Het post treinstel is gereed voor afhaling (voor zij die gereserveerd hebben) bij Van Biervliet
Heeft iemand het al gaan halen????? ;)
sturen ze dat dan niet op met de post ?
Ik heb nog geen mail gehad :(
.
Gaaaaf.
oooooeeeeee dat ziet er fraai uit
Wauw!
Blijkbaar juist aangepast op hun website.
Dc en dc digitaal uitvoeringen ter beschikking voor hen, die reserveerden.
Top-Model!!
Modelletje ziet er goed afgewerkt uit!
Opbouwende kritiek
Enige wat ik persoonlijk wat minder vind is de klauwkoppeling ..., die strookt niet echt met de hoge afwerkingsgraad van de rest van het product.
Enige vergelijkende foto's met de modelletjes van Jocadis destijds levert mij wel dezelfde conclusie op...
(http://www.treinfoto2000.be/juli2007/963%20staat%20in%20Liege%20Guillemins.JPG)
Bron: Foto geplukt van treinfoto2000, fotograaf Rene Hameleers
de cijfers voor en opzij lijken mij ook fijner ;)
Citaat van: OlivierV op 18 november 2016, 10:05:27 AM
Modelletje ziet er goed afgewerkt uit!
Opbouwende kritiek
Enige wat ik persoonlijk wat minder vind is de klauwkoppeling ..., die strookt niet echt met de hoge afwerkingsgraad van de rest van het product.
Enige vergelijkende foto's met de modelletjes van Jocadis destijds levert mij wel dezelfde conclusie op...
(http://www.treinfoto2000.be/juli2007/963%20staat%20in%20Liege%20Guillemins.JPG)
Bron: Foto geplukt van treinfoto2000, fotograaf Rene Hameleers
Met een Kadee of McHenry zeker op te lossen.
Erik
PS: knap model.
Citaat van: eve op 18 november 2016, 11:21:31 AM
Citaat van: OlivierV op 18 november 2016, 10:05:27 AM
Modelletje ziet er goed afgewerkt uit!
Opbouwende kritiek
Enige wat ik persoonlijk wat minder vind is de klauwkoppeling ..., die strookt niet echt met de hoge afwerkingsgraad van de rest van het product.
Enige vergelijkende foto's met de modelletjes van Jocadis destijds levert mij wel dezelfde conclusie op...
(http://www.treinfoto2000.be/juli2007/963%20staat%20in%20Liege%20Guillemins.JPG)
Bron: Foto geplukt van treinfoto2000, fotograaf Rene Hameleers
Met een Kadee of McHenry zeker op te lossen.
Erik
PS: knap model.
zat ik me net ook te bedenken...
maar idd knap model.
Citaat van: Thommy op 18 november 2016, 17:26:41 PM
Citaat van: eve op 18 november 2016, 11:21:31 AM
Met een Kadee of McHenry zeker op te lossen.
Erik
PS: knap model.
zat ik me net ook te bedenken...
maar idd knap model.
Vroeger plaatste Jocadis er zelf standaard een kadee op. ;)
Daar zullen we wel niet van sterven zekers ::)
die koppeling is nogal een ellendige vorm om mooi gedetailleerd te spuitgieten, moet je speciaal voor de koppeling nog een moeilijke dure mal met schuifstukjes maken. Kan wel, maar de fabrikant vond het blijkbaar niet lonend. kan ik me wel wat bij voorstellen op zich.
Indien alles tot in de puntjes moet zijn, trek dan maar uw geld beugel open Olivier, heb je die van u al ontvangen?
Laat anders eens wat foto's van zien op uw baan...
Wat die koppeling betreft ,waarom ,zoals Floris aangeeft is dit moeilijk te produceren ,schroeft VBV er geen kadee of plastic [nog goedkoper dan kadee] versie uit de US wereld er op doet het model wel een extra look geven ..
Wat de Cijfers betreft ,heb er nog niet naar gezocht of ze in het begin wel met Univers 67 cijfers gereden hebben ??
Daar komen we nog wel achter ,later kreeg al het materieel een boller cijfer type.
Bert.
Dit is een model van deze unieke schildering met het nummer 961 dat het tijdens de perspresentatie van de 'nieuwe' poststellen indertijd droeg. Daarvoor zijn de dunne cijfers correct. Het stel kwam uiteindelijk in dienst als de 963 met de dikke cijfers (Univers 67).
Maar goed dat we Sicco hier op het forum hebben, die van al zo'n dingen zeer goed op de hoogte is.
Zonder hem zou er weeral onterechte kommentaar gegeven worden op een prachtig model.
De koppeling is een kleinigheidje, dat in enkele ogenblikken vervangen kan worden door een Kadee.
