Sinds ik een tijdje besloten heb mijn Belgische modellen toch maar bij te houden (de prijs aanbiedingen voor de nieuwe modellen waren beneden alle pijl)
moet ik mijn 53 eens smeren (zit al meer dan een jaar nog in de doos)
Maar hoe open je dat modelletje? want er zit geen uitleg bij.
(https://live.staticflickr.com/4368/36327181316_8b21d0d35f_h.jpg) (https://flic.kr/p/Xm7iom)DSCN2770-2 (https://flic.kr/p/Xm7iom) by Peter Verlooy (https://www.flickr.com/photos/156171905@N05/), auf Flickr
Met hamer en beitel?
Even gekeken en er zit inderdaad bij mij ook geen uitleg bij. Misschien dan best even Olaerts contacteren vooraleer de drie schroeven onderaan los te maken. Tracht wel Guido of de man van service na verkoop aan de lijn te krijgen. Deze heeft onlangs een probleem met mijn type 29 netjes opgelost.
Gr.
Guy
Guy,
Heb Guido aan de lijn gehad, en het openen van zo'n 53 lijkt geen simpele zaak te zijn. Volgens hem is het het beste van op een zaterdag eens langs te gaan als hij of de technieker er is. Het alternatief is verzenden naar hun, maar dat zie ik zo niet zitten.
In elk geval niet zelf aan beginnen, voor je het weet zit er binnen in één en ander los maar krijg je de kap er nog altijd niet af. (Zelf ondervonden).
Ik heb ook geen zin om 300km te rijden om een kap te laten verwijderen... ???
Het probleem is dat je op een beurs waarschijnlijk ook niet terecht kan, want dan hebben ze het meestal te druk.
Zelf al zou het moeilijk zijn, een handleiding zou wel praktisch zijn en inzicht verschaffen.
Ik vraag mij af waarom ze geen info op hun website zetten hoe je dit op een juiste manier moet doen.
Het excuus dat het moeilijk is eigenlijk geen goed excuus.
Het is wat het is.
Je kan altijd een PB sturen naar Break302
eric
Ik wil deze handelaar zeker niet afbreken maar heb in het verleden ooit een break-treinstel en een type 15 gekocht waar toch heel wat problemen mee waren. Lijkt mij ook dat deze produkten toch niet volledig kwaliteitswaardig bleken te zijn. Heb sindsdien hun "huismerk" niet meer gekocht. Moet wel zeggen dat andere merken die zij verkopen best ok zijn. Het type 44/45 dat bij hen kon ingeleverd worden destijds voor een betere motor had ik toen opgestuurd en heb er langer dan 1 jaar op moeten wachten. Wel spijtig van hun naverkoopdienst want dit laat soms wel de wensen over.
Mvg
755philippe
Ook al eens eens een probleem gehad met een type 15 van Olaerts.
De loc is hersteld terwijl ik er op mocht wachten.
Mij hoor je niet klagen !
ik wil een decoder bouwen in mijn type 53, dus ik ben ook wel benieuwd hoe je hem open krijgt, voor mij is het ook 100 km rijden...
Ik moest mijn type 15 opsturen aangezien ik in het Antwerpse woonde. t'Is te zeggen ik heb hem meegegeven op de beurs in Merksem. Toen ze hem terugstuurden zat er een type 15 in de doos MAAR het was niet het juiste type. Ik weet het missen is menselijk maar moest hem terugsturen en al bij al heeft deze zaak toch ruim 1 jaar in beslag genomen met regelmatig bellen waar mijn lok zat. Toch is Olaerts een goede winkel maar dan gewoon voor verkoop van de klassieke merken.
Mvg
755philippe
Ik moet eerlijk toegeven dat ik van Guido ( en ook van Ine) steeds uitstekende service gekregen heb.
Mijn type 12.001 gaf na ontvangst kortsluiting. (DCC sound). Heb per kerende post direkt een het herstelde teruggekregen (was blijkbaar een draadje gelost)
(https://farm5.staticflickr.com/4725/24333207417_74c97cc7ae_b.jpg) (https://flic.kr/p/D5f3NV)OLYMPUS DIGITAL CAMERA (https://flic.kr/p/D5f3NV) by Peter Verlooy (https://www.flickr.com/photos/156171905@N05/), on Flickr
mijn type 12 ontspoorde steeds op K rails.Kreeg als antwoord dat dat normaal was en geweten maar er niks kon aan gedaan worden.Dan mocht dat toch wel eerst vermeld worden zodat mensen met K rails het model niet kochten.
Ha ik wil den type 12 ook kopen maar ik had gelezen dat hij inderdaad geen gemakkelijke loc was wat sporen aan gaat
de rails moeten perfect liggen anders is het ellende en geen te krappe bogen
bij deze ga ik hem dus ook niet kopen als ik niet weet of hij wel op mijn baan kan rijden
gr raf
heb nooit problemen gehad met het rijden. Ik gebruik wel Roco Line rails met kleinste bocht (minimum R4 dus 48,1 straal)
Olaerts produkties geven zoals aangehaald ellende en problemen op de Märklin K-rails. Heb ik ook zelf kunnen ervaren. Deze loks rijden enkel goed op de C-rails.
Andere merken van sporen kan ik me niet uitspreken.
Mvg
755philippe
Mijn type 12 (analoog) heeft op onze opendeurdagen twee dagen als een geoliede machine perfect rondgereden met een sleep K rijtuigen. Geen problemen mee gehad. Het type 53 rijdt (rangeert) op mijn digitale baan en doet het tot hier toe perfect. Enkel met het type 29 was een klein probleem, maar dat is door Olaerts verholpen geweest. Ik ben tot hier toe best tevreden met deze aankopen. Het gebruikte spoormateriaal: in de club is dat Peco code 80 en thuis Tillig Elite code 83.
Gr.
Guy
Ik rijd op K rails met type 12/29/53 nog nooit problemen gehad. Het type 12 neemt zonder moeite wissels en krappe bogen.
Erik.
Hier ook 53 en 15 op de baan van Olaerts zonder problemen.
Natuurlijk zijn alle banen niet hetzelfde, bij mij bijvoorbeeld geen klipspiraal of scherpe bochten in de baan.