Vandaag was de eerste dag van de spielwarenmesse.
Opvallend weinig bezoekers, maar dat zijn we ondertussen al gewoon op de eerste dag.
Het is zoeken naar echte Belgische nieuwigheden en echt groot nieuws hebben we niet gevonden. Ook dat zijn we ondertussen al gewoon.
Toch een paar plaatjes:
Faller brengt een containerkraan die er geslaagd uit ziet.
(http://www.modelspoormagazine.be/Beelden/2018%20N%C3%BCrnberg_043kl.jpg)
(http://www.modelspoormagazine.be/Beelden/2018%20N%C3%BCrnberg_040.jpg)
LS-Models met een mooie versie van de reeks 13 Lineas.
(http://www.modelspoormagazine.be/Beelden/2018%20N%C3%BCrnberg_013kl.jpg)
Voor onze Nederlandse lezers bij Artitec:
(http://www.modelspoormagazine.be/Beelden/2018%20N%C3%BCrnberg_063kl.jpg)
Bedankt Luc voor de info ;) Zou er al iets te zien zijn van de 40 bij rocky-rail ?
Citaat van: geert desc op 01 februari 2018, 02:08:08 AM
Bedankt Luc voor de info ;) Zou er al iets te zien zijn van de 40 bij rocky-rail ?
Neen, dat gaat traag vooruit aldus Paul.
Hoi,
Klopt het dat Ls Models eindelijk de Benelux I4 rijtuigen gaat uitbrengen.
Wanneer worden deze verwacht?
Dave
Onze Nederlandse modelspoorvrienden worden door Artitec wel aangenaam verrast;
Hondekoppen en een prachtige reeks 1300
Hierbij een filmpje van Floris
https://www.youtube.com/watch?v=SpvpfnueNgU
Luc, is die kraan statisch?
Zou mooi zijn mocht die digitaal te bedienen zijn...
Al merci voor de info
Citaat van: loebaske op 01 februari 2018, 16:37:21 PM
Luc, is die kraan statisch?
Zou mooi zijn mocht die digitaal te bedienen zijn...
Al merci voor de info
Volgens het interview van Lippe bij Faller wordt er een motoriseringssetje voorzien. Ik ben benieuwd naar het prijskaartje...
Citaat van: Peter op 01 februari 2018, 10:29:58 AM
Hierbij een filmpje van Floris
https://www.youtube.com/watch?v=SpvpfnueNgU
nou, jullie kunnen t filmpje veilig kijken hoor, ik zit er niet in. ;D
Citaat van: Andress24 op 01 februari 2018, 16:42:51 PM
Citaat van: loebaske op 01 februari 2018, 16:37:21 PM
Luc, is die kraan statisch?
Zou mooi zijn mocht die digitaal te bedienen zijn...
Al merci voor de info
Volgens het interview van Lippe bij Faller wordt er een motoriseringssetje voorzien. Ik ben benieuwd naar het prijskaartje...
Hé mannen, lezen jullie af een toe eens een post met info over een bepaalde nieuwigheid, of lezen jullie alleen gezever over een vrouwelijke locomotief en over spelling?
Ik heb hier deze morgen een link geplaatst naar een pdf met meer info over de terminal.
Prijs van de kraan en info over de "drive kit" staan er in vermeld.
https://www.faller.de/xs_db/DOKUMENT_DB/www/allgemeines/FALLER_Neuheiten_2018.pdf
Citaat van: Floris op 01 februari 2018, 17:23:31 PM
Citaat van: Peter op 01 februari 2018, 10:29:58 AM
Hierbij een filmpje van Floris
https://www.youtube.com/watch?v=SpvpfnueNgU
nou, jullie kunnen t filmpje veilig kijken hoor, ik zit er niet in. ;D
En voorbeeld van de metaal brug (minuut acht), in Slovakia
http://mapio.net/pic/p-17102334/
Citaat van: ceuleer op 01 februari 2018, 18:24:07 PM
Citaat van: Andress24 op 01 februari 2018, 16:42:51 PM
Citaat van: loebaske op 01 februari 2018, 16:37:21 PM
Luc, is die kraan statisch?
