Het zal nog niet voor morgen zijn, dat deze spoorverbinding er komt ALS ze er al komt. Na Nederland die heel de zaak op de lange baan schoof, zijn het nu de Duitsers die hun voet dwars zetten.
Volgens het blad "Z?ge" is met de Duitse regerings-wissel een nieuwe herziening gestart, met blijkbaar funeste gevolgen. Gemeenten op wiens grondgebied het spoor loopt hebben het definitief afgeschoten, en dit met de steun van het Nordrhein-Westf?lische Verkehrsministerium. Een poging om alternatieve tracees te zoeken werd reeds door het Ministerium geweigert. De eisen voor geluidbeperking (L?rmschutz) werden zo hoog gesteld dat dit niet meer haalbaar zou zijn. Dus waarschijnlijk: Adieu ijzeren Rijn.
Jammer...[xx(][:(]
daar zitten de nederlanders achter![}:)]
Dat is wel heel jammer,want normaal gezien zou de ijzeren rijn hier door Mol gaan komen met dagelijks heel wat goederentreinen.
[V][V]
Ik zal het spijtig vinden als hij er niet komt [V]
Met een belasting op vrachtwagens is dat natuurlijk kassa-kassa.
Allemaal een gevolg van politieke idioten hier ten lande die de lijn jaren lang laten verkommeren hebben om communotaire kwesties.
Nederland ziet het natuurlijk niet zitten.
Antwerpen /duitsland is concurentie voor Rotterdam en de Betuwe lijn.
Kennelijk heeft men nu de duitser ook om geluld,
Overigens heb je dat stuk duitse grens -munchen gladbach wel eens gezien
lijkt wel een tropishe oerwoud
wim
Nochtans, een tijdje geleden zijn een Belgische en Nederlandse minister (ik weet nie meer welke) samen gekomen om te praten (weeral) en daar is ook het onderwerp 'ijzeren Rijn' aanbod gekomen en evntjes zag het er goed uit.
Maar het mag niet zijn. [:(]
Ze kunnen al een boek schrijven over dit onderwerp, o ja,is al gebeurd. [:o)]
nederland zegt wij willen wel (moeten wel) maar ja als duitsland nu niet mee werkt,dan kan het natuurlijk niet.
Dat spijt ons heel erg[:D][:D],maar het is de schuld van duitsland
en stiekum Duitsland bedankt.
wim
Enkele jaren terug sprak ik in Neerpelt iemand van de Vlaamse Deelregering, ben de naam vergeten. We spraken over de IJzeren Rijn en de vertragingstechnieken van de Nederlandse Regering. Deze man lachte en zei:"Zolang de IJzeren Rijn niet open gaat, zolang rijd er geen HSL van Ned naar Belgie".[:D] Wij zullen dus Duitsland nodig hebben om met de HSL naar Frankrijk te komen. Als dit geen Europese samenwerking is.[:(]
Misschien komt er nog een alteratief: via Neerpelt naar Weert en met een extra boog bij Geldrop naar Venlo.
Jammer dat het spoor van Neerpelt via Valkenswaard naar Geldrop opgebroken is. Daar een boog richting Venlo. Zou al een alternatief kunnen zijn.
Verder blijft men praten over A67 trace. Komt er ook nog eens een treintje langs mijn dorp.[:D]
(http://i44.photobucket.com/albums/f45/DelticPower/msm2.jpg)Groeten van Jan
Ook in limburg zijn er gemeentebesturen die die echt gelukkig zijn met het terug openen van de ijzeren rijn. Langs deze lijn zijn daar nieuwe woonwijken verrezen.
Jan
Janjozef: ik kan dat niet echt goed volgen. Zijn ze blij omdat de Ijzeren Rijn niet terug opengaat (omdat dan al die kiezers die zo dicht bij de sporen wonen in opstand zouden komen) of zijn ze niet blij, want omdat ze er zou komen zijn er daar zoveel mensen komen wonen (en nu komt ze er niet).
lees het nog eens
Ook in limburg zijn er gemeentebesturen die NIET echt gelukkig zijn met het terug openen van de ijzeren rijn.
Foutje van de schrijver
Jan
Iemand al op het idee gekomen dat die Duitsers wel eens gelijk zouden kunnen hebben en dat de IJzeren Rijn in het Europese vervoer weinig meerwaarde biedt? In ieder geval niet genoeg om de bevolking tegen zich in het harnas te jagen.
