Modelspoormagazine forum

Modelspoor, Algemeen en H0 => Aankondiging nieuwigheden => Topic gestart door: eve op 22 oktober 2012, 17:07:28 PM

Titel: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: eve op 22 oktober 2012, 17:07:28 PM
http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/baureihe-v60-in-h0/ (http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/baureihe-v60-in-h0/)

Erik

Hola ! Ere wie ere toekomt : wisselstromer was eerder !
Maar ik denk dat dit duidelijker is als onderscheid met de Class 77 gezweldiscussie...
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: mvdr1 op 22 oktober 2012, 23:51:27 PM
Idee van de richtprijs van deze Belgische variante ?
Prachtig initiatief van onze Belgische invoerder !!!
Een interessant model voor zij die graag digitaal rangeren, met een automatische koppeling.
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: eve op 24 oktober 2012, 17:38:56 PM
Ik heb hier een voorbestelprijs ontvangen van 332 €...

Fors, voor een lok met wielen op wisselstromer-maten...

Erik
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Jurgen op 24 oktober 2012, 20:30:14 PM
Die prijs valt dan al bij al nog mee voor al die toeters en bellen, ik had meer verwacht!
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: boby op 24 oktober 2012, 20:31:10 PM
goedenavond

WAT is jammer, GEEN rode lichten.
en dus heeft de huidige tijd dat we iets kunnen doen, want dat is hij specialist te zetten elke vorm van macht. :P :o >:(

WHAT IS UNFORTUNATE, NO RED LIGHTS.
and so has the current time we can do anything, for that he is specialist to put any kind of power.
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: itchy op 24 oktober 2012, 21:26:03 PM
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat? ??? geen rode lichten? dat meen je toch niet!  :( :( :( :( :( :(  driehonderd tweeëndertig euro en dan kunnen er nog geen vier rode ledjes af! echt triestig !!!!
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: dgrr57 op 24 oktober 2012, 21:32:19 PM
Citaat van: itchy op 24 oktober 2012, 21:26:03 PM
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat???? geen rode lichten? dat meen je toch niet!  :( :( :( :( :( :(
blijkbaar niet.

Misschien op de stand van de invoerder in Mechelen gaan aandringen  ;)
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Peter op 24 oktober 2012, 21:41:38 PM
Er staat nergens dat het wisselstroomwielen met hoge wielflenzen zijn. Er staat enkel dat het model geschikt is om zowel op drierail al op teweerail sporen te rijden.
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: itchy op 24 oktober 2012, 22:23:49 PM
Citaat van: dgrr57 op 24 oktober 2012, 21:32:19 PM
Citaat van: itchy op 24 oktober 2012, 21:26:03 PM
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat? ??? geen rode lichten? dat meen je toch niet!  :( :( :( :( :( :(
blijkbaar niet.

Misschien op de stand van de invoerder in Mechelen gaan aandringen  ;)
Ik snap hier echt niks van... men steekt het model vol toeters en bellen en dan vergeet (?) men zoiets eenvoudig als sluitlichten!  Bij mij blijft een Roco-tje 8061 tuffen... weliswaar ook zonder lichten, maar voor een derde van de prijs... en ik zal er zelf wel automatische koppelingen op steken.
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: eve op 24 oktober 2012, 22:24:38 PM
Citaat van: Peter op 24 oktober 2012, 21:41:38 PM
Er staat nergens dat het wisselstroomwielen met hoge wielflenzen zijn. Er staat enkel dat het model geschikt is om zowel op drierail al op teweerail sporen te rijden.

Peter, je hebt gelijk het staat er niet uitdrukkelijk.
Maar er staat wel :

Een wielflensbinnenmaat van 14,1 mm. Volgens NEM 310 moet dat 14,4 tot 14,6 zijn.

Voor de diepte van de flens geef ik u dit prentje :
(http://imageshack.us/a/img23/8426/v60flens.jpg)

Ik heb er al eleganter gezien...

