Antwerpen is 't Stad en de rest is parking ;D 8) ::)
Getuige en bewijs is geleverd: http://www.gva.be/cnt/dmf20160114_02067146/antwerpen-is-t-stad-al-de-rest-is-parking-dan-toch
.
En parking is tegenwoordig overal betalend hé! 8)
Je zou toch dat bord beter moeten lezen. Er is ook nog een weg naar rechts, gaat dat dan nergens heen? En de tak van onderen, dat is waar je vandaan komt. Wat was daar dan?
De weg naar rechts is richting Zeeland Klaas, en daar willen ze niet naar toe gestuurd worden, geintje! :)
dacht dat het rechtse stukje naar het buitenland verwees
(http://www.rektoverso.be/sites/default/files/images/stories/nr58/buitenland.jpg)
dat is ergens in de buurt van bornem dus eigenlijk is het buiten land niet zover weg
gr raf
Citaat van: Klaas Zondervan op 14 januari 2016, 15:23:14 PM
Je zou toch dat bord beter moeten lezen. Er is ook nog een weg naar rechts, gaat dat dan nergens heen? En de tak van onderen, dat is waar je vandaan komt. Wat was daar dan?
Lezen hé Klaas.
Als je van onderaan komt, kom je van niets en ook rechts leidt naar niets ;)
Paul
Antwerpen wil vanaf 01/02/2017 bepaalde types auto's weren uit Antwerpen en die moeten dan op een parking buiten het "stad".
Maar tegen betaling kan men er wel in, ik dacht aan 20€ per dag, als men maar 1x per maand gaat shoppen in Antwerpen valt dat nog mee; voor 240€/jaar kan je geen nieuwe auto kopen.
Anders misschien zouden we met zijn allen kunnen overwegen om het" Stad" links te laten liggen en ons geld ergens anders te spenderen en zo de beleidsmensen duidelijk maken dat ze "discriminerend" bezig zijn.
Citaat van: janieburton op 15 januari 2016, 15:15:11 PM
Antwerpen wil vanaf 01/02/2017 bepaalde types auto's weren uit Antwerpen en die moeten dan op een parking buiten het "stad".
Maar tegen betaling kan men er wel in, ik dacht aan 20€ per dag, als men maar 1x per maand gaat shoppen in Antwerpen valt dat nog mee; voor 240€/jaar kan je geen nieuwe auto kopen.
Anders misschien zouden we met zijn allen kunnen overwegen om het" Stad" links te laten liggen en ons geld ergens anders te spenderen en zo de beleidsmensen duidelijk maken dat ze "discriminerend" bezig zijn.
Er zijn nog steden waar oude, vervuilende wagens niet meer welkom zijn hoor.
Maar het is wel typisch Belgisch dat je door te betalen dit probleem kan omzeilen. Met het geld dat men daarmee verdient, kan men
weer schone lucht aankopen in Rusland en andere landen om toch te voldoen aan de gestelde milieunormen.
Citaat van: Houdini op 15 januari 2016, 15:19:29 PM
Er zijn nog steden waar oude, vervuilende wagens niet meer welkom zijn hoor.
Maar men vergeet dat niet iedereen zomaar een nieuwe auto kan kopen en dat voor sommige gepensioneerden die een oude wagen bezitten, dat die huidige wagen in de meeste gevallen de laatste wagen is die ze hebben aangekocht en dat zelfs een Dacia niet meer in hun financiële mogelijkheden ligt
.
Ik vraag me af of diesellocomotieven nog Antwerpen (haven) binnen kunnen/mogen rijden met de nieuwe normen milieunormen? ( zo ook, wat met zeeschepen op diesel, of mazoutketels bij de mensen thuis. Moeten die ook allemaal op de "parking" blijven staan? )
(Baai de weei, Antwerpen zal binnenkort goed leeg zijn, 3/4 van de Belgen mag Antwerpen niet meer in. De handelaren zullen dit leuk vinden... milieuparanoia ten top!)