Dat beloofd in elk geval voor de AM 54 die nog moet komen. Ook weer een super model
Citaat van: Peter op 19 november 2016, 18:22:02 PM
Maar goed dat we Sicco hier op het forum hebben, die van al zo'n dingen zeer goed op de hoogte is.
Zonder hem zou er weeral onterechte kommentaar gegeven worden op een prachtig model.
+1 maar dan zou je toch denken dat VBV eigenlijk een verkeerde keuze maakt ? :-\
Misschien komt deze met het nummer 963 ook nog eens een keer uit...
Citaat van: Sicco op 19 november 2016, 20:31:23 PM
Misschien komt deze met het nummer 963 ook nog eens een keer uit...
toch jammer dat je nu misschien terug met een dubbel gevoel zit als je weet wat Sicco en wij ondertss nu ook weten ! :-\
Ik geloof dat ik het hier op het forum al eens uitgeschreven had hoe het zat met de verschillende varianten/opschriften van het poststel. De keuze voor deze variant is vermoedelijk gemaakt op basis van beschikbaar fotomateriaal. Voor de meesten zullen de relatief kleine onderlinge verschillen niet veel uitmaken en die kopen gewoon de versie die ze het mooist vinden. Voor anderen kan er altijd gewacht worden op nieuwe versies die er zeker gaan komen (er zijn nog een stuk of vijf varianten te maken van het poststel). Dat dubbele gevoel, ik snap wel wat je bedoelt, maar het zal er vermoedelijk enkel zijn bij diegenen die wel op de kleinste details letten, maar niet altijd de kennis van die details hebben, en daardoor wellicht een verkeerde aanname doen over de inzetbaarheid of soms zelfs waarheidsgetrouwheid van een model.
Citaat van: VBS op 19 november 2016, 17:37:39 PM
Wat die koppeling betreft ,waarom ,zoals Floris aangeeft is dit moeilijk te produceren ,schroeft VBV er geen kadee of plastic [nog goedkoper dan kadee] versie uit de US wereld er op doet het model wel een extra look geven ..
Wat de Cijfers betreft ,heb er nog niet naar gezocht of ze in het begin wel met Univers 67 cijfers gereden hebben ??
Daar komen we nog wel achter ,later kreeg al het materieel een boller cijfer type.
Bert.
de imitatie Henricot koppeling kan je volgens mij niet vervangen door een kadee koppeling met NEM-pinnetje vermits de (correct naar model gekozen) hoogte van de imitatie koppeling niet overeenstemt met de (volgens de norm) positie van de NEM-schacht; die laatste zit wat lager. Tenminste dat is wat ik ervaren heb met de tweetjes van Jocadis. Ik neem aan dat dit met de poststelletjes ook zo is
Citaat van: VBS op 19 november 2016, 17:37:39 PM
Wat die koppeling betreft ,waarom ,zoals Floris aangeeft is dit moeilijk te produceren ,schroeft VBV er geen kadee of plastic [nog goedkoper dan kadee] versie uit de US wereld er op doet het model wel een extra look geven ..
dat kan, dan heb je een min of meer functionele koppeling, maar met een heel beperkte uitslag opzij, want anders moet je een groot gat in de kop van het treinstel hakken. Maar omdat de koppeling werkt gaan mensen wel twee stellen op die manier aan elkaar koppelen, uitslag van de koppeling is onvoldoende en bij de eerste bocht vliegt alles van de baan, klant boos, gemekker op internet en op de eerstvolgende expo moet van biervliet politie met wapenstok voor hun stand zetten om de woedende massa's op afstand te houden. ;)
Haha, goed gezegd Floris. ;D
In MSM 164 lees je meer over dit stel.
Reden die stellen trouwens eigenlijk wel gekoppeld met meerdere stellen??? Op foto's zie je altijd maar 1 post stel ...
Als fietsvervoerders tijdens een Gordelfestival.
Toen werd er wel eens gekoppeld gereden.
http://static.skynetblogs.be/media/105966/612_bd9481fbad57df2d38e31269c89e2d42.jpg (http://static.skynetblogs.be/media/105966/612_bd9481fbad57df2d38e31269c89e2d42.jpg)
Wat Floris schrijft is leuk ,maar volgens mij ,moet Floris ook weten daar hij ook Kadee op zijn wagens heeft zitten ,het post treinstel heeft geen buffers ,dus net als het US materiaal heb je helemaal geen groot gat nodig ??
dus zie even het nut daarvan niet ??
Stellen reden zelfs gekoppeld met gewone stellen tijdens groot fiets evenement rond brussle [de Gordel ] Als ik het goed heb voor de fietsen mee te kunnen nemen ,[er is weer iemand sneller lees ik net..]
oke is maar een enkele dag in het jaar maar het kan,
Maar in model kan toch alles .......
Bert
Misschien omdat het lastig is om met star (als in: geen ruimte voor beweging van de koppelingschachten) gekoppelde rijtuigen door wissels en bochten te gaan?
