http://rocky-rail.com/de-heljan-cl-66/ (http://rocky-rail.com/de-heljan-cl-66/)
Aangedreven op 6 assen !
Erik
Die wil ik allemaal..... pfff mooi mooi......
Morgen eens een telefoontje plegen naar mijn huis-leverancier.
Laat ze deze nou eens maken:
(https://farm3.staticflickr.com/2934/14631739620_a58af68c81_c.jpg) (https://flic.kr/p/ohXuqL)Class 66 ACTS (https://flic.kr/p/ohXuqL) by Rail-Kees (https://www.flickr.com/people//), on Flickr
Of is die er al van MeLSEsHeBiRo Rail 8) 8) 8)
Citaat van: Kees-Jan op 03 augustus 2014, 17:05:06 PM
Laat ze deze nou eens maken:
(https://farm3.staticflickr.com/2934/14631739620_a58af68c81_c.jpg) (https://flic.kr/p/ohXuqL)Class 66 ACTS (https://flic.kr/p/ohXuqL) by Rail-Kees (https://www.flickr.com/people//), on Flickr
Of is die er al van MeLSEsHeBiRo Rail 8) 8) 8)
Neem eens contact met PVM Distribution BVBA. Veel kans dat ze op uw suggenstie willen ingaan.
PVM Distribution BVBA staat eigenlijk evengoed voor Rocky-Rail (zelfde contaadres).
Rocky-Rail verdeelt ook in Nederland en heeft reeds producten voor de Nederlandse markt ontwikkeld. Wat wil je nog meer.
Tis niet voor mij maar voor de H0 rijders die volgens mij (zeker in NL) deze uitvoering graag willen hebben.
Inderdaad gewxoon even contact opnemen ...
Ik heb dit ook gedaan met mijn fotoarchief van de modellen van de Captrain en de Crossrail.
Nee dat doe ik niet (meer). Daar heb ik mijn redenen voor.
ik begrijp maar al te goed wat je bedoeld ... dat die grote spelers het maar zelf uitzoeken,
Ik hou het wel bij mijn hobby.
En geniet alvast van enkele unieke modeltreinen die een zeer goede modelbouwvriend voor
mij gemaakt heeft en die wel het 1:1 model evenaren.
Zo is het Bert!
Ik zou wel geïnteresseerd zijn in enkele vergelijkende foto's tussen deze en de Mehano / Lemke modellen. Ik vraag me af of de Heljan zo veel mooier is om de forse meerprijs te rechtvaardigen.
Mvg, Peter
Citaat van: Peter Gootzen op 31 augustus 2014, 16:34:08 PM
Ik vraag me af of de Heljan zo veel mooier is om de forse meerprijs te rechtvaardigen.
Ik heb eens op die site gekeken,
waarschijnlijk ligt het aan mij,maar ik vind geen prijs!
Wat kost die Heljan nu eigenlijk?
En waarom doet men daar toch steeds zo geheimzinnig over?
Kost hij meer dan de ESU ?,dan moet hij nog perfecter zijn,en ik twijfel of dit wel kan!
;)
Hier vind je alles van de Heljan Class 66, modellen en prijzen.
http://rocky-rail.com/de-heljan-cl-66/
Ja Gunter,dat is dezelfde link van post 1,
heb ik zitten op zoeken,maar weet nog steeds niet hoeveel zo'n loc nu echt kost!
;)
als je op de site zit klik je op de volgende link:
Heljan cl 66 Nederlands PUB prijzen 11-06-14
dan open of download je een exel bestand met de prijzen. ;)
Ah eindelijk gevonden!
Bedankt vd computerles! :D
De soundversie is ongeveer de prijs van een ESU,maar hij heeft minder opties...
Dus misschien kan Er(v)win ons vertellen of hij nu intressanter is dan de ESU..?
;)
Lezen jullie soms dat blaadje, Modelspoormagazine? :-[
Nee, ik denk dat er zijn die enkel naar de foto's kijken :) :) :) :)
Citaat van: Peter op 01 september 2014, 11:03:34 AM
Nee, ik denk dat er zijn die enkel naar de foto's kijken :) :) :) :)
Zoals in dat ander boekske, in onze jeugd... 8)
Neen , die waren net voor de reportages :P
Citaat van: doomslu op 01 september 2014, 11:41:32 AM
Citaat van: Peter op 01 september 2014, 11:03:34 AM
Nee, ik denk dat er zijn die enkel naar de foto's kijken :) :) :) :)
Zoals in dat ander boekske, in onze jeugd... 8)
aah, Zonneland en Zonnekind?
;D
Ik heb de test onmiddelijk gelezen, maar over de problemen die Erwin gehad heeft met deze loc staat in het artikel niets. Dat is normaal denk ik, want Erwin heeft een zeer uitgebreide test met de heljan gedaan. Dus of hij zijn geld waard is, dat vragen we ons af.
