RAIL komt er weer aan, ik vond een leuke aankondiging in de RAILHOBBY en na overleg en met toestemming van Railhobby en de Rail Organisatie, plaats ik hem hier, zodat iedereen mee kan genieten.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/yEjdHE.jpg) (https://imageshack.com/i/exyEjdHEj)
Groet, Anne W
Zijn ook van de partij met de scrottplatz (schrootbaan)
http://www.rail.nl/deelnemers#
Ik kom genieten van de banen :-)
en van de verkoopstanden natuurlijk...ik kan die mensen daar toch niet laten staan met al hun materiaal :-)
Leuk Samuel!
Ik ben er ook met mijn nieuwe spoor 1 diorama. Rail heeft de primeur van me gekregen deze keer.
Dan zijn er 2 spoor 1 rangeerbanen in premiere :D
Er zullen ook 2 Belgen staan met de Z-baan Drakenburg.
1 daarvan is me bekent :)
Citeer1 daarvan is me bekent
Het zijn Jan en Toon. Ikzelf kan er spijtig genoeg niet bij zijn.
Aan de MSM fotograaf. Vergeet deze keer geen foto's te maken van deze prachtige Z baan.
als er Spoor 1 is kom ik ook, het zal op vrijdag zijn.
Er zijn al minstens 3 spoor 1 banen te zien, waarvan 2 primeurs:
-De baan van de leuvense modelspoorvrienden
-Bein and stein van Kees jan
-De scrottplatz (schrootbaan ) van mezelf
Citaat van: sdz1976 op 30 januari 2015, 10:39:08 AM
Er zijn al minstens 3 spoor 1 banen te zien, waarvan 2 primeurs:
-De baan van de leuvense modelspoorvrienden
-Bein and stein van Kees jan
-De scrottplatz (schrootbaan ) van mezelf
Ik was al van plan om te komen, maar nu staat het zeker vast! ;)
En ... er is grote kans dat de zonen (en misschien zelfs de dochter) meekomen! (Kwestie van het vuur van de hobby op tijd door te geven!)
Groeten,
Pol
Ik ga op vrijdag.
De wagen zit tsjokvol.
Straks mijn compagnon er met een schoenlepel nog bijproppen.
Zijn wel maar met 2 man om alles uit laden en op te zetten.
De derde is geveld door de griep.
Er zal denk ik wel hier of daar een brave ziel opduiken, om een vijftal minuutjes te helpen met wat niet met 2 kan.
Gelukkig Zat en Zon wel met 3.
grtz en tot op Rail,
Samuel.
Gisteren geweest , heerlijk dagje gehad , het was voor een normale werkdag lekker druk maar wel zo dat je nog kon lopen en alles zien.
Twee heel mooie banen gezien die ik nog niet eerder had gezien, Schrootbaan en Clutton.
Een paar leuke aankopen gedaan , evergreenstrips , kraanwagen van kibri , watereffects van Vallejo , nieuw gummetje voor de roco poetswagen.
Citaat van: sdz1976 op 30 januari 2015, 10:39:08 AM
Er zijn al minstens 3 spoor 1 banen te zien, waarvan 2 primeurs:
-De baan van de leuvense modelspoorvrienden
-Bein and stein van Kees jan
-De scrottplatz (schrootbaan ) van mezelf
Vrienden van 1/32 staan er ook, vlak naast Leuvense modelspoorvrienden, met een klein stukje van hun gigantische baan.
Hierbij een kort foto verslag van mijn bezoek aan Rail 2015
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467178628309200_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467179868183200_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467180801816600_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467180832471200_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467182067737400_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467182028792600_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467182659606200_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467182624952300_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467183447380300_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467185067581900_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467185605370600_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467188815272400_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467186697565200_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467186929787600_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467187152354700_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467187209994600_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467187693918900_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467187916145200_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467188029025000_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467188649909500_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467188684734000_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467190079693700_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467190609800500_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467190931203200_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467191210734100_resized.jpg)
4 zeer leuke dagen gehad, waarin veel contacten zijn gelegd.
Heel veel mensen van het msm en bnls forum ontmoet, en ons vooral enorm goed geamuseerd.
Dus bij deze, bedankt Jesse en Patrick omdat jullie zo gek waren om met me mee te gaan.