Zou mooi zijn mocht die digitaal te bedienen zijn...
Al merci voor de info
Volgens het interview van Lippe bij Faller wordt er een motoriseringssetje voorzien. Ik ben benieuwd naar het prijskaartje...
Hé mannen, lezen jullie af een toe eens een post met info over een bepaalde nieuwigheid, of lezen jullie alleen gezever over een vrouwelijke locomotief en over spelling?
Ik heb hier deze morgen een link geplaatst naar een pdf met meer info over de terminal.
Prijs van de kraan en info over de "drive kit" staan er in vermeld.
https://www.faller.de/xs_db/DOKUMENT_DB/www/allgemeines/FALLER_Neuheiten_2018.pdf
'k Ben nog steeds benieuwd naar het prijskaartje van de motorisering - waarschijnlijk lees ik er aan voorbij...
Op pagina 8 onder de foto van de terminal staan de afmetingen en de prijs vermeld : 349,99 €.
Dan nog de motor en controle device apart bijkopen, daar zal toch wel tussen de 100 en 200 euro bijkomen denk ik dan.
Vergelijkbaar met de Heljan enkele jaren geleden, die koste toen rond de 600 euro.
Maar of je echt containers kan oppakken zoals met heljan, het ziet er precies niet zo uit.
Waarschijnlijk zal ze alleen kunnen rondrijden, want er wordt gesproken over een motor, en in de heljan zitten minstens 4 motoren.
Citaat van: doomslu op 01 februari 2018, 07:06:55 AM
Citaat van: geert desc op 01 februari 2018, 02:08:08 AM
Bedankt Luc voor de info ;) Zou er al iets te zien zijn van de 40 bij rocky-rail ?
Neen, dat gaat traag vooruit aldus Paul.
Wel hoop doet leven :D als iemand die motorwagen kan laten uitbrengen dan zal het wel Paul zijn . Gezien zijn vorige realisaties (o.a. mw41, de 77 en de 51) geloof ik wel dat hij het kan .
Hier zit er nog zo ene die met geduldig ongeduld zit te wachten op een model van het type 630/ reeks 40. En als ik even verder mag dromen dan hoop ik in stilte dat er ook een donkergroene versie komt. En van het tussenrijtuig kunnen ook M 3 rijtuigen gemaakt worden. Mogelijkheden genoeg dus.
Over de containerkraan kan ik zeggen dat ze er erg mooi en imposant uitzien.
Op de beurs werkt ze niet, maar motorisering is voorzien. Ik probeer morgen meer te weten te komen.
De reeks 40 is nog steeds 'under construction', maar ooit komt die wel. Zegt Paul en hopen we.
LS-Models werkt aan de I4 en I5. Prototypes zijn al te zien.
Als je in de kataloog van Faller betreffende de containerterminal het volgende leest kan hij volgens mij containers ergens oppikken, transporteren en op een welbepaalde plaats stapelen of bergen. Zal natuurlijk enkel gaan als hij voorzien is van de uitbreidingsset.
CiteerContainer und Wechselaufbauten aufnimmt und
an der Zielposition platziert. Geeignet für die Darstellung von Transportprozessen an Eisenbahnterminals und Flusshäfen mit Anlieferungen,
die auch straßenseitig erfolgen können.
Mvg
755philippe
Ik vind enkel prijskaartje van het model, niet van de motorisatie.. wel heel erg nieuwsgierig!
Groet Sven
En de M2's van Märklin? Is daar al nieuws van?
Hoe enthousiast zijn ze?
Citaat van: Svendw op 03 februari 2018, 13:00:00 PM
Ik vind enkel prijskaartje van het model, niet van de motorisatie.. wel heel erg nieuwsgierig!
Groet Sven
Ze zijn duidelijk nog zo ver niet. De kraan komt pas tegen 't einde van het jaar (als 't al lukt...), de motorisering zal voor later zijn.
Citaat van: Jurgen op 03 februari 2018, 14:11:38 PM
En de M2's van Märklin? Is daar al nieuws van?
