Het is waarschijnlijk nog niemand opgevallen, maar vrijdag is de laatste vrijdag van de maand... :p www.modelspoormagazine.com
Het is waarschijnlijk nog niemand opgevallen
nee, nee, al vol ongeduld aan het wachten[:)]
ziet er weeral schitterend uit.
marc
Nou mij was het al wel opgevallen , ik zat de dagen al een maand af te tellen Luc [:D]
Laat maar komen !!!
Iets leuks om naar uit te kijken. Yeeeehaaa
Eerst in de winkel eens doorbladeren.. tot mijn schande moet ik bekennen dat voor mijn interesses 108 niet interessant genoeg was. En voor de eerste keer eens niet gekocht.
Maar het bouwen van die brug en het verbeteren van de type 93 maken me alvast nieuwsgierig. Ook voor N is die beschikbaar. En er zal ook op de HO wel heel wat info en inspiratie te halen zijn...
Mij was het al wel op gevallen, mijn pree is al enkele dagen volledig op,
wat het niet kopen van het MSM betreft, het is niet omdat het deze maand niet intressant is dat het daarom binnen enkele maanden niet plots intressant wordt
Jan
hmm, dat ziet er mij interessant uit.
Wie komt in de minibaantjes reportage aan bod?
Jongens, jongens, 'k heb de tijd nog niet gehad om 107 uit te krijgen!
Dus ook 108 ligt nog te wachten en 109 ligt bijna op de mat.
Tijd dat ik wat verlof oppak [;)].
Paul
Ik kijk er ook naar uit, ik ben nieuwe abonnee en dit wordt mijn eerste nummer! [:D]
Luc,
Gewoonlijk krijgen wij wel een woordje uitleg of vroeg er nog niemand naar ? Ik ga bv eens kijken wat men beweert wat wat een loc of wagon kost om te ontwikkelen !
groeten Peter[;)]
bijna....bijna.... brandt van verlangen [}:)]
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter
Luc,
Gewoonlijk krijgen wij wel een woordje uitleg of vroeg er nog niemand naar ? Ik ga bv eens kijken wat men beweert wat wat een loc of wagon kost om te ontwikkelen !
groeten Peter[;)]
Woordje uitleg? Wat wil je weten?
Wat we zeker moeten lezen !
Groeten Peter[;)]
www.modelspoormagazine.com
daar vind je iets meer
citaat:
Geplaatst door doomslu
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter
Luc,
Gewoonlijk krijgen wij wel een woordje uitleg of vroeg er nog niemand naar ? Ik ga bv eens kijken wat men beweert wat wat een loc of wagon kost om te ontwikkelen !
groeten Peter[;)]
Woordje uitleg? Wat wil je weten?
Misschien kan je iedere avond een stukje voorlezen vooraleer we gaan slapen?
[:D]
Goed idee!!! [:D]
[:D][:D][:D]
En dan heel der nachten nachtmerrie van die voorlezer, nee bedankt[:)]
Ze hebben bij de redactie misschien een charmant vrouwelijk exemplaar voor die job ? [8D]
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
Ze hebben bij de redactie misschien een charmant vrouwelijk exemplaar voor die job ? [8D]
om in de sferen van de modelspoor te blijven; Preiser heeft sexy dames .Alleen nogel klein he [:o)]
citaat:
Preiser heeft sexy dames .Alleen nogel klein he
Ze bestaan bij Preiser natuurlijk ook in spoor 0, spoor I en spoor II [:D]
citaat:
Geplaatst door Peter
citaat:
Preiser heeft sexy dames .Alleen nogel klein he
Ze bestaan bij Preiser natuurlijk ook in spoor 0, spoor I en spoor II [:D]
En in Neurenberg, op schaal 1 [:D][:D][:D][:D][:D]
Vandaag de MSM 109 op de deurmat...even kort doorgebladerd.
Ik heb ze vanaf nummer 0 en ben eigenlijk voor het eerst toch wel een beetje teleurgesteld in de MSM. Waarom:
Bij het productnieuws staat de onlangs verschenen dubbelset van de M?rklin 59-ers 5929 en 5917. Geen enkel woord daarbij over de verkeerde kleurstelling van de 5917 (en overigens ook wat andere missers, maar de kleurstelling is echt fout).
