Luc,
wat kunnen wij verwachten en wanneer ?
verder nog een vraagje :
bij artikels over banen,. verwezen naar het forum (wat een goede zaak is lijkt mij !)
een ander voorstel zou zijn als bv. een (nieuw) model besproken wordt of het niet mogelijk zou zijn eventueel een referentie te plaatsen waar te vinden is waar de echte loc of wagon beschreven(of documentatie)wordt in SpoorwegJournaal. Is dit niet mogelijk ?(Kan misschien ook aanleiding geven je hier op te aboneren
Groeten Peter ;)
Peter, ook ik ben een beetje nieuwsgierig en ongeduldig, nog 1 week en dan is hij er weer, misschien dat Luc alvast een tipje van de sluier kan oplichten, liever vandaag dan morgen. ;D ;D ;D
Baan: Eperon d'Or (de baan van de mannen uit St-Niklaas)
Test: Van Biervliet Budget Line reeks 62 • Containerdraagwagens van Acme en Rocky Rail
Praktijk: een zinken dak in pluimkarton (van onze Rik :) ) • verval in de stad (van Emmanuel) • upgrade van een goederenwagen in schaal 1 (Patrick Dalemans, de "P" van PAJ) • onzichtbaar en 'altijd' goed ontkoppelen met Kadee koppelingen (door Jean-Luc Hamers)
Reportage: fabrieksbezoek Artitec • Intermodellbau 2013
Modelbanen die het huis nooit verlaten: smalspoor in Oostenrijk
..........en dat was het Luc?
Citaat van: tsjoektsjoek op 23 mei 2013, 21:36:59 PM
..........en dat was het Luc?
Neen, dat wordt het... volgende week. ;)
Dit weekend zal ik de cover en het inkijkexemplaar op de website plaatsen.
Luc,
nu antwoord jij wel mijn vraag gedeeltelijk en heb ik geen antwoord op mijn tweede vraag :
een ander voorstel zou zijn als bv. een (nieuw) model besproken wordt of het niet mogelijk zou zijn eventueel een referentie te plaatsen waar te vinden is waar de echte loc of wagon beschreven(of documentatie)wordt in SpoorwegJournaal. Is dit niet mogelijk ?(Kan misschien ook aanleiding geven je hier op te aboneren
Of kan je daar niet meteen op antwoorden ?
Groeten Peter ;)
Het idee is prima.
We hebben al vaak gedacht om zelfs verder te gaan en bvb een test van een model in MSM te plaatsen, terwijl in SJ het grootberijf van dat model wordt besproken.
Het blijkt echter heel moeilijk te plannen.
Vaak komen we pas laat te weten dat een model beschikbaar is en dan is het snel werken om de test in het volgende nummer te krijgen...
We doen ons best en houden het in gedachten, Peter. ;)
Dan zet je de test van het model toch gewoon in het nummer erna? Wij gaan daar niet van sterven hoor. ;)
Citaat van: Jurgen op 24 mei 2013, 12:59:28 PM
Dan zet je de test van het model toch gewoon in het nummer erna? Wij gaan daar niet van sterven hoor. ;)
Bij sommige modellen riskeer je dan dat ze al uitverkocht zijn! ;)
Dat is een andere zaak natuurlijk. Jammer dat daar altijd rekening mee gehouden moet worden.
Nu voor mij hoeft dat niet hoor. In de oudste nummers van MSM vond ik het juist fantastisch dat én het model, én een reportage over de schaal 1/1 én een maattekening gegeven werden. Zo had je alles uiterst interessant bij elkaar en blijft het de moeite die nummers oneindig te bewaren.
En niet iedereen zal het leuk vinden dat we misschien voor hetzelfde in de toekomst twee tijdschriften moeten kopen/betalen.
