Ook bij Guido worden dit jaar weer een aantal mooie modeltreindromen verwezenlijkt:
http://www.treinshopolaerts.be/catalog/nieuwigheden2014.pdf
Het is misschien nog wat vroeg maar ik ga alvast mijn schoen zetten voor de stomende schoonheid die eind dit jaar verwacht wordt.
Mooie vooruitzichten!
Een break 600 euro, amai mijn botten. Dan zal ik nog veel geld moeten opzij leggen.
Ik was ook geschrokken van die prijs :o :o :(. Toch geen nieuw ontwerp?
Ik dacht wel een nieuw ontwerp. Waar de motor zit zou nu een volledige doorkijk moeten zijn. En is digitaal met binnenverlichting.
Ik ben wel eens benieuwd om te zien wat de nieuwe aanpassingen hiervan zijn..
600 euro is idd een stevige prijs..
Citaat van: ward op 28 maart 2014, 06:32:22 AM
Ik ben wel eens benieuwd om te zien wat de nieuwe aanpassingen hiervan zijn..
600 euro is idd een stevige prijs..
Maar je hebt dan ook wel iets unieks, zoveel zullen er niet verkocht worden denk ik.
Ach je moet ook wat te wensen overhouden toch.
Vandaag de folder van Olaerts ontvangen.
Mooi, mooi, mooi.
De mooiste Belgische lok (volgens mij) komt ook, namelijk de type 7
Was oa. in Berchem (antw) gestationeerd
waaaauuuw nen reeks 26 geweatherd jammie .
De 26 heb ik ook, alé had ik was zo geweaterd das ze de wielen vergeten draaien waren dus een duidelijke streep(waar de verf niet geraakt) op de wielen ,een aftekening van de drijfstangen :o
En ook het zeer traag rijden zorgde voor problemen, bij elke volledige omwenteling schokte de lok op één bepaald punt, na het anker een losgemaakt te hebben en de lok zo verduwd met de hand blokeerde de wielen op één punt, na lichte druk bovenaan draaiden de wielen verder maar je voelde dat er iets stroef liep, na de lok gewisseld te hebben omdat de eerste in schokken reed, de tweede had de befaamde vergeten streep, dus terug om een derde exemplaar, de geweaterde hadden allemaal de befaamde streep :o, dus een niet geweaterd model genomen en eerst getest............de zevende lok die ik testen reed traag zonder schokken, de andere allemaal met schokken, twee gingen er zelfs als een speer vandoor.
Waar is de tijd dat je een lok kocht waar je in de winkel hem niet moest nakijken of hij werkte en/of er fouten aan de weatering waren. Als ik een nieuwe lok koop verwacht ik ook dat hij goed rijd en er geen fouten zijn aan de weatering zeker voor het geld dat ze kosten, al bij al toch prima service om een andere lok te mogen kiezen , na ettelijke pogingen om een goed exemplaar te vinden 8)
Iemand al een am86 new look aangeschafd met sound ?
Ben benieuwd welke sounds het zijn
Indien ja , kan er dan een filmke geplaast worden met de geluiden , zodat ik ze ne keer kan horen
alvast dank
Citaat van: krispy op 15 april 2014, 15:23:18 PM
Iemand al een am86 new look aangeschafd
Ik vermoed dat je am80 bedoeld?
Am86 wordt momenteel voor Vanbiervliet gemaakt.. ;)
ja sorry ,
heb me vergist in typen ;)
dus iemand het geluid van de AM80 ( break ) van olearts al gehoord en hoe klink het ?
Ik ben ook wel benieuwd hiernaar..
Ik heb ook nog nergens echte foto's van het volledige model, de afwerking en de binnenverlichting gezien..
Mvg
Citaat van: reeves op 11 april 2014, 19:02:12 PM
al bij al toch prima service om een andere lok te mogen kiezen
Dat is inderdaad goeie service.
Afgelopen weekend bij Artobi zo ook een nieuwe compressor gekregen toen bleek dat ik een exemplaar gekocht had waar de motor te heet van liep.
Er zijn nog goeie winkeliers.
Citaat van: ward op 15 april 2014, 22:29:58 PM
Ik ben ook wel benieuwd hiernaar..
Ik heb ook nog nergens echte foto's van het volledige model, de afwerking en de binnenverlichting gezien..
Mvg
Dan zul je nog wat geduld moeten hebben...
Heb i de folder gezien dat de stoomloc type 12 in gelakte versie verkrijgbaar is.
Was die in werkelijkheid ook blinkend? of is dit maar een verkoopargument?
In hun glorietijd werden stoomlocomotieven als juweeltjes letterlijk opgeblonken, met de poetsdoek. Er bestond toen in de grotere stations een afzonderlijke opslagruimte voor poetsdoeken, zoals je ze ook had voor lantaars of compressoren.
Een ploeg van 2 man, machinist en stoker, kreeg haast voor het leven een stoommachine toegewezen waarvoor ze verantwoordelijk waren. Meestal verzorgden ze hun "kind" dan ook met veel liefde en aandacht. Het was wel een hard leven in dikwijls barre omstandigheden, met amper tijd voor gezin.
Maar dat is volledig verleden tijd...
De lakte versie is een machientje voor in de kast tentoon te sprijden, kan wel rijden maar blinkt gelijk goud. Zij kan evenwel net zo goed rijden als de andere
Jan
Michiel en Janjozef,
Dank voor de informatie.