Geldt trouwens ook voor de Betuweroute. Ook daaraan werken de Duitsers niet van harte mee en in Nederland hebben ze al weer spijt van het miljardenverslindend project.
De HSL is bijna klaar en daar gaan gewoon treinen rijden.
Volgens mij (maar wie ben ik) komt die lijn er niet. De DB heeft helemaal geen interesse in een nieuwe goederenlijn. Waarom zouden ze? Ze zien toch al met lede ogen toe hoe de creme van het goederenvervoer naar privemaatschappijen gaat. Hun eigen Raillion draait trouwens ook niet zo denderend, en eerlijk gezegd zie ik daar op korte of middellange termijn geen verandering in komen. Ze investeren op dit moment veel meer in milliarden verslindende ICE lijnen en Mega stations zoals Berlijn of St?ttgart.
Oei, oei oei, Onze koning gaat er zich ook al mee bemoeien.
Vanmidaag zagen we hem op het nieuws, tijdens het banket gisteren-avond, het probleem aankaarten bij Konigin Beatrix.
Zou het er dan toch van komen??
Nu Verhofstad nog eens lief doen tegen Angela Merkel en we zijn vertrokken.
'k Heb het net gelezen op de site van NOS. Hier de link:
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2006/6/21/210606_staatsbezoek_ruzie.html
Voor degene die de grap meteen willen lezen hier het stukje tekst:
citaat:
De Belgische koning Albert gaf Nederland dinsdagavond een diplomatieke draai om de oren. Tijdens het galadiner, ten overstaan van koningin Beatrix en talloze andere hoogwaardigheidsbekleders, herinnerde de Belgische vorst Nederland eraan dat belofte schuld maakt.
Nederland moet volgens Albert ? en de Belgische regering - eindelijk werk gaan maken van het uitdiepen van de Westerschelde. En, zei Albert in zijn speech, "in de diezelfde geest van goede nabuurschap wens ik het belang te onderstrepen dat ons land hecht aan de feitelijke reactivering van de IJzeren Rijn."
Lees: Nederland, stop met talmen en zorg ervoor dat er snel treinen kunnen rijden over de IJzeren Rijn - een goederenspoorlijntje van Antwerpen naar Duitsland, dat bij Roermond Nederland doorkruist.
Er verscheen toch wel even een grijns op mijn gezicht. [:)]
Ik heb het ook gezien en ik dacht: eindelijk zal er dan toch eens schot in die zaak komen.
Ik zie niet veel gebeuren,de vrachtwagen lobby en de betuwe lijn(lees railion) zijn in nederland machtig.
Vergeet ook niet dat railion voor 90 procent van de DB is,die ziet lever niet dat het toch al magere aanbod uit rotterdam ook nog eens met de belgen gedeeld moet worden.
Db infra maak ook nog geen enkele aanstalte om in duitsland iets aan de totaal verwaarloosde aansluiting te doen.
nee sorry voor de belgen,weinig kans.
En strafmaatregelen zullen ook niet veel helpen.
Nederland treuzeld nu al vreselijk met het uitdiepen van westerschelde.
Of er nu iets gebeurd of niet, we hebben toch nog eens kunnen lachen met onze Berre. [:D]
Er is weer een bedrijf aan de langlopende klucht toegevoegd.
Omroep Brabant 14 sept 2006
CRANENDONCK - De laatste onenigheid tussen Nederland en Belgi? over de IJzeren Rijn zijn weggewerkt. Dat schrijft minister Peijs aan de Tweede Kamer.
De twee landen hadden jarenlang onenigheid over het weer gebruiken van het dode spoor. Na Europese bemiddeling werd Nederland gedwongen mee te betalen.
Nu gaan verschillende Nederlandse en Belgische rijksdiensten bekijken wat de aanpassingen aan het spoor kosten en hoeveel goederen er vervoerd gaan worden.
In Brabant komt de IJzeren Rijn door de gemeente Cranendonck, die zich samen met drie Limburgse gemeente verzet tegen ingebruikname van de IJzeren Rijn.
Groeten van Jan.