Wees gerust Marc, het is nooit de bedoeling geweest om de info over het grootbedrijf bij de bespreking van het model uit MSM weg te laten. Wel is het zo dat we daar zeer beknopt moeten zijn. In het artikel over de 6225 TBL2 bvb beslaat dit deel van het artikel één pagina, foto's inclusief. Moesten we in de volgende SJ daar nog enkele bladzijden aan kunnen toevoegen, dan zou dat wellicht wel enkele liefhebbers kunnen interesseren.
Echte treinliefhebbers kopen sowieso de twee tijdschriften. ::)
Luc,
toch vind ik het een pluspunt als de tijdschriften naar elkaar verwijzen, mogelijks komen er nog modellen uit die in MSM besproken worden en die vroeger al een keer besproken werden in SJ (die verwijzing naar vroegere Sj zou toch moeten kunnen !)
Groeten Peter ;)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 mei 2013, 21:23:12 PM
Luc,
toch vind ik het een pluspunt als de tijdschriften naar elkaar verwijzen, mogelijks komen er nog modellen uit die in MSM besproken worden en die vroeger al een keer besproken werden in SJ (die verwijzing naar vroegere Sj zou toch moeten kunnen !)
Groeten Peter ;)
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik ga proberen dat in gedachten te houden. ;)
Met verwijzingen naar vroegere SJ heb je wel het probleem dat niet iedereen dat bepaalde nummer heeft. De kans dat het niet meer verkrijgbaar is wordt dan wel groter waardoor er misschien weer frustraties kunnen ontstaan om dat nummer op andere manieren te bekomen. Misschien is dit het ideale moment om (opnieuw) aan digitale versies van oude artikels te denken die dan apart gekocht kunnen worden door de MSM-lezers, misschien zelfs aan een speciale prijs?
Een probleem kan dan wel zijn dat SJ in het begin een andere uitgeverij had die misschien moeilijk kan doen over digitale artikels uit de oude SJ.
Jurgen,
oude nr's zijn nog na te bestellen !
verder worden nogal wat oudere tijdschriften geregeld te koop aan geboden ! Trouwens ik had een abonnee t/m 100, de rest heb ik tweedehands(hoe noem je zo'n tijdschrift dan) aangekocht en ik ben erin geslaagd mijn collectie volledig aan te vullen tot nr 190(2 nr's achter)
Groeten Peter ;)
Citaat van: doomslu op 23 mei 2013, 21:49:22 PM
Dit weekend zal ik de cover en het inkijkexemplaar op de website plaatsen.
Het weekend is nog niet voorbij maar duurt niet lang meer.....Luc??? ;D ;D ;D
Nog een paar dagen geduld...
(http://www.modelspoormagazine.be/Beelden/coverMSM126kl.jpg)
Inkijkexemplaar KLIK (http://www.modelspoormagazine.be/Previews/MSM126)
Citaat van: Michael op 26 mei 2013, 20:01:50 PM
Citaat van: doomslu op 23 mei 2013, 21:49:22 PM
Dit weekend zal ik de cover en het inkijkexemplaar op de website plaatsen.
Het weekend is nog niet voorbij maar duurt niet lang meer.....Luc??? ;D ;D ;D
;D ;D Is dat niet op je wenken bediend worden?? ;)
Luc dat is wel een heel snelle reactie ;) ;)
ziet er interessant uit
Groeten Peter ;)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 mei 2013, 20:05:56 PM
ja er zijn natuurlijk mensen die 3 dagen rap vinden i! :-\ ;D ;)
Groeten Peter ;)
PS effe plagen !
Wacht maar manneke... :)
ik veranderde mijn posting heel rap nog maar den Luc had het weer gezien ! 8) Ik hoopte nog heel even rap ...
Groeten Peter ;)
Ziet er weer goed uit Luc, alvast weer bedankt voor dit nummer, je zal wel weer flink wat uurtjes eraan gespendeerd hebben. Voor we het weten is het alweer vrijdag!!!