De hoogte lijkt me niet zo relevant aangezien je er theoretisch alleen stellen aan koppelt met dezelfde hoogte en geen ander materiaal.
Wat Peter schrijft in zijn artikel: "Vooraan zit een niet functionele imitatiekoppeling met daaronder een NEM-schacht. Twee beugelkoppelingen worden in een apart zakje meegeleverd."
Koppelen is dus mogelijk als de Nem-schachten worden gebruikt, met een beugelkoppeling of gelijk welke andere koppeling, vermoed ik.
In het boek van Nicolas Collection zie je trouwens meer dan één foto met gekoppelde stellen, zelfs gekoppeld met andere motorstellen.
Klopt, gekoppelde stellen waren in sommige diensten regulier en buiten het reeds genoemde voorbeeld van de inzet voor fietsverkeer reden regelmatig gewone stellen mee als versterking bij groter dan geplande lading, met name rond b.v. feestdagen.
Citaat van: VBS op 20 november 2016, 10:16:01 AM
Wat Floris schrijft is leuk ,maar volgens mij ,moet Floris ook weten daar hij ook Kadee op zijn wagens heeft zitten ,het post treinstel heeft geen buffers ,dus net als het US materiaal heb je helemaal geen groot gat nodig ??
dus zie even het nut daarvan niet ??
nou, de koppeling hoeft niet bij uitzwenken naar voren te komen zoals bij een trein met buffers, maar hij moet wel een heel eind opzij kunnen uitzwenken, met name voor het ingaan van bogen, of het nemen van een S-bocht. Dat gaat erg moeizaam worden met het kleine "mondje" waar de koppeling uit steekt, het zijn vrij lange bakken. Heb laatst nog met dit soort ellende te maken gehad bij wat nederlands stroomlijnmaterieel op werk... die nederlandse stellen hebben ook geen buffers, alleen een middenkoppeling, die echt onder de neus hangt, met een heel ruim uitgesneden stroomlijnkap eromheen, veel ruimer dan de opening voor de koppeling bij dit stel, en alsnog is het allemaal heel krap aan en moest de stroomlijnkap wat extra uitgesneden worden om alles werkend te krijgen.
Ik heb gisteren de digitaal sound zien rijden bij VBV. De afwerking mag zeker gezien worden
Ik kijk al uit naar de groene versie :)
En we weten hoe sommige van ons modelspoorders zijn: we rijden over totaal onrealistische Märklin-wissels en verwachten dat fabrikanten hun 400 euro dure treinstellen daarop aanpassen.... ;)
yup.
(https://c1.staticflickr.com/8/7343/27114345232_6acbdb5c06_c.jpg) (https://flic.kr/p/Hj17bU)kuthobby (https://flic.kr/p/Hj17bU) by Floris Dilz (https://www.flickr.com/photos/floris_dilz/), on Flickr
voor het cockerill-terrein exact op schaal zijn marklin-wissels nog te ruim trouwens. Je moet gewoon je voorbeeld een beetje handig kiezen. Maar goed, we dwalen wat af. ;D
.
en die stellen reden nu echt niet zoveel rond in Cockerill :-\
dat klopt. Is er een keer materieel dat realistisch door idiote bogen mag, gaan de fabrikanten dat niet maken en zit je alsnog zelf te klootzakken. Ik zeg wederom...
(https://c1.staticflickr.com/8/7343/27114345232_6acbdb5c06_c.jpg) (https://flic.kr/p/Hj17bU)kuthobby (https://flic.kr/p/Hj17bU) by Floris Dilz (https://www.flickr.com/photos/floris_dilz/), on Flickr
Nouja, moet niet te hard zeuren, laat nou net van biervliet wél een cockerilletje maken... en dat ga ik dan weer niet kopen. ze zullen daar wel aardig het zuur krijgen van die eigenwijze hollanders. :-X 8)
Conclusie van alles hierboven is dus: het is een correct stel met correcte koppeling en het werd zelden samen met een ander stel ingezet.
Alleen de inzetperiode voor deze versie heb ik nog niet gelezen denk ik, of ik moet erover lezen...
In bovenstaande wordt het tweede deel van je eerste zin toch echt ontkracht en je tweede zin is ook al beantwoord hierboven ;D
Voor diegene die al een stel in hun bezit hebben, bestaat er een mogelijkheid om eventueel een filmpje te maken.