Met die milieu-normen en LEZ (Lage Emissie Zone) zal het ook niet zo'n vaart lopen.
- de zone beperkt zich tot de "binnnenstad" zijnde de zone gevat tussen de leien en de Scheldekaaien
- er zijn al verschillende uitzonderingen toegestaan om het Antwerpse even nog mogelijk te maken
- door alle geplande werken kan je er toch niet geraken
Dus die schepen en rangeeerdiesels zie ik nog niet direct in de LEZ binnenkomen, en de toegangswegen naar de diverse parkings in de binnenstad zullen ook wel een uitzondering worden op de regel zeker.
Trouwens wordt Antwerpen sowieso onbereikbaar door aale werken die gelijktijdig starten aan alle grote toegangswegen en die duren tot midden 2019.
Tegen dat die gedaan zijn is de Meir en omliggende straten leeggelopen.
Zelfs voor de notoire Antwerpenaar wordt zijn stad gewoon onbereikbaar.
Wat gaan ze doen met de werkvoertuigen die niet voldoen en in LEZ moeten werken, ik denk aan bulldozers, vrachtwagens voor afvoer van grond, grond extractie voertuigen?
Mogen die dan niet werken in de LEZ of mogen de openbare werken dan alleen worden uitgevoerd door werktuigen die voldoen aan de LEZ normen?
Was het niet zo dat wie geld op tafel legt, wel mag binnen mag met z'n "vuile" wagen? En wat met diesellocs die door Antwerpen Centraal rijden? Krijgen die toestemming, of moeten die eerst gekeurd worden om aan de Antwerpse normen te voldoen?
Hallo,
Wat zijn Belgen toch zagers en klagers ! In Duitsland zijn er ook zones waar je met een vervuilende wagen niet binnen mag. En daar wonen toch ook mensen met een lag loon en zijn er gepensioneerden.
Roland
Citaat van: Michiel op 08 maart 2016, 13:59:13 PM
Was het niet zo dat wie geld op tafel legt, wel mag binnen mag met z'n "vuile" wagen? En wat met diesellocs die door Antwerpen Centraal rijden? Krijgen die toestemming, of moeten die eerst gekeurd worden om aan de Antwerpse normen te voldoen?
Puntje 2: er zijn al een hele boel uitzonderingen gemaakt.
Citaat van: Michiel op 08 maart 2016, 13:59:13 PM
Was het niet zo dat wie geld op tafel legt, wel mag binnen mag met z'n "vuile" wagen? En wat met diesellocs die door Antwerpen Centraal rijden? Krijgen die toestemming, of moeten die eerst gekeurd worden om aan de Antwerpse normen te voldoen?
Puntje 1: A'pen Centraal ligt niet in de "binnenstad" maar tussen de leien en de Singel/Ring dus buiten de LEZ
en ook puntje 2 is van toepassing waarbij moet opgemerkt worden dat er niet zo veel diesels "door" A'pen Centraal rijden. De enige diesels die ik er nog tegenkom zijn de 41-stelletjes richting Limburg die nu ook al weer vervangen worden door Desiro's en dus elektrisch zijn.
Citaat van: rgp op 08 maart 2016, 14:01:59 PM
Hallo,
Wat zijn Belgen toch zagers en klagers ! In Duitsland zijn er ook zones waar je met een vervuilende wagen niet binnen mag. En daar wonen toch ook mensen met een lag loon en zijn er gepensioneerden.
Roland
+1
iedereen wil in een gezonde omgeving leven, maar er iets voor doenis te veel gevraagd. En zelker niet ziujn heilige koe aan de kant zetten.
Ik klaag niet tegen het verstrengen van mileunormen, maar ik vind het poppenkastspel van de Antwerpse landheren kluchtig. Zoiets moet nationaal of Europees geregeld worden. Mijn dieselauto is eerlijk door de technische keuring geraakt en voldoed aan de Belgische mileuregels. Dat lijkt me voldoende. Is dat klagen? Fijn, dan klaag ik. ;D
Michiel,
Die Duitse diesel is ook door de TUV geraakt, maar mag toch pakweg Keulen of Dortmund niet in.
