Hierbij info over deze speciale trein:
http://www.gva.be/cnt/dmf20151006_01905894/glazen-trein-moet-ongebruikte-verbinding-weert-hamont-weer-op-kaart-zetten
2xT77 + Grill Express WRmh 61 84 88-70 022-9 NL-WCB (Railpromo)
+ Panoramarijtuig ADmh 56 80 89 80 201-7 (SchieGotthardRail)
+ Grill Express WRmh 61 84 88-70 026-0 NL-WCB(Railpromo)
Dienstregeling (alles dus zondag 11/10)
Weert 11u22
Hamont 11.52-55
Mol 12.25-35 (aankoppelen T77 achteraan)
Antw Centraal 13u19
Antw-Centraal 16u43
Mol 17u23-33 (afkoppelen T77 achteraan)
Hamont 18u01-04
Weert 18u37
Zie ook: 1 volledige pagina (blz. 11) met artikel & foto's in de klassieke, papieren GvA, vandaag.
'Glazen trein' moet ongebruikte treinverbinding weer op kaart zetten
Voor hen die een locje minder willen kopen en het spenderen voor het "goede" doel, op zondag nog niets te doen hebben en teveel tijd over hebben. Of gewoon voor de fun ;)
http://www.gva.be/cnt/dmf20151006_01905894/glazen-trein-moet-ongebruikte-verbinding-weert-hamont-weer-op-kaart-zetten
Edit: ben blijkbaar al de tweede 8) 8)
Voormalige "Rheingold" aussichtswagen van de DB bouwjaar 1962, nu helemaal verbouwd naar een restaurantwagen. Spijtig.
Citaat van: Peter op 07 oktober 2015, 10:36:24 AM
Voormalige "Rheingold" aussichtswagen van de DB bouwjaar 1962, nu helemaal verbouwd naar een restaurantwagen. Spijtig.
Waarom spijtig ? Beter dan hem te laten wegroesten en verkommeren vind ik....
:-[ schjnbaar 2 hetzelfde gepost ! ;)
Citaat van: dani op 07 oktober 2015, 10:41:55 AM
Citaat van: Peter op 07 oktober 2015, 10:36:24 AM
Voormalige "Rheingold" aussichtswagen van de DB bouwjaar 1962, nu helemaal verbouwd naar een restaurantwagen. Spijtig.
Waarom spijtig ? Beter dan hem te laten wegroesten en verkommeren vind ik....
+1 ;) misschien een idee aan de admin de 2 draadje samen te voegen :-\
Met spijtig bedoel ik dat ze hem beter in de originele toestand gerestaureerd hadden.
Ik vond die veel mooier, met de blauwe bekleding van de zetels.
(http://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/Rheingold/PB090002-2.jpg) (http://s7.photobucket.com/user/Peter74/media/Rheingold/PB090002-2.jpg.html)
Samengevoegd ;)
Helaas....
Glazen trein zal NIET rijden, wegens geen goedkeuring gekregen van DVIS (Overheidsdienst Veiligheid en Interoperabiliteit der Spoorwegen)...
Spijtig. mijn kodakse lag al klaar .
Jan
Citaat van: stefanic op 08 oktober 2015, 15:17:56 PM
Glazen trein zal NIET rijden....
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151008_01910485
Hoe moeten we dat nu verstaan?
Internationaal OK, maar dus niet voor België (of is het "dan zeker niet").
[frustratie modus on]
Klasseren we dit inderdaad onder de noemer "alles voor de veiligheid" of eerder onder die van "als ik u nu een kl**t kan aftrekken, zal ik het niet laten".
M.a.w. het fnuiken van elk initiatief dat ook maar iets zou kunnen veranderen aan wat de heren met de dikke koppen in Brussel denken dat goed is zonder zelfs ook maar één keer te luisteren naar wat het publiek (financierder van hun wedde) ook wel eens wil.
[frustratie modus uit]
Weer typisch België: mag in heel Europa rijden maar niet in België... ::)
Die panoramarijtuigen zijn fantastisch!
Ik ben eens met de "Orient-Express" meegereden van Koblenz, Cochem, terug Koblenz en tot Rüdesheim. Stomer was een DR 01.
Toen zaten we in de panoramarijtuigen en het uitzicht op de Moesel en Rijn zijn magnifiek.
Bleek iets als volgt te zijn:
De rijtuigen waren gekeurd en ok voor zowel NL als Belgie. Daarna zijn die verkocht aan een nieuwe eigenaar (Railpromo)
Railpromo is dan verplicht (als nieuwe eigenaar) om deze rijtuigen opnieuw te laten keuren voor alle netten waar ze deze rijtuigen willen inzetten. En dat zal waarschijnlijk enkel in NL gedaan zijn en niet in Belgie.
[frustratie modus on]..........[frustratie modus uit] waar vind je dat op het klavier ? Als de wet het voorschrijft dat ze door nieuwe......is dat mogelijks voor het indekken mocht er iets verkeerd gaan ! :-\
Citaat van: stefanic op 09 oktober 2015, 15:41:59 PM
Bleek iets als volgt te zijn:
De rijtuigen waren gekeurd en ok voor zowel NL als Belgie. Daarna zijn die verkocht aan een nieuwe eigenaar (Railpromo)
Railpromo is dan verplicht (als nieuwe eigenaar) om deze rijtuigen opnieuw te laten keuren voor alle netten waar ze deze rijtuigen willen inzetten. En dat zal waarschijnlijk enkel in NL gedaan zijn en niet in Belgie.
Dus werd er weer geschoten vooraleer de feiten aan het licht kwamen.
Dit lijkt me ook een logische verklaring, maar de media laat waarschijnlijk gewoon de helft van het verhaal weg of ze weten het gewoon niet. De sensatie is ondertussen wel gemaakt, de gazetten zijn weer verkocht en de bazen zijn weer gelukkig.
Op naar de krant van morgen!