Kwam vandaag met de bus in Neerpelt. Boven op de brug ( achter het laatste seinhuis) stond een kraan. Ik veronderstel dat het een kraan is voor spoorwerken. Zouden ze dan nu toch beginnen aan de ijzeren rijn te herstellen.
citaat:
Geplaatst door hobbyist
Kwam vandaag met de bus in Neerpelt. Boven op de brug ( achter het laatste seinhuis) stond een kraan. Ik veronderstel dat het een kraan is voor spoorwerken. Zouden ze dan nu toch beginnen aan de ijzeren rijn te herstellen.
't Kan ook afbreken zijn, hee Leon ! [V][:(!]
Het zou mooi zijn moest de ijzeren rijn terug open gaan,wij rijden nu treinen met bestemming Neuss en Duisburg en dit via Roosendaal,Breda en zo naar Venlo of Arnhem dus een flink stukje om rijden. Als dit via de ijzeren rijn zou kunnen zou dit een groot stuk tijdswinst zijn. Maar ik vrees ervoor...
Rijd jij dan voor DLC?
Ik heb ook het een & ander gehoord op TVL dat ze graag
de Ijzeren Rijn terug open willen?
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng
Ik heb ook het een & ander gehoord op TVL dat ze graag
de Ijzeren Rijn terug open willen?
Om welke reden dan????
wim ysbeer
citaat:
Geplaatst door ysbeer
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng
Ik heb ook het een & ander gehoord op TVL dat ze graag
de Ijzeren Rijn terug open willen?
Om welke reden dan????
wim ysbeer
Had ik toen maar goed opgelet [:o)],
Ik dacht dat het ging over fabrieken langs de Ijzeren Rijn
Die willen graag hun bestelling doen via het spoor
dan moest dat niet via de weg & blablabla.
Zie je wel, er zijn genoeg bedrijven die met het spoor willen werken.
Maar de NMBS moet naar de bedrijven gaan en niet omgekeerd, en redelijke prijzen aanbieden.
Hun besteling? [:D] Da's straf, de dieven worden steeds vindingrijker. [:D][:p]
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Hun besteling? [:D] Da's straf, de dieven worden steeds vindingrijker. [:D][:p]
Tis al aangepast Meester Jurgen [:I],
Je moet wel je werk niet mee naar huis nemen h?.
Mja, sorry. [:I] Eigenlijk werk ik gewoon op het secretariaat. Maar sinds dit jaar doe ik ook naschoolse kinderopvang. Dan moet je de kinderen ook wijzen op hun fouten natuurlijk. [;)]
Begrijp mij nu niet verkeerd h?, ik zeg niet dat jij een kind bent h?. [:D] Voor de goede orde. [;)]
Ontopic: Ik zie de Ijzeren Rijn nog terug open gaan. Het zal misschien niet morgen gebeuren en ook niet overmorgen. Maar gebeuren zal het. Dit door de druk van verschillende bedrijven.
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Begrijp mij nu niet verkeerd h?, ik zeg niet dat jij een kind bent h?. [:D]
Je kent mij duidelijk nog niet [:o)].
Maar ik zie de Ijzeren Rijn ook ooit opengaan in de toekomst.
Ik hoop het,dan gaan er hier in Mol eindelijk eens wat meer goederentreinen doorkomen.[:p][:p]
citaat:
Geplaatst door Tom
Rijd jij dan voor DLC?
Nee,NMBS
Hallo Allemaal, vandaag interessant nieuws op Omroep Brabant:
Vanaf 15 mrt 2007 is een stuk(je) van de ijzeren rijn weer beschikbaar voor het Belgische goederenvervoer, nl vanaf Budel naar Weert. Het traject is door Prorail opgeknapt dat er weer beperkt goederenvervoer mogelijk is. Het zou gaan om ong 8 treinen per week.
Bron: http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=77833
(http://i44.photobucket.com/albums/f45/DelticPower/msm2.jpg)Groeten van Jan
Het is mss een begin van (hopelijk) de heropleving van het goederenvervoer via de ijzeren rijn
citaat:
Geplaatst door marklinhobaan
Het is mss een begin van (hopelijk) de heropleving van het goederenvervoer via de ijzeren rijn
In de E.K van maart 2007 staat een uitgebreid artikel over de ijzeren rijn.