Zagen over te veel fijn stof, maar wel uwen auto pakken om pakweg te gaan k..kken!
Roland
We blijven gewoon met z'n allen gezellig op de parking verder feest. ;D
Ach ik rij met een smerige diesel en de steden waar ik niet in mag, zoeken het maar uit ik kan zonder hun,.....helaas niet altijd, vrijdag is Ontraxs in Utrecht, daar mag die vuile diesel van mij ook niet naar binnen, dan maar een alternatief zoeken, de auto van de vrouw, of mee rijden met een mede modelspoorder. Maar het blijft kl.....ten dat gezever.
Citaat van: Michael op 08 maart 2016, 17:12:25 PM
vrijdag is Ontraxs in Utrecht, daar mag die vuile diesel van mij ook niet naar binnen, dan maar een alternatief zoeken
Parkeren bij een station in de buurt van Utrecht, Nieuwegein, Houten, Zeist, Breukelen en verder met de trein.
Lijkt me een redelijk alternatief.
grt Piet.
Parkeren bij het station in Utrecht? Ik ken de prijzen daar en dat is een reden om niet te gaan. Dacht dat ik de eerste keer dat ik naar Eurospoor gegaan ben 24 euro betaald heb voor 4h parkeren aan het station.
Moet zeggen dat het inderdaad een klucht is. Die schepen op 't Scheld op zware stookolie vervuilen meer dan een grote hoop normale diesels in de stad. En moesten ze iets doen aan het verkeer zodat het vlot verloopt zou de vervuiling ook al minder zijn.
Ik vrees gewoon dat er minder mensen naar Antwerpen gaan komen. En dan gaat het bestuur klagen en zagen dat de binnenstad leegloopt, de handel wegtrekt en de belastingsopbrengsten de kelder induiken. En ze weten niet waarom... Oh ja, en we gaan met zijn allen lekker met de vlieger op vakantie, die ozonlaag hebben we toch niet nodig want we zien graag bruin.
Hema voordeelkaartje kopen, €19 op en neer met de trein, ook vanuit België.
Gr, Ben.
Citaat van: SuSke op 08 maart 2016, 14:07:33 PM
Citaat van: rgp op 08 maart 2016, 14:01:59 PM
Hallo,
Wat zijn Belgen toch zagers en klagers ! In Duitsland zijn er ook zones waar je met een vervuilende wagen niet binnen mag. En daar wonen toch ook mensen met een lag loon en zijn er gepensioneerden.
Roland
+1
iedereen wil in een gezonde omgeving leven, maar er iets voor doenis te veel gevraagd. En zelker niet ziujn heilige koe aan de kant zetten.
Suske je hebt gelijk misschien moeten we terug met paard en kar gaan rijden, het paard stoot te minste geen fijn stof uit ;) :D
Roland, misschien zijn de Belgen wel zagers en klagers; maar hier in België is men is niet eenduidig ofwel is het allemaal ofwel is het niemand meer en ook geen uitzonderingen.
Het is wit of zwart en niet misschien kan ook grijs als ze betalen.
Eventjes spijkers op laag water zoeken ;) wat met de cruiseterminal in de LEZ? Zijn die cruiseschepen aangedreven door milieuvriendelijke dieselmotors? Wat met de brandweerwagens, ziekenwagens en zijn de politievoertuigen allemaal van het nieuwe niet vervuilende type?
Citaat van: Ben op 08 maart 2016, 19:34:40 PM
Hema voordeelkaartje kopen, €19 op en neer met de trein, ook vanuit België.
Gr, Ben.
hoe kan je dit ticket kopen bij Hema vind er niets over terug op hun website
Janie, een paard stoot inderdaad geen fijn stof uit maar stoot wel andere stinkende producten uit, volgens sommigen is dat blijkbaar een gezonde lucht. :)
Citaat van: marctje op 08 maart 2016, 23:58:16 PM
hoe kan je dit ticket kopen bij Hema vind er niets over terug op hun website
https://tickets.hema.be/tickets/12/voordeel/428/trein-dagretour-van-89.20-nu-19.-euro#moreinfo of in de Hema winkel NL of BE.
