Gisterenavond m'n 2 setjes tremie balast wagons gaan afhalen bij Van Biervliet.
Bij de bestelling zelf was er nog geen sprake van echte balast erbij, deze was bij de aflevering er als extra bijgeleverd!
De balast is stevig bevestigd op een houten plankje dat je er gemakkelijk in en uit kan nemen, zonder dat er balast afvalt.
Deze ochtend enkele rondjes samen met de 6283 laten rijden op de baan, met zoveel mogelijk wissels, bochten,..
De wagons rijden zeer soepel, en vormen een mooie sleep die er zeer realistisch uitziet.
De opdrukken zijn loepzuiver en zeer realistisch, ook het spuitwerk is knap gedaan.
Mijn versie werd standaard geleverd met AC wielen.
In het zakje met extra accesoires zitten o.a. nog ronde buffers, en een extra opstaptrede..
Puik werk van VBV!
Enkele technische gegevens:
Gewicht ledig: 115 gr
Gewicht beladen: 130 gr
Lengte wagon (tussen buffers): 15,5 cm
Totale lengte set (met standaard koppeling): 48,5 cm
Uiteraard ook enkele foto's:
(http://photoward.be/trein/tremie1.jpg)
(http://photoward.be/trein/tremie2.jpg)
(http://photoward.be/trein/tremie3.jpg)
(http://photoward.be/trein/tremie4.jpg)
(http://photoward.be/trein/tremie5.jpg)
(http://photoward.be/trein/tremie6.jpg)
(http://photoward.be/trein/tremie7.jpg)
Mvg,
Ward 8)
sjieke dinges....wat kosten die nu?? is maar dat ik er graag een stam zou van hebben +/- 20wagens :)
Heel mooi ! ;)
+1
Schoon gerief.
Gebruik jij de meegeleverde koppelingen of ga je Marklin kortkoppelingen monteren?
Citeersjieke dinges....wat kosten die nu?? is maar dat ik er graag een stam zou van hebben +/- 20wagens :)
150 per drie, dat maakt x7 = 1050,00 euro, als ze nog te verkrijgen zijn
pfff een dure zaak en jammer dat men weer MOET kopen om de stam kompleet te hebben, hopelijk komen die nog op de markt, weet dat de groene nog op komst zijn...
Citaat van: loebaske op 17 januari 2015, 18:51:39 PM
pfff een dure zaak en jammer dat men weer MOET kopen om de stam kompleet te hebben, hopelijk komen die nog op de markt, weet dat de groene nog op komst zijn...
De groene? Heb je het niet over de Tads?
Just Luc.....gelukkig bij jij bij de pinken...
eigenlijk hoeven het er niet zoveel te zijn, ik zag ook een Infra(met dezelfde kleuren) met 4 wagons geladen (dus 6 is al een aannemelijke trein (in het rang.station Gent Zeehaven!
Groeten Peter ;)
Hoezo 1 trein met NL Fccpps en en dan 2 tremel wagens verstopt in de trein kan natuurlijk ook.
in gent-zeehaven, enkele jaren gelden reden inderdaad Belg.balast wagons en ProRails door elkaar, heb dat ooit al eens vermeld
Groeten Peter ;)
Nu kosten ze idd 149,90 EUR per set van 3, bij voorbestelling was het 134,90.
Voor de samenstellingen.. er zijn er genoeg die rijden met minder dan 6, maar ik vond 6 een redelijk goede / mooie samenstelling.
(zie bv.. http://cdn.ipernity.com/144/64/45/34276445.149590d4.640.jpg?r2)
@ NielsVV: momenteel zitten er de standaard meegeleverde koppelingen op, meestal voor de reizigersrijtuigen gebruik ik de Fleischmann profi steekkopellingen, maar aangezien het hier om een vaste stam zal worden kan het eventueel ook Brawa starre koppeling
Mvg,
Ward
Idd hele mooie wagens. heb er lang op zitten wachten tot iemand ze opnieuw uitbracht. Kheb 4sets maar helaas nog niet uitgepakt.
Blij te horen over de rijeigenschappen maar wel een grote doos, mijn kast gaat rap volzitten hoor :)
Deze komen achter mijn VBV 6313 :)
Citaat van: Union Pacific op 21 januari 2015, 16:43:50 PM
Idd hele mooie wagens. heb er lang op zitten wachten tot iemand ze opnieuw uitbracht. Kheb 4sets maar helaas nog niet uitgepakt.
