker buigen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de rails voor dood blijven liggen in ongeveer de bedoelde kromming.
Vastzetten met schroeven doe ik nooit. ik leg ze direct in een lijmlaag en blijf er dan bij tot de lijm zo ver is gedroogd dat het niet meer beweegt.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 20 december 2018, 15:02:26 PM
Citaat van: Klaas Zondervan op 20 december 2018, 14:30:58 PM
Ik ben niet bekend met code 55, maar zitten de openingen in het bielzenbed daar maar aan één kant?
Inderdaad Klaas, dat ziet er zo uit.
(https://i.postimg.cc/fbm1WgmR/IMG-20181220-145157.jpg)

Citaat van: Dirkh op 20 december 2018, 14:13:35 PM
Zo een hulpstukje om met flexrails te werken is handig om te voorkomen dat de rails gaan verschuiven aan het begin tijdens het buigen.

(https://i.ebayimg.com/images/g/yHUAAOSwXahbYcFV/s-l300.jpg)

(Kan je misschien wel zelf printen met je Anet) Als je er zo een stuk of 3 hebt kan je die ook gebruiken om een boog te fixeren.
Dat zelf printen is misschien een goed idee, Dirk.
Bedankt voor de tip.
Heb je een link naar dat hulpstuk dat jij gebruikt?

grt Piet.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Dirkh op 20 december 2018, 15:05:20 PM
ik heb van die metalen hulpstukjes ooit gekocht bij conrad. Maar ik dacht dat je deze wel zelf kan maken.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 20 december 2018, 15:10:18 PM
Citaat van: Dirkh op 20 december 2018, 15:05:20 PM
ik heb van die metalen hulpstukjes ooit gekocht bij conrad. Maar ik dacht dat je deze wel zelf kan maken.
Het gaat me even om de afmetingen Dirk
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Rangeerduivel op 20 december 2018, 15:12:56 PM
Citaat van: PietB op 20 december 2018, 15:02:26 PM
(https://i.postimg.cc/fbm1WgmR/IMG-20181220-145157.jpg)

Citaat van: PietB op 20 december 2018, 13:54:21 PM
Bij het maken van een boog kun je er voor kiezen om de openingen die om de 4 bielzen zitten aan de binnenkant of aan de buitenkant van de boog te leggen.
grt Piet.

Piet,
ik heb hier geen ervaring mee maar mijn bescheiden mening is dat je best de langste aaneenschakelingen langs de buitenkant van de bocht legt
De binnenste rail moet steeds iets korter (kunnen) plooien dan de buitenste, vandaar...

;)

Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 20 december 2018, 15:33:56 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 20 december 2018, 15:12:56 PM
ik heb hier geen ervaring mee maar mijn bescheiden mening is dat je best de langste aaneenschakelingen langs de buitenkant van de bocht legt
De binnenste rail moet steeds iets korter (kunnen) plooien dan de buitenste, vandaar...
Ik heb de ervaringen ook niet Rudy, vandaar mijn vraag.  ;)
grt Piet.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Dirkh op 20 december 2018, 15:34:41 PM
Citaat van: PietB op 20 december 2018, 15:10:18 PM
Citaat van: Dirkh op 20 december 2018, 15:05:20 PM
ik heb van die metalen hulpstukjes ooit gekocht bij conrad. Maar ik dacht dat je deze wel zelf kan maken.
Het gaat me even om de afmetingen Dirk

Dan moet ik mijn blokjes eens opmeten, zal niet voor direct zijn maar in principe zijn de afmetingen niet zo belangrijk, enkel de afstand tussen de sporen en de breedte van de groef waarin de sporen passen moeten juist zijn en die kan je gemakkelijk nameten. Blokje (buitenmaten) is ongeveer 1.5 x 1.5 x 1.5 cm bij mij denk ik. 

Gewoon een gat door de blok en een bout om de blok dicht te trekken om zo te klemmen op de sporen.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 20 december 2018, 15:43:44 PM
Citaat van: Dirkh op 20 december 2018, 15:34:41 PM
Gewoon een gat door de blok en een bout om de blok dicht te trekken om zo te klemmen op de sporen.
Wat doet die grijze strook tussen de rails Dirk?
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Dirkh op 20 december 2018, 15:56:57 PM
dat is een voorbeeld foto maar met tandrad rail. zoek maar eens op flexrail spanner en dan vindt je wel andere voorbeelden
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 20 december 2018, 18:54:23 PM
Citaat van: Klaas Zondervan op 20 december 2018, 14:30:58 PM
ik leg ze direct in een lijmlaag en blijf er dan bij tot de lijm zo ver is gedroogd dat het niet meer beweegt.
Wat voor lijm gebruik jij Klaas?

grt Piet.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Klaas Zondervan op 20 december 2018, 20:46:49 PM
Piet, ik werk tegenwoordig veel met boekbindlijm. Dat heeft als voordeel dat het ook na droging flexibel blijft en het slinkt veel minder dan houtlijm. Voor houtverbindingen is het dan weer te flexibel, dus die doe ik nog met houtlijm.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 20 december 2018, 20:58:12 PM
Verdun je dat Klaas, of gebruik je het zoalds het uit de pot komt?

grt Piet.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Klaas Zondervan op 20 december 2018, 21:08:45 PM
Ik gebruik het onverdund. Maar voor het indruppelen van ballast verdun ik het wel.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Dirkh op 20 december 2018, 21:16:21 PM
ik gebruik ook boekbinderslijm, zelfde methode als Klaas maar ik fixeer de rails wel met schroeven tijdens het testrijden en drogen.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 22 december 2018, 10:00:30 AM
Gisteren een nieuwe aanwinst binnen gekregen.
De Kato Glacier Express, voor op de bergbaan.

(https://i.postimg.cc/qMZpHxgz/Glacier.png) (https://youtu.be/3XZTY8H5fic)
Klik op het plaatje voor bewegende beelden.
Het model is voorzien van een Noch K7D4 (https://www.hobbylinc.com/htm/tcs/tcs1673.htm) decoder.
Die nog wat tuning behoeft, het stoppen en starten is nog wat abrubt.
grt Piet.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Robrecht op 16 januari 2019, 12:01:56 PM
Moet wel een uniek gebeuren zijn als je in zo een trein door de bergen gaat. Die ramen geven waarschijnlijk een prachtig uitzicht!
Mooi :)
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 03 april 2019, 21:54:30 PM
Vandaag dit model besteld, ik had een financieel meevallertje.
Piko 40221 GTW 2/6 van Städler deze rijden in Zwitserland bij de BLS Bern–Lötschberg–Simplon

Voor op de nieuwe baan.

(https://www.n-spoorstore.nl/images/stories/virtuemart/product/40221.jpg)

grt Piet.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: Michiel op 04 april 2019, 07:19:32 AM
Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent. Ziet er een gelikt modelletje uit.
Titel: Re: Nieuwe (N) baan bouw.
Bericht door: PietB op 10 april 2019, 22:06:52 PM
Vandaag het model binnen gekregen. Meteen maar even een paar stukken rail neergelegd op de in aanbouw zijn de baan.
Let svp niet op de rommel.

Om even om te controleren of het model naar behoren werkt.

Model rijdt mooi, verlichting exterieur en interieur doen het ook.

https://www.youtube.com/watch?v=ObHBg7zTjXY&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=ObHBg7zTjXY&feature=youtu.be)

Piet is blij.