Ben op zoek naar de 3 nummers van Eisenbahn Journal die ik een hele tijd geleden per ongeluk tussen al mijn Miba magazines, Eisenbahn journals aan een paar forumleden heb gegeven. Stom van mij, mar niets aan te doen.
Als ik die nummers, die toen 15,00 euro per stuk kosten nu wil komen (nee niet bij die forumleden) maar bij diverse (gekende) boeken handelaars, dan kosten die magazines (niet schrikken) maar liefst tussen de 140,00 en 175,00 euro :o :o :o
En helaas nee, Dieter Bertelsmann, de man over wie zijn baan het gaat, heeft er ook geen meer te veel.(de film over die baan heb ik gelukkig nog wel ;))
PS, de baan van Dieter: https://diebahninderscheune.com/
Peter, ik heb je een PM gestuurd.
de wet van vraag en aanbod, ....zoals iedereen krijgen we het liefst zoveel mogelijk geld voor ons te verkopen zaken. Hoewel er zijn inderdaad ook mensen die iemand anders ook iets gunnen....maar helaas heb je meer van die anderen !
trouwens is de kans bestaande dat je die zaken nog terugkrijgt hopen maar !
Het zou al helpen moest je hier de nummers bijzetten. Wie weet wil iemand je hier verder helpen. Met het nummer of al was het een kopie van de artikels die je zoekt.
Johan, het betreft de volgende uitgaven:
Im HochSchwarzwald nr 2 van 2007
Im hinteren Höllental nr 2 van 2008
Meine Schwarzwald-anlage nr 1 van 2010
Ik heb die baan eens bekeken, wat een oppervlakte :o
Zeer mooie baan!
.....ik zou es diep in de dozen moeten duiken, heb ze wel gehad, maar voor t zelfde geld idd ook aan iemand gegeven zo van, nog veel plezier ervan....
Josef Brandl baan, erg fraai en de eigenaar van de baan, vriend van Brandl is toch van MBZ die gelaserde huizen?
Peter,
De eerste twee zijn nog verkrijgbaar aan 15€ bij amazon.de. De derde moet ook nog verkrijgbaar zijn aan schappelijke prijs, ergens...
Allemaal digitaal verkrijgbaar bij VGB Verlagsgruppe mocht je er iets aan hebben.
Wim, die van MBZ is Thomas Oswald. De eigenaar van de baan is Dieter Bertelsmann.
Je hebt gelijk Jim
De prachtige baan is van Dieter Bertelsmann, samen gebouwd met Brandl (die niet goedkoop is)
Thomas is degene die al de huizen, en enz voor die baan heeft geproduceerd, als perfekte kopien van het grote voorbeeld
Inmiddels heeft die al een zeer uitgebreide met uitstekende bouwsets en enz.
De door mij gezochte magazines van VGB zijn enkel nog als digitale te koop. NIET meer als magazine
Enkel het magazine Schwarzwaldbahn in 1/87 is nog te koop, maar dan gaat niet over de baan van Dieter Bertelsmann, maar over een baan ooit, gebouwd door de modelbaan club van Keulen en was niet tijdperk II doch veel moderner.
Heb je al eens op ebay.de gezocht? Ik zie die daar toch wel tweedehands en op cd te vinden voor weinig geld. Je zal wel eerst moeten vragen of ze naar België sturen maar ik heb nog nooit geweten dat ze dat niet doen. De prijs voor verzenden is wel anders natuurlijk.
En misschien nog beter: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/ (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/). Mocht je hulp nodig hebben ivm verzending, je laat het maar weten.
Het is wel zo dat niet alle uitgaven zo'n dure prijs hebben.
Wel die van de Schwarzwaldbahn, de meeste Brandl versies, en nog zo,n aantal.
Veel andere kosten nog steeds de normale prijs van 15,00 of iets meer.