Erik

Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Jurgen op 25 oktober 2012, 15:29:23 PM
Zie je dat verschil dan als je loc op de baan staat?
Of is het vooral het rijgedrag dat anders is?
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: eve op 25 oktober 2012, 17:12:54 PM
Als je het weet zie je het.
De trend bij moderne lokmodellen is 0,8 tot 1 mm. Deze zijn 1,2...1,3 mm.

Erik
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Peter op 25 oktober 2012, 18:43:23 PM
Erik, ik zeg niet dat het niet waar is, maar het zou me toch te zeerste verwonderen dat ESU na de 215 en de 150/151 modellen onder de V60 (8040) zo'n groffe wielen zetten. Zou dit kunnen dat dit enkel van toepassing is op het AC model.
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: eve op 25 oktober 2012, 19:02:23 PM
Hallo Peter,
Het zou zeer frappant zijn, maar ik denk dat ESU zo iets heeft willen maken als een lokje dat overal rijdt.
Bij de "Technische Daten" van al hun andere loks spreken ze bvb niet van die 14,1 mm "Innenradmass"...
Dit samen met de dikke flenzen : ik vrees ervoor dat deze machine over mijn 2,1 mm Tillig wissel gaat.
En bij de "Blindwellenantrieb" ga ik niet prutsen om die binnenflenzenmaat op maat te krijgen.
Of nogmaals 50-60 € betalen voor mooie wieltjes ?

Trouwens, nog raar : 2 "Haftreifen"....gewicht 170 g.... Vorbauten aus Metall.
Mijn Roco V60 (2 stuks) hebben geen rubbers maar wegen wel 250 g droog uit de doos.

Haftreifen ? Met een V60 ga je toch geen 60 assen-trein versleuren ?

Erik

Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: ToThePoint op 25 oktober 2012, 19:10:55 PM
Heb 3x reeks 80 van roco. zal die wel gebruiken. Pakske goedkoper ook.
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: prulleman op 25 oktober 2012, 22:00:48 PM
het spel zit zo vol electronica dat er geen plaats meet is voor ballastgewicht ;D. mochten ze een analoog model verkopen met rood-wit lichtwissel, met klokankermotor en voor een goede prijs, ik kocht hem, maar voor die prijs laat ik het zijn want toeters en bellen kunnen me niet bekoren
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Peter op 26 oktober 2012, 11:12:27 AM
Blijf het toch raar vinden (maar mogelijk is het natuurlijk wel) want als ik dat vergelijk met hun recente Class 77, die trouwens ook een Hybride lok is met een sleper en een hulpstukje om die te verwijderen, staan daar RP25 wielen onder.

Maar al het inderdaad zo'n wisselstroom wielflenzen zijn onder de V60/ 80 enz dan kan ik(en veel anderen) niks mee aanvangen want voor op Roco-line, Tillig enz zijn die flenzen veel te hoog.
Bezit twee zo'n locs van Roco (een V60 en een 364) die het heel goed doen, dus dan word mijn volgende (ozeanblau/beige 261) eventueel ook een Roco
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: doomslu op 29 oktober 2012, 11:59:31 AM
Waarom niet gewoon wachten tot we een eerste exemplaar in handen hebben, en dan beoordelen?  ;)
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: dgrr57 op 29 oktober 2012, 13:13:19 PM
Citaat van: doomslu op 29 oktober 2012, 11:59:31 AM
Waarom niet gewoon wachten tot we een eerste exemplaar in handen hebben, en dan beoordelen?  ;)
en waarom niet gewoon duidelijke informatie op hun site  ;) ;)
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: jossebe2000 op 29 oktober 2012, 13:36:12 PM
Hello
Dit is de eerste aankondiging.

ongeveer een autofabrikant kondigt een nieuw model, doen we niet ook reactief
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: LokSound op 30 oktober 2012, 15:05:58 PM
Citaat van: dgrr57 op 24 oktober 2012, 21:32:19 PM
Citaat van: itchy op 24 oktober 2012, 21:26:03 PM
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat???? geen rode lichten? dat meen je toch niet!  :( :( :( :( :( :(
blijkbaar niet.