Ik ben al blij dat er een model van verschenen is , wie weet had het nog jaren geduurd vooraleer iemand z'n nek uitstak om dit model op de markt te brengen. Goede zet van de fabrikant uit Ingelmunster. En naar ik zo hoorde tijdens m'n laatste bezoek gingen ze toch zeer vlot van de hand. Laat maar komen.... nu de Bud Inox nog ;)
Hebben er nooit poststelletjes gereden met enkele colliwagens er achteraan? Het is een vraag he (ik weet het dus zelf niet)
Nooit is een groot woord maar ik acht de kans kleiner dan een promille
Qua inzet niet logisch, en stukgoedwagens werden toen deze stellen kwamen eigenlijk al niet meer gebruikt anders dan als dienstwagen
dan zou je een speciale tussenkoppeling nodig gehad hebben.Stel is klauwkoppeling en wagons een gewone hangkoppeling.
(https://s.irisnet.be/v1/AUTH_b4531b28-5600-4e3b-99d5-42cc135ef431/BRUCIEL/6d9a3fce-7d44-4744-8892-ff193f94d850OWTP_200842.jpg)
Station Brussel-Zuid
Op deze foto uit de jaren '80 is op spoor 2 iets te zien dat op een poststelletje lijkt, met er achteraan enkele colliwagens. Maar wellicht staan deze hier gewoon op het kopspoor te wachten op een lok en hangen ze niet aan het poststelletje...
Waarom zitten wij steeds te "mekkeren" over wat niet goed is bij een nieuw, prachtig product?
We mogen wel kritisch zijn maar je moet steeds in het achterhoofd houden dat er compromissen moeten gesloten worden. Vanbiervliet kan een model 100% zonder toegevingen maken MAAR dan wil ik wel eens weten op wie zijn baan dit zonder enig probleem zou kunnen rijden.
En als we dan toch alles 100% correct willen hebben, wie heeft er een baan waar de wissels een realistische lengte hebben? Wie heeft er een baan waarbij de bochten realistisch zijn?
Ik denk dat deze op één hand te tellen zijn, ook in de clubs. Maar daarover horen we niets omdat iedereen beseft dat er altijd toegevingen moeten gemaakt worden.
Wees gelukkig dat iemand de moeite doet om prachtige modellen uit te brengen.
Draai de klok 20 jaar terug, hadden we toen de luxe om prachtige Belgische modellen te hebben die zo gedetailleerd en perfect waren? Neen, ik denk het niet. We beseffen niet dat we ongelooflijk geluk hebben dat er Belgische initiatieven zijn om dit te creëren.
Wees er gelukkig mee!!!! (einde preek ::) ;D).
Mvg
Koen
Citaat van: Koen op 20 november 2016, 18:36:23 PM
Waarom zitten wij steeds te "mekkeren" over wat niet goed is bij een nieuw, prachtig product?
We mogen wel kritisch zijn maar je moet steeds in het achterhoofd houden dat er compromissen moeten gesloten worden. Vanbiervliet kan een model 100% zonder toegevingen maken MAAR dan wil ik wel eens weten op wie zijn baan dit zonder enig probleem zou kunnen rijden.
En als we dan toch alles 100% correct willen hebben, wie heeft er een baan waar de wissels een realistische lengte hebben? Wie heeft er een baan waarbij de bochten realistisch zijn?
Ik denk dat deze op één hand te tellen zijn, ook in de clubs. Maar daarover horen we niets omdat iedereen beseft dat er altijd toegevingen moeten gemaakt worden.
Wees gelukkig dat iemand de moeite doet om prachtige modellen uit te brengen.
Draai de klok 20 jaar terug, hadden we toen de luxe om prachtige Belgische modellen te hebben die zo gedetailleerd en perfect waren? Neen, ik denk het niet. We beseffen niet dat we ongelooflijk geluk hebben dat er Belgische initiatieven zijn om dit te creëren.
Wees er gelukkig mee!!!! (einde preek ::) ;D).
Mvg
Koen
kan ik volledig in bijtreden.Voor de modellen let men op een ajuinschil maar is dan de baan op dezelfde finesse afgewerkt ? Denk dat velen eens in eigen buidel moeten kijken en vergelijken.
Als scheidsrechter zeg ik ook steeds : ik maak op een wedstrijd 1 foutje en dat zien ze allemaal maar dat die speler 20 verkeerde passen geeft heeft niemand gezien :)
.
200% met je eens Koen, hopelijk brengt iemand een topmodel uit aan een zoet prijsje van een 1000€ en meer
denk dat dit forum te klein zal zijn om alle kl*** memmers te kunnen huisvesten met hun mening te geven dat het dan veel te duur is
en het mooiste is dat die memmers zelf niet eens een poststel hebben of laat staan kunnen betalen.....
Tja...hun baan(tje) is meer een kronkel van allerlei onmogelijke bochten en onmogelijk te vergelijken met schaal 1/1, maar ja.....daar muggen ziften ze niet over...
ah neen, want er is niet meer plaats beschikbaar...