Ik vind het een taak van MSM om kritisch te zijn om de zojuist verschenen modellen. Zeker op de Belgische. En deze 5917 is hoe je het ook wend of keert fout. Of wellicht beter gezegd: fantasie, want iedereen die er een foto naast houdt van de echte NMBS 5917 zal het verschil kunnen zien. Het lijkt er niet op...
Niet iedereen heeft echter zo'n foto en zou dus verkeerdelijk er vanuit kunnen gaan, dat M?rklin haar werk goed heeft gedaan en schaft de loks aan. De taak van MSM is mijn ogen dus om de lezer daar wel op te wijzen. Tegelijk gaat daar het signaal vanuit naar M?rklin dat ze kritisch moeten zijn naar hun eigen kwaliteitscontrole.
MSM: wees kritisch, je bent geen reclamefolder!
Groetjes Davy
Toch even reageren op Brossel ivm de M?rklin dubbelset.
De bedoeling van de nieuwsrubriek in MSM is de lezer te informeren zonder meer. We onthouden ons hier meestal van een waardeoordeel.Binnen het korte bestek van deze rubriek is het niet mogelijk in detail te treden. Voor een grondigere evaluatie van een model hebben we andere rubrieken.
Op het tijdstip van afsluiten van MSM109 (begin november!)beschikten we nog niet over een set voor een uitvoerigere bespreking. Inmiddels hebben we een set ter beschikking, onze bevindingen kan u lezen in MSM 110.
Guy
MSM 109 of de laatste "Goedele"?
Keuzes, verscheurende keuzes![|)]
Iemand die MSM niet kent (ja die bestaan) zal denken dat het een porno blad is,wat ik hiervoor lees wijst daar naar toe.
viezerikken.[:D][:D][:D][:D][:D]
wim
citaat:
Geplaatst door Guy Van Meroye
Toch even reageren op Brossel ivm de M?rklin dubbelset.
Op het tijdstip van afsluiten van MSM109 (begin november!)beschikten we nog niet over een set voor een uitvoerigere bespreking. Inmiddels hebben we een set ter beschikking, onze bevindingen kan u lezen in MSM 110.
Guy
Dank voor je reactie Guy! Dan zie ik nu al uit naar MSM 110 en handhaaf ik mijn verzoek: wees objectief en dus ook kritisch als dat nodig mocht zijn!
Vandaag gekregen, het artikel over "Fabrikanten aan het woord" vind ik heel goed, heel goed idee!
Het superen van de 93 vind ik ook goed, niet meteen de stomer zelf maar de rubriek!! Mag zeker meer worden gedaan!
Voor de rest, iets minder interessant nummer voor mij maar daarom geen slecht nummer [;)]
[:)][;)]
Toch weer heel interessante artikels (en ja, Wim, ook mooie fotos [:D][:D])
- langs het tuinpad ...
- Morvallon : super mooi !
- De gemetselde brug
- Ramma ...
- Vuistregels ...
Redenen genoeg om het dikwijls terug vast te nemen !
Deze keer niet lang getwijfeld en gekocht.
Weer een nummer om eer dan eens naar terug te grijpen.
De gemetselde brug is heel goed en fris uitgelegd;
Wat een beetje tegenviel, het superen van de 93.
Op zich niks mis mee. Maar aan het HO-model valt bij lange na niet zoveel te verbeteren (lantaarn, rangeertreden, een gereedschapskist) als aan de N-variant. Dus nog niet de helft te vinden om die N onder handen te nemen. Tenzij een studie van de foto's van dat HO-model...
Ik vind het het beste nummer sinds een tijdje.
Er is weer wat meer afwisseling in onderwerpen.
De Goedele was nog niet uit dus...[;)]
Heel informatief nummer.
Naar aanleiding van het artikel over productie had ik nog deze kanttekening.
Ik ben nu eenmaal een knutselaar, een zakje accessoires schrikt me niet af. Sterker nog: ik prefereer een bouwdoos boven een "kastklaar" model.
Ik was dus erg teleurgesteld dat bij mijn "terugkeer" naar mijn lang stilgevallen hobby, de bouwpakettenmarkt zowat opgedroogd bleek. Och ja, er zijn nog wat die-hards, maar die mensen moeten (bij gebrek aan belangstelling?) hun prijzen zo hoog leggen dat het voor mij, arme gepensioneerde, bij dagdromen blijft. En dan die jongensdroom om ooit eens die gestroomlijnde Atlantic te hebben zal wel mee in mijn urne verdwijnen waarschijnlijk, want ook die beperkte series zijn voor mij onbereikbaar.