Misschien op de stand van de invoerder in Mechelen gaan aandringen  ;)

de vraag werd gesteld aan de CEO van ESU en wij komen hier binnenkort op terug.
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Metpetergaathetbeter op 30 oktober 2012, 15:13:22 PM
waren er rode lichten voorzien, wij stonden aan de stand toen U belde (en het onderwerp aanhaalden) naar de CEO, eerst niet zo goed nieuws en nu na aandringen toch (beter)  meer heugelijker nieuws in het vooruitzicht ?

Groeten Peter ;)

PS Misschien moest ESU meteen klare wijn geschonken hebben, dan zou er niet moeten gespeculeerd worden zoals U beweerde ! Meteen duidelijkheid over de flenzen en verlichting !
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: LokSound op 31 oktober 2012, 10:04:38 AM
ESU meldt: "of course the 8040 will have red lights. We never told something different." dixiet Herr J. Lindner, CEO ESU.

Wie deze kwakkel de wereld in geholpen had... wil in het vervolg wachten tot het model op de markt is en dan pas kritiek geven!
dank u!


Patrick
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: LokSound op 31 oktober 2012, 10:11:58 AM
Citaat van: doomslu op 29 oktober 2012, 11:59:31 AM
Waarom niet gewoon wachten tot we een eerste exemplaar in handen hebben, en dan beoordelen?  ;)


200 % gelijk!
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Metpetergaathetbeter op 31 oktober 2012, 10:13:11 AM
Patrick,

in sommige gevallen is het dan te laat ! Alvast bedankt voor de bijkomende bevestiging van hopelijk een droomloc(geen kritiek geven, wachten tot ie er is, waar heb ik dat nog gehoord ? ;D ;)

Groeten Peter ;)
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: dgrr57 op 31 oktober 2012, 10:21:35 AM
Citaat van: LokSound op 31 oktober 2012, 10:04:38 AM
ESU meldt: "of course the 8040 will have red lights. We never told something different." dixiet Herr J. Lindner, CEO ESU.
<snip>
Bij de andere locomotieven van ESU staat er duidelijk (voor wie Duits versta) : zugseitiges Spitzen- und Schlusssignal schaltbar
Dat staat er niet bij de 8040.

Trekt maar zelf uw conclusies. Er is nooit teveel informatie, integendeel  ;)
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Metpetergaathetbeter op 31 oktober 2012, 10:26:26 AM
Inderdaad Patrick ik had ook al eens gekeken en eigenlijk niet echt iets gevonden, misschien moest ESU dit maar eens vermeld hebben zodat er geen speculaties hoefden !

Trouwens op deze manier in the spotlights en zoals bij bv's en bw's(bekende walen) slechte reklame is ook reklame !

Groeten Peter ;)
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: LokSound op 26 november 2012, 20:31:46 PM
Citaat van: LokSound op 31 oktober 2012, 10:04:38 AM
ESU meldt: "of course the 8040 will have red lights. We never told something different." dixiet Herr J. Lindner, CEO ESU.

Wie deze kwakkel de wereld in geholpen had... wil in het vervolg wachten tot het model op de markt is en dan pas kritiek geven!
dank u!


Patrick


op onze website staan enige foto's van de prototypes:
http://www.modeltrainservice.com/NL/fotoalbum.htm (http://www.modeltrainservice.com/NL/fotoalbum.htm)
speciaal toch even deze foto :
(http://www.modeltrainservice.com/fotoalbum/CH80.jpg)
van het afwijkend chasis ifv de lichten 'op z'n Belgisch'