Grtz,
Samuel.
Knappe banen, vooral die het aandurft om zijn baan om te draaien, bedoel daarmee dat de sporen en perron langs achter liggen en het stations gebouw en plein vooraan ligt....tot gedaan, nadeel is dat je dan met spiegels moet werken...
Ik ben gisteren geweest,
Er waren enkele mooie banen te bewonderen.
Deze van onze vrienden uit Aalst met het schroot
De Leuvense spoor 1 Vrienden, de aanpassingen vond ik heel geslaagd
De trambaan van Amsterdam.
En dan de Engelse mannen met hun Amerikaanse baan, deze vond ik prachtig.
maar er waren ook een pak banen dat de moeite niet waren... Niet volledig afgewerkt, of zelf in een beginfase.
Persoonlijk had ik er meer van verwacht.
Wat me opvalt is dat dit de eerste fotoreportage is, in tegenstelling tot expo's als OntraXs!, Genk of Leuven, waar het hier overvol staat van de foto's na een dag of twee.
Ik vraag me af waarom?
Citaat van: philippe_007 op 23 februari 2015, 10:27:26 AM
Ik ben gisteren geweest,
Er waren enkele mooie banen te bewonderen.
Deze van onze vrienden uit Aalst met het schroot
De Leuvense spoor 1 Vrienden, de aanpassingen vond ik heel geslaagd
De trambaan van Amsterdam.
En dan de Engelse mannen met hun Amerikaanse baan, deze vond ik prachtig.
maar er waren ook een pak banen dat de moeite niet waren... Niet volledig afgewerkt, of zelf in een beginfase.
Persoonlijk had ik er meer van verwacht.
Trambaan? Ik zie daar precies toch meer een foto van Amsterdam CS tussen de foto's van Michael.
Gisteren samen met ModelbaanHO (Luc) ook Rail onveilig gaan maken.
Bij aankomst op de parking viel ons gelijk de zeer matige tot lage opkomst op, wat in de hallen bevestigd werd.
Geen probleem voor ons, hadden wij plaats en tijd om overal rustig te kijken, foto's te maken en met de mensen "achter" de banen te praten.
We zijn tot een eindje in de namiddag zoet geweest met de eerste "betere" helft van de ten toon gestelde banen. Resultaat: 125 foto's te vinden op mijn foto-emmer-account (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/library/#/user/suske_1959/library/Tentoonstellingen/Rail%202015?sort=9&page=1&_suid=142469261168704095030273197642%5Burl=http://125%20foto's%20te%20vinden%20op%20mijn%20foto-emmer-account).
Een kleine bloemlezing:
Clutton (UK - 00 - Engels)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/1-02_zpsy2txjfus.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/1-02_zpsy2txjfus.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/1-08_zpsz8ktq5zs.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/1-08_zpsz8ktq5zs.jpg.html)
Le Gare de Jenesaizou (FR - H0 - Frans)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/2-02_zpseti5cpvm.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/2-02_zpseti5cpvm.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/2-07_zps2rczaryo.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/2-07_zps2rczaryo.jpg.html)
Nettlebridge Valley Railway (UK - 00 - Engels)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/3-02_zpsb2m8nwyr.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/3-02_zpsb2m8nwyr.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/3-08_zpshs6pbq4z.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/3-08_zpshs6pbq4z.jpg.html)
Purgatory Peak (UK - On30 - Amerikaans)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/4-03_zpsnuqpzebv.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/4-03_zpsnuqpzebv.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/4-10_zpsbrjuybew.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/4-10_zpsbrjuybew.jpg.html)
Ladeside Diesel Depot (UK - 0 - Engels)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/5-02_zpsok6qisil.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/5-02_zpsok6qisil.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/5-11_zpsqumbm9j8.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/5-11_zpsqumbm9j8.jpg.html)
St Marnock Engine Shed (UK - 0 - Engels)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/6-09_zpshedp8fik.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/6-09_zpshedp8fik.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/6-06_zpsasekvxev.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/6-06_zpsasekvxev.jpg.html)
Schrottplatz (B - 0 - Duits)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/7-02_zpsgm6vv6qj.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/7-02_zpsgm6vv6qj.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/7-09_zpsqmoufp33.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/7-09_zpsqmoufp33.jpg.html)
