http://vanbiervliet.com/pdf/2021/vtg-folder.pdf (http://vanbiervliet.com/pdf/2021/vtg-folder.pdf)
De (prototype) modellen in zijn vitrine zijn alvast veelbelovend. Prachtig, gedetailleerd model!
209€ voor een set van drie wagons.
Wordt een dure samenstelling als je er een volledige stam van wil maken... want drie is niets ???
Citaat van: ERVIN op 10 april 2021, 16:15:57 PM
209€ voor een set van drie wagons.
Ben je zeker van die prijs...
Heel zeker , check even uw PM. ;)
En inderdaad een bloktrein van deze wagons zal wel heel knap zijn , maar ook heel duur. :'(
ik pas voor nog meer bloktreinen, genoeg en ze komen uit dezelfde fabriek. Soms moet ne mens een steen van hart kunnen maken hoe verleidelijk het ook is :-\
't Zijn zeker mooie wagens en er zal een markt voor zijn, zonder twijfel.
Maar een equivalent van €70,00 per wagon. Verzendkosten laat ik nog in het midden... LS-allures ??
Hoe mooi ze ook zijn, en hoe graag ik ze ook zou hebben, ik maak van mijn hart een steen en laat ze liggen. :-\
er wordt geklaagd over de prijs maar kijk in gelijk welke cataloog en een lange goederenwagon met wat details en onderdelen die gaat toch al een tijdje vlot naar de prijs.
Zelfde kan gezegd worden van LS personenrijtuigen. Roco en de rest volgen ook die trend.......enkele jaren terug kocht ik mij bij Roco enkele Zwitsers (2 met een restauratierijtuig Zw. binnenlandverkeer-of elders dan Belgie heen) dat laatste deed ik van hand en die wagons toen kosten nagenoeg zo veel als een LS)
https://www.youtube.com/watch?v=YKe0K80Qu9c
;D
De keuze voor een dure gedetailleerde wagen is in dit geval ongelukkig. Een budget model was een betere keuze. De wagens komen enkel in de herfst tot inzet als bloktrein. Je hebt dus meteen 20 wagens nodig. Eind 2017 waren ze vrij veel te zien achter HSL locs tussen Montzen en Antwerpen. Het voorbije seizoen spoorden ze via Essen naar Antwerpen. Kortom een hoge investering om een realistische trein te vormen die je amper op het Belgische net ziet.
oef ik probeer al mijn treinen te situeren tss 1985-2015 ;D
mart ongetwijfeld een leuke wagon voor iemand die nog niet zoveel (goederen)wagons heeft om een leuke trein letterlijk en figuurlijk samen te sparen 8) ;D
Citaat van: ERVIN op 10 april 2021, 19:08:23 PM
Heel zeker , check even uw PM. ;)
En inderdaad een bloktrein van deze wagons zal wel heel knap zijn , maar ook heel duur. :'(
Check 😉.
Iedere bloktrein is knap maar helaas tegenwoordig ook pokkeduur.
Een deftige sleep containerwagens is tegenwoordig ook al aardig aan de prijs. Maar dit slaat toch alles, om en bij de 209 euro voor drie wagens.
Aangezien we in België op het spoor links rijden , laat ik ze rechts liggen. Hadden mooi in de vitrine gestaan maar niet aan deze prijs
Citaat van: Stef71 op 11 april 2021, 09:12:08 AM
in België op het spoor links rijden , laat ik ze rechts liggen. Hadden mooi in de vitrine gestaan maar niet aan deze prijs
moet zeggen dat ik deze wel goed gevonden vind.
Je zou kunnen opteren om er 1(samen met anderen).,2 of 3 in de vitrine kunnen zetten......samen met die waar je er waarschijnlijk ook van hebt, te duur om er heel veel bloktreinen mee samen te stellen.
Trouwens in een trein kan ten gevolge van diverse factoren ook 1.2 van die 3 (die andere uit de vitrine)te rechtkomen, want je vind zelfs personenrijtuigen tss goederenwagons ......
Ik heb deze wagen in handen gehad en ruimschoots kunnen beoordelen. Er was mij vooraf niets gevraagd. Ik kreeg ze gewoon voor enkele dagen mee naar huis. Hier mijn mening.
Met deze wagens slaat VBV een andere weg in. Het model is niet meer hetzelfde als wat we gewoon zijn van VBV. Je mag gerust zeggen dat de kwaliteit gerust naast Brawa mag geplaatst worden qua afwerking, detaillering, maatvoering (volgens tekeningen die ik gevonden heb van VTG), gebruikte materialen, ... noem maar op. De loskleppen zijn bijvoorbeeld zeer fijn in kunststof en niet zoals bij de Tads en Uay stortwagens. Geen meegegoten leidingen, geen vervormingen van de kunststof. Mooi afgewerkt remmechanisme, .... Nieuwe en correcte draaistellen en dus geen gerecupereerde draaistellen van de Belgische modellen. Dit verklaart ook de prijs die VBV vraagt. In tegenstelling met sommige modellen van Brawa, zit alles zeer goed vast. Dus geen onderdelen die er af vallen terwijl je ermee rijdt of naar kijkt. Ook beter dan de laatste goederenwagens die we gezien hebben van LS Models waar naar mijn mening teveel gekeken is naar de Franse markt en een aantal toegevingen zijn gedaan. Ook moet je zelf niets meer aanbrengen. Alles zit erop, toch bij het model dat ik heb gezien. Of hier in België een markt is voor deze modellen, valt te betwijfelen. Ze zijn prijzig en dat valt wel tegen als je er een complete stam van wilt hebben. Maar in Duitsland en andere landen zullen ze zeker een succes worden. Ten minste als ze daar de strenge beoordelingen doorstaan.