Erg goed zijn de vooruitzichten niet.
Het traject van Roermond tot M?nchengladbach is nog steeds onberijdbaar want zowel de nederlanders als de duitsers hebben er absoluut geen zin in.
Burger protesten kunnen het e.e.a nog wel 12 jaar vertragen.
wim ysbeer
Hoi, volgens eerdere berichten zou er een Belgische vervoerder zijn die via Budel - Weert naar Sittard of Maastricht wil gaan rijden.
Deze zou nu via Roosendaal rijden en dus op deze manier door een kortere route tijd en geld uitsparen.[:D]
(http://i44.photobucket.com/albums/f45/DelticPower/msm2.jpg)Groeten van Jan
citaat:
Hoi, volgens eerdere berichten zou er een Belgische vervoerder zijn die via Budel - Weert naar Sittard of Maastricht wil gaan rijden.
Deze zou nu via Roosendaal rijden en dus op deze manier door een kortere route tijd en geld uitsparen.
Inderdaad; DLC heeft reeds twee jaar geleden bij de NS een aanvraag ingediend voor het gebruik van dit stukje. Aangezien dit gedeelte nog niet geschrapt was uit de officiele lijst van bruibare spoorlijnen in NL; was de NS wel verplicht dit stukje terug rijklaar te maken. Dit ondanks alle protesten en tegenkantingen, tot zelfs in het parlement toe.
Groeten
Frank
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF08032007_060
Vandaag heb ik de 7830 door Mol zien komen met 7 containerswagons, volgens de stationchef gaan er heel binnenkort "voorlopig" 8 goederentreinen per dag over de ijzeren rijn rijden, dit wil men dan gaan optrekken tot maxinum 40 goederentreinen per dag, ook DLC heeft hier al positief op gereageerd, afwachten, maar er begint schot in de zaak te komen.
Of je als nederlander nu voor of tegen bent maak weinig meer uit
Het stukje budel weert zal ongetwijfeld in bedrijf gaan,
Waar ik mij echter vreselijk aan stoot is zeer domme en leugenachtige kletspraat die de nederlanders in roermond en omgeving nu uitstrooien.
over z.g.n ongelukken met 3 doden.
Dit ongeluk n.b door de NS reis veroorzaakt, (station roermond)was twee jaar terug op het traject roermond weert,en op de normale baan eindhoven/maastricht
niets van doen met de ijzeren rijn.
Dit soort stemming makerij door de politiek bah.bah.
wim ysbeer
Vandaag(23/04/07)omstreeks 14.30u. is de eerste volledig samengestelde containertrein van de firma DLC hier in Mol doorgekomen, het nummer van de loc ben ik even kwijt, maar er hingen 35!!! containerwagons achter deze loc, ook was er een cameraploeg aanwezig in de stuurcabine, weet mss iemand of dit gaat uitgezonden worden??
Deze week zouden er nog ritten op het programma staan, ik ben eens benieuwd, laat ons hopen dat dit het begin is van de terug in dienst komen van de ijzeren rijn.[;)]
misschien een opnameploeg van EO voor nieuwe series van railaway
op de site //www.rolandrail.net werd verwezen naar een uitzending van de regionale omroep.
http://www.l1.nl/jsp/medialist.jsp?mediaListId=1317208 (directe videolink)
Jeroen
Prorail ontkent dat het onderhoud iets te maken heeft met het project IJzeren Rijn.
http://www.projectijzerenrijn.nl/0_0_5%20Budel-Weert.htm
En bij mijn weten wordt het traject Budel-Weert ook sinds jaar en dag al mondjesmaat gebruikt.
Het is trouwens wel grappig dat de nieuwe Nederlandse minister van Verkeer en Waterstaat Eurlings zijn machtsbasis vooral in Nederlands Limburg heeft. Als die akkoord zou gaan, dan kan hij maar beter een tijdje niet thuis komen. [B)]
En ondertussen word de ijzeren Rijn al een beetje meer gebruikt, ik ben vandaag Balen-Werkplaatsen een bezoekje gaan brengen, normaal gezien rijdt DLC elke maandag met ??n trein over de ijzeren rijn, maar dat aantal is ondertussen al opgetrokken naar twee, tegen het einde van dit jaar zullen er 8 goederentreinen dagelijks over deze lijn gaan rijden, dit is wat de seingever mij net heeft verteld..