Citaat van: Michael op 26 mei 2013, 20:10:20 PM
Ziet er weer goed uit Luc, alvast weer bedankt voor dit nummer, je zal wel weer flink wat uurtjes eraan gespendeerd hebben. Voor we het weten is het alweer vrijdag!!!
Dat is teamwerk hé mannen. ;)
Dat ziet er weer een mooi gevuld nr uit...
Nog enkele dagen en we kunnen weer lezen ;-)
Nog 5428 minuten, dan kom ik op vrijdag meestal thuis van school en met wat geluk kan ik me dan amuseren...lol ;D
Ik blijf vrijdag speciaal thuis ;-)
Hoera, hij zat daarjuist al in de bus.
Weeral leesgenoegen voor tijdens het weekend
Lap en ik ben niet thuis vandaag.
hey Peter,
Nu al binnen, dat is een dag te vroeg, nog niet stiekum kijken he
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :-\
Even het atikel over de GCI rijtuigen vluchtig bekeken. Zeeeeeeeer goede tips!! :)
eigenlijk net op tijd binnen, er wordt reclame(er werd...) dat je je MSM als abonnee de dag voor hij in de winkel (zijnde vrijdag) ligt hebt !
Net voor het posten zag ik dat de postbode iets meehad en ik was één van de gelukkigen want hij overhandigde mij de nieuw MSM 126 (dat trouwens een mooi exemplaar is)
Groeten Peter ;)
even het voorwoord gelezen en ik vind dat daar een toch een wat ongelukkige besluittrekking van Guy staat !
"Gelukkig viel tot nu toe slechts één dodelijk slachtoffer,............. het zal maar je familie zijn ! Had daar toch beter gestaan :" Jammer viel er één dodelijk slachtoffer te betreuren,.........."
Groeten Peter ;)
Je hebt wel gelijk Peter (dat zeg ik niet vaak hé ;D).
Ik denk dat Guy eigenlijk bedoelt dat het véél en véél erger had kunnen zijn en dat er meer doden hadden kunnen vallen. In dat geval is het "gelukkig" maar 1 dode, maar de woordkeuze is inderdaad ongelukkig gekozen.
De vraag is uiteraard wie er nog allemaal gaat sterven of ernstige ziektes gaat krijgen in de komende maanden door het inademen van de giftige dampen. Die treinbestuurder bijvoorbeeld stond net na het ongeval met zijn brandblussertje vlakbij de vlammen, wie weet wat die man allemaal heeft ingeademd. Of de jeugdige toeschouwers die stonden te filmen net na het ongeval toen de vlammen hun richting op kwamen, of de brandweermannen die probeerden om het vuur te doven, of...
Maar ik dwaal af, ik moet mijn MSM nog ontvangen. Waarschijnlijk deze namiddag rond een uur of 15.
Citaat van: Jurgen op 30 mei 2013, 11:46:50 AM
Je hebt wel gelijk Peter (dat zeg ik niet vaak hé ;D).
Jurgen, ik zeg het ook niet(vaak) graag : " Ik heb altijd gelijk !" ;D ;D ;D ;D
Groeten Peter ;)
vandaag ook ontvangen;
eindelijk eens over de kadee-koppeling :D
Hier is de msm 126 ook aangekomen, moet de 125 nog lezen dus nog niet uit de droge verpakking gehaald.
ontvangen.
waar staat de bespreking van het minibaantjes artikel... :o
Ongekend, ook hier al binnen ;D ;D
hier ook binnen hoor, ;D
Het artikel die me meteen in het oog springt is de Kadee koppeling, heb er al één en ander van gekocht op beursen zonder te weten welke bruikbaar zijn.
hoop nu duidelijkheid te vinden onder de aangeduide nummers 16 18 27 en de gebruikte magneten anders sta ik even ver als vandaag de dag...
Als het weer een bla bla artikel is hoor je wel men reactie, moar ga het eerste van voor naar achter en onderste boven eens lezen.