Hoe enthousiast zijn ze?
De man die we spraken zag het helemaal zitten, maar wat is zijn gewicht bij Märklin? Daar heb ik het raden naar. We wachten af.
Geen foto's bij LS Models?
Ik ben op zoek naar informatie over de nieuwe rijtuigen SBB Bpm en Apm EC.
Alvast bedankt.
Luc, als het gaat over de containerkraan maakt het me niet uit als het tegen eind dit jaar is, als die er maar kan uitgebracht worden, nu Heljan nergens meer te koop is...
De heljan is een metalen kant en klaar product, de faller is een bouwkit, waarschijnlijk vooral gemaakt uit kunstof.
En hoeveel functies ze gaat krijgen met het extra pakket, motor en bediening, zullen we waarschijnlijk pas volgend jaar weten.
En als je de terminal aankoopt en bouwt, is de motor dan later nog in te bouwen zonder de terminal te beschadigen wanneer je deze terug demonteert ?
Een heljan is nog wel te vinden, maar de prijzen zijn te zot.
Op ebay gaan ze gemakkelijk over de 1000 euro.
Op Eurospoor 2017 stond er één te koop bij Marnan, 2dehands, en in welke staat de terminal was, dat zie je natuurlijk pas wanneer je ze thuis gaat gebruiken.
Geweldig zag ze er niet uit vond ik, de prijs was 600 euro. Daar had je 10 jaar geleden een nieuwe voor.
Nu staan er op ebay 2 te koop, de ene vragen ze 1799 euro voor, de andere wordt nog op geboden, en zit nu bijna aan 800 euro.
Maar die gaat nog serieus stijgen denk ik, want deze ziet er echt nog als nieuw uit, en er is een extra grondplaat bij, dus 2 keer zo veel plaats om de terminal te bewegen.
Citeeris de motor dan later nog in te bouwen zonder de terminal te beschadigen wanneer je deze terug demonteert
Bij alle bouwdozen die ik van Faller gebouwd heb, waarin een motor zit is, is deze steeds te monteren en te demonteren nadat het gebouw reeds in elkaar staat.
Luc , nog geen nieuws bij piko over een eventuele opvolger van de 73/82 ? Gezien de vele mogelijkheden om nog een 83,84,85,92 te maken op basis van de eerdere uitgebrachte 73/82 had ik gehoopt dat er al iets ging aangekondigd worden ( liefst een 84 maar de rest mag ook wel ) :D
Ik denk dat ze bij Piko wat rustiger geworden zijn en niet zo snel iets echt nieuws Belgisch gaan aankondigen.
Ik heb zo het gevoel dat ze liever een Duitser maken die 100 keer meer verkoopt dan een Belg. Let wel ik schrijf "gevoel". Ik heb geen concrete aanwijzing hiervoor, maar hoorde dat tussen de regels.
Er komt wel 'iets' Belgisch, de reeks 76. Maar daar worden de Belgische liefhebbers niet echt warm van denk ik.
Het spijtige is dat Piko een paar jaar geleden een 77 op de markt heeft gebracht die eigenlijk geen 77 is maar een model dat er wat op lijkt.
Het wordt hoog tijd dat daar eens een fatsoenlijk model (de Mehano is niet echt slecht maar je vind geen onderdelen) van op de markt komt.
Van Biervliet ???
Citaat van: doomslu op 04 februari 2018, 10:06:13 AM
Ik denk dat ze bij Piko wat rustiger geworden zijn en niet zo snel iets echt nieuws Belgisch gaan aankondigen.
Ik heb zo het gevoel dat ze liever een Duitser maken die 100 keer meer verkoopt dan een Belg. Let wel ik schrijf "gevoel". Ik heb geen concrete aanwijzing hiervoor, maar hoorde dat tussen de regels.
Er komt wel 'iets' Belgisch, de reeks 76. Maar daar worden de Belgische liefhebbers niet echt warm van denk ik.