mvg,   Patrick
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: LokSound op 14 maart 2013, 22:08:53 PM
eerste foto: prototype
zonder beschrifting en nog niet in de correcte groene kleur. Maar toch ontdekken we de aanpassingen tegenover de V60 wat betreft: dak, borstwering en lichten. Kortom: n'en echten Belg!
(http://www.loksound.be/img/8040.jpg)
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: argilla op 15 maart 2013, 08:38:37 AM
wel grappig . Op een van de foto's staat een dame wat rook generator vloeistof bij te tanken. De heer die daar achterstaat . bekijk hem goed.
Heeft hij meer oog voor het kleine model of voor het grootte model haar ........ ;D 8) Goed gezien van de fotograaf.
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: prulleman op 15 maart 2013, 10:20:42 AM
spijtig dat er geen analoog model uitkomt, of alleen met zo een 8-polige decoderplug. ik had dit model graag gehad, maar met toeters en bellen ben ik als "analogist" helemaal niks. voor mij alleen een goed model (zoals deze) met goede motor en veel trekkracht
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: nmbssncb op 22 februari 2016, 12:12:56 PM
Er komt helemaal niets uit, geen analoog of digitaal (vertelt mij recente informatie).
De ESU NMBS 8040 is van ESU website verdwenen.

Willy
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Eddytje op 22 februari 2016, 12:22:38 PM
Klopt Esu heeft de productie opgeschort en ze defenitief/tijdelijk uit het assortiment genomen. Bij vbv zij alle bestellingen geanuleeerd.
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: SuSke op 22 februari 2016, 14:27:45 PM
Rest ons dus voorlopig alleen de mogelijkheid om de oude en nieuwe roco van denodige verlichting en andere eventuele toeters en ballen te voorzien om een 80'er op de baan te hebben.

Werk aan de winkel  ;) (zet maar bij op het lijstje  8) )
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: jb op 22 februari 2016, 16:48:25 PM
Wat, echt???!!!!
Pffff, daar zit ik nu al 3 jaar op te wachten, party poopers  :o
Ach dan is meer budget voor iets anders zeker...
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: nmbssncb op 23 februari 2016, 13:34:17 PM
Afgelopen vrijdag op Rail 2016 in Houten (NL) vertelde een Duitse handelaar mij dat er van de 6 uitvoeringen van de rangeerlokomotief (5x Duits/Privaat en 1x Belgisch) slechts 3 in productie zijn gegaan.  Zelf had hij 2 uitvoeringen uitgestald.

Volgens TSD is wat de Duitse handelaar beweert foutieve informatie.

TSD gaf het volgende antwoord:

(citaat)
ESU heeft op de Spielwarenmesse 2016 aan haar klanten meegedeeld het model V60 en de afgeleide 8040 niet in productie te nemen. Het project is technisch niet haalbaar.
Ook wij denken: beter geen locomotief dan een slechte locomotief waar u dan ontevreden van bent.

(einde citaat)


Willy
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Peter op 23 februari 2016, 14:08:32 PM
Inderdaad, Op de ESU website zijn alle modellen van de V60, 260 enz verwijdert. Er komt dus GEEN model

Ik ben dus heel blij dat ik mijn Roco modellen nog heb. ;D ;D ;D ;D ;D

(http://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/Modellen/PC050003-2.jpg) (http://s7.photobucket.com/user/Peter74/media/Modellen/PC050003-2.jpg.html)
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: nmbssncb op 23 februari 2016, 18:33:23 PM
Citaat van: Peter op 23 februari 2016, 14:08:32 PM
Inderdaad, Op de ESU website zijn alle modellen van de V60, 260 enz verwijdert. Er komt dus GEEN model

En ik schreef:

"Zelf had hij 2 uitvoeringen uitgestald." (op de tafel van de de Duitse handelaar)
Er zijn dus toch een aantal uitgeleverd (en verkocht)...


Willy
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Houdini op 23 februari 2016, 18:39:28 PM
Citaat van: nmbssncb op 23 februari 2016, 18:33:23 PM
Citaat van: Peter op 23 februari 2016, 14:08:32 PM
Inderdaad, Op de ESU website zijn alle modellen van de V60, 260 enz verwijdert. Er komt dus GEEN model

En ik schreef:

"Zelf had hij 2 uitvoeringen uitgestald." (op de tafel van de de Duitse handelaar)
Er zijn dus toch een aantal uitgeleverd (en verkocht)...


