Zoals reeds een tijdje terug aangekondigd, heeft de NMBS besloten om de reeks 55 te vervangen door nieuwere zware lijndiesels (die de originele benaming 56 gaan krijgen). Welke locomotieven dit worden, is nog niet gekend.
Tevens zou er sprake zijn van een reeks 79 (waarschijnlijk dezelfde lok als de 77/78).
Wat de modernisering van de reeks 23 e-loc betreft: dit plan is afgelast.
Word vervolgd!
Laten we hopen op een EURO 4000 van GMEMD vossloh.
Het word wel tijd dat er bij NMBS nog eens nieuwe locomotieven besteld worden. Er word nog gereden met locs die al meer dan 40 jaar oud zijn. Wat niet wil zeggen dat ze niet meer rijden of slecht gaan.
Ik ben alvast nieuwsgierig wat de nieuwe reeks wordt. Maar volgens mij kan het nog een tijdje duren voordat er nieuwe locs komen. Kijk maar naar de reeks 14, ik denk dat men nog geen beslising heeft genomen welke locomotief het nu zal worden.[V]
Ik hoop op een Vossloh G 2000.
Ik hoop ook op de Vossloh G2000 of de Adtranz Blue tiger II, maar dat zal er nooit van komen vrees ik.
De keuze zal wel vallen op types die reeds hun diensten bewezen hebben in andere landen, en bij voorkeur al goedgekeurd zijn voor het Belgische net. Dus G2000 en Class 66 horen dan meteen bij de kanshebbers.
Er worden alleen geen Class 66 meer gebouwd. Dat zal in 2006 de Euro 4000 worden.
citaat:
Geplaatst door mark7758
Er worden alleen geen Class 66 meer gebouwd. Dat zal in 2006 de Euro 4000 worden.
De Euro 4000 wordt toch door een andere fabrikant gebouwd? Of heb ik het mis?
Ben het is eventjes gaan opzoeken. De Euro 4000 is van EMD en de G2000 van Vossloh.
http://www.gmemd.com/en/locomotive/international/euro4000/
Hier kan je de info vinden er staat duidelijk "The Euro 4000 will be built by Vossloh Espa?a in Valencia Spain utilizing the same EMD core components used in thousands of service-proven North American locomotives."
Dus een soort samenwerking.
Weet er iemand hoeveel nieuwe locs er zullen komen?
citaat:
Geplaatst door Tom
Weet er iemand hoeveel nieuwe locs er zullen komen?
Volgens "mijn bron", zou het over 35 lijndiesel locomotieven gaan.
Het verhaal van de "huurloc's" is ook bevestigd. Er zouden 3 diesellocomotieven gehuurd worden (dat kunnen er meerdere worden).
Ook interessant: de nieuwe reeks 14: hiervan zouden er 60 komen.
Het totaal budget (ziet dat ge neerzit!!!), komt op ongeveer 70 miljoen Euro![:0]
En ook; de aanschaf van nog eens 90 bijkomende dubbeldekrijtuigen type M6 en 80 3-ledige motorstellen. (Zouden voor het GEN dienen).
citaat:
Geplaatst door svvander
Ook interessant: de nieuwe reeks 14: hiervan zouden er 60 komen.
Het totaal budget (ziet dat ge neerzit!!!), komt op ongeveer 70 miljoen Euro![:0]
Lijkt mij een normaal budget voor dergelijke aankoop. Ik zou zelfs meer geschat hebben.
Dag,
60 reeks 14/ Kostprijs reeks 14 per stuk: +/- 3,6 miljoen euro (een 13 heeft 3,5 miljoen gekost).
60 x 3,6 M? = 216 miljoen euro en geen 70.
Roland
Er is natuurlijk nooit gezegd geweest dat dit budget ineens gespendeerd gaat worden. Ik vermoed dat ze dit jaar een deel zullen proberen aan te schaffen en dan nog een deel het jaar daarop.
De cijfers van de budgetten, heb ik overigens niet uit mijn duim gezogen... ik las ze trouwens ook nog eens in "Op de Baan", dus ik vermoed dat er iets van waar is. Afwachten is de boodschap.
citaat:
Geplaatst door maxim
De offertes voor 60 HLE's en 35 HLD's staan on-line op http://www.b-rail.be/akac/appl/announce/index.php?lang=N
Cool[:p][:p][:p]
Dag,
Sven, dat klopt, maar er wordt over een budget gesproken (niet over het jaarbudget 2006).
De bron "OP DE BAAN" is uiteraard goed, maar ze hebben al een paar "kemels" geschoten in het verleden.
Roland
Roland, inderdaad er wordt niet gesproken over een budgetjaar.
Ik heb mijn gegevens niet van de bron "op de baan", maar de bron "buurman van mijne pa" [:)].
Dezen braven mens zit in het management bij de dienst aankoop. Vandaar.
Maar meer dan dit kon hem nog niet zeggen.