Bedankt voor de info Luc ;) we zijn in ieder geval al goed verwend geweest van piko met hun zeer mooie modellen wat natuurlijk doet verlangen naar meer :D misschien volgende jaar ...
Citaat van: doomslu op 04 februari 2018, 10:06:13 AM
Ik denk dat ze bij Piko wat rustiger geworden zijn en niet zo snel iets echt nieuws Belgisch gaan aankondigen.
Ik heb zo het gevoel dat ze liever een Duitser maken die 100 keer meer verkoopt dan een Belg. Let wel ik schrijf "gevoel". Ik heb geen concrete aanwijzing hiervoor, maar hoorde dat tussen de regels.
Er komt wel 'iets' Belgisch, de reeks 76. Maar daar worden de Belgische liefhebbers niet echt warm van denk ik.
Nou ja laten we realistisch zijn, de Belgische markt is te klein om elke twee jaar een volledige nieuwontwikkeling te verwachten. En laten we eerst eens rustig wachten tot men klaar is met de huidige modellen en dat is nog zeker niet zo. Het enige wat ik hoop is dat de Belgische zaakvertegenwoordiger zich wat opener gaat opstellen dan tot nu toe.
Inderdaad Sicco , ze kunnen nog een tijdje verder met nummervarianten of andere schilderingen . Zoals deze bv https://flic.kr/p/nX1nGM :D Wat natuurlijk op mijn verlanglijstje staat ;D als ik het goed voor heb brengen ze bij piko om de 3 a 4 maanden toch een nummervariant of andere schildering van een belgisch model wat eigenlijk al mooi is
Mocht piko wat kleine aanpasingen doen (andere grill onder bestuurderscabine en panto's omdraaien) zouden we al een goedkopere reeks 18-2 hebben! Iemand in Duffel is daarmee begonnen, maarja..
Groet Sven
Citaat van: doomslu op 04 februari 2018, 10:06:13 AM
Er komt wel 'iets' Belgisch, de reeks 76. Maar daar worden de Belgische liefhebbers niet echt warm van denk ik.
Ikke... als Nederlandse liefhebber van het Belgisch spoor... wel hoor! ;)
De reeks 76 reed nog best wel leuke diensten in België; niet alleen de werktreinen op de HSL lijnen en de projecten rond Brussel... maar ook het halen van ballast in Quenast bijvoorbeeld was een mooie dienst voor deze diesels. En laten we vooral ook de inzet in de Antwerpse haven niet vergeten.
Dus ik ben wel blij dat Piko dit voor de Nederlandse markt ontwikkelde model ook in Belgische uitvoeringen gaat leveren.
Mvgr, Davy
Citaat van: Sicco op 04 februari 2018, 11:54:27 AM
Het enige wat ik hoop is dat de Belgische zaakvertegenwoordiger zich wat opener gaat opstellen dan tot nu toe.
ik ken die, mag toch zeggen dat hij 100% geeft,ik botste al eens met een door mij ingenomen standpunt,maar ja verschillende meningen mogen/moeten er zijn. die grijpt elke kans aan, maar ja modeltreinen is ook een economisch gegeven zodoende dient hij ook mee te gaan met degene die er geld instopt/uithaalt! ;)
Citaat van: Svendw op 04 februari 2018, 14:46:16 PM
Iemand in Duffel is daarmee begonnen, maar
daarmee niet alleen aan......
Hey Luc,
Heb je iets nieuws gezien bij NME?
Die hebben toch al mooie wagens gemaakt zoals de blauwe VTG's enz
Citaat van: Davy op 04 februari 2018, 15:52:14 PM
Hey Luc,
Heb je iets nieuws gezien bij NME?
Die hebben toch al mooie wagens gemaakt zoals de blauwe VTG's enz
Geen nieuwe wagens te zien daar.
Denk dat het tijd is dat Luc rust heeft, straks draai hij helemaal door...
en t'is dan nog niet gedaan, heeft dan nog werk om alles in vorm te gieten voor ons lijfblad...pfff
Veel respect...