Voor de rest zag ik het verschil niet tussen de 62 van Roco en Van Biervliet buiten dat lampe op de neus....maar swat, fijn artikel.
Bij deze een dikke pluim voor de redacktie ??? ??? ???
Goedenavond,
30 mei 2013,
......waarbij de redaCKtie uiteraard de redactie is van het tijdschrift "KnaCK" & "Weekend KnaCK, .....
én 'n goeie nacht toegewenst,
met groeten, Herwig..
Herwig,
Ik heb intussen begrepen dat je taal belangrijk vindt
Maar een datum of tijdstip bij elk van je berichten plaatsen hoeft niet hoor. Dat doet de forumsoftware wel ;)
Citaat van: loebaske op 30 mei 2013, 20:02:22 PM
Het artikel die me meteen in het oog springt is de Kadee koppeling, heb er al één en ander van gekocht op beursen zonder te weten welke bruikbaar zijn.
hoop nu duidelijkheid te vinden onder de aangeduide nummers 16 18 27 en de gebruikte magneten anders sta ik even ver als vandaag de dag...
Als het weer een bla bla artikel is hoor je wel men reactie, moar ga het eerste van voor naar achter en onderste boven eens lezen.
Voor de rest zag ik het verschil niet tussen de 62 van Roco en Van Biervliet buiten dat lampe op de neus....maar swat, fijn artikel.
Bij deze een dikke pluim voor de redacktie ??? ??? ???
Dag loebaske,
Naar mijn mening is het verschil tussen de 62 van Van Biervliet en die van Roco het verschil tussen dag en nacht.
Ik wil hier niet zeggen dat die van Roco niet mooi is, maar die van Van Biervliet is duidelijk mooier. En als we gaan vergelijken dan valt het pas op wat Roco allemaal achterwege liet. Het grootste verschil is de hoek van de ruiten, waardoor het karakter van dit type veel duidelijker uit komt. Die van Roco staan iets meer rechtop. Ook het dak rooster is een groot verschil. Ik weet het, we zullen er waarschijnlijk blijven over discussiëren, en het gaat over pietluttige details, maar voor die prijs zo een top model !!! Dat is een knap staaltje vakmanschap. :) :) :) ;)
Gisteren pas om 23u30 thuisgekomen,
MSM lag daar mooi te blinken.
Als lid van MSC Het Spoor eerst het artikel gelezen van "Eperon d'Or" :) :) :) :)
en MSM ziet er alweer een goed nr uit....
Vrienden,
Reacties of vragen over het artikel van de Kadee koppeling zou ik graag zien op het draadje over die koppelingen, ooit opgestart door Brandy, een noeste ontkoppelaar :D
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,11167.0.html
Anders loopt alle communicatie hier door elkaar en hebben we er geen zicht op.
Neem me niet kwalijk als ik niet dagelijks kan volgen op het forum ;)
Groeten,
Jean-luc
Werken met pluimkarton
Reacties of vragen aangaande het maken van een zinken dak met pluimkarton kunnen best ook via onderstaande link. :) ;)
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17275.0.html
Groet, Rik Martens
Märklin DD-AR, In de bespreking staat heel duidelijk dat de rijtuigen in de schaal 1:93.5 zijn uitgevoerd. Kan er mij iemand eens verklaren waarom Märklin bij het ontwerpen van nieuwe rijtuigen niet gewoon de norm 1:87 kan hanteren. We proberen toch allemaal om onze baan zo realistisch mogelijk te maken. Misschien goed dat MSM eens een berichtje stuurt naar Göppingen.
Citaat van: fredvervoort op 31 mei 2013, 16:32:27 PM
Märklin DD-AR, In de bespreking staat heel duidelijk dat de rijtuigen in de schaal 1:93.5 zijn uitgevoerd. Kan er mij iemand eens verklaren waarom Märklin bij het ontwerpen van nieuwe rijtuigen niet gewoon de norm 1:87 kan hanteren. We proberen toch allemaal om onze baan zo realistisch mogelijk te maken. Misschien goed dat MSM eens een berichtje stuurt naar Göppingen.