Voor mijn part een dikke proficiat voor Van Biervliet met het resultaat.
wauw
Ik heb het stel deze morgen in Woluwe zien staan bij VBV :)
Een mooi stukje techniek en voor mij perfect en zoals Koen zegt mogen we blij zijn dat iemand zoals VBV de risico`s wil lopen om de investeringen te doen om ons deze modellen te kunnen aanbieden.
Grts
Johan
Is een verantwoorde prijs( persoonlijk) > prijs/kwaliteit
een heel mooie afwerking en uniek voor onze kleine markt
stoor me meer aan het feit dat er reactie is op kleine te verwaarlozen details ontbreken/onjuist zijn.
Och, een beetje kritisch kijken mag best... Geeft wat inspiratie om eventueel zelf nog wat aan een model te verbeteren. Een model waar je zelf wat aan hebt gedaan is toch leuker om te hebben dan een ding waarvan er nog honderden van rondsnorren, toch?
Klopt volledig Floris
Ik denk inderdaad dat we een beetje voorzichtig mogen zijn om teveel kritiek te leveren op details (die zal er overigens ook zijn op een stel van 1000 euro), maar al te fel de andere kant op reageren is net hetzelfde. Wat details zijn voor de een zijn het niet voor de ander. Het is maar net wat je belangrijk vind.
Citaat van: Sicco op 20 november 2016, 11:04:37 AM
En we weten hoe sommige van ons modelspoorders zijn: we rijden over totaal onrealistische Märklin-wissels en verwachten dat fabrikanten hun 400 euro dure treinstellen
daarop aanpassen.... ;)
Spijtig en onterechte opmerking !
Zelf vind ik het een prachtmodel en hoop er een te kunnen aankopen.
1) ik denk niet dat ik ergens kritiek geleverd heb op de fabrikant, ik stel een vraag/start een discussie over de inzet van het reële voorbeeld (waarop er alweer oeverloos gemekker over "kritiek op de fabrikant" ontstaat.... interessant hoor :-/ )
2) @chrisrail: spoor 2 is aan de andere kant (rechts op de foto). Het spoor waar jij op doelt is een wijkspoortje tussen perronsporen, en daar staan 2 elfjes op afgesteld.
Citaat van: Ludwig op 20 november 2016, 19:19:52 PM
Citaat van: Sicco op 20 november 2016, 11:04:37 AM
En we weten hoe sommige van ons modelspoorders zijn: we rijden over totaal onrealistische Märklin-wissels en verwachten dat fabrikanten hun 400 euro dure treinstellen
daarop aanpassen.... ;)
Spijtig en onterechte opmerking !
Zelf vind ik het een prachtmodel en hoop er een te kunnen aankopen.
Wat bedoel je? Ik heb ze letterlijk gehoord, en niet één tegelijk.... tot en met mensen die woedend waren over dat hun keurig op schaal gemaakte treinstel de joekels van wissellantaarns van jaren vijftig Märklin-wissels raakten aan toe.... hoe bedoel je onterecht? Of begrijp je, gezien je tweede zin, de ironie van mijn opmerking niet?
Citaat van: factageklerk op 20 november 2016, 11:46:41 AM
Ik ben al blij dat er een model van verschenen is , ... Laat maar komen.... nu de Bud Inox nog ;)
Het gat gevuld dat VI-trains vijf jaar geleden geslagen had... Kan je verzoek alleen maar beamen.
Volgend jaar ook de AM 54 en wie weet dan het jaar daarna wel eens zo'n Budd...
Fantastisch !
Ja wie weet :D
.
Ziet er knap uit!
Weet iemand of er nog bordeaux en new look stellen aan komen, of zijn de verschillen te groot?
Groet Sven
Citaat van: Chrisrail op 20 november 2016, 20:39:31 PM
Citaat van: itchy op 20 november 2016, 19:20:17 PM
2) @chrisrail: spoor 2 is aan de andere kant (rechts op de foto). Het spoor waar jij op doelt is een wijkspoortje tussen perronsporen, en daar staan 2 elfjes op afgesteld.
Dan moet jij toch een arendsoog hebben denk ik, sla me dood maar zelfs met bril lukt het me niet daar een poststel terug te vinden. :-[
nee integendeel ik draag een bril :-D
het is ook meer een 'lucky guess' geef ik toe - in ieder geval waren de kopsporen aan die kant van het station de vaste stek van de colliwagens (op de verdieping eronder werden de collis behandeld).
Denk dat we nog veel prachtige stellen/kleurstellingen mogen verwachten...
A fijn nog vele stellen ,dus nog vele discussies ,heerlijk zo'n forum ....
Doe dan maar 20 jaar teug in de tijd geen gezeur over wat niet en wel klopt er was weinig ,en je was blij met een zelf omgebouwd rijtuig of lok .
Nu kunnen we alles kopen ,tenminste als je het budget er voor hebt ,en ja voor de een is €400,- niets en die gaat er dan gelijk een andere koppeling op zetten ,of iets verbouwen ,maar een ander zegt voor zoveel geld verwacht ik iets ...