Citaat van: loebaske op 04 februari 2018, 20:25:40 PM
Denk dat het tijd is dat Luc rust heeft, straks draai hij helemaal door...
en t'is dan nog niet gedaan, heeft dan nog werk om alles in vorm te gieten voor ons lijfblad...pfff
Veel respect...
Ik ben al m'n foto's aan 't uploaden. Het schrijfwerk is voor de volgende dagen.
Morgen is de 'vakantie' gedaan... weer aan 't werk. En ik vrees dat er wat ligt te wachten :-\
1300 photos Nürnberg
http://stammtisch3rails.blogspot.be/
Faller heeft trouwens ook een kleine fiddle yard nieuw in hun N gamma.
Niet slecht voor kleine banen waar men toch ook een kleine lokloods wil plaatsen.
https://www.menzels-lokschuppen.de/Modellbahnen/Faller-222105-Segment-Drehscheibe-mit-Servo.html?force_sid=gmffmr4alcnolauqh29q1cqku5&utm_source=CleverReach&utm_medium=email&utm_campaign=03-02-2018+Aktuelle+Angebote+und+Neuheiten+KW+05%2F18&utm_content=Mailing_10733735
Citaat van: oli 11/01 op 05 februari 2018, 10:08:54 AM
1300 photos Nürnberg
http://stammtisch3rails.blogspot.be/
Op één van de foto's bij LSmodels staat een 18² locnr.1801 in de vitrine :)
https://2.bp.blogspot.com/-odG8vGexYl4/WndlqPX0OiI/AAAAAAAAINY/5U2RGt4_qDIjipAEu9OOeSCJgqViRaMWQCLcBGAs/s1600/P1110442%2B%2528Copie2%2529.JPG (https://2.bp.blogspot.com/-odG8vGexYl4/WndlqPX0OiI/AAAAAAAAINY/5U2RGt4_qDIjipAEu9OOeSCJgqViRaMWQCLcBGAs/s1600/P1110442%2B%2528Copie2%2529.JPG)
Van Stammtisch 3 rails
Wat brengt Märklin nu weer?? Wat is dat voor een bagagewagen? :o
NMBS Pwgs-41 bagagewagen 19943 (oorlogschadevergoedingsgevalletje?), zie ook (en zoek op "Pwgs-41"):
http://www.tassignon.be/trains/documentation/revue.php?souscat=102&origcat=En%20Lignes%20(PFT)
Citaat van: Davy op 05 februari 2018, 20:38:33 PM
Op één van de foto's bij LSmodels staat een 18² locnr.1801 in de vitrine :)
Enkele jaren terug heeft LSModels deze 1801 uitgegeven als speciaal model voor NMBS personeel...
Het zal dus zeer waarschijnlijk niet als regulier model opnieuw worden uitgebracht!
Tenzij ze nog eens willen verdienen op de investeringen die ze toen gemaakt hebben...
Citaat van: marc goovaerts op 06 februari 2018, 12:07:14 PM
Tenzij ze nog eens willen verdienen op de investeringen die ze toen gemaakt hebben...
Klopt... maar dan zullen ze toch zeker wel een van de vele andere nummers gaan uitbrengen. Keuze is reuze!
Dan blijft die 1801 uniek...
Märklin: zie « Reactie #41 Gepost op: Vandaag om 09:51:44 »
https://2.bp.blogspot.com/-odG8vGexYl4/WndlqPX0OiI/AAAAAAAAINY/5U2RGt4_qDIjipAEu9OOeSCJgqViRaMWQCLcBGAs/s1600/P1110442%2B%2528Copie2%2529.JPG
Die twee wagentjes links van de speciale Pwgs, lijken op 't eerste gezicht een groene NMBS-versie van een DR-Kassel (G20) tweeasser met tondak. Dit na de Märklin-set eind 2017, van twee NMBS-wagens ex-Dresden-klasse.
>> Deze twee groene NMBS-wagentjes op de vage foto, zouden ex-DR-Gs-Oppeln (later Gms30) worden. Dat waren eveneens
gesloten twee-assige wagens met planken-opbouw en een tondak. Maar uit een recentere DR-periode ( Gelaste Bouwwijze)