Drakenburg (B - Z - Duits)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/8-02_zps84ckghht.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/8-02_zps84ckghht.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/8-09_zpsjpa6lqst.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/8-09_zpsjpa6lqst.jpg.html)
Modelspoorvereniging Drachten (NL - 00 - Amerikaans)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/10-07_zpsu4qdz7ds.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/10-07_zpsu4qdz7ds.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/10-09_zpsnrwhw8hg.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/10-09_zpsnrwhw8hg.jpg.html)
Bernina Bahn (NL - H0 - Zwiters)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/11-04_zps0hbakklg.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/11-04_zps0hbakklg.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/11-05_zpso9cthvmj.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/11-05_zpso9cthvmj.jpg.html)
Het Waeghspoor (NL - H0 - Duits)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/12-02_zps8famzaj8.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/12-02_zps8famzaj8.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/12-04_zpsbzspujwm.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/12-04_zpsbzspujwm.jpg.html)
De Nieuwe Waterweg (NL - H0 - Nederlands)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/13-03_zpsthu6cuzr.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/13-03_zpsthu6cuzr.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/13-08_zpsgubpvq0n.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/13-08_zpsgubpvq0n.jpg.html)
Aalstertse Modelspoorvereniging (B - 1 - Belgisch)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/14-05_zpsqdhrhwo6.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/14-05_zpsqdhrhwo6.jpg.html)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/14-03_zpsrl7map4u.jpg) (http://s164.photobucket.com/user/suske_1959/media/Tentoonstellingen/Rail%202015/14-03_zpsrl7map4u.jpg.html)
Zoals door philippe_007 al aangegeven was een deel van de banen eigenlijk beneden een deftige tentoonstellingsniveau, deze werden dan ook in het laatste uur van de tentoonstelling bezocht. 8) De rest van de tijd is in de eerste "fine scale" en echt wel "betere banen" gestoken.
Het commerciële deel werd zelfs helemaal niet bezocht - geen tijd en geen interesse - met uitzondering van de stand van MSM en ARTITEC en ook de mensen van PROXXON hebben wat aandacht gekregen. De rest was gewoon weerom koek van het zelfde deeg als we vinden in Rijswijk, Eurospoor,...
We hebben een plezierige dag gehad, onze commentaar niet gespaard op sommige banen aar evenzeer onze bewondering uitgesproken over de soms pientere oplossingen voor dingen waar ook wij mee geconfronteerd zijn.
Het volgende bezoek zal een beetje afhangen van het bekend maken van de aanwezige banen op de volgende editie.
En misschien bij een van de volgende staan we er zelf met een clubbaan ;) maar niet nadat de primeur voor MSM is - zoals afgesproken met Guy.
Citaat van: doomslu op 23 februari 2015, 12:52:32 PM
Wat me opvalt is dat dit de eerste fotoreportage is, in tegenstelling tot expo's als OntraXs!, Genk of Leuven, waar het hier overvol staat van de foto's na een dag of twee.
Ik vraag me af waarom?
Ik zal deze avond eens wat foto's posten :-)
Citaat van: OlivierV op 23 februari 2015, 13:18:21 PM
Trambaan? Ik zie daar precies toch meer een foto van Amsterdam CS tussen de foto's van Michael.
En toch was dat een "trambaan" want alleen de trams reden rondjes :)
Vandaar ook dat Amsterdam CS "andersom dan gewend" werd weergegeven. De tram is het gebeuren, niet de treinen.
Als ik afgaande op deze foto's moet kiezen, dan lijken me deze banen erg interessant:
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467190079693700_resized.jpg)
(http://iloapp.lijn-154.be/data/_gallery/public/18/142467191210734100_resized.jpg)
(http://i164.photobucket.com/albums/u30/suske_1959/Tentoonstellingen/Rail%202015/2-07_zps2rczaryo.jpg)
En natuurlijk ook onze Belgische banen, dat spreekt voor zich. ;) Maar die kende ik al...
Kiet hij daar gelijk 2 Engels en een Franse baan uit ;)
De Engelse maar inderdaad ook de Franse banen zijn meestal wel super afgewerkt met oog voor detail zonder echt te overdrijven.