En dan hier enkele foto's,....
Hier komt de DE6301 in Balen-Werkplaatsen aan,..
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/treinen889.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/treinen896.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/treinen899.jpg)
Hij blijft een half uur stilstaan, dus wie deze trein graag wil fotograferen, elke maandag tussen 14.07 en 14.35u. in Balen-Werkplaatsen.
Het was trouwens een hele vriendelijke treinbestuurder, hij was even uitgestapt en we hebben samen een babbeltje geslagen, hij wist mij trouwens te vertellen dat er een half uur nadat hij hier vertrokken was er opnieuw een goederentrein van DLC zou binnenkomen, dus heb ik natuurlijk gewacht en toen zag ik dit....
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/treinen903.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/treinen907.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/treinen905.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/treinen906.jpg)
Deze trein heeft een 5-tal minuten halt gehouden, gelukkig maar.
Mijn eerste ontmoeting met een zwarte Class 66!!!
Mijn dag kan natuurlijk niet meer stuk.[;)]
Ik denk dat er binnenkort een zwarte DLC'er op Ervin zijn baan gaat staan. [xx(][:D]
Schoon foto's trouwens. [;)]
Mooie foto's, Ervin[:p]
Den Erwin is weer content zie. Mooie foto's !
Merci mannen, ik heb een hele tijd geleden al eens een mail naar Rocky Rail gestuurd met de vraag of ze geen zwarte Class 66 gingen uitbrengen of dat ze er ??ntje voor mij wilden maken, volgens Rocky Rail zal er mss in 2008 zulk een zwarte loc gaan uitkomen, dus jaaaa, dan komt die hier op mijn baan te staan.[:p]
Trouwens heb ik vandaag nog het ??n en ander gezien hoor, ik ben vandaag lekker gaan uit eten met mijn vrouwtje, ik heb in "De Statie" gezeten, een leuk en gezellig restaurant met een terras waar vroeger het perron was, gelegen in Balen, dus de treinen komen daar gewoon op minder dan 2 meter voorbij gereden, om 19.30u. zag ik de PB 13 met een lange sleep Ermewa-wagons, een half uurtje later de 7858 met 13 platte wagons, en even na tienen de 5518 met 20 wagons beladen met Bulgaars koper, dus een meer dan geslaagde dag vandaag voor mij!![;)]
Het word een echte verslaving hoor die treinen, er kwam een garcon vragen wat we nog wilde drinken toen de 5518 er langs kwam gereden, hij heeft even moeten wachten vooraleer hij wist wat ik wilde drinken, even volledig van de wereld.[:I]
Het is duidelijk hier spreekt iemand die het serieus te pakken heeft. Die zullen we binnekort beveiligd moeten wegsteken [:)]
Jan
Erwin is volledig aan't flippen. [:D]
Typisch voorbeeld van treinengekte. Ongeneeslijk, maar gelukkig niet dodelijk. [^]
treingekte , freaks, treinzotten
allemaal al gehoord
voor mij ist gewoon pure PASSIE
wel een dure
maar ja
freak is trouwens een heel lelijk woord[}:)]
citaat:
Geplaatst door janjozef
Die zullen we binnekort beveiligd moeten wegsteken
In behandeling bij Gerolf? Ik denk dat dat niet gaat helpen [;)].
Paul
citaat:
Geplaatst door just4fun
citaat:
Geplaatst door janjozef
Die zullen we binnekort beveiligd moeten wegsteken
In behandeling bij Gerolf? Ik denk dat dat niet gaat helpen [;)].
... dat hangt af van het doel van de behandeling [:D]
- Genezen van treinliefde? Sorry, andere therapeut nodig ...
- De hobby modelbouw-gericht aanwakkeren? Yep, laat maar komen ...
De Duitsers gaan ervan uit dat het historische trac? na Weert niet meer in gebruik komt.
http://www.limburger.nl/nieuws/limburg/roermondweert/article2300421.ece?secId=1581
En de vraag is of ze aan een alternatief trac? willen meewerken. Waarom zouden ze problemen met de eigen bevolking riskeren?