Ik heb de vraag gesteld aan een bekende Belgische fabrikant of hij er geen brood in zag om zijn loc's in bouwdoos te leveren, en of dat de prijs niet wat zou drukken. Het antwoord was negatief.
Jammer, er is nog altijd de tweedehands- en de ruilmarkt.
ik prefereer een bouwdoos boven een "kastklaar" model.
ik deel dezelfde mening maar helaas zal dat geen verandering teweegbrengen [;)]
ja eigenlijk eerlijk gezegd heb ik ook liever kits zowel qua locs als qua wagons.
Voil?, we zijn al met drie!
Wat denkt u, moderator, tijd voor een poll?
Maak er maar 4 van. Ik begrijp eigenlijk niet dat modelbouwers angst zouden hebben van bouwpakketten, waarbij ze voor bv scenery al decenialang bijna niets anders kopen...
De uiterst slecht verzorgde N-autootjes zou ik al jaren liever in bouwpakket hebben, zodat ik niet telkens mijn hart moet vasthouden om ze gedemonteerd te krijgen.
En van mij mag Preiser ?l zijn N-figuurtjes ook eens onbeschilderd aanbieden. Het zijn er zo al niet veel.
Maar of een paar minuten minder Chinezenwerk de prijs gevoelig zal doen dalen ? Het Mauritiuswerk van Preiser duidelijk w?l.
Heb in het verleden met heel veel plezier bouwkits van Amerikaanse boxcars in mekaar geknutsteld. Heel ontspannend en eenmaal klaar ben je eens zo trots op het resultaat. Wat mij betreft dus niet gelaten.
zulke mooie artikelen [8D][8D][:D], en dan alleen maar negatief geblaat over een lokomotief die niet als bouwpakket wordt geleverd.
Guy schitterende foto van die ene man in Franrijk, maar besef wel, je bent nooit meer ergens veilig voor pay-back-time [:D]
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
Maak er maar 4 van. Ik begrijp eigenlijk niet dat modelbouwers angst zouden hebben van bouwpakketten, waarbij ze voor bv scenery al decenialang bijna niets anders kopen...
Maar of een paar minuten minder Chinezenwerk de prijs gevoelig zal doen dalen ? Het Mauritiuswerk van Preiser duidelijk w?l.
Al vijf!
Een opmerking die ik kreeg van een verkoper was dat hij een beetje bang was met de "nazorg" van een zelfgebouwde lok. Buiten het eventuele elektrisch gedeelte zie ik echter inderdaad geen verschil met een bouwdoos; en dat elektrisch gedeelte is tegenwoordig ook "plug & play".
En dat van die Chinezen is inderdaad ook een struikelblok vrees ik.
Hoeveel kosten spaar je uit door alle onderdelen in een doos te stoppen in plaats van ze ineens samen te stellen?
Huugooke, ik denk toch dat er minder mensne oip zitten te wachten dan je zelf denkt.
Volgens mij is de 3700 van artitec een bewijs van
Nederlandse stoomloks ( want die zijn toch het moeilijkst om zelf te bouwen) die worden als bouwpakket mondjes maat verkocht, door liefhebbers, maar zeker niet door de doorsnee modelspoorder.
Nu de 3700 op de markt is, vliegen ze weg, en ik ken de cijfers niet, maar het zal me niet verbazen als er in deze laatste maandne net zo veel 3700 verkocht , als de voorgaande 30 jaar aan NL stoomlok boupakketten.
Voor andere loks geldt, die zijn zo vierkant en makkelijk, ik denk dat een gemiddelde geoefende chinees een lok in 5 minuten rijdend in elkaar heeft. dat is 12 loks X 1 chinees uurloon = ? nihil :)
De nazorg voor die enkeling die het voor elkaar krijgt om een simpele kap binnenste buiten op het chasis krijgt is het prijsverschil al lang weer verdampt
Geef mij maar bouwdozen, zowel van loks, wagens als gebouwen.
Reeds jaren bestaan er uitstekende bouwsets voor (Duitse) loks van Weinert. Niet echt goedkoop, maar deze zijn dan wel te vergelijken met befaamde handgebouwde loks.