Ze doen dit omdat de rijtuigen dan door de kleinere bogen van hun railsysteem kunnen rijden.
heeft met de (standaard) bochten te maken, hoe langer hoe meer die rijtuigen uitsteken ! Anderen hebben flexibele rails Marklin heeft die niet bij die c-rail ! ???
Groeten Peter ;)
Citaat van: fredvervoort op 31 mei 2013, 16:32:27 PM
Märklin DD-AR, In de bespreking staat heel duidelijk dat de rijtuigen in de schaal 1:93.5 zijn uitgevoerd. Kan er mij iemand eens verklaren waarom Märklin bij het ontwerpen van nieuwe rijtuigen niet gewoon de norm 1:87 kan hanteren. We proberen toch allemaal om onze baan zo realistisch mogelijk te maken. Misschien goed dat MSM eens een berichtje stuurt naar Göppingen.
De dag dat niemand die dingen meer koopt zal het probleem vanzelf van de baan zijn. ;)
....korte(re) rijtuigen....
En als je slechts een baantje hebt van 2 x 1,5 m, bijvoorbeeld, kan je méér kortere rijtuigen aan de loc hangen en dus moet je die ook vooreerst AANSCHAFFEN...Dus leve de kortere rijtuigen, commercieel bekeken dan toch.....Goed voor de economie.
Ook in de vitrinekast kunnen er dan méér op een rij.... .
Groetjes, Herwig.
Herwig,
Ik was in den beginne ook niet zo'n grote fan van die 1/87 rijtuigen, ondertussen heb ik er 4 en zo'n 7 kortere (3 zilverlingen en 4 i6 c1's), persoonlijk vindt ik de langere mooier staan naast een loc zoals een HLE20
Trouwens, een HLE13 met 3 i6 rijtuigen is een combinatie die in het echt voorkomt, kiezen tussen rijden met 3 lange of 4 korte, doe mij maar dan de 3 lange. ;)
Groeten van mijnentwege.
Alweer mooi boekje deze maand ('t was al het laatste in de winkel), enkele highlights wat mij betreft:
Mooi geschreven artikel over de 62/63. Doet echt goesting krijgen, nog even wachten op uitvoeringen die 20j geleden rondreden.
De scenery op dat smalspoorbaantje mag ook gezien worden, prachtig - dat getuigt van een hoog Brandl-gehalte. Jammer dat we dat allicht niet op een expo te zien gaan krijgen.
weer lekker leesvoer, van alles wat, ik zou wel als toevoeging eens het baanontwerp zien van eperon d Or, en wat meer over hun fries rondom, vast heeel leerzaam ;D
weer eens de complimenten!
Mag ik toch even wat vitten. Misschien was het alleen maar in mijn exemplaar, maar ik heb me toch wat gestoord aan de foto's van de 62-ers; de "echte" dan. Dat geel was bij mij wel echt groenig.
En nu het hier in een ander draadje over de juiste kleurbalans gaat... ;)
Citaat van: Huugooke op 01 juni 2013, 21:35:39 PM
Mag ik toch even wat vitten. Misschien was het alleen maar in mijn exemplaar, maar ik heb me toch wat gestoord aan de foto's van de 62-ers; de "echte" dan. Dat geel was bij mij wel echt groenig.
En nu het hier in een ander draadje over de juiste kleurbalans gaat... ;)
Dat mag, Hugooke. :D
Ikzelf heb helaas het artikel nog niet op papier gezien... :(
Wim,
Ik zal proberen om het sporenplan op dit forum te plaatsen volgende week. Wat betreft de lichtfries, dit is inderdaad een "kunstwerkje". Volledig in aluminium, omdat de fries ruim 3 meter moet overspannen zonder tussensteun, toch niet te zwaar mag wegen, en verschillende lichtsferen moet kunnen weergeven. De lichtfries werd gelast, en is in het midden scharnierbaar, zodat ook het vervoer geen probleem is. Mocht er voldoende belangstelling zijn, is het misschien wel een artikeltje waard in ModelspoorMagazine ? Ik zie wel aan de reacties of er voldoende interesse is!