De deelstaat rheinland westfalen (het deelstaat parlement)heeft zich accoord verklaard met een trace langs de A52 van roermond naar viersen
Maar ja wie gaat dat betalen ??????
wim ysbeer
citaat:
Maar ja wie gaat dat betalen ??????
wim ysbeer
BELGI?(http://i44.photobucket.com/albums/f45/DelticPower/msm2.jpg)Groeten van Jan
citaat:
Geplaatst door DelticPower
citaat:
Maar ja wie gaat dat betalen ??????
wim ysbeer
BELGI?
(http://i44.photobucket.com/albums/f45/DelticPower/msm2.jpg)Groeten van Jan
Wie anders, want de anderen hebben er "ogenschijnlijk" geen baat bij.
Lijkt zo'n beetje op het verhaal van de verdieping van de Westerschelde.[:(]
Hoi Frans, als de kosten voor Nederland zouden komen worden de tarieven ton/km zodanig hoog gemaakt dat geen enkele privemaatschappij de kosten kunnen betalen. Zie maar naar de betuwespoorweg. Als de Belgen dit samen met Duitsland regelen kunnen ze de tarieven ook mee bepalen.
Toch blijf ik van mening dat er geen enkele hogesnelheidstrein van NL door Belgie naar Frankrijk rijd zolang de IJzeren Rijn niet geregeld is.
(http://i44.photobucket.com/albums/f45/DelticPower/msm2.jpg)Groeten van Jan
Ook voor een nieuw trac? geldt de arbitrageuitspraak over de verdeling van de kosten tussen Nederland en Belgi? aangaande het Nederlandse deel van het trac?. Ook hier is de werkelijke vraag wie het Duitse deel zou willen betalen.
Een andere vraag is zo langzamerhand tot wie Nederland en Duitsland zich nu eigenlijk zouden moeten richten?
Hier is de IJzeren Rijn al weer een tijdje nieuws. Er wordt overlegd tussen de regeringen van Belgi?, Nederland en Duitsland over de lijn. Nederland zou hebben voorgesteld om een deels nieuwe dubbelsporige lijn aan te leggen die natuurgebieden en woonkernen vermijdt.
Belgi? schijnt dat niet te willen, omdat het ze teveel geld kost. [B)] Kennelijk wil de Belgische regering alleen maar de oude enkelsporige lijn met beperkte capaciteit. Wil de Belgische regering nou echt serieus goederenvervoer of is het alleen maar een prestigekwestie?
Deze avond een stukje op radio 1 gehoord dacht ik, blijkbaar wil zowel duitsland als nederland een nieuwe lijn aanleggen ivm met natuurgebied.
Voor belgie is dit op zich geen probleem, maar er bestaat onenigheid over de kostenverdeling.
En daar loopt alles mank.
De kostenverdeling is vastgelegd in de arbitrageuitspraak. Een nieuwe dubbelsporige lijn zou ook voor Nederland en Duitsland duurder uitkomen, maar die willen kennelijk wel betalen. Belgi? niet. Dat is toch vreemd, omdat juist Belgi? al jaren moord en brand schreeuwt over de lijn. Het wordt nog vreemder, omdat Nederland wel eisen mag stellen aan heropening van de oude lijn. Die gaat nu waarschijnlijk in een tunnel door het natuurgebied. Ook niet goedkoop, maar belangrijker, dat kost aanzienlijk meer tijd dan de aanleg van een nieuw spoor. Ze hebben het nu over 2018.
Ja dat is duidelijk.
De enige die belang heeft bij die lijn is belgie(antwerpen).Nederland zit i.v.m rotterdam en de betuwelijn het liefst op de rem en duitsland zal het worst zijn.
Ik zie die lijn er nooit meer komen,want vooral nu komt het geld er niet en sukkeld het geheel maar door.
Overigens is de route Weert,Heerlen,Aken een goede vervanger die DLC heeft geprobeert maar gestopt bij gebrek aan belangstelling van uit Belgie.
Heerlen/Aken wordt wel geelectificeerd.
wim
Blijkbaar gaat er nu toch schot in de zaak komen. Nederland heeft zijn goedkeuring gehecht aan het "historisch" trace?, met wel een maximum van een zeventig-tal treinen per dag. Wel dient de lijn eerst nog ge-moderniseerd te worden.
