http://ekonomika.idnes.cz/cz-loko-modernizuje-belgicke-lokomotivy-ff5-/eko-doprava.aspx?c=A160324_000449_eko-doprava_suj
het gaat blijkbaar over een reeks van 12 stuks, voor zover mijn Tsjechisch juist is...
Citaat van: Dirky op 27 maart 2016, 23:04:59 PM
het gaat blijkbaar over een reeks van 12 stuks, voor zover mijn Tsjechisch juist is...
onze reeks 12 die daarheen is om omgebouwd te worden en verkocht... (broertjes van de 11,21 en 27)
En ja nu is de lok af ,
http://www.railvolution.net/railvolution/hors-doeuvres/effiliner-3000-takes-to-the-rails
of we het mooi vinden ....
Bert.
Mja, ik ben niet direct fan. De kleuren staan me niet aan...
Even een oud draadje onder het stof uit gehaald,
Want de 2e ex reeks 12 is klaar , omgebouwd en aangepast ,voor een nieuwe loopbaan in tsjechie,
hieronder de link naar wat foto's ,
https://www.railpage.net/belgicanka-365-002-spolocnosti-cer-na-tbs/
je vindt het mooi ,of niet ......
Bert.
Blijkbaar is hier in België een nieuwe lok kopen goedkoper dan te reviseren :-X
Over de kleurencombinatie kunnen we discuteren, maar toch een knap machientje geworden.
Citaat van: ronny-vdv op 25 april 2018, 19:59:15 PM
Blijkbaar is hier in België een nieuwe lok kopen goedkoper dan te reviseren :-X
Over de kleurencombinatie kunnen we discuteren, maar toch een knap machientje geworden.
+1
Laat ons zeggen dat in Belgie spoormaterieel word gerestaureerd, niet gereviseerd en al zeker niet up to date gemaakt.
Bij de 11,12,21,27:
- vermogens elektronica uit prehistorie,
- omvormers toch al één tijdperk jonger maar niettemin voorbijgestreefd,
- initiele fout in draaistel design,
- ventilatie die veel te veel lawaai maakt,
- aftandse drukluchtproductie,
- met haken en ogen aaneen hangend comfort voor de bestuurder.
Als dit geen redenen waren om een komplete rebuild te doen in een low cost land....
Wat komt er eigenlijk nog van de reeks 11....nog steeds afgesteld te stockem?