Een voorproefje ....
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8970_zpstgqqimfk.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8970_zpstgqqimfk.jpg.html)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8973_zps9ixjhvgc.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8973_zps9ixjhvgc.jpg.html)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8972_zpsqlfvjfch.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8972_zpsqlfvjfch.jpg.html)
Het voorbeeld foto Mark7758
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/54dak%20vento_zpsrauoczk0.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/54dak%20vento_zpsrauoczk0.jpg.html)
Mooi, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? poeders met vernis?,
Groet Tom
.
Merci gasten..
Neen Tom, hou niet zo van poeders, gewoon eerst een grondlaag geschilderd met sterk verdunde bruine verf en nadien een wash van roestverf erover...
Eric, vakmanschap ;) een mooie baan! 8)
dik in orde ;)
Precies aan het oefenen voor de wieteringscursus (om het met Rudy zijn woorden te zeggen).
Mooi resultaat!
Bedankt voor de tip Eric , is wel goed gelukt moet ik zeggen
Groet Tom
Als je vragen stel die dan maar...
Ga bij de volgende (ook al met bezig) iets meer foto's nemen zodat je eventueel kunt volgen, natuurlijk hang het altijd een beetje af hoe ver je wil gaan, altijd blijft het zelfde> realitisch uitzicht.
Ik vind het echt geslaagd, het dak oogt zeer natuurlijk in vergelijking met de foto van het echte model, meer foto's zeg je, graag ben benieuwd hoe je dat dak en de neus hebt gedaan, foto's zeggen immers meer dan 1000 woorden ;)
Groet Tom
+1
even wat foto's
Bij de tweede lok is het dak niet voorbehandeld met verdunde bruine verf, de reden is dat dit dak niet zo bevuild moet gaan uitzien zoals de vorige, een eerste wash (valejo 76.506) gehad en nadien een tweede en voor mij zou dat voldoende zijn.. bij de vorige lok is Valejo 76.507 dark rust gebruikt.
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8980_zps4righqyj.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8980_zps4righqyj.jpg.html)
de afgelopen druppels wash laat je gewoon zo, niet opkuisen met watte staafjes, in de realiteit is er ook meer roest langs de dakrand
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8982_zpsklqqwcel.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8982_zpsklqqwcel.jpg.html)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8983_zps0wnmh1ki.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8983_zps0wnmh1ki.jpg.html)
Ondertussen al eens de neus wat behandeld, let wel op als je met roest de gele vlakken behandeld, zorg dat je niet overdrijft, tijdig weg doppen met wattestaafje, indien teveel weg halen met een in water gedoppel staafje. Ook alles verwijderen, buffers, relingen, bij deze loks lukte het me niet om de ramen zonder beschadeging te verwijderen, extra opletten dat je die dan niet ongepast gaat bevuilen.
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8984_zpshybt82uz.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8984_zpshybt82uz.jpg.html)
De deur relingen gaan nog worden vervangen door messing
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8985_zpstbpl06co.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8985_zpstbpl06co.jpg.html)
Na het drogen bemerk je niets meer van die afloop op de dakrand
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8992_zpsmupdacxx.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8992_zpsmupdacxx.jpg.html)
De ventilatoren krijgen een zwarte wash, de rook pijpen behandel je met satin zwart, liefst geen blinkend zwart..
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8986_zpstfjrs0t4.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8986_zpstfjrs0t4.jpg.html)
De luchtroosters zijn van fabriek uit groen, na verloop van tijd zien die niet meer groen maar zwart, met verdunde verf kan je die toch gemakkelijk 3 behandelingen geven voor toch een aanvaardbaar resultaat
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8998_zpseiitute5.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8998_zpseiitute5.jpg.html)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8997_zpsd2agw3zq.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8997_zpsd2agw3zq.jpg.html)
en we doen verder...
Top!
Eric, als je de ramen "schoon "wilt houden, probeer dan eens Maskol (van Humbrol) Maskol is een maskering vloeistof, die je met een penseel kan opbrengen, je ding doen en als je klaar bent kan je het laagje maskol met een pincet weghalen, werkt super.
Citaat van: Michael op 27 januari 2015, 19:31:50 PM
Eric, als je de ramen "schoon "wilt houden, probeer dan eens Maskol (van Humbrol) Maskol is een maskering vloeistof, die je met een penseel kan opbrengen, je ding doen en als je klaar bent kan je het laagje maskol met een pincet weghalen, werkt super.
Of die van Vallejo nadeel vind ik altijd dat je de kwastjes haast niet meer ^%##() schoon kan maken.
Daarom breng ik het meestal op met een cocktail prikkertje. met het zelfde prikkertje haal ik he dan ook weer weg.
Voor een andere hobby pastelverven hebben ze een bijna soortgelijk product van Talens en dan krijg je de kwastjes wel
weer eenvoudiger schoon met SPA zonder bubbels
Groetjes Bert
Bedank voor de tips, zo leer je elke dag weer bij...
Verf / wash op de raampies eenvoudig te verwijderen met Vallejo airbrushcleaner en een wattip..