Dit bericht staat namelijk op de teletext van de VRT
Het Nederlandse parlement heeft de minister inmiddels laten weten niet gediend te zijn van het historische trac?. Als de IJzeren Rijn wordt heropend, dan moet het ook een serieuze dubbelsporige lijn over nieuw trac? worden. Daar heeft Nederland zelf oook nog wat aan. Nederland is bereid daarvoor in de buidel te tasten. Belgi? tot op heden niet.
Eigenlijk is de vraag aan Belgi?: willen jullie eigenlijk wel echt?
Politiek,politiek...geef mij maar treintjes.
En af en toe nen Duvel[;)]
Marc
Als ik de 2 laatste posts lees Peter en Brunel), vraag ik mij af: wat wil Nederland nu eigenlijk??? Wel historisch trac? (nov2008), geen historisch trac? (nu). Voor Belgi?/NMBS is de wens duidelijk!: WEL historisch trac?, en dit al vele jaren lang. Het is NL dat op alle mogelijke manieren tracht de zaak te boycotten.
Uiteindelijk moeten ze toegeven, na beslissingen van Europa over de zaak, en nu 'keren ze hun zak' weer.
't Is natuurlijk duidelijk: NL wil NIETS. Zij hebben hun Betuweroute al.
Elke keer proberen ze Belgi? te ambeteren (L4 MOEST van NL ook langs E19) en bij elk dossier koppelen ze de uitdieping van de Schelde als belofte aan de toegeving door Belgi?. Tot het zover is, dan vergeten ze de belofte of koppelen er weer een volgende voorwaarde aan.
Tsja, dat is de gemakkelijkste redenering.
Maar ik vraag me al heel lang af hoe belangrijk Belgi? het hele dossier IJzeren Rijn vindt als het erop aan komt.
Het bericht van Peter klopte in ieder geval niet. Nederland is ook al een tijdje vrij duidelijk wat het wil. Een nieuwe IJzeren Rijn waar niet alleen Antwerpen, maar ook Nederland zelf iets aan heeft. Lijkt me toch geen onredelijke wens.
dag,
In dit dossier zijn de Nederlanders kampioen "rond de pot draaien".
De "Ijzeren Rijn" is zeer belangrijk voor Belgi? en meer bepaald voor de Antwerpse haven. En dat is nu juist het probleem, want A'pen is een concurrent van Rotterdam en daarbij de Betuwelijn moet eindelijk opbrengen, dus de rest saboteren. (ook uitdieping van de Schelde)
Nederland kent het verdrag uit de 19? eeuw, is in het ongelijk gesteld door Europa, maar ieder jaar vertraging is er ??n gewonnen voor de Betuwelijn. En dat van de bewoners en van de Meinweg is zever.
wat hadden die bewoners gezegd indien de lijn in 1991 niet was gesloten ?
En hoeveel natuurgebieden zijn ondertussen in Nederland al opgeofferd als het hun wel uitkwam ?
Roland
Nederland? Is dat het land waarvan sommigen menen Vlaanderen te moeten aansluiten als we niet meer met onze Waalse landgenoten willen verder gaan? Als je ziet hoe ze ons behandelen in de verdragen van de uitdieping van de Schelde, de ijzeren rijn, enz. denk ik dat we zeker ons geluk niet bij hen moeten gaan zoeken. Het zou misschien nog moeilijker worden dan nu al het geval is... [;)][:I]
[OFFTOPIC MODE ONN]
citaat:
Geplaatst door boke
Nederland? Is dat het land waarvan sommigen menen Vlaanderen te moeten aansluiten als we niet meer met onze Waalse landgenoten willen verder gaan? Als je ziet hoe ze ons behandelen in de verdragen van de uitdieping van de Schelde, de ijzeren rijn, enz. denk ik dat we zeker ons geluk niet bij hen moeten gaan zoeken. Het zou misschien nog moeilijker worden dan nu al het geval is... [;)][:I]
Hopelijk blijft het zo, maar als dat er ooooooooiiiit van komt, dan zal het misschien wel beter gaan. Bekijk het zo: A'pen zal dan een deel zijn van Nederland, en zal een ijzeren rijn en/of uitbaggeren van De schelde opbrengen voor Nederland
[OFFTOPIC MODE OFF]
De ijzeren Rijn begint stilaan op een "loden gracht" te lijken[:D][:D][:D][:D]
Als het maar geen loden last wordt.
