Volgende vrijdag is het de laatste vrijdag van de maand, dus...
imghttp://www.modelspoormagazine.com/Beelden/coverMSM108kl.jpg/img
Voor meer info: www.modelspoormagazine.com
[:p]
[^][^]
[^][^][^]
[?][?][?]
[:D][:D][:D][:D][;)]
[:o)]
citaat:
Geplaatst door doomslu
[?][?][?]
Idem
Luc,
vertel eens meer want aan al die icoontjes heb je uiteindelijk ook niet veel ! Nietwaar ?
Waarom mogen we de volgende MSM beslist niet missen !
Misschien zoals laatst bij die Ned.Coil-set Ns eens de art.nr vermelden ! Dit om de verwarring te vermijden daar ik al een hele tijd in het bezit van een (die???)set was van Marklin !
Groeten Peter[;)]
Ik vond het wel grappig, deze conversatie zonder woorden. [:D]
Het is bijzonder moeilijk om je mening te geven over iets waar je zelf intensief mee bezig geweest bent. Bovendien heb ikzelf het uiteindelijke resultaat nog niet in handen gehad.
Ik bedoel: ik heb alle artikels wel gelezen (meer dan ??ns), maar als het dan gebundeld is merk je pas of het geheel goed zit.
Ik doe toch een poging.
De Belgische baan is de moeite. Dit is iemand die ik op het TMM-forum heb "gevonden". Bovendien blijkt de man een echte amateur fotograaf te zijn, zodat zijn foto's van topkwaliteit zijn.
Ik mag zeker ook niet vergeten de Britse baantjes te vermelden.
Bovendien is het "praktijk" gedeelte heel uitgebreid. Het hernummeren en ombouwen van de verlichting van de Piko 2813 zijn mooie artikels. Doch voor forumleden is dit gekende materie.
De serie "vuistregels voor sporenplannen" van Gerard vind ik persoonlijk absolute top. Verplichte leerstof voor alle planners en bouwers, is mijn mening. [;)]
Naast enkele boeiende reportages, o.a. over Genk hebben we ook veel nieuws daar vergaard.
Kortom: ik vind 'm echt de moeite, maar wie ben ik?
Jullie moeten oordelen...
@peter: we proberen steeds artikelnummers te vermelden in het nieuws. Hebben we dat vergeten? Dat is dan een foutje... [:(]
Nog twee keren slapen. Hopelijk ligt dat nummer dan ook in de bus [;)]
Luc,
't is U vergeten van die ref.nr., in dit geval kon het niet veel kwaad, maar als het dan gaat om bv. een gelimiteerde serie is het dan soms wel jammer als je die mist als je al in de veronderstelling bent dat je hem al hebt(sets met goederenwagons lijken vaak heel goed op elkaar) !
[:p]Wij kijken alvast uit naar het (volgende=aankomende) nr.('t is eigenlijk al betaald daar ik abonnee ben) maar het is beslist leuker als het dan nog een boeiend en leerlijk nr is ! Hopelijk arriveert hij reeds op donderdag, maar ik verdenk mijn facteur van het feit dat hij hem eerst zelf leest[:D], natuurlijk kan dat niet want hij is nog steeds ingepakt ![:)]
Groeten Peter[;)]
citaat:
Geplaatst door doomslu
De serie "vuistregels voor sporenplannen" van Gerard vind ik persoonlijk absolute top. Verplichte leerstof voor alle planners en bouwers, is mijn mening. [;)]
Ik ben ook alvast fan van die serie! Ik zit al wel redelijk ver in mijn planning, maar ik vond het vorige artikel wel bemoedigend: blijkbaar ben ik redelijk goed bezig! [8D] Ik ben dus heel benieuwd naar het vervolg van deze reeks.
Britse baantjes interesseren me ook altijd. Heel inspirerend, ook al zal mijn eigen baan dan Duits zijn.