Wat me bij veel van de Nederlandse banen stoorde was inderdaad het ontbreken van een achtergrond, een veel te lage opstelling (je keek in de wagons in plaats van naar de wagons) en soms echt banale sporenplanen (meters recht spoor of veel op een kleine oppervlakte). Desondanks toch bewondering voor het "nostalgisch" gehalte van sommige banen waar nog gereden werd met Fleishmann wagentjes met haakkoppelingen op de messing sporen, met dito scenery.
Bij de tweede "snel bekeken" reeks waren er ook veel bij met de gekende niet-geschilderde-doosjes scenery, niet bepaald een "wauw"-effect.
Citaat van: SuSke op 23 februari 2015, 14:05:08 PM
Kiest hij daar gelijk 2 Engels en een Franse baan uit ;)
...
Je weet dat ik pro Belgisch ben wat modelbanen betreft, maar ik ben niet chauvinistisch.
Wat ik zie aan (weinig) Belgisch op de foto's spreekt me niet echt aan. :(
Die twee laatste foto's: ziet er een prima stukje baan uit, maar ik zie het plafond van de zaal... :-[
Zoals Suske melde,
veel banen zonder achterwand of hemel.... En dan mag je nog zo'n mooie baan hebben, het is niet af. Laat staan dat je dan mooie foto's kan maken.
Misschien haal ik me met de volgende uitspraak iets op de hals, maar zo denk ik er dan over, Op Rail stonden veel clubbanen, deze worden toch met een andere insteek gemaakt dan de banen die men bouwt om ten toon te stellen. Phillippe schreef het ook al geen achterwandje geen fries, we stellen steeds hogere eisen aan "mooie" modelspoorbanen en de meeste clubbanen voldoen gewoon niet aan die standaard.
Sorry als ik nu op mensen hun tenen ben gaan staan.
Citaat van: Michael op 23 februari 2015, 17:17:03 PM
Misschien haal ik me met de volgende uitspraak iets op de hals, maar zo denk ik er dan over, Op Rail stonden veel clubbanen, deze worden toch met een andere insteek gemaakt dan de banen die men bouwt om ten toon te stellen. Phillippe schreef het ook al geen achterwandje geen fries, we stellen steeds hogere eisen aan "mooie" modelspoorbanen en de meeste clubbanen voldoen gewoon niet aan die standaard.
Sorry als ik nu op mensen hun tenen ben gaan staan.
De meeste Belgische clubbanen die ik vroeger al op TT's heb gezien zagen er toch altijd goed uit, denk eerlijk veel beter dan de meeste clubbanen van onze Noorderburen, misschien ligt daar gewoon het verschil, was dan ook een Nederlandse TT ...
Je jaagt me er niet mee op stang Michael, maar standaards veranderen nu eenmaal.
Zelfs de huidige clubbanen worden voorzien van achtergronden en eventueel zelfs frieslijsten.
Als je een baan modulair uitbouwt volgens een bepaalde verbindingsnorm (Fremo, N-modul,...) dan is het inderdaad moeilijke om een achtergrond en frieslijst te voorzien, net omdat die banen in een willekeurige volgorde en richting kunnen opgesteld worden. Wat vandaag de voorzijde is, wordt volgende week de achterzijde. Dat soort banen vraagt ook om een veel algemenere afwerking.
Wanneer je echter een "segment" baan bouwt, en dat zijn de meeste clubbanen, dan vind ik een achtergrond wel de minimale afwerking. Over de hoogte en de mogelijkheid om er al dan niet over te kijken, spreek ik me niet uit.
Op de segment - clubbaan bij MTD (Vaerwegh Dok) wordt zowel een achtergrond als een frieslijst voorzien. Dit impliceert dan ook dat je met je trein meeloopt of degelijke afspraken maakt tussen de mensen voor en achter de baan.
Eerlijkheidshalve vind ik een baan met een niet te expliciete, geschilderde achtergrond en een aangepaste verlichting veel mooier om naar te kijken, en zelfs om in te rijden.
Maar zoveel uitvoeringen, zoveel gedachten ;)
De foto's die ik heb genomen: klik op de link
http://fotos.modelbaanho.be/#!album-26
Michael,
volgens mij zijn clubbanen toch meer gedetailleerd en afgewerkt dan de meeste privébanen. En deze zijn dan meestal ook voorzien van fries en achterwand.