Willy

Dat dacht ik ook...had rangeerduivel / Rudy geen Esu 80?
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: nmbssncb op 23 februari 2016, 18:42:00 PM
Van het Duitstalige ESU forum (23-01-2016):

(citaat)

Sehr geehrte Kunden, liebe Modellbahner,

die Firma ESU hat sich, aufgrund diverser technischer Schwierigkeiten, dazu entschieden, alle Bestellungen der schon lange erwarteten H0 Modelle der V60 zu stornieren. ESU kann zum heutigen Zeitpunkt nicht sagen, ob die Modelle überhaupt jemals ausgeliefert werden können.

Aus diesem Grund sind auch wir dazu gezwungen all Ihre Vorbestellungen zu stornieren. Dies betrifft folgende Artikelnummern:

31060
Diesellok, H0, BR V60, V60 815, altrot, Sound+Rauch, DC/AC

31061
Diesellok, H0, BR V60, 360 354, blau-beige, Sound+Rauch, DC/AC

31062
Diesellok, H0, BR V60, 365 683, verkehrsrot, Sound+Rauch, DC/AC

31063
Diesellok, H0, BR V60, Reeks 8040 SNCB, grün, Sound+Rauch, DC/AC

31064
Diesellok, H0, BR V60, 260 249, altrot, Sound+Rauch, DC/AC

31066
Diesellok ,H0,BR V60, 360 NWB, orangeweissblau, Sound+Rauch,DC/AC

31068
Diesellok, H0,BR V60, 362 556-3 Bahnbau,gelb,Sound+Rauch,DC/AC

31069
Diesellok, H0, BR V60, V661 MWB , blau-gelb, Sound+Rauch, DC/AC


Herzliche Grüße
Ihr MSL-Team aus Detmold


(einde citaat)

Dus in de toekomst een ESU Engineering Edition model bestellen is geen garantie dat het ook geleverd wordt.


Willy
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Peter op 24 februari 2016, 09:39:22 AM
CiteerZelf had hij 2 uitvoeringen uitgestald." (op de tafel van de de Duitse handelaar)
Er zijn dus toch een aantal uitgeleverd (en verkocht)...

Dat kan inderdaad. Dat zijn de modellen van de eerste reeks waar bij een aantal modellen problemen waren, en die terug naar ESU zijn gestuurd na klachten van de klanten/handelaars
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Metpetergaathetbeter op 24 februari 2016, 10:34:52 AM
inderdaad Rudy had een 80 met problemen, werd daarheen gestuurd en zou een nieuwe krijgen echter......kreeg hij een genereus tegemoetkoming voorgesteld ! ;) maar geen 80 !
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Houdini op 24 februari 2016, 12:17:20 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 februari 2016, 10:34:52 AM
inderdaad Rudy had een 80 met problemen, werd daarheen gestuurd en zou een nieuwe krijgen echter......kreeg hij een genereus tegemoetkoming voorgesteld ! ;) maar geen 80 !

45.000 euro en zwijgplicht?  ;D 8)
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: itchy op 24 februari 2016, 20:20:09 PM
Mocht er iemand goesting in hebben: ik heb een ROCO 8001 en een 8062 te koop, alle 2 in 2-rail uitvoering. Nog te digitaliseren. Stelplaats Merelbeke. NEM schachten. Onderdelen nog te monteren & alles in originele verpakking :-) interesse ? --> PM aub
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Jurgen op 25 februari 2016, 14:02:45 PM
Ik vraag mij dan altijd af wat men doet met de onderdelen en/of modellen die dan al wel geproduceerd werden?
Letterlijk vuilbak in?