Vrij eenvoudig te bouwen: het onderstel is bijna altijd rijklaar (met Faulhaber enz.) en daarbij nog een uitstekende service, zowel wat onderdelen betreft, als met raad en daad.
Toch denk ik, vrees ik zelfs, dat veel modelspoorders huiverig tegenover bouwsets staan (behalve voor huisjes) net zoals ze trouwens huiverig staan tegenover zelfbouw van gebouwen.(een paar uitzonderingen op het forum niet te na gesproken)
citaat:
Geplaatst door martintje
Voor andere loks geldt, die zijn zo vierkant en makkelijk, ik denk dat een gemiddelde geoefende chinees een lok in 5 minuten rijdend in elkaar heeft. dat is 12 loks X 1 chinees uurloon = ? nihil :)
Das ook niet waar h?. Een kom rijst krijgt ie.
Aan bijvoorbeeld zo,n Atlantic is toch iets meer werk denk ik. En als een bepaalde, heel vriendelijke, producent wiens naam met dezelfde letter begint als de mijne, daarvan een bouwpakket moest aanbieden aan de helft van de prijs, zelfs onbeschilderd, desnoods met Chinese handleiding, zou ik toch serieus met mijn hamer boven dat spaarvarkentje beginnen te bewegen. Een mens moet nu eenmaal grenzen stellen in zijn leven.
Uiteraard is het dank zei de recht-uit-de-doos-op-de-baan kopers (of met de doos in de kast!) dat er nog Belgische modellen te vinden zijn!
En ik begrijp eveneens niet dat iemand die een gebouw (tegenwoordig ook niet goedkoop) in elkaar steekt (of zelfs zaagt en knipt om het te veranderen!) er tegenop zou zien om een lok, zij het een vierkante, in elkaar te steken.
...en toen waren er zes!
als jij vindt dat een simpel huisje in elkaar steken net zo moeilijk of makkelijk is als een stoom lok in elkaar te bouwen, moet je het niet gek vinden dat het meerendeel van de normaaldenkende je niet meer serieus nemen heh.
Heb je uberhaupt wel verstand van hoe een model tot stand komt ?, een bouwpakket vergt weer hele andere productie methodes en kosten dan een kant en klaar product.
Als je dat niet ziet of niet wilt geloven, dan neem ik je helemaal niet meer serieus [:)]
Ik vind het ook ??n van de sterkste nummers van de laatste maanden. Verschillende locs die grondig besproken worden, uitvoerig verslag van 'Langs het tuinpad van mijn vader', praktijkrubriek met de Ardense brug, ...
citaat:
Geplaatst door martintje
als jij vindt dat een simpel huisje in elkaar steken net zo moeilijk of makkelijk is als een stoom lok in elkaar te bouwen, moet je het niet gek vinden dat het meerendeel van de normaaldenkende je niet meer serieus nemen heh.
eerst goed lezen h? (fout die ik ook dikwijls maak)
Ik heb het wel over diegenen die "kitbashen". Als je dat aandurft dan kan je een lok ook aan. Als ik zie in MSM wat "men" allemaal verwezenlijkt! Een rijtuig in elkaar klikken lijkt me zelfs gemakkelijker dan vier muren en een dak in elkaar plakken. Ik zeg ook niet dat de leverancier een plaat koper met een plan moet leveren. De moeilijkste onderdelen van een stoomloc zoals de drijfstangen kunnen kant en klaar geleverd worden. Verder zie ik dan niet veel verschil meer.
citaat:
Heb je uberhaupt wel verstand van hoe een model tot stand komt ?, een bouwpakket vergt weer hele andere productie methodes en kosten dan een kant en klaar product.
Als je dat niet ziet of niet wilt geloven, dan neem ik je helemaal niet meer serieus [:)]
Ik weet wel (en nu zeker) degelijk hoe een model tot stand komt: het stond in MSM! Het zijn de opzetkosten die uit de pan swingen, eens de matrijzen zijn gemaakt is het (buiten het decoreren) een kwestie van psssht, plaf! (geluid van het openen van een pers). Ik kan het weten, ik ben naast een plasticfabriek geboren! En om je voor te zijn: een plastic emmer vraagt minder input dan een model.
citaat:
De moeilijkste onderdelen van een stoomloc zoals de drijfstangen kunnen kant en klaar geleverd worden
Wat ook gelijk 80 % van je arbeidskosten zijn.