En als er dan aangegeven wordt dat het op een goedkoper manier ook anders kan ,of dat iemand iets op een andere manier gemaakt mooier vindt ,is dat voor de een kritiek en of afkraken van een model ,en voor de ander een opmerking hoe het beter had gekund.
En heerlijk toch dat we allemaal die gymzaal vol bouwen met een stukje realiteit zodat alles klopt.
Nee ik zal het model niet kopen ,dus zal ook niet meer reageren ,op een voor de meeste ; blijkt ,nutteloze discussie ,of las de fabrikant mee en leert die er van voor een volgend model ,en leest wat zijn potentiele klanten mooi vinden ???
Bert
waarom zou kritiek niet kunnen, 4OO euro daar moet je al even voor werken en waarom zou het niet juist moeten zijn als degene die die uitbrengt zich op de borst wrijft en vertelt dat alles 1OO % juist is :-\
Trouwens hetzelfde met die 59 waar het bij mij bij die ene zal blijven daar ik vind dat die van Trix eigenlijk veel geslaagder is van uitstraling hoewel hij minder gedetailleerd is ! :-\
Misschien moet die heer maar eens mensen zoals Sicco aanspreken om een even geslaagd model uit te brengen waarbij je geen dubbel gevoel hebt ! :-\
Mocht de koning het verkeerd ophebben dan zou ik hem daar ook op attent maken waarom kan dat dan niet met een fabrikant :-\
En met dat verhaaltje "We mogen al content zijn dat......................., welnu die doet dat niet voor jouw of mijn schone ogen, hij doet dat gewoon omdat hij daar geld aan verdiend ! Trouwens terecht !
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 november 2016, 16:53:31 PM
waarom zou kritiek niet kunnen, 4OO euro daar moet je al even voor werken en waarom zou het niet juist moeten zijn als degene die die uitbrengt zich op de borst wrijft en vertelt dat alles 1OO % juist is :-\
Trouwens hetzelfde met die 59 waar het bij mij bij die ene zal blijven daar ik vind dat die van Trix eigenlijk veel geslaagder is van uitstraling hoewel hij minder gedetailleerd is ! :-\
Misschien moet die heer maar eens mensen zoals Sicco aanspreken om een even geslaagd model uit te brengen waarbij je geen dubbel gevoel hebt ! :-\
Mocht de koning het verkeerd ophebben dan zou ik hem daar ook op attent maken waarom kan dat dan niet met een fabrikant :-\
En met dat verhaaltje "We mogen al content zijn dat......................., welnu die doet dat niet voor jouw of mijn schone ogen, hij doet dat gewoon omdat hij daar geld aan verdiend ! Trouwens terecht !
Ik heb hem in mijn hand gehad op de beurs en het model kon mij ook niet echt overtuigen.
Ik ken er te weinig van om te zeggen wat er scheelde.
mss kan iemand eens opsommen wat er allemaal verkeerd is met het model ? Is het enkel de koppeling dan is het schandalig hoe hier gereageerd word.Met de concurrentie type 53 (enzovoort) was wat heel anders mis . Denk er zelfs bij deze over na om bij aangaande zulke reacties mijn lidmaatschap te beeindigen.
Wil men een perfekt model moet men maar 1500 euro op tafel leggen zoals bij de zwitserse constructeur.Maar ja dan kost het teveel.Spijtig dat iemand , ondanks dat hij er ook wat op verdiend , hier zo aan de schandpaal wordt genageld.
Rest my case en logoff op dit topic.
Ik heb het nieuwe treinstel van "De post" ondertussen ook al in mijn bezit, ik kan enkel zeggen dat dit weer TOP werk is van Van Biervliet. Ik zat al heel lang te wachten op dit treinstel en zie, uiteindelijk is het er nu. Jammer dat er soms wat teveel kritiek gegeven wordt vind ik. Meer ga ik daar niet over zeggen.
Tja, blijkbaar heb ik een aantal heilige huisjes ingetrapt ???.
Nu ja, ieder zijn mening hé ::).
Mvg
Koen
Ik heb het model ook gezien in Woluwe gisteren en het ziet er fantastisch uit. De echte poststelletjes heb ik helaas niet meer bewust zien rijden, heb ze wel gezien toen ze alle samen hun lot stonden af te wachten in een van de bundels te Kinkempois. Beetje vreemde verschijning door die erg gesloten bakken, de felle rode kleur valt erg op en dat is bij het model ook zo. Een volgende versie van dit model (iets ruimer inzetbaar) staat met stip op 1 in m'n verlanglijstje. (Op 2 staat n Budd 😜)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 november 2016, 16:53:31 PM
Misschien moet die heer maar eens mensen zoals Sicco aanspreken om een even geslaagd model uit te brengen waarbij je geen dubbel gevoel hebt ! :-\
Dat is toch gebeurd ?