Sommige onderdelen kunnen misschien nog voor andere modellen gebruikt worden, maar de kap bijvoorbeeld is toch voor geen enkel ander model bruikbaar?
Zou het echt zo moeilijk zijn om de binnenkant technisch in orde te krijgen? (Vraagt iemand die er totaal geen verstand van heeft!)
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: itchy op 25 februari 2016, 23:38:39 PM
Citaat van: Jurgen op 25 februari 2016, 14:02:45 PM
Zou het echt zo moeilijk zijn om de binnenkant technisch in orde te krijgen? (Vraagt iemand die er totaal geen verstand van heeft!)
(antwoordt er iemand die er ook geen verstand van heeft:) als je ziet wat Van Biervliet heeft klaargespeeld met de locotractor NMBS 90/91 dan zeg ik: waar een wil is, is een weg 😊
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: 755philippe op 26 februari 2016, 09:06:46 AM
Ja, dat klopt. Maar volgens mij heeft Esu er al te veel geld en tijd ingepompt waardoor dit model verlieslatend is. Als ze het model zoals ze eerder hadden gezegd volledig moeten hermaken en aanpassen is dat waarschijnlijk nog meer verlies. En wie zegt dat er dan weer geen problemen opduiken. Ze hadden misschien beter een jaar langer tijd ingestoken in de voorstudie en bekijken of het haalbaar is. Natuurlijk als er problemen opduiken die totaal niet te voorzien waren hebben ze gewoon pech gehad of was de studie van het projekt niet voldoende voorbereid. Snel een lok maken met tal van mogelijkheden aan funkties die nadien problemen geeft heeft geen zin. Dit kost alleen tijd, geld en klachten van klanten. Spijtig voor esu maar is misschien een goede maar dure les voor toekomstige projekten.

Mvg

755philippe
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Peter op 26 februari 2016, 10:15:45 AM
CiteerSpijtig voor esu maar is misschien een goede maar dure les voor toekomstige projekten.

Overkomt de besten hoor.

Brawa model van de Gravita is ook allen terug naar hen gemoeten wegens verschillende problemen. Nu is er een nieuw, veel beter, model.
Het probleem dat zich aftekend is, volgens mij, dat ze veel te veel funkties in zo'n lok willen steken waardoor de kans op problemen groter wordt
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: stefaneke op 28 februari 2016, 16:29:00 PM
Ben niet goed mee is hij al beschikbaar of nog altijd niet te verkrijgen
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Eddytje op 28 februari 2016, 17:27:26 PM
Citaat van: stefaneke op 28 februari 2016, 16:29:00 PM
Ben niet goed mee is hij al beschikbaar of nog altijd niet te verkrijgen

Hij is niet beschikbaar en zal de komende jaren ook niet te verkrijgen zijn. De productie is stopgezet
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: 755philippe op 28 februari 2016, 18:00:42 PM
Misschien kleine korrektie. Hij was heel even uitgeleverd in kleine aantallen in Duitsland en misschien enkele Belgische handelaars maar do rt e veel klachten en problemen zijn deze terug naar de fabriek. Misschien is er nog een enkeling die zo'n "slechte" lok in zijn bezit heeft. Maar de lok komt er NIET. Spijtig want ik had er ééntje besteld. :(
Mvg

755philippe
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: loebaske op 29 februari 2016, 08:45:35 AM
Misschien ben ik die "enkeling" die er ééntje in zijn bezit heeft, heeft reeds een 70tal uren test gelopen op de rollerbank en geen problemen, laat ons hopen dat het zo blijft..

Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: gledina op 29 februari 2016, 13:01:58 PM
Eric,

ge zijt altijd al nen speciale geweest. ;)

Dieter
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: Peter op 29 februari 2016, 13:38:46 PM
Uitzonderingen bevestigen de regel  ;D
Titel: Re: ESU NMBS 8040 LINK
Bericht door: loebaske op 29 februari 2016, 18:43:28 PM
Citaat van: gledina op 29 februari 2016, 13:01:58 PM
Eric,

ge zijt altijd al nen speciale geweest. ;)

Dieter

hahahaha bach neen, heb wat geluk zekers, die heeft onlangs nog een uur staan bollen, voor de zekerheid vandaag op de rollen gezet gedurende 10 uren, om het uur verwisselen van rijrichtig incl. geluid... niets aan de hand