En kitbashen met een stukkie plastic of een lok goed rijdend krijgen..... ach laat ook maar, zonde van mijn energie
zoals Huugoke al zei: "kitbachen" , is een apart verhaal inde kits afdeling. Maar schept wel een grote tevreden,heid als men het model afheeft. Veeel van die modellen worden dan ook graag op een of ander forum gezet ( foto's) Daarna kan iedereen zijn of haar ( inde USA zijn ook vrouwelijke kitbachers niet veel maar er zijn er) opmerkingen maken.
Er komt heel goede respons op en ook tips voor een nog betere afwerking enz...enz..
Begin met een eenvoudig model en ga dan verder . Je zal zien het is een ware voldoening.
Misschien moet een admin eens een nieuw draadje toevoegen : "kitbachen" waarom ook niet ?
citaat:
En kitbashen met een stukkie plastic of een lok goed rijdend krijgen..... ach laat ook maar, zonde van mijn energie
Mijn beste Martintje toch! Daarmee heb je toch de hele kitbash-commune in het harnas gejaagd! Zoals Argilla zegt, raadpleeg eens een Amerikaans tijdschrift!
80% van de arbeidskosten? Rare loc's heb jij!
nee hoor, ik heb hele normale loks, en ik bouw ze ook helemaal zelf van messing.
als een onderstel 80 % van de tijd kost, en het kapje erop zetten 20 % van de tijd, dan zijn de arbeids kosten toch ook 80 %
En kap in elkaar solderen of een onderstel goed rijdend krijgen....heb jij uberhaupt wel eens een hele lokomotiefkit in elkaar gezet, bv van DHJ of Weiniert od Werps ? meeste tijd gaat toch echt in je onderstel zitten hoor. en anders heb je heeeel veeel talent [:D]
Maar ik hou er verder over op, ik praat toch tegen een muur
Loks in elkaar gezet in metaal? Nog maar een stuk of acht (amateur h?).
En ook in plastic (ooh the horror)"gekitbashed"
Maar toch getalenteerd vind ik zelf!
Ze soepel laten rijden is inderdaad de zwaarste karwei.
Tegen een muur praten is niet zo ongewoon hoor. Dat ondervind ik dagelijks.
citaat:
Ze soepel laten rijden is inderdaad de zwaarste karwei
Niet met een Weinert. Bijna al hun modellen hebben een rijklaar onderstel (meestal de tender), en de chassis zijn samen te schroeven.
daar moet je echt geen "specialist" voor zijn. Gewoon zorgvuldig werken is de enige vereiste
Moeilijke bouwsets waren vroeger die van Merker & Fischer, en sommige DJH modellen.
Ik heb meer zitten zweten an de bouw van mijn stationsgebouw van Gengenbach, dan aan bouwsets van ADE of Weinert
ok, begrepen
Hey mag ik zeggen dat we eventjes aan het afdwalen zijn. Ik weet het want heb er zelf ook aan meegedaan. daarom graag het volgende over het "huidige nummer".
Eerst en vooral voor Luc en "den" Guy en ook de redaktie natuurlijk:
bedankt voor de publicatie van mijn artikel. Ook de communicatie hieromtrent is er eentje om "U" tegen te zeggen.[;)]
Verder wil ik benadrukken dat de redactie de relatie met haar abonnees
ter harte neemt. Deze morgend kwam er netjes in een omslag een extra nummer in de bus.
Dit gebeurt echt niet bij elke uitgever hoor ! Eens te meer een bewijs van respect van uit de redactie voor de artikel schrijvende abbonees.
Als 't goed is moet het ook gezegd worden.
In het artikel interview met fabrikanten staat dat de volledige tekst op de site van MSM terug is te vinden, ik heb gezocht , gekeken maar helaas niks gevonden. Kijk ik er overheen of moet dit nog op de site worden gezet?
Trouwens een verhelderend artikel.
nu heb ik een stomme vraag ... het modelspoor magazine is dit enkel op abonement te verkrijgen of kan men ook gewoon losse nr aankopen...
2de stomme vraag zijn treinen in ho bouwdozen te verkrijgen?
van ieder voertuig is er wel een voertuig, en heb me jaren bezig gehouden met het bouwen van radiocontrole voertuigen te bouwen. ze bouwen zelfs straaljagers
het mooie daaraan vind ik dat je leert hoe zo een voertuig werkt. als je zelf vb een trein hebt gebouwd weet je ook meestal bij problemen waar en hoe. en met een goed plan kan men al veel...