Onafhankelijk deskundigen hebben in opdracht van Belgi? en Nederland uitgerekend of de heropening rendabel is.
http://www.express.be/sectors/nl/logistics/realisatie-ijzeren-rijn-moet-uitgesteld-worden/107040.htm
ja de 'Yzeren Rijn' is een soapstory h?..
nochtans, vorige week hebben 7782(uitgerust met PZB+ATB) en 7835 roetuitstoot testen ondergaan in Merelbeke, dit ivm toelatingen voor het rijden over deze lijn.. Misschien lukt het ooit..
citaat:
Onafhankelijk deskundigen hebben in opdracht van Belgi? en Nederland uitgerekend of de heropening rendabel is
Een van de dingen die ik in het bedrijfsleven geleerd heb is dat je alles kan bewijzen zodat het je goed uitkomt. En of dat het dan over winstcijfers, bankverichtingen of "de ijzeren rijn" gaat, het maakt niet uit. Veel deskundigen of zogezegde deskundigen (uitzonderingen niet te na gesproken) komen dikwijls met resultaten die goed vallen bij hun opdrachtgevers. Als ze nog lang treuzelen is heel het projekt voorbij gestreefd. Kijk maar hoelang ze hier in Antwerpen al over de Lange Wapper liggen te zeveren (en nog weer een studie van xx millioenen aanvragen.) Als het zo blijft voorduren is het geld uitgegeven aan studies alleen.[}:)][}:)][}:)]
Sorry even off topic[:0][:0][:0]
Ik stel me maar 1 vraag bij dit .... mmmja hoe zal ik het noemen "het rond de pot draaienfestival" . Als men deze lijn met alle geweld wil heropenen waarom hebben ze dan g[xx(][xx(]domme ze destijds gesloten ? Schoon belgische klucht waarmee Nederland in z'n vuistje lacht.
citaat:
Geplaatst door Peter
citaat:
Onafhankelijk deskundigen hebben in opdracht van Belgi? en Nederland uitgerekend of de heropening rendabel is
Een van de dingen die ik in het bedrijfsleven geleerd heb is dat je alles kan bewijzen zodat het je goed uitkomt. En of dat het dan over winstcijfers, bankverichtingen of "de ijzeren rijn" gaat, het maakt niet uit. Veel deskundigen of zogezegde deskundigen (uitzonderingen niet te na gesproken) komen dikwijls met resultaten die goed vallen bij hun opdrachtgevers. Als ze nog lang treuzelen is heel het projekt voorbij gestreefd. Kijk maart hoeang ze hier in Antwerpen al over de Lange Wapper liggen te zeveren (en nog weer een studie van xx millioenen aanvragen.) Als het zo blijft voorduren is het geld uitgegeven aan studies alleen.[}:)][}:)][}:)]
Sorry even off topic[:0][:0][:0]
Heel erg on topic lijkt me. Maar heb je al gelezen wie de opdrachtgevers zijn?
De kosten, de kostenverdeling en de risico's zijn nu al meer dan een jaar bekend. Belgi? is aan zet. Gebeurt er nog wat?
Voorlopig niet. Al eerder opgemerkt dat de Duitse kant eigenlijk de meest kwetsbare kant is. Die hebben immers geen enkele verplichting en hebben geen zin om geld weg te smijten.
http://www.limburger.nl/article/20110107/REGIONIEUWS08/110109681/1030
Jammer , maar helaas.[:(]
Je zou het gedeelt naar Bederland kunnen heropenen.
Maar ja, wie ben ik?
Ik ben weer een lopend bankbiljet voor de NMBS
Nederland zou mogelijk toch nog (een klein beetje waarschijnlijk) geïnteresseerd zijn in een spoorontsluiting tussen Antwerpen en het Ruhrgebied via Venlo (het voorgestelde 3RX-tracé).
Artikel in Trends. (https://trends.knack.be/economie/beleid/ziet-nederland-nu-toch-heil-in-ijzeren-rijn/article-news-1747219.html?cel_hash=2563e195a19520ece7bf2484ef7178ccf9442a3f&chts=1623877464&utm_source=Newsletter-16/06/2021&utm_medium=Email&utm_campaign=Newsletter-RNBOCHKN)