Zeker voor de 59 waren we met veel adviseurs.
Als wij ons werk volgens jou niet goed gedaan hebben... sorry dan.
Op de poststelletjes is de kritiek pas (te) laat op gang gekomen. Maar er is nog maar 1 van de vele mogelijke versies
uitgekomen, een documentje met de te observeren mindere puntjes zal de ontwerper en fabrikanten zeker interesseren.
voor zover ik lezen kan is er maar over een aantal zaken iets gezegd dus voor wie VBV een heilige is is dat er dan waarschijnlijk teveel. Ik schreef prachtig model waarvan eigenlijk alleen de nr's ervoor zorgen dat het geen 100% conform model was, die koppeling had ook iets beter mogen zijn, tenslotte kost het evenveel moeite om een geslaagde koppeling te maken als één die niet helemaal geslaagd is :-\
Ik veronderstel als jullie voor een baas werken en je een werk komt af te leveren die niet 100% is je ook al een reaktie gaat krijgen, of jullie moeten wel een droombaas hebben! Verder heb ik 23's, 55's van VBV
Mocht er nog een stelletje uitkomen met de juiste cijfers dan zou ik mij dat gerust willen aanschaffen.
Ik koos ervoor het model af te wachten en dan mijn conclusies te trekken, welnu dat is mijn conclusie, jullie hebben een andere en dat kan ik dan wel respecteren, omgekeerd schijnt dat niet te kunnen ! :-\
van het moment dat er een foto kwam van die 59 kwam was ik van de eersten die de opmerking heeft gemaakt dat er iets scheelde aan het ontwerp, maar daar de matrijs al zal gemaakt geweest zijn is met de kritiek weinig of niet rekening gehouden hoewel VBV zei dat er veranderingen aangebracht werden (kostenplaatje) :-\
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 november 2016, 00:05:50 AM
Mocht er nog een stelletje uitkomen met de juiste cijfers dan zou ik mij dat gerust willen aanschaffen.
paar pagina's terug bladeren...
Citaat van: Sicco op 19 november 2016, 17:44:08 PMDit is een model van deze unieke schildering met het nummer 961 dat het tijdens de perspresentatie van de 'nieuwe' poststellen indertijd droeg. Daarvoor zijn de dunne cijfers correct. Het stel kwam uiteindelijk in dienst als de 963 met de dikke cijfers (Univers 67).
had het met 963 getooid geweest dan had dat nu al besteld geweest,die 961 is te beperkt of zelfs nauwelijks inzetbaar :-\
maar dat hebben we maar achteraf geweten :-\
Wat ik bedoel met de juiste nr's het nr. dat ook strookt met de stellen die ingezet werden! ;)
Stel voor hier het botsen van ideeën te stoppen want dat gaat eigenlijk geen aarde aan de dijk brengen ! :-\
heb net in een wederzijdse pm-wisseling aan Peter uitgelegd waar m'n opmerking (ivm de 59, over het poststel kan ik weinig zeggen wegens niet bij betrokken) over handelde: namelijk het feit dat er wel degelijk een groep mensen advies hebben gegeven en kritiek hebben geleverd op de voorontwerpen.
Als er dus iets scheelt aan dat modelletje is dat ook aan onze inbreng gelegen (vandaar dus welgemeend sorry, 't was allicht de laatste kans op een indrukwekkend H0-model van deze lok) en niet alleen aan de fabrikant die echt wel geprobeerd heeft om derden bij de ontwikkeling te betrekken.
Je opmerking over dat nummer steun ik ook hoor Peter. De dag dat het me irriteert zal er rap een decalleke over gaan ;)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 november 2016, 00:52:40 AMWat ik bedoel met de juiste nr's het nr. dat ook strookt met de stellen die ingezet werden! ;)
Stel voor hier het botsen van ideeën te stoppen want dat gaat eigenlijk geen aarde aan de dijk brengen ! :-\
schrijf dan in 't vervolg wat je bedoelt... Dit heeft niks met botsen van ideeën te maken. Het model is juist, inclusief de nummers. Misschien heeft de afbeelding van de 963 in de VBV brochure menig liefhebber op het verkeerde been gezet (wellicht geen toonbare foto van de 961 voorhanden). Maar het bijschrift vermeldt duidelijk 961. Wat eigen opzoekwerk had dit zo uitgeklaard. Gelijkaardig voorval bij de 2502: computertekening in de brochure toont lok getooid met NMBS normcijfers, het uitgebrachte model heeft Univers 67 cijfers. Dus: moest VBV evenveel aandacht besteden aan hun brochures als aan hun modellen dan waren hier nu geen 6 pagina's vol geschreven ;-). Maar ik heb het liever zo (correcte modellen) dan omgekeerd (correcte brochures).