1) MSM is los te koop in diverse (kranten)winkels. ikzelf heb een abonnement en weet jammer genoeg geen winkel in kapellen die ze verkoopt. even rondvragen?
2) bouwdozen bestaan inderdaad maar ik heb er zelf nog nooit een in elkaar geknutselt. moet ik zeker werk van maken. wel vroeger veelvuldig vliegtuigmodelbouw gedaan.
marc
@Swarol,
1. MSM magazine is ook in losse nummers te verkrijgen in bepaalde krantenwinkels
2. Locs kun je in HO bouwdozen aankopen. Het zijn meestal stoomlocs.
even mss aan men krantenverkoper vragen om het in huis te nemen..
die bouwdozen zijn dit werkende modellen voor op de baan...echt heb er nog nooit iets van gezien
Volgens mij zijn het GEEN werkende modellen.
Meestal in plastic, dus geen stroomafname op de wielen.
Anders kon je zelf een motor inbouwen.
Je kunt evt zelf metalen wielen gieten, en dan kun je voort.
Een zeer mooi voorbeeld van dergelijke loc:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=12186&whichpage=1
citaat:
Geplaatst door Steam.N
Volgens mij zijn het GEEN werkende modellen.
Meestal in plastic, dus geen stroomafname op de wielen.
Anders kon je zelf een motor inbouwen.
Je kunt evt zelf metalen wielen gieten, en dan kun je voort.
Een zeer mooi voorbeeld van dergelijke loc:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=12186&whichpage=1
kan toch niet veel moeilijker zijn zoals vb tanks en andere voertuigen
Lijkt me inderdaad zeer doenbaar.
citaat:
Geplaatst door Steam.N
Lijkt me inderdaad zeer doenbaar.
ik dacht echt dat het over de modellen ging waar we nu mee rijden...dat zou intresant zijn en buiten de electonica ook doenbaar, alhoewel als de electronica maar aan sluiten is...het zou in elk geval leerzaam zijn + iedere trein zou uniek zijn...
hangt ervan af wat de bouwdoos kost...maar laat nu zeggen dat ze niet te prijzig zijn...kan je mss hem bouwen vb een 62 en daar het onderstel van een oude vb roco 62 onderzetten....
de bouwdozen hebben meestal meer onderdelen die je op onze modellen wel eens mist... zou toch intresant zijn of niet soms [;)]
dat is wat wij vroeger deden met onze kleinere rc auto's, zo had je regenbanden op uw wagen die vroeger niet te krijgen waren en men kon eender welk merk maken...
het waren natuurlijk schouwmodellen voor demo's want in een wedstrijd zouden ze de eerste ronde niet overleven
deze is nog in aanbouw (schaal 1/12) maar door men medische toestand even op 't schap
(http://www.tamiyagekken.nl/wp-content/uploads/2008/02/header_58384.jpg)
citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar
In het artikel interview met fabrikanten staat dat de volledige tekst op de site van MSM terug is te vinden, ik heb gezocht , gekeken maar helaas niks gevonden. Kijk ik er overheen of moet dit nog op de site worden gezet?
Trouwens een verhelderend artikel.
Ik heb bewust nog even gewacht om de (betalende) lezers voorrang te geven. Het komt binnenkort wel op de website. [;)]
Er zijn w?l bouwpakketten van werkende locs.
Met de kunststof modellen bedoel je waarschijnlijk de kits van bvb Revell, maar jocadis/djh (om er maar ??n te noemen) heeft nogal wat kits.
citaat:
Geplaatst door doomslu
citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar
In het artikel interview met fabrikanten staat dat de volledige tekst op de site van MSM terug is te vinden, ik heb gezocht , gekeken maar helaas niks gevonden. Kijk ik er overheen of moet dit nog op de site worden gezet?
Trouwens een verhelderend artikel.
Ik heb bewust nog even gewacht om de (betalende) lezers voorrang te geven. Het komt binnenkort wel op de website. [;)]
Het staat er op...
Luc bedankt ik ga dat zo nog lezen.
Ik wil even zeggen dat de foto's van het baantje morvallon echt prachtig gelukt zijn. Daar doet de schoonheid van het baantje natuurlijk ook wat aan[:D]