Groeten,
Pol
P.S.: De conversatie zonder woorden mag voor mijn part wel verwijderd worden hoor als dit mensen stoort, maar ik vond ze ook wel grappig. [;)]
die conversatie zonder woorden stoort mij helemaal niet, maar slimmer wordt je er eigenlijk ook niet van ![:)][:D][8D][:I][:p][}:)][:o)][;)]
Ik maak ook graag grapjes !!!
Groeten Peter[;)]
(http://www.colsonit.be/images/iconmpghb.jpg)
[}:)][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
citaat:
Geplaatst door Paulogic
(http://www.colsonit.be/images/iconmpghb.jpg)
[}:)][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
jij natuurlijk ook ! Maar dat wisten we al !
Groeten Peter[;)]
Aan de redactie
Misschien een niet voor de hand liggende vraag:
De achterkant van ons magazine is mooi glad. De voorkant is korrelig. Is dit het gevolg van het drukprocede of is het de papiersoort ??
Verder is de inhoud heel goed .Veel verschillende onderwerpen. de verlichtingspalen ga ik zeker proberen. De mal is goed gevonden !
Zoals altijd net op tijd in de bus [:)]
Zoals ik al had gezien op dit forum, melding over het nieuw nr. is de baan Quibery zeeeeer mooi, er zijn nog een paar kleinigheden die beter kunnen, maar zoals aangehaald "in aanbouw" die baan van mij is ook in aanbouw en ben ook met 10 dingen tegelijk bezig.
Dus ook niet perfect [:D][:D]
Er zijn idd. artikels die we al kennen van hier op het forum, maar niet iedereen volgt het op de voet en zoals in de inleiding van MSM, er zijn ook andere landen die het meelezen, dus heeft ons blad de primeur...
Die vraag die net gesteld is over die korrel foto's is me ook al opgevallen???
Men kan ook niet alles weten, maar de producten die besproken worden in "beursnieuws" blz 19 van Joswood, Ruberg en Moebo is klinkende BROL, toch wat het kost, als men toch redelijk wat ? betaald voor hun produckten en dan thuis gekomen en er 50?% niet past ben ik wel teleur gesteld, als men dan een mail stuurd met de vraag hoe het komt... krijg men dood simpel een antwoord "snij het wat bij met een Exell mesje" ja klotte h? [:(] als het produckt een fluitje van een cent kost OK.
Hun hondekot heb ik gewoon men voet opgezet, want paste totaal niet, maar ondertussen ben ik wel men +/-4? kwijt voor wat klote karton
Er zijn momenteel betere lazer modellen op de markt en die maar de helft kosten van die boven vernoemde Duitsers, dat noem ik zakken vullen en cassa cassa [:(]
Sorry voor men reactie, maar moest er effe uit..
Eric
Zo te zien zal weer een dure maand worden !
Groeten Peter[;)]
Intussen ook al diagonaal bekeken:
- Korrelige voorkaft: ik vermoed een residu van het drukproces. Je kan het er in elk geval vrij makkelijk afwrijven [;)]
- Die Piko benelux hondekop interesseert me wel, maar is de neus niet te lang? Ter vergelijking een foto van het internet "geleend":
(http://www.treinfoto2000.be/stelplaatsen/stelplaatsleuven/museumLeuven/Hondekop220902.2006.07.06.Musea%20Leuven.jpg)
- Quibery: erg mooi gebouwd, mooi gefotgrafeerd ook (m?t plannetje en aanduiding van de fotoplaatsen [8D]) maar ik mis toch verwering. zelfs de bieten zien er gepoetst uit [:o)]
- Mooie reportage over Genk. "Tongeren" ziet er ineens een pak beter uit met een eenvoudige achtergrond en goede belichting [8D]
- The Corn Mill: pure klasse (te verwachten met zo'n groep bouwers) Live in Mechelen [:p] [?]