Gr, Ben.
Citaat van: Johnnytrein op 09 maart 2016, 07:11:45 AM
Janie, een paard stoot inderdaad geen fijn stof uit maar stoot wel andere stinkende producten uit, volgens sommigen is dat blijkbaar een gezonde lucht. :)
En dan kunnen ze nog een "mestbelasting" invoeren
CiteerCitaat van: Johnnytrein op Vandaag om 07:11:45
Janie, een paard stoot inderdaad geen fijn stof uit maar stoot wel andere stinkende producten uit, volgens sommigen is dat blijkbaar een gezonde lucht. :)
En dan kunnen ze nog een "mestbelasting" invoeren
Of wordt ook dit verboden daar er te veel amoniac uitstoot is. Deze tast dan weer de monumenten aan ;D. Ach, de zoveelste belasting onder het mom van "de vervuiler betaalt" om de bodemloze put te vullen.
.
Dat de gekozen oplossingen niet ideaal zijn wil ik grif toegeven, maar dat er iets moest gebeuren is een feit.
Tijdens de zomermaanden is het dikwijls niet te harden van de stank in de stad (bij sommige andere weersituaties ook)
De situatie wordt soms nog verslechterd door het feit dat (er dank zij dee groenen, stratengeneraal enz) nog steeds geen begin is mogen gemaakt worden met de aanleg van een betere ring, waardoor veel automoblisten tijdens de files op de ring door de stad rijden (kaaien, boulevard, enz)
Ee overkapping van de ring? Dan gaan we nog wat meemaken, want die uitlaatgassen moeten toch ergens naar toe. Neem maar eens een voorbeeld aan de beide tunnels wat de stank tijdens de spitsuren betreft
Methaan is een erger broeikasgas dan CO2, dat los je dus met die paarden ook niet op. En waar ze die electriciteit gaan halen voor al die wagens weet ik ook niet. (zij ook niet maar dat zal hun probleem niet zijn want dat is voor na de verkiezingen)
In de stad is het ook niet te harden van de vuiligheid die rondslingert en fietsers die de wandelstraten onveilig maken want zij zijn de zwakke weggebruiker en mogen alles doen wat ze willen. Ik heb minder schrik om ziek te worden van uitlaatgassen dan van omvergereden te worden door een fietser.
Citaat van: janieburton op 08 maart 2016, 22:33:57 PM
Eventjes spijkers op laag water zoeken ;) wat met de cruiseterminal in de LEZ? Zijn die cruiseschepen aangedreven door milieuvriendelijke dieselmotors? Wat met de brandweerwagens, ziekenwagens en zijn de politievoertuigen allemaal van het nieuwe niet vervuilende type?
Janie, even alles lezen en zeker post #12: er zijn al een hele resem "uitzonderingen" die we toegelaten zijn in de LEZ.
Bovendien stopt de vervuiling ook aan de rand van de stoep en aan de blauwe steen 8) ;D
En voor hen die er problemen mee hebben: de komende jaren (tot midden 2019 volgens de voorlopige planning) kan je Antwerpen toch niet in of uit door alle werken op de Noordelijke invalswegen.
Daarna komen de andere "grote" werken aan de beurt die de mobiliteit in en rond de stad terug op gang moeten krijgen 8)
Wat ben ik blij dat ik in de rand van die megalomane metropool woon, en eigenlijk naar de parking mag gaan werken ;D
Citaat van: SuSke op 09 maart 2016, 21:07:49 PM
Daarna komen de andere "grote" werken aan de beurt die de mobiliteit in en rond de stad terug op gang moeten krijgen 8)
Als er dan nog een kat naar Antwerpen wil gaan ....
Citaat van: Havoc op 08 maart 2016, 19:24:07 PM
Parkeren bij het station in Utrecht?
