(https://i.pinimg.com/736x/9a/e7/ca/9ae7cafcd62467437b03d0156351887c.jpg)
(https://www.haertle.de/out/pictures/generated/product/1/725_375_80/brekina-36861-mercedes-l406d-kasten-nmbs-colli-1967-modellauto-1-87-.jpg)
bvb bij Hartle (https://www.haertle.de/BREKINA+36861+Mercedes+L406D+Kasten+NMBS+Colli+1967+Modellauto+1+87.html?srsltid=AfmBOorNJxRGcBLsE19_yYBoly-dOEyYSagn2nLjbtNJu4c31IZy9Fxz)
Alvast gereserveerd.
je zal decallekes moeten bestellen dan Michael, deze is very broekzele...
Maar dat geeft ons iets om eens te bekokstoven ;-)
't is trouwens een kortere.....de deur maneert dus op zijn minst 1 variant te kort..... dak is minder bol....
Begrijpen wie begrijpen wil, men maakt een model en op de foto is duidelijk te zien dat de bestelwagen met betreffend nummer een variant is van het miniatuurmodel, of omgekeerd, jammer :-\
Tja, die zijdeur kan je er dan zelf nog in zetten. Een beetje secuur kraswerk en een stukje styreen in 'gun-metal' geschilderd is voldoende om de illusie te wekken.
In werkelijkheid gaat het om een L 508D en niet om een L 406D.
Brekina heeft een korte versie van de 508D gemaakt (zelfde lengte als de 406D), maar dan met een ruit:
(https://haertle.de/out/pictures/master/product/3/brekina-36904-mb-l-508-rtw-feuerwehr-berlin-63_p3.jpg)
De SNCB Colis / NMBS Colli is een lange versie, dus geen van beide zou goed zijn geweest.
Ik geef toe dat ik minder kritisch ben als het om een wegvoertuig gaat, maar het is toch jammer dat niet het juiste model is gebruikt.
Edit: Ik kan op de foto niet goed zien of het wel een L 508D is, maar het is zeker geen 406D.
als je de stand van de assen(en t.o.v van elkaar) bekijkt zie je meteen dat een foutief model werd gebruikt