Eigenlijk zou Erwin eens een echte vergelijkingstest moeten kunnen maken tussen de ESU, Mehano-Lemke en de Heljan,elk een paar uur laten rijden met een sleep, de kracht testen op een helling.
Dus als MSM nu eens zorgt voor een ESU testloc voor op Erwin zijn baan, dan weten we binnenkort welke de sterkste is, en welke de beste prijs/kwaliteit heeft, enz... :)
Ik ben benieuwd naar de sound in de loc. Hebben ze hier gewoon de ESU geluiden gebuikt (met het verkeerde stationaire toerental) of hebben ze nieuwe sounds opgenomen?
Ik mis in de sounds die ESU online heeft staan het jeng jeng jeng geluid dat deze locs zo typerend maakt bij stationair toerental. ;)
De fabrikant beweert dat er nieuwe geluidsopnamen zijn gemaakt.
Ik heb inmiddels ook de test in Modelspoormagazine 139 gelezen en daar laten de testers toch wel wat steken vallen. Dat ze een probleem met snel vervuilende wielen niet in de gaten hebben, snap ik nog. Maar het onhandige gedoe met een koppeling en de cabineverlichting of het ontbreken van een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing kan toch moeilijk worden gemist.
Citaat van: Brunel op 16 september 2014, 22:51:07 PM
De fabrikant beweert dat er nieuwe geluidsopnamen zijn gemaakt.
Ik heb inmiddels ook de test in Modelspoormagazine 139 gelezen en daar laten de testers toch wel wat steken vallen. Dat ze een probleem met snel vervuilende wielen niet in de gaten hebben, snap ik nog. Maar het onhandige gedoe met een koppeling en de cabineverlichting of het ontbreken van een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing kan toch moeilijk worden gemist.
+1000
Erik
Als een probleem zich niet voordoet kan er niet over geschreven worden hé.
De duur van een test is ook steeds beperkt. Misschien zouden we ook duurtesten moeten doen, maar dan komen we te laat met het artikel.
En wat lees ik? "Voor onze test ontvingen we een AC model met digitale decoder. De test kon niet worden uitgevoerd op onze gebruikelijke testbaan (tweerail), maar wel op een kleine testbaan met Märklin C-rails."
De testers hebben ook niet geprobeerd hoe een koppeling te plaatsen? Zagen niet dat koplicht en cabineverlichting tegelijk schakelen? Hebben geen blik geworpen op het velletje dat de gebruiksaanwijzing moet zijn? Hebben niet even gekeken of de kap een beetje gemakkelijk is te verwijderen? En zo verder, en zo verder.
Persoonlijk heb ik liever een goede test een nummer later dan incompleet haastwerk. Want eigenlijk zeg je nu zelf dat de test nog niet half is uitgevoerd.
Ik blijf Brunel gelijk geven.
Iemand die deze machine koopt op basis van het te summiere testverslag zal ontgoocheld zijn.
Erik
Ik heb mijn eerste ervaringen trouwens bij de noorderburen geplaatst. Ook zeker geen echte test, maar wel meer informatie dan in Modelspoormagazine 139. Onder andere over de aanpassingen van de bufferbalk voor het plaatsen van een koppeling en hoe het cabinelicht af te schermen.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60564.msg3221490507.html#msg3221490507 (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60564.msg3221490507.html#msg3221490507)
Citaat van: Brunel op 17 september 2014, 11:32:39 AM
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60564.msg3221490507.html#msg3221490507 (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60564.msg3221490507.html#msg3221490507)
JA DAT KAN IK OOK!!!
Een kabineverlichting,(waar je tenslotte voor betaalt)afplakken met tape kan ik!
Een bufferbalk met vering,(waar je tenslotte voor betaalt)
VERMINKEN kan ik ook!
Dan vind ik de oplossing die Erik(Eve) er voor had 10X beter...
Wat afwerking betreft,de Esu heeft dan weer details die de Heljan niet heeft,bvb,de bevestigingshaken voor kabelogen zijn bij de ESU doorboord,zoals bij de echte,en bij de Heljan (en Mehano) niet.
Mooier? ik weet het zo nog niet...
En pakweg hetzelfde bedrag betalen voor een ESU,die best mag gezien zijn,en waarvan je de toeters en bellen toch maar gebruikt als je dat zelf wil,is ook niet zo moeilijk.
;)
Fijn dat je het ook kan, maar dan hoef je nog niet te gillen. ???
Volgens mij heeft Erik ook de imitatieschroefkoppeling weggehaald en de slangen ingekort of zelfs helemaal weggehaald. Persoonlijk heb ik voorkeur voor vaste buffers. Verende buffers gaan altijd en een eeuwig scheef zitten. Praktisch hebben ze alleen nut als je de schroefkoppelingen ook echt zou gebruiken. Persoonlijk voel ik juist minder voor het niet volledig doorduwen van een koppeling.