- Straatlantaarns: Zo'n hulpmiddelje om profielen af te korten ga ik ook maken. Knap gevonden [^]
- De twee artikels over de "28": goed voor de "moderne rijders" [;)]
- Corris 1930: om te likkebaarden. Prachtige tinten [:0]
- Sporenplan-vuistregels: lees ik zeker nog eens door [;)]
- Noauillier en rails: Eindelijk bouwt hij iets wat met het spoor zelf te maken heeft [^] met alweer een prachtig resultaat
- Vorige en volgende minibaantjes: leuk om lezen [:)]
- Patrick's paletten: Mooi gedaan, en naar mijn mening ook haalbaar in H0 [8D]
- Uit de rest van de reportages onthoud ik vooral de mooie foto's van de smalspoorlijntjes [:p]
Die paletjes zijn al verkrijgbaar in HO, iemand die ze laserd en erg mooi [^][^]
Korrelige voorkaft: ik vermoed een residu van het drukproces. Je kan het er in elk geval vrij makkelijk afwrijven .
@ Gerolf.Inderdaad, je kan het "proper" wrijven. Bedankt voor de tip.[;)]
Weten we weeral voor als het nog eens gebeurt.[:D]
verdo***, hier nog niets van msm in m'n brievenbus[:(!][:(!][V]
Haha toch maandag gekregen.
Wat de benelux stellen betreft, had ik een vergelijking verwacht
met het stel van Philatrains (die ze vorig jaar uitbracht, msm 93)
Bij deze treinstellen zie je inderdaad dat het zijvenstertjes beduidend groter zijn.
De neus is wat mij betreft juist.
En nu nog even verder lezen en herlezen.[:D]
Niet met elkaar te vergelijken, het prijsverschil is te groot.
Over de Piko Hondekoppen is al veel gezegd. De neus is goed op schaal. Het is wel een apart onderdeel, zodat je een naad ziet. Verder zijn de buitenste cabineramen wat te klein.
Voor het overige heeft Piko voor een interessante prijs een goed kloppend, fraai en prima rijdend stel neergezet. Voor de Beneluxversie zijn de kappen en het onderstel weer helemaal opnieuw gemaakt. Sowies zijn er in vergelijking met de eerdere zuiver Nederlandse Hondekopmodellen enkele verbeteringen doorgevoerd, zoals veel gedetailleerdere draaistellen. Goed werk.
Ook hier zit een zeer tevreden man over Piko , ik heb nu 3 locs van de Reeks 28 , en die doen het werkelijk subliem , Piko kan met gemak concurreren met de " grooten" , als vitrine-model mss niet , maar als rijdend model is deze loc heel sterk , rijdt heel soepel , en heeft de uitstraling van de " echte " Reeks 28.
Goed zo Piko , h??l goed!!
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Ook hier zit een zeer tevreden man over Piko , ik heb nu 3 locs van de Reeks 28 , en die doen het werkelijk subliem , Piko kan met gemak concurreren met de " grooten" , als vitrine-model mss niet , maar als rijdend model is deze loc heel sterk , rijdt heel soepel , en heeft de uitstraling van de " echte " Reeks 28.
Goed zo Piko , h??l goed!!
Tja, en als voordeel tegenover het M?rklin model heeft de Piko-loc rode sluitseinen. Het M?rklin model zal die niet hebben!
Piko mag er zeker zijn en er zijn fabrikanten die er zelfs nog een voorbeeld aan kunnen nemen!
We zijn bijna de eerste vrijdag van de maand en mijn nummer is nog steeds niet aangekomen. Niet de eerste keer dat dit voorvalt trouwens ...
citaat:
Geplaatst door Jurgen
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Ook hier zit een zeer tevreden man over Piko , ik heb nu 3 locs van de Reeks 28 , en die doen het werkelijk subliem , Piko kan met gemak concurreren met de " grooten" , als vitrine-model mss niet , maar als rijdend model is deze loc heel sterk , rijdt heel soepel , en heeft de uitstraling van de " echte " Reeks 28.
Goed zo Piko , h??l goed!!
Tja, en als voordeel tegenover het M?rklin model heeft de Piko-loc rode sluitseinen. Het M?rklin model zal die niet hebben!