Groetjes,
Erwin (een van de bouwers van Eperon d'Or)
hoi Erwin,
Baanplannetje zou wel leuk zijn om te zien, merci ;)
Fries; andere optie is natuurlijk dat belangstellenden "gewoon" de baan inclusief fries live gaan bewonderen, op zich ben ik wel erg geintresseerd over het hoe en wat, alhoewel lassen van aluminium ect veel stappen te hoog voor mij is 8)
Hebben jullie al tentoonstellingen in de agenda staan?
groetjes, en vast een keertje, tot ziens bij een tentoonsgtellingWim
Wim,
Wij hebben dit jaar op RAIL gestaan in Houten, de volgende tentoonstelling is in oktober in Sedan (Frankrijk), waarschijnlijk iets te ver voor een bezoekje ???
Op de tentoonstelling is van de fries zelf echter weinig te zien. Deze is volledig bekleed; aan de voor en achterkant met foto's van wolken, aan de zijkant met foto's van het gebouw "Eperon d'Or" in renovatie, aan de onderzijde met speciale doek (die wolken moet nabootsen) en aan de bovenzijde met een vast paneel dat de lichtschijn in de "wolken" kleurt !
Dus van de frame zelf is niets te zien!
Je bent uiteraard steeds welkom om eens tot in ons clublokaal te komen kijken, daar staat de fries "in zijn blootje" !
Groetjes,
Erwin
Heren,
Ik zal proberen het originele plan van Yann Baude aan te passen naar het baanplan van Eperon D'or. En zoals Erwin zei.. spring eens binnen ... ;)
Tim
als ik in de buurt ben, zeker, is maar enkele 100en km :D ben wel benieuwd, en Sedan, is dat een grote tentoonstelling?
Test: Van Biervliet Budget Line reeks 62 • Containerdraagwagens van Acme en Rocky Rail
[/quote]
Op zich zijn de testen in MSM niet slecht alleen blijf ik als 3 railer vaak met vragen zitten.
Hoe het rijgedrag op k of c rails is daar hebben we nogal vaak het raden naar.
Bestaat er geen mogelijkheid om de modellen ook eens over een 3 rail baan te laten rijden en zodoende wat feedback voor de 3 railers onder ons te verkrijgen?
Ludwig, die fabrikanten bieden veelal produkten met de juiste assen aan en helaas denken de fabrikanten van (een) één systeem niet aan de andere, hopen maar op verbetering, misschien moet MSM de koe eens bij de horens vatten en vragen om modellen van de beide systemen (om te testen), maar ja dan zit je nog met de verschillende railsystemen.
Een andere oplossing voor jou zou kunnen zijn eens 3rail, Beneluxspoor of één of andere Duitse site te bekijken en daar eens gaan kijken, of hopen als andere dat nu al doen dat ze bv. de gevonden info(of waar je ze vindt) hier eens plaatsen !
Misschien op de site van Modelspoormagazine een plaats voorzien waar mensen (die weg hierheen nog niet gevonden hebben) iets kunnen posten !
Bijna bij elke voorstelling (en zeker bij heel wat Nederlanders) valt het op dat ons forum nog niet zo bekend is, al moet ik zeggen als ik op een ander forum zit vaak de link(en) naar MSM-forum vermeld !
Groeten Peter ;)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 juni 2013, 12:05:56 PMEen andere oplossing voor jou zou kunnen zijn eens 3rail, Beneluxspoor of één of andere Duitse site te bekijken en daar eens gaan kijken, of hopen als andere dat nu al doen dat ze bv. de gevonden info(of waar je ze vindt) hier eens plaatsen !