Als VBV met zijn Belgische modellen dezelfde weg op zou gaan als met deze wagen, ben ik zeker liefhebber.
In Canada en de US zijn ze ook die weg ingeslagen. Goederenwagens van 60 tot 70 dollar zijn geen uitzondering meer. Degelijke reizigerwagens zitten tegen de 140 Dollar.
Mensen willen meer detail en kwaliteit en dat kost dus meer geld...
Citaat van: evan op 15 april 2021, 18:12:11 PM
In Canada en de US zijn ze ook die weg ingeslagen. Goederenwagens van 60 tot 70 dollar zijn geen uitzondering meer. Degelijke reizigerwagens zitten tegen de 140 Dollar.
Mensen willen meer detail en kwaliteit en dat kost dus meer geld...
Meen je dat Evan.
In Noord Amerika is de gemiddelde goederentrein meer dan 100 wagens lang. In model wellicht iets minder wegens plaatsgebrek. Dan moet je toch een heel groot budget hebben om enkele treinen bij mekaar te sparen.
Vitrinekast verzamelaars kunnen op zoek zijn naar details maar het rijdende deel van de modelspoorbevolking heeft aan al die dure fratsen niets. Eerlijk ik ben de 50 gepasseerd en hou zonder bril geen detail meer uit mekaar. Wat heb ik aan dure wagens vol details als ik ze toch niet zie wanneer ze voorbij rollen op de baan. :-\
anderzijds als je enkele treinen hebt met 2.3.4.5 loc's en een wat meer dan 100 tal wagons achter, hoef je niet erg verschillende treinen om je baan te vullen
zelfde met personenrijtuigen van LS maar de rest is toch op kousevoeten gevolgd en zijn net wat goedkoper (ik spreek wel over rijtuigen 1/87 )
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 april 2021, 21:33:28 PM
zelfde met personenrijtuigen van LS maar de rest is toch op kousevoeten gevolgd en zijn net wat goedkoper (ik spreek wel over rijtuigen 1/87 )
Marklin vraagt voor hun 1/93.5 i6 rijtuigen toch ook 59 euro adviesprijs ...
Het detail dat we de afgelopen jaren hadden is toch goed te noemen, 't moet ook nog goed rijden!
@Loco (Peter),
bedankt om je positieve beoordeling hier mee te delen. Ik kijk er al naar uit om deze gedetailleerde wagens te zien rijden op een mooie baan.
Inderdaad wat spijtig van de kostprijs maar ik vrees dat andere fabrikanten gaan volgen met de hoge prijzen.
Alles is schandalig duur geworden door die corona. Niet alleen de modelspoorwereld lijd eronder.
Prijs is afhankelijk van vraag en aanbod.
Al degene die klagen, maar ook degene die niet klagen, over de prijs werken eigenlijk zelf mee aan dat prijsbeleid. Niemand is verplicht om het te kopen, laat het gewoon liggen, dan kost het niets.
Die prijzen, da's gewoon pure economie hoor. Niet meer, niet minder.
In welk tijdperk kunnen we deze goederenwagens eigenlijk situeren? Ik vermoed dat dit de moderne goederenwagens zijn zoals die nu rondrijden?
Citaat van: Jurgen op 17 april 2021, 12:55:06 PM
Prijs is afhankelijk van vraag en aanbod.
Al degene die klagen, maar ook degene die niet klagen, over de prijs werken eigenlijk zelf mee aan dat prijsbeleid. Niemand is verplicht om het te kopen, laat het gewoon liggen, dan kost het niets
Die prijzen, da's gewoon pure economie hoor. Niet meer, niet minder.
Klopt als een bus Jurgen...!
;)
Citaat van: Jurgen op 17 april 2021, 12:55:06 PM
Prijs is afhankelijk van vraag en aanbod.
Al degene die klagen, maar ook degene die niet klagen, over de prijs werken eigenlijk zelf mee aan dat prijsbeleid. Niemand is verplicht om het te kopen, laat het gewoon liggen, dan kost het niets.
Die prijzen, da's gewoon pure economie hoor. Niet meer, niet minder.
Als het zo verder gaat, is er binnen tien jaar geen modale burger meer, laat staan de jeugd, die hem/haar nog modeltreinen kan aanschaffen.