maar zorgt ervoor dat zijn volgend model met 963 nu al zal uitverkocht zijn ! :) ;)
U snapt het ;D
Wat een gel :o l Ik dacht dat we toch plezier moesten beleven aan onze mooie hobby..... Er zijn ergere dingen in het leven
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 november 2016, 09:31:40 AM
maar zorgt ervoor dat zijn volgend model met 963 nu al zal uitverkocht zijn ! :) ;)
Met plezier: ik hoop dat het NIET de 963 wordt, want die is in 1995 ergens tegenaan geknald en toen al uit dienst genomen :-D
Maar een ander nummer met POST 90 opschriften kan niet :D
Maar de varianten POST en B POST komen heus ook nog wel
CiteerConclusie van alles hierboven is dus: het is een correct stel met correcte koppeling en het werd zelden samen met een ander stel ingezet.
Alleen de inzetperiode voor deze versie heb ik nog niet gelezen denk ik, of ik moet erover lezen...
Citaat van: Sicco op 20 november 2016, 11:38:52 AM
In bovenstaande wordt het tweede deel van je eerste zin toch echt ontkracht en je tweede zin is ook al beantwoord hierboven ;D
Ok, topic nog eens herlezen en inderdaad, het tweede deel van de eerste zin is niet correct.
Het antwoord op de tweede zin, daar heb ik blijkbaar overgelezen. ;D
Blijkbaar wordt dit forum overal aardig gelezen en gevolgd ik kon dat nl. lezen via mijn é-mailadres ;)
Ac versies zijn ook al te verkrijgen.
Een zeer duidelijke beschrijving in het recent verschenen MSM, alle plus punten op een rij...
Ik kan enkel toejuichen dat een kleinserie-producent het initiatief van het vroegere Vitrains heeft overgenomen. Ondertussen ook bericht gekregen dat mijn ac-versie klaar is.
Mvg
755philippe
blijkbaar lees jij enkel wat jij graag leest , want het nr van het het stel heeft enkel gediend voor de persvoorstelling, het werd daarna veranderd naar 963(eigenlijk een nr die nagenoeg nooit rondgereden heeft'(lees bovenaan rechts blz 19).
Eigenlijk een nr spijtig gekozen http://www.treinfoto2000.be/juli2007/963%20staat%20in%20Liege%20Guillemins.JPG
Ik wacht alvast op een ander nr.
Jawade Peter, vroeger was men content dat er een nummer opstond, nu ist moet just zijn...
Geef je een beetje gelijk, als men het doet kan het evengoed just zijn....
In ieder geval je heb toch nog geen baan, dus zet die daar als persvoorstelling, is toch een goed idee ??
Het nummer is juist en van de 'bijzonderheid' van deze versie is nooit een geheim gemaakt.
Het is in elk geval niet 'fout'
Genoeg klanten vinden dit gewoon een versie mooi genoeg om te bestellen voor hun verzameling en ik zie het probleem niet.
Voor de puristen (zoals ik) komen er 100% zeker nog varianten
Citaat van: loebaske op 25 november 2016, 16:32:12 PM
Jawade Peter, vroeger was men content dat er een nummer opstond, nu ist moet just zijn...
Geef je een beetje gelijk, als men het doet kan het evengoed just zijn....
doet er niet toe mijn geld moet ook goed zijn ! :-\ Trouwens ik zou al degene die treinliefhebber zijn en geen baan hebben geen eten willen geven ! :)
Citaat van: Sicco op 25 november 2016, 16:35:30 PM
Genoeg klanten vinden dit gewoon een versie mooi genoeg om te bestellen voor hun verzameling en ik zie het probleem niet.
of misschien omdat ze het gewoon niet wisten, niet opmerkten of maar wisten als het te laat was.
Vreemd toch dat bij het ene merk wel de spijtige keuze(s) mag aanhalen en bij sommige (zeg maar VBV) als je hetzelfde doet bijna vogelvrij verklaard wordt :-[ :-\
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 november 2016, 16:37:03 PM
Citaat van: loebaske op 25 november 2016, 16:32:12 PM
Jawade Peter, vroeger was men content dat er een nummer opstond, nu ist moet just zijn...
Geef je een beetje gelijk, als men het doet kan het evengoed just zijn....
doet er niet toe mijn geld moet ook goed zijn ! :-\ Trouwens ik zou al degene die treinliefhebber zijn en geen baan hebben geen eten willen geven ! :)
Ik heb geen baan, zelfs bijna geen wagons of rijtuigen meer maar ik kan vree goed eten zulle.
Ben ik content dat ik me "maar" met één versie van model bezig hou en het liefste dan nog geen groenen bazaar van den NMBS.
Den Eric.
als je je er maar goed bij voelt dat is het belangrijkste ! ;D ;)
Yep!
Den Eric.