Maar eens er een wagen aan de loc hangt moeten die rode lichten toch niet meer branden [:D][:D]
citaat:
We zijn bijna de eerste vrijdag van de maand en mijn nummer is nog steeds niet aangekomen. Niet de eerste keer dat dit voorvalt trouwens ...
Dat is een van de redenen dat ik geen abo meer heb. De andere was dat mijn MSM te dikwijls beschadigt was. Ze geven bij MSM wel een ander, maar toch...
Ik heb en Abo, maar de 108 is nog niet hier in Duitsland!
Groetjes
J?rgen
Op pagina 75 onderaan staat er een gele (2-assige) onderhoudswagen afgebeeld naast de 1339.
Nu heb ik naar mijn mening een aantal gelijkaardige wagons (N-schaal Roco N 25928 met reinigingsgom) klaarliggen voor het digitale gedeelte van mijn baan.
Graag zou ik die omschilderen naar het grote voorbeeld maar mijn zoektocht naar foto's loopt mank.
Zijn er spotters die deze toevallig beschikbaar hebben?
Dank
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Relevage%20ATD%20Kinkempois.jpg)
Foto niet van mij
Ah, de kopse zijde van de wagon moet dus worden aangepast...dat had ik nog niet door. Gelukkig niet al te moeilijk dus binnenkort even aan de slag.
Bedankt.
citaat:
Geplaatst door JC2180
Ah, de kopse zijde van de wagon moet dus worden aangepast...dat had ik nog niet door. Gelukkig niet al te moeilijk dus binnenkort even aan de slag.
Bedankt.
Misschien eens een art. voor MSM(of anders hier op het forum )!
In het verleden dacht ik dat heeft Marklin ooit zo'n wagon (ongetwijfeld niet helemaal juist!) aan zijn club of insider klanten aanbood(om te kopen!)
Ik dacht dat ik dat wagentje al eens ergens gezien heb !
Groeten Peter
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter
citaat:
Geplaatst door JC2180
Ah, de kopse zijde van de wagon moet dus worden aangepast...dat had ik nog niet door. Gelukkig niet al te moeilijk dus binnenkort even aan de slag.
Bedankt.
Misschien eens een art. voor MSM(of anders hier op het forum )!
In het verleden dacht ik dat heeft Marklin ooit zo'n wagon (ongetwijfeld niet helemaal juist!) aan zijn club of insider klanten aanbood(om te kopen!)
Ik dacht dat ik dat wagentje al eens ergens gezien heb !
Groeten Peter
Klopt, maar dat was een witten met roden schrikstrepen.
't Was eigenlijk gewoon een omgeschilderde Hbis wagon uit hun gamma met enkele aanpassingen.
Ik geloof dat het toen 1000 frank kostte (ik kan me vergissen) en het is inderdaad alleen aan Insider leden aangeboden, maar nadien wel door sommigen op Ebay te koop aangeboden.
Het was de werkwagen van de stelplaats Ronet.
Als daar een artikel over verschijnt in MSM dan heb ik nog een tal foto's van zo een ontsporingswagen, zowel langs buiten als binnen inrichting...
Deze van de stelplaats Merelbeke, zeker ?
ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Idd Ronny, hoe weet je dat ???
Aan allen,
MSM 108 verwijst in het artikel 'Vuistregels voor een sporenplan' op blz 62 naar de site van MIBA met de NEM-normen. MIBA werkt hun site evenwel niet regelmatig bij en momenteel ontbreken er ongeveer een 10-tal, terwijl er tal van correcties niet opgenomen zijn in de gepubliceerde versies.
Het is beter om direct naar de site van de MOROP te gaan, waar de NEM-normen altijd up-to-date zijn!
Dit is de link naar de Franstalige versie van de normen:
http://www.morop.eu/fr/normes/index.html
MOROP publiceert alleen in zijn offici?le talen FR en Duits.
Een Nederlandstalige actualisering is voorzien voor einde 2012, opgemaakt in samenwerking met de NMF, de Nederlandse Modelspoor Federatie. De momenteel beschikbare Nederlandstalige versies staan op de site www.febelrail.be.