Teletijd machine
Wie heeft er zoiets in huis ??
Anders wil ik die wel effe gebruiken om terug te reizen naar 1900 om enkele foto's te nemen van wisselaandrijvingen en hoe het er uit zag in de tijd van toen, want heb al in veel boeken gezocht en op internet maar nog geen resultaat :(
Als er iemand documentatie heeft en me die zou kunnen bezorgen zou ik het zeer op prijs stellen.
Want ik heb geen flauw idee hoe ik het moet namaken in schaal HO.
Groetjes
Eric
Loebaske,deze komt misschien in aanmerking? Ik weet niet of die effectief rond 1900 in gebruik waren. (Foto genomen op de cf3v)
(http://users.telenet.be/bazilleke/wissel.jpg)
Als je de full-size foto wil, geef een seintje
Bedankt Gerrit, dat is al iets [:)]
ben ook nog op zoek naar die kabels die naar het seinhuis gaan, lag dat in goten of zomaar langs het spoor, voor zover ik weet werden die ook gedeeltelijk aangedreven door kettingen.....
De kabels lagen meestal op katrollen langs het spoor. Als je de trein neemt van het Kolenspoor richting Eisden zie je op het einde van hun traject nog restanten van het seinmechanisme. De bollen die voor het omzetten van wissels worden nog in beringenmijn gebruikt voor het opstelbundel. Ik denk in Eisden ook door het Kolenspoor.
H?, Eric
Misschien heb je hier iets aan?
http://home.hetnet.nl/~seinwezen/uitleg.htm
mischien ben je hier iets mee (wel uit duitsland).
ik denk dat ik hier nog foto's van heb.
(http://40.img.v4.skyrock.com/408/ruben13/pics/1396867223_small.jpg?1197132924)
Deze foto's zijn van Kinkempois, genomen als ik me niet vergis tijdens een forumuitstap (niet van mezelf, ik weet niet meer wie ze heeft genomen. Ik hoop dat de fotograaf me vergeeft om ze hier neer te ploffen[:I])
(http://users.telenet.be/bazilleke/a21.jpg)
(http://users.telenet.be/bazilleke/a22.jpg)
(http://users.telenet.be/bazilleke/a23.jpg)
Gasten, nen dikke merci voor de documentatie, kan weer verder werken aan de baan, en weet nu dat we eerst kunnen inbedden en nog nadien de wisselkabels plaatsen.
MERCI MERCI
Ik ben benieuwd hoe je d?t gaat namaken, naamgenoot a.k.a. loebaske !
Modelspoorse groeten,
Eric.
zal maar imitatie zijn h?, de wissels worden met fulgurex motoren aangedreven
Jean-Luc Hamers is bezig met zoiets: Bollenstampers.
Hij zal er ongetwijfeld binnenkort mee voor de dag komen.
Kijk eens hier:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4600&SearchTerms=bollenstamper
Dank u Tony, was eigenlijk al vergeten dat er daar al een draadje over was....
Die draad-aandrijving-foto's zijn ferm, en zeker bruikbaar voor modelbouw-nabouw. Als je die nog in de originele resolutie hebt, wil ik ze graag doorgestuurd hebben [;)]
Loebaske
Hier is een koppeling met foto's voor jouw wissel aandrijving.
1 foto met bekabeling
1 foto richting seinhuis
1 foto van de binnenkant van het seinhuis.
http://www.mijnalbum.nl/Album=Q8K338HD
Dit is trouwens het seinhuis dat bij simpelveld in limburg staat. Of te wel de Miljoenenlijn.
Foto's zijn niet van mij ik heb even gegoogled voor je.
En daarna op eigen foto site gezet.
Succes verder
Groeten
ilja
Dat is toch fantastisch hoe je hier op de medewerking van forum leden kan rekenen, aan iedereen bedankt [;)]
En Gerolf, we zijn voldoende foto's aan het maken van de opbouw van Gent-zuid, alsook van de gebruikte materialen, en die nabouw van de wisseldraden zullen ook uitgebreid aan bod komen.
Zal eens een fotoooke van de proefbouw van het perron hier plaatsen....tot sebiet (want het moet nog steeds via foto bucket[:(][:(])
Hier zijn ze
(http://i75.photobucket.com/albums/i291/loebaske/perron4.jpg)
(http://i75.photobucket.com/albums/i291/loebaske/perron2.jpg)
(http://i75.photobucket.com/albums/i291/loebaske/perron3.jpg)
(http://i75.photobucket.com/albums/i291/loebaske/perron1-1.jpg)
Thats all fooks [:D][:D][:D][:D]
Amai, prachtig werk. [^]
P.S. schone poster. [;)]
inderdaad prachtig werk
[:0] Knappe prestatie!
Knap werk, Eric!!
mijn complimenten echt heel knap en mooi werk
Zeer mooi
Hey bedank gasten, dat is maar een proefke met veel karton en zo... uit eindelijk is die overkapping 1m breed op 1.20m lang, alles moet nog verder uitgewerkt worden....maar hoe en wat [;)] dat is toekomst en lees je misschien allemaal in MSM
En dit is niet van mij alleen, maar ook van de andere leden, in het bijzonder Jan en Rik, het technische ligt mij meer.....
enne Tom, dat heb ge ook weeral gezien h?, diene poster, dat is voor de adrenaline [:D][:D][:D]
Goed begin in elk geval! Amaai!
citaat:
Geplaatst door Tom
Amai, prachtig werk. [^]
P.S. schone poster. [;)]
Tom toch! Dat gij u zo snel laat afleiden, man! Foei![:(!][;)][:D] (Dat is trouwens voorbeeldmateriaal: Loebaske ontwerpt die pikante figuurkes voor Preiser! Vandaar zijn bijnaam: "LOEBASKE"!)[:D][:D][:D]
Wordt dat een nieuwe lijn in het preiser gamma voor 2008: Loebaske? [:o)] [:D] [;)]
Als die dan maar niet het voorbeeld neemt van de persoon die ervoor staat voor de preiserfiguurtjes.
Na diegene zonder benen nu ook zonder hoofd ... Zo blijft die snoeper wel onbekend h? [:o)][;)], zag je hen niet achteruit kijken.
Dat wordt een aardige oppervlakte als perronoverkapping ... Zijn er nood-openingen in voorzien of ga je er vanuit dat er onder de kap niets kan mis gaan ... 1,00m x 1,20m daar heb je al een lange dunne arm voor nodig om centraal iets te fixen.
Dat is een beetje hopen dat er niets mis zou gaan onder de overkapping, redelijk veel proef rijden maar je weet maar nooit met de wet van murfi[:D]
De overkapping zal wel opgebouw/gemaakt worden uit 3?4 delen,toch op papier al goed uitgewerkt...en ook voor de transport naar tentoonstellingen, voor het moment is er ook gestart met de wissel kabels, ook geen makkie en niet echt vlottend, maar het resultaat zal er mogen zijn [:)][:)]
Ik zou proberen de overkapping afneembaar te maken voor in de noodgevalletjes! Dat valt niet op als je het goed doet en het is beter dan "hopen dat er niets misloopt"!
Dat was de bedoeling h? Pol, daarom dat het in enkele delen zal gemaakt worden, want je weet maar nooit [?][?]
En in feite zijn de laatste sporen overkap tot aan de wissels, dus is de totale lengte 1.80m, maar dan op een breedte van 80cm... zo was het ook in de realiteit.......