Neenee, dat is geen oplossing. We gaan eens op onze strepen moeten staan. Als MSM geen test doet voor beide systemen dan gaan we MSM niet meer kopen! ;D
(Nu maar hopen dat MSM dit dreigement ernstig neemt want anders zit ik hier met mijn nog 2 jaar durende abonnement)Alle gekheid op een stokje, ik denk dat MSM het gewoon moet doen met datgene wat ze krijgen van de invoerder/fabrikant of met de modellen die ze zelf aankopen en dat ze daar verder niet veel over te zeggen hebben. Maar misschien kan iemand van MSM even meer uitleg geven?
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 juni 2013, 12:05:56 PM
Ludwig, die fabrikanten bieden veelal produkten met de juiste assen aan en helaas denken de fabrikanten van (een) één systeem niet aan de andere, hopen maar op verbetering, misschien moet MSM de koe eens bij de horens vatten en vragen om modellen van de beide systemen (om te testen), maar ja dan zit je nog met de verschillende railsystemen.
Jurgen wat schreef die meneer voor U ? :)
Groeten Peter ;)
PS en ja ik heb ook voor 2 jaar betaald, waarom schrijft U opeens zo klein, inkt op ? ;D
Trouwens, ik zeg alleen maar dat MSM waarschijnlijk niets te eisen heeft over de modellen die ze krijgen om te testen en dat iemand van MSM dit maar even moet bevestigen of tegen spreken.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 juni 2013, 13:48:00 PM
...waarom schrijft U opeens zo klein, inkt op ? ;D
Dat is zodat de mensen van MSM dat niet zouden kunnen lezen waardoor ze denken dat het dreigement echt is, maar dat is niet waar zenne. Maar, ssht, tegen niemand verder vertellen hé. ;D
Het verkrijgen van modellen voor testen is inderdaad soms wel een probleem, niet bij elke fabrikant.
Om goed te zijn zouden we inderdaad diverse modellen, 2-rail en 3-rail, met of zonder decoder ter beschikking moeten hebben. Doch, dan moeten we ook beschikken over testbanen met diverse rails en moeten we de modellen dagenlang aan de tand voelen.
Ik geef toe dat dat het ideaal zou zijn, maar daar staan een aantal praktische problemen tegenover, zoals de beschikbare tijd voor een test, de afstanden tussen de 'testers' onderling en de deadline voor het artikel die meestal veel te snel dichterbij komt. We kiezen er meestal voor om snel een zo degelijk mogelijke test in het blad te krijgen. Onze lezers zouden het niet zo goed vinden als we een nieuw model bespreken dat al maanden uit is. Of niet?
Denk je nu echt dat MSM alles kan oplossen, zou wat te gemakkelijk zijn hé?
;)
Er is nu eenmaal gelijkstroom en wisselstroom en da gaat zo altijd wezen, en ikke moet altijd gelijk hebben Jurgern da ben ik al lang voorbij gestreefd hoor. Met beide poten op de grond moet ge blijven jongen. Als ge het echt beter kan laat het ons dan ook maar eens weten hé. ;)
Eric, ik denk dat jij de komische noot in mijn reacties niet altijd ziet, maar ik kan fout zijn. De ene keer is dat eens ironisch, dan eens sarcastisch. Net zoals vorige keer staat er weer een lachend mannetje bij mijn reactie die dat duidelijk moet maken. Als jij een duidelijkere manier weet mag je me die altijd laten weten, ik wil altijd bijleren.
Ik heb ook nergens gezegd dat MSM iets kon veranderen, integendeel. Zie mijn citaat hieronder:
Citaat van: Jurgen op 09 juni 2013, 19:38:58 PM
Trouwens, ik zeg alleen maar dat MSM waarschijnlijk niets te eisen heeft over de modellen die ze krijgen om te testen en dat iemand van MSM dit maar even moet bevestigen of tegen spreken.