Blij te horen over de rijeigenschappen maar wel een grote doos, mijn kast gaat rap volzitten hoor :)
Deze komen achter mijn VBV 6313 :)
jammer dat wordt ruilen met degenen die de eerste zending misten want bij de volgende zending zouden het andere nrs worden mij verzekerd door Christof toen ik, denk ik de laatst verkoopbare set in ontvangst nam in woluwe
Ik wil niet negatief doen, maar als ik de foto's bekijk, sluit het bovendeel niet naadloos aan om het onderste deel van de laadruimte
Zie foto 3 en 4
Citaat van: Peter op 21 januari 2015, 18:57:52 PM
Ik wil niet negatief doen, maar als ik de foto's bekijk, sluit het bovendeel niet naadloos aan om het onderste deel van de laadruimte
Zie foto 3 en 4
Nu je't zegt...zou moeten vermeden worden voor die prijs!
;)
Heb het nu ook gemerkt, als je die gaat patineren gaat het nog meer opvallen, zoals Rudy zeg "voor die prijs zou het niet mogen" zo een afwerking, die van Piko zijn beter afgewerkt??
Juist ondervonden dat deze wagens nogal stroef rijden. Mijn Mehano containerwagens blijven ver uitbollen terwijl deze balastwagens redelijk snel stilvallen.
omdat de bogies meegeverfd zijn kan het miss zijn dat ze aan de binnenkant in de boringen van de assen ook geverfd zijn.
Eens proberen met een drup olie ofzo
Voormiddag nog wat bezig geweest met de treintjes.
het probleem ligt dus aan de buitenste wielassen die tegen de NEM schacht duwen. Als je de wagon optilt en stilletjes laat zakken zie je de koppeling
omhoog komen en ze scharniert ook stroef. Dit is gemakkelijk op te lossen door de NEM schacht wat bij te werken met een vijltje.
Ook bij sommige wagons sluit de laadbak onderaan niet goed aan op het onderstel. Dit komt door de twee stalen profielen op de kopkant van de laadbak
tussenin die niet goed aansluiten op de laadbak en op het onderstel. Kheb ze er tussenuit geprutst en de contactpunten wat smaller gevijld. Je krijgt ze er gemakkelijk terug in en ze staan mooi recht ook.
Dat zijn toch veel ongemakken die best kunnen vermeden worden bij ontwerp/produktie
Als een wagon maar 15€ kost...zou ik het niet erg vinden om bij te werken....
Hier zijn vandaag ook 9 tremelwagons aangekomen , mooie dingen , maar Loebaske , als jij hier een sleep van 20 wagons van wil hebben , dan zal je er een hele resem locs moeten voorhangen hoor , want het zijn zware wagons!!!
oei, wegen die meer dan het normale gewicht van een (model)wagon ??
Hopelijk slijten de bogies niet te snel.....door het gewicht.
Dit heb ik voor gehad met een ertswagen, had die te zwaar gevuld met erts (120gram teveel) en de druk op de bogie was teveel, daardoor was op het punt waar de wielen in steken uitgesleten...
Voor H0 is de richtlijn (FREMO) 1 g per mm lengte.
Erik
Citaat van: eve op 06 juni 2015, 08:03:46 AM
Voor H0 is de richtlijn (FREMO) 1 g per mm lengte.
Erik
is dat ongeacht het aantal wielassen?
Citaat van: itchy op 06 juni 2015, 08:29:46 AM
Citaat van: eve op 06 juni 2015, 08:03:46 AM
Voor H0 is de richtlijn (FREMO) 1 g per mm lengte.
Erik
is dat ongeacht het aantal wielassen?
Ja. Het is empirisch vastgesteld om voldoende "massa" te hebben om goed te kunnen koppelen bij het rangeren.
Erik
Volgens de (vele verschillende) normen die ik hier heb, is 1g per mm teveel
Het gemiddelde zit op pakweg 0.6 gram per mm
Volgens NEM302 is het 0,4 g/mm met een maximum van 0,52 g/mm.
Hetgeen FREMO vooropstelt is een praktische waarde uit ervaring.
Welke andere "normen" zijn er nog ?
Erik
Ik had nog informatie van Jacques Leplat, en van MOBOV ;)
Twee namen en tante Goegel maar niets gevonden.
Erik
Mobov - komt uit een tijdschrift van een aantal jaren oud
Leplat - vanuit zijn boek "Groetjes uit Ferbach"
Ik kan me voorstellen dat je het niet op het internet vindt ;)
Ja, dat is natuurlijk moeilijk. En erg geheim. Zo houden...
:-\ Erik
In verband hiermee: even terug in de tijd... http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,3498.0.html
:)