Tenslotte willen clubs dat gaan tentoonstellen toch hun kunnen tonen. En tegenwoordig is dit toch een minimum dat de mensen willen zien op een tentoonstelling.
Die moet je me eens aanwijzen, heb ze nog niet gezien..
Mooie foto,s Luc.
Daar ben ik het toch ook niet mee eens hoor philippe, tenzij je de grote mastodonten van privébanen bedoelt die nooit buitenkomen.
grtz,
Samuel.
Citaat van: milocomarty op 23 februari 2015, 23:35:15 PM
Die moet je me eens aanwijzen, heb ze nog niet gezien..
Dat heb je inderdaad niet gezien op de Nederlandse clubbanen banen (niet allemaal natuurlijk)..
de banen van o.a. onze Engelse en Belgische collega's, wat toch ook clubbanen zijn, mochten wel gezien worden.
Fries of geen fries, achterwand of niet, wel of geen verlichting. De bouwers staan er omdat ze trots zijn op hun prestatie.
Altijd zijn er mensen die een Australische glimlach hebben :( :( :(. Die mensen leg ik uit dat ik voor mezelf bouw en trots ben om hier mijn kunsten te mogen laten zien.
Daarbij kunnen we eigenlijk best blij zijn met deze mensen omdat ze onze hobby betaalbaar houden ;) ;).
"Sukkeltruttekes" volgens een bekende landgenoot van jullie en zo zie ik ze ook.
Inmiddels heb ik alle opnames die ik had gemaakt verwerkt tot video's.
Ze staan in de deze afspeellijst (klik) (https://www.youtube.com/watch?v=fL1AFPUVa8k&list=PLiDcLsTkamG9heE80Ecd66FMo4n61X15w)
Amai, knappe filmpjes Dirk. ;)
Spoorbouw Modulebaan en Bein & Stein zijn helemaal mijn ding.
Citaat van: ceuleer op 02 maart 2015, 23:46:02 PM
Amai, knappe filmpjes Dirk. ;)
Spoorbouw Modulebaan en Bein & Stein zijn helemaal mijn ding.
Dankjewel! Komend weekend OntraXS! dus kan na het weekend weer aan de bak met nieuwe filmpjes ;)
Hopelijk gaat het lukken om de meeste banen op video vast te leggen, vorig jaar ben ik zaterdag en zondag geweest en heb toen alle banen gefilmd maar weet nog niet of ik dat dit jaar ook ga doen.
We zien je weer graag komen Dirk, jou Youtube clips zijn werkelijk juweeltjes en doen zowel de banen als de show alle eer aan. Top!!! ;)
Citaat van: D_Loc op 02 maart 2015, 21:44:50 PM
Inmiddels heb ik alle opnames die ik had gemaakt verwerkt tot video's.
Even een vraagje,was jij daar bezig met een steekwagentje vol apparatuur,zo ja dan heb ik je wel gezien zonder te weten wie je was. :-\ :'(
Citaat van: Ronald op 04 maart 2015, 14:39:58 PM
We zien je weer graag komen Dirk, jou Youtube clips zijn werkelijk juweeltjes en doen zowel de banen als de show alle eer aan. Top!!! ;)
Bedankt voor het compliment :)
Ik hoop dat ik het het komend weekend weer waar kan maken.
Citaat van: adrievans op 04 maart 2015, 15:00:56 PM
Citaat van: D_Loc op 02 maart 2015, 21:44:50 PM
Inmiddels heb ik alle opnames die ik had gemaakt verwerkt tot video's.
Even een vraagje,was jij daar bezig met een steekwagentje vol apparatuur,zo ja dan heb ik je wel gezien zonder te weten wie je was. :-\ :'(
Nee dat was ik niet, ik ben geen profi ;) Misschien was het Gerard Tombroek. Ik liep met een donkerblauwe rugzak en een videocamera op statief. Ik gebruik verder niets bij het filmen.
De gebruikte camera is gewoon een standaard formaat videocamera, nl. een Panasonic HDC-SD600 en deze is over 3 maanden al weer 5 jaar oud maar voldoet voor mij nog steeds.
In de Wolzerdange video, die ik heb gelinkt bij het citaat van Loebaske in het topic over de Actie voor de 201 (reeks 59) zie je mij op 1:34 (zicht vanuit de "cabine")