Eigenlijk moeten er extra bufferbalken bij het model worden geleverd die dan wel geschikt zijn voor het plaatsen van een koppeling. Dat is heel gebruikelijk. Huiswerk voor Heljan.
Cabineverlichting hoef ik ook al niet. Het is niet zo moeilijk de led apart op een functieuitgang aan te sluiten, maar daar heb ik dus geen behoefte aan. Ook huiswerk voor Heljan.
Het zijn maar suggesties.
Als Heljan zijn huiswerk niet doet, zal ik ook geen exemplaar meer aanschaffen. Een model moet zo niet worden afgeleverd en het is zeker niet netjes om de koper zonder gebruiksaanwijzing in het duister te laten tasten.
Groot gelijk Rudy ( Rangeerduivel ) , bij mij komt er ook geen Heljan meer in , een beetje sparen nu voor de Class 66 van ESU , die wil ik toch ook eens deftig aan de tand voelen , en ik wil nu eens een loc kopen die ik op de sporen kan zetten en er direct mee kan rijden , want ik heb al bepaalde collega's teveel om hulp gevraagd me dunkt...
Maar goed dat eve ( Erik) in de buurt woont , want al wat hij al gedaan heeft aan bepaalde locs van mij , dat had ik zelf nooit kunnen doen , waarvoor mijn hartelijke dank natuurlijk , maar eigenlijk mag het niet , locs van meer dan 200€ die al deze gebreken hebben!!! >:(
En voor de rest sluit ik mij helemaal aan bij Brunel , ik hoop dat Heljan hier oren naar heeft??
Ik gil niet Brunel,
ik ben enkel verontwaardigd over het feit dat een loc op dergelijke manier dient aangepakt te worden om deftig te kunnen rijden(met sleep).
Dat ik gelijk heb zal je wel merken wanneer deze loc ooit eens tweedehands te koop aangeboden wordt.
Erik heeft bepaalde aanpassingen gedaan,maar ik dacht nergens gezien te hebben dat hij de kniptang gezet zou hebben in zichtbare gedeeltes van de loc.
Als een relatief dure loc zoals ik al zei op die manier verminkt moet worden,wat baat het dan nog dat hij mooi gedetailleerd zou zijn.
Koop je dan toch niet beter een iets goedkopere Mehano die je uit de doos neemt en zonder ingrepen direkt kan gebruiken?
Ik heb 3 Mehano's en 2 Esu's,
ik geef de voorkeur aan de Esu,maar de Mehano's mogen er voor hun prijs best wezen.
Sommige mensen nemen promotie- en reclameuitspraken van verkopers/producenten echt als evangelie,en soms is niets minder waar,en dit wordt hier bij Heljan nog maar eens bewezen!
;)
Ik heb overwogen de opening netjes ruimer te vijlen. Zoals bij de Mehano en de ESU zeg maar. Want daarbij zijn de openingen in de bufferbalk veel te groot en de appendages veel te grof. Maar ervan uitgaande dat het allemaal toch niet goed zichtbaar is bij een echt kortgekoppelde trein, heb ik voor de gemakkelijke weg gekozen. :)
Citaat van: Rangeerduivel op 17 september 2014, 13:58:25 PM
Ik gil niet Brunel,
ik ben enkel verontwaardigd over het feit dat een loc op dergelijke manier dient aangepakt te worden om deftig te kunnen rijden(met sleep).
Dat ik gelijk heb zal je wel merken wanneer deze loc ooit eens tweedehands te koop aangeboden wordt.
Nou daar zijn we het dan over eens.
Het boeit me eigenlijk minder dan niks wat een model ooit nog eens tweedehands opbrengt. Dat kan je een model nooit vervuilen, aanpassen, verbeteren.
De Heljan komt binnen enkele dagen terug in het "VEB Oplaphuis".
Koppeling, wielen en kabineverlichting (nieuw) zullen onder handen worden genomen.
Want op deze manier is de lok onverkoopbaar : je gaat geen collega opzadelen met een kruk.
Erwin is natuurlijk vrij om met zijn materiaal te doen wat hij wil. Maar hij heeft beloofd om de tweede revisie af te wachten.
Erik
Erik,
Vergeet dan geen ander stickerke te plakken met de datum van de revisie hé
Den Eric.
Citaat van: bollen neus op 17 september 2014, 15:35:20 PM
Erik,
Vergeet dan geen ander stickerke te plakken met de datum van de revisie hé
Den Eric.
We gaan het niet overdreven duur maken hé !? ;D
Erik
Ben vooral benieuwd naar je verbetering voor de wielen.
Onverkoopbaar is een goed woord. Geldt eigenlijk al voor de winkels.