Johan, ff goed lezen, ik schrijf:
Citaat van: PietB op 08 maart 2016, 17:49:27 PM
Parkeren bij een station in de buurt van Utrecht, Nieuwegein, Houten, Zeist, Breukelen en verder met de trein.
Lijkt me een redelijk alternatief.
grt Piet.
Als je het zo bedoelt is dat misschien een alternatief. Maar met de tram bvb van Nieuwegein naar Utrecht valt ook tegen.
En om dan nog geen idee hoelang aan te schuiven in de regen zoals die ene keer dat ik wou gaan... ben toen gewoon teruggekeerd.
Waarom zeggen ze antwerpen is 't stad en de rest parking simpel ge moet uwen oto bij de rest laten en dan den tram nemen, in schoten,wijnegem of op linkeroever. Niet in Kontich want daar zijn ze den tram vergeten, niet in Boechout want daar is het een mini-parking en die staat om 7u al zo goed als vol.
Als ze in antwerpen baan kontroleren gelijk in Duitsland moet ge het u ook niet aantrekken, nog nooit een reclamatie/boete gehad daar en vorig jaar stond ik een heel weekend op de parking van het justitiepaleis in het centrum van keulen.
Jan
Ge moet natuurlijk niet in Antwerpen wonen...
Ik heb pas nu dit draadje ontdekt. En ergens staat dat het alleen geldig zou zijn in 'de kernstad', binnen de leien. Volgens mijn gidsencursus is dat inderdaad 'de kernstad'. Maar de politiekers hebben die cursus niet gevolgd. Dus voor hen valt de kernstad binnen de ring. En een stuk op linkeroever. En recent halen ze ook het idee van de andere districten naar boven.
Zelf heb ik er geen last meer van, sinds mijn 22-jaar oude Micrake gepikt is. Maar vermits ik net binnen de ring op Zurenborg woon, moet ik er wel degelijk rekening mee houden als ik me ooit terug een tweedehands bakske kan permitteren.
'De vervuiler betaald'... Ok. Maar logisch zou zijn dat ge dan betaald volgens die vervuiling. Ik reed elke zaterdag een paar kilometers tot en van die ring, om in Limburg mijn moeder te kunnen bezoeken. Voor de rest ben ik in de stad beter af met het openbaar vervoer.
Mijn buur/apotheker rijdt elke dag van en naar het werk buiten de stad. Hij kan zich elke vier jaar wel een nieuwe wagen permitteren. Zijn nieuwe Mercedes 4x4 vervuilt op papier ook nog dubbel zoveel als mijn oud Micrake. Volgens onze politiekers is dat dus geen probleem.
En met de vele - betalende - uitzonderingen, komt de échte kat op de koord. Ze hebben gewoon een nieuwe melkkoe gevonden.
'De kracht van verandering' verpakt het wel mooi als een milieumaatregel. Nieuwe belastingen ? Daar doen zij niet aan mee hé. ;D >:(
veelal geven politiekers niet om het milieu maar enkel om de manier om geld uit mensen hun zak te kloppen. Net als we beloofd werden op het einde van de rit meer geld op het het einde van de rit over te houden (volgens onze huidige regering). Welnu de oplossing die ze vonden was enkel de rit veel langer en duurder te maken.
Met als resultaat dat je op het moment dat je er bent uiteindelijk even weinig of minder over te houden als vroeger ! 't Is maar hoe je het verkoopt.
Met die partij met die vroeger veel frietetende partijvoorzitter en burgemeester van het stad ging veel veranderen. De enige verandering die ze tot nu toe konden bewerkstelligen dat het eindelijk voor de werkende en voor de (voor de onzekere toekomst) sparende werkmens het alleen verslecht is !
Voor de sukkelaars die van elders komen kan alles gratis, degenen die het nu nog kunnen betalen worden stilaan de sukkelaars van de toekomst ! :-\
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 maart 2016, 19:11:57 PM
degenen die het kunnen betalen worden stilaan de sukkelaars van de toekomst ! :-\
Man, man, man, ik had het niet zo kunnen verwoorden, de nagel op de kop