Het zal een eliteclubje worden van rijke mensen. :(
Zo is het ook begonnen hé ;)
hola wa
Citaat van: Rangeerduivel op 17 april 2021, 13:04:35 PM
Citaat van: Jurgen op 17 april 2021, 12:55:06 PM
Al degene die klagen, maar ook degene die niet klagen, over de prijs werken eigenlijk zelf mee aan dat prijsbeleid. Niemand is verplicht om het te kopen, laat het gewoon liggen, dan kost het niets
Die prijzen, da's gewoon pure economie hoor. Niet meer, niet minder.
Klopt als een bus Jurgen...!
;)
klopt maar deels de prijs wordt mede bepaald door de afwerkingsgraad en wij vragen steeds meer, hoewel bij LS hoeft er helemaal geen toilet in de wagons te zitten die wij toch niet zien, hier zie je de details wel uitwendig aan de ketelwagen
Maar al die details zitten toch in de mallen, iets of wat tekenaar moet dat toch probleemloos kunnen tekenen, een mal wordt met de cnc gefreesd, OK, zal wel wat meer werk zijn, maar om zulke prijzen te verantwoorden zouden er al bijna werkende remmen op de wagens moeten staan. Wat betreft dat de kopers verantwoordelijk zijn voor zulke prijzen, is volgens mij wel zo, een model kost wat de gek er voor geeft, en ik ben niet (zo) gek. Ik koop ook geen Faberger ei, geen Rolls met een sterretjes plafond enz. Eigenlijk zie ik die details niet eens, ik heb treintjes om te spelen, en of daar nu een klinknagel meer of minder op staat kan me geen hol schelen, daar heb ik mijn beperkte fantasie wel voor. Wie dit een mooie wagon vind maar te duur, die laat hem gewoon staan. Dat eeuwige gezeur dat het een onbetaalbare hobby wordt is nu wel geweten. Als VBV zijn wagons kwijt raakt op die manier is het toch prima zou ik denken.
Dirk
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 april 2021, 20:44:36 PM
klopt maar deels de prijs wordt mede bepaald door de afwerkingsgraad en wij vragen steeds meer, hoewel bij LS hoeft er helemaal geen toilet in de wagons te zitten die wij toch niet zien, hier zie je de details wel uitwendig aan de ketelwagen
Als ik al het gekanker over die overvloed aan detail lees, zijn het niet de modale hobbyisten die er om vragen. Die willen alleen dat het betaalbaar blijft.
Ik denk eerder dat de inspanning vanuit de fabrikant relatief klein is in verhouding met de meerprijs die voor een model gevraagd wordt voor onzichtbare of overbodige details.
Bovendien had je vroeger nog (een beetje) werk met het plaatsen van detailstukjes als je een wagon kocht, nu steekt alles er op. Voordeel voor de fabrikant, er moet geen zakje met onderdelen meer bij - een aandachtspunt minder, maar een reden om de prijs omhoog te jagen want er is meer montage tijd voor de specifieke detailstukjes te voorzien.
En zo maak je cirkels rond en blijft de hond achter zijn staart aan hollen.
Wil je het model graag hebben maar is het te duur dan zijn er 2 oplossingen: je spaart je het brood uit de mond om het te kopen of je trek die kies uit. Je kan misschien gaan "flexi-jobben", dan ben je gelijk ook een 'modern' mens.
Citaat van: SuSke op 18 april 2021, 12:26:57 PM
Je kan misschien gaan "flexi-jobben", dan ben je gelijk ook een 'modern' mens.
🤣🤣 Die is geweldig! 🤣🤣
Als je naar de prijs per wagon kijkt, vind ik dat nog niet zooooo van de pot gerukt.
Maar als je daar een stevige sleep van wil, wordt het naar mijn inschatten toch een amper te behappen verhaal voor de gemiddelde werkmens met een gezin.
Ter vergelijking, mag je niet vergeten dat een plastiek wagonnetje met en hol plastieken blokje ondertussen ook al 59€ gaat aldaar.
Maar ze zijn toch zo mooi...
En om op de vraag van Jurgen te antwoorden, deze wagens zijn TP VI als ik mij niet vergis👍
Wagens zijn gebouwd in 2016
Klik door op de foto om de details te bekijken
(https://live.staticflickr.com/65535/51109184268_f5cf9bbc9d_z.jpg) (https://flic.kr/p/2kSkVSd)VTG Uagnpps (https://flic.kr/p/2kSkVSd) by Peter Van Gestel (https://www.flickr.com/photos/petervangestel/), on Flickr
en ja ze komen ook wel voor in gemengd verkeer, heel soms
(https://live.staticflickr.com/4249/34765895072_5e355542fe_z.jpg) (https://flic.kr/p/UY9io1)VTG Uagnpps (graan) hopperwagons in Schulen (https://flic.kr/p/UY9io1) by Johny Brauns (https://www.flickr.com/photos/johnybrauns/), on Flickr
ziehier dat één setje ook gaat ;D
sommigen durven dat ook al eens economisch denken noemen ! ;)
Ok, die achterste wagon, van de laatste foto heb ik al... nu nog de rest ;D