ééntje is zowat af, nog wat airbrush voor afwerking..
beide op de foto ;)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC8989_zpsexka2kzm.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC8989_zpsexka2kzm.jpg.html)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC9022_zps5gnxibkg.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC9022_zps5gnxibkg.jpg.html)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC9029_zpslqu2ente.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC9029_zpslqu2ente.jpg.html)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC9030_zpsfqksx6sn.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC9030_zpsfqksx6sn.jpg.html)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC9032_zpsuhlaymhw.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC9032_zpsuhlaymhw.jpg.html)
de 5205
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/a8ec6135-a22a-40e4-a71a-ccade1e2aefb_zpsexh7uiaz.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/a8ec6135-a22a-40e4-a71a-ccade1e2aefb_zpsexh7uiaz.jpg.html)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC9128_zpsx1brkcuw.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC9128_zpsx1brkcuw.jpg.html)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC9118_zpssjgelkb1.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC9118_zpssjgelkb1.jpg.html)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC9126_zps7mlj8jlz.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC9126_zps7mlj8jlz.jpg.html)
(http://i1370.photobucket.com/albums/ag274/loebaske12/52-53-54/_DSC9119_zpsr0z1qzop.jpg) (http://s1370.photobucket.com/user/loebaske12/media/52-53-54/_DSC9119_zpsr0z1qzop.jpg.html)
Net genoeg, daar hou ik van! ;)
persoonlijk zou ik de neuzen nog licht bewerken(het gele), zien mijn inziens van vooraan gekeken iets te proper ?
misschien wel...maar zou toch graag eens uw kunsten willen zien Peter.. je heb toch ook al weathering gedaan??
Dank u Luc, moet niet altijd te zijn....
Citaat van: doomslu op 04 februari 2015, 18:39:30 PM
Net genoeg, daar hou ik van! ;)
+1 Ja, misschien te schaatsen wiel flanken. ;)
De kast van de 5205 ziet er goed uit, Eric. In het echt is het geel op deze machines eerder afgebleekt dan vuil, wat hier goed weergegeven is.
Mooi gedaan hoor. ;)
De echte ziet er momenteel wat anders uit:
(https://farm8.staticflickr.com/7511/15664723844_c49f84851a_c.jpg)
Ook leuk om na te bootsen. ;D
Wat hebben ze daarmee gedaan? waarschijnlijk de nieuwste graffiti?
Als ik zo eens (ook andere locs) tweede hands locs op de kop kan tikken (evt zonder motor) ga ik de uitdaging aan, heel graag zelfs ;)
wat opvalt is dat er een test trekhaak aanwezig is!!!
Citaat van: Johnnytrein op 05 februari 2015, 07:21:20 AM
Wat hebben ze daarmee gedaan? waarschijnlijk de nieuwste graffiti?
Zo te zien is hij klaar om te herschilderen,
misschien ook verkocht voor een derde leven in het buitenland..?
;)
Citaat van: loebaske op 04 februari 2015, 20:25:18 PM
misschien wel...maar zou toch graag eens uw kunsten willen zien Peter.. je heb toch ook al weathering gedaan??
Je bent niet de enigste die zich dat afvraagt.
Den Eric.
Citaat van: bollen neus op 05 februari 2015, 15:50:49 PM
Citaat van: loebaske op 04 februari 2015, 20:25:18 PM
misschien wel...maar zou toch graag eens uw kunsten willen zien Peter.. je heb toch ook al weathering gedaan??
Je bent niet de enigste die zich dat afvraagt.
Den Eric.
+1
;)
Citaat van: bollen neus op 05 februari 2015, 15:50:49 PM
Je bent niet de enigste die zich dat afvraagt.
Den Eric.
als jij foto's post doe ik het ook ! :)
Dat is dus typisch den Peter, onnozel voor het ene en te klein voor het andere.
Den Eric
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 februari 2015, 16:09:33 PM
als jij foto's post doe ik het ook ! :)
Jij hebt al genoeg foto's gezien van Eric's kunsten.
Showen met je modellen, dan kan ik ze ook eens vergelijken.
Citaat van: bollen neus op 05 februari 2015, 16:14:25 PM
Dat is dus typisch den Peter, onnozel voor het ene en te klein voor het andere.
Den Eric
Peter behoudt het voordeel van de twijfel ;D
Van hem ook nog niks gezien dan dooskes met splinternieuw materiaal! ::) ::)
;)
Citaat van: Rangeerduivel op 05 februari 2015, 09:40:25 AM
Citaat van: Johnnytrein op 05 februari 2015, 07:21:20 AM
Wat hebben ze daarmee gedaan? waarschijnlijk de nieuwste graffiti?
Zo te zien is hij klaar om te herschilderen,
misschien ook verkocht voor een derde leven in het buitenland..?
Gewoon in eigen land hoor! De 5205 wordt gerestaureerd door 'een vereniging' zoals Nicolas Collection het zou noemen...of meer specifiek, ze is van PFT TSP zoals ik het zelf zou noemen!
De bedoeling is dat de 5205 dit voorjaar klaar is en op de lijn 128 'de Bocq spoorlijn' ingezet gaat worden ter vervanging van de 5215 die daar nu is..
Groetjes Davy