Waarschijnlijk lees ik er over maar ik vind niet dadelijk de informatie over hoeveel extra aansluitingen dat de 8 pin's lokpilot V5 heeft om extra funtcies te schakelen (relaxkoppeling). Op de tekening zie ik er een voor de verlichting en 1 extra uitgang. Klopt dit of ben ik fout.
Voor een relax koppeling te schakelen heb ik 2 extra uitgangen nodig.
Erik
als ik me goed herinner zitten er nog 4 extra uitgangen op : de 2 zoals voorheen groen en violet AUX 1/2 en 2 retra als aux3/4 als rose en lichtgroene draad
Dag naamgenoot,
Op de ESU Lokpilot 5 59610, 59620, 59616 en 59626 zitten naast licht vooraan en licht achteraan nog Aux 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 en 10.
Mvg, Erik.
info is juist maar vraag gaat over de 8 pins versie.Als je die daar wil gebruiken moet je extra draden solderen op de PCB achterkant.
juist een roco omgebouwd en er zitten een pak uitgangen op
buiten de 8 polige stekker zijn er van fabriek uit nog drie draden
paars ;roze en een lichtgroen (ben de naam kwijt) beide zitten achter aan op de decoder
er zijn inderdaad zoals vermeld nog een pak meer uitgangen
nu ook meteen mijn vraag
heel de decoder zit in krimpkous om nu die bedrading aan te sluiten moet je die er vanaf halen hoe zit het dan met de garantie ????
wat instellingen betreft echt niet normaal en geluk dat erik me er mee helpt
volgens mij is een lok programmer een must om deze v5 te programmeren
de oude roco's lopen een pak beter en zelfs de micheline van marklin heb ik er mee uitgerust en die loopt nu perfect over de wissels heen waar hij vroeger wel eens bleef hangen .
in de micheline zit een Frü en in die plaats past perfect de v5
de volgende is een klein modelbahn diesel met een nieuw chassis (oude was zink rot)
gr raf
ik haalde enkel het gedeelte boven de soldeerlipjes eraf.Ik gebruik trouwens alleen nog de plux22 versies.Het dragerprintje dat ik heb is dezelfde grootte als de decoder dus is het nageoeg altijd te gebruiken en je hebt meteen alle uitgangen ter beschikking. ik heb al van beginsafaan een esu locprogrammer en decodertester.Is een ongelooflijk gemak als je wat wil omprogrammeren of uittesten.Geen geluiter met berekenen CV's maar gewoon vinkjes zetten.Ik bewaar ook alles op PC voor als er een decoder de geest geeft
Johnny hier zowat het zelfde verhaal .
eric op de club kan perfect de loco's programmeren maar ik ben een doe het liever ook zelf .
dus locprogrammer gekocht en aan de slag
vallen en opstaan jazeker in het begin meer vallen dan opstaan maar met de goede raad van eric kom ik er wel
vandaag nog wat aan de baan gedaan en dan straks die KMB 6038 ombouwen naar dcc v5 esu decoder
Wat bedoelt u met relax koppeling?
Moet telexkoppeling zijn. Ik heb in enkele Märklin's een telexkoppeling geplaatst maar moet nog een decoder met extra uitgangen plaatsen. Normaal plaats ik altijd een UHL. maar wil eens veranderen om te vergelijken.
Erik.
Ha ok dank u
Beste vrienden.
Maandag jl. een Esu-sound geladen op een V5.0,
Alles werkt naar behoren, doch er doet zich een soundprobleem voor;
Wanneer ik de fictieve dieselmotor start, (F1) gaat die stationair draaien zoals het hoort.
Stil leggen dmv F1 werkt dan ook perfect.
Wanneer ik de loc laat rijden klimt de (fictieve) motor in de toeren, maar wanneer ik de loc laat vertragen/stoppen blijft hij dat hoge toerental aanhouden.
De remmen piepen dan wel wanneer de loc bijna stil staat.
Wanneer ik dan F1 druk slaat hij abrupt af.
Bij heropstart dan met F1 gaat hij terug normaal stationair draaien.
Kent iemand hier de oplossing voor om dit euvel te verhelpen, liefst een oplossing via CV-waarden indien dat mogelijk is daar ik geen lokprogrammer bezit en gezien de huidige corona toestanden is de kans groot dat ik niet meer in Gent (Amsac) geraak.
;)
Rudy,
De klankkast van dat boxke ligt hier nog op mijn bureau precies.
Rudy, welk soundfile zit daar in? Wat je daar beschrijft lijkt me normaal voor sommige diesels
Citaat van: Alberke op 16 oktober 2020, 22:08:57 PM
Rudy, welk soundfile zit daar in? Wat je daar beschrijft lijkt me normaal voor sommige diesels
Als je dat normaal vindt heb ik het ofwel niet goed uitgelegd ofwel heb jij het niet goed begrepen :-[
De sound die er op zit is De Esu V5.0 (European diesel soundfiles)
SO353Citaat van: OlivierV op 16 oktober 2020, 21:03:27 PM
De klankkast van dat boxke ligt hier nog op mijn bureau precies.
Dat kan, het moest ergens liggen en dus niet bij mij...maar ik heb het al opgelost.
Al heeft hetgeen ik in post I stelde daar weinig mee te maken... ::)
;)
Citaat van: Rangeerduivel op 16 oktober 2020, 19:58:13 PM
Beste vrienden.
Maandag jl. een Esu-sound geladen op een V5.0,
Alles werkt naar behoren, doch er doet zich een soundprobleem voor;
Wanneer ik de fictieve dieselmotor start, (F1) gaat die stationair draaien zoals het hoort.
Stil leggen dmv F1 werkt dan ook perfect.
Wanneer ik de loc laat rijden klimt de (fictieve) motor in de toeren, maar wanneer ik de loc laat vertragen/stoppen blijft hij dat hoge toerental aanhouden.
De remmen piepen dan wel wanneer de loc bijna stil staat.
Wanneer ik dan F1 druk slaat hij abrupt af.
Bij heropstart dan met F1 gaat hij terug normaal stationair draaien.
Kent iemand hier de oplossing voor om dit euvel te verhelpen, liefst een oplossing via CV-waarden indien dat mogelijk is daar ik geen lokprogrammer bezit en gezien de huidige corona toestanden is de kans groot dat ik niet meer in Gent (Amsac) geraak.
;)
Ik heb het betreffende geluid even in de simulator geprobeerd en daar reageert het geluid normaal op snelheidsveranderingen.
Je hebt niet per ongeluk F27 en/of F28 ingeschakeld dan gaat de sound over in manual notching (F27+F28 =notch up)/dan wel naar volle motor toeren (alleen F28)?
Dit geluid maakt gebruik van hun nieuwe template, welke volgens mij door de Amerikaanse tak van ESU is ontwikkeld. Speciaal om ook manual notching toe te kunnen passen.
Dirk,
Kan je iets duidelijker zijn?
Ik ben maar een leek weet je wel; moet CV 27 aan of uit
moet 28 aan of uit
Of moeten ze beide aan of uit...?
Waarbij ik mij de vraag stel of ik wel 27/28 F-toetsen heb...
Morgen eens kijken!
;)
geen CV Rudy maar de F toetsen. kijken of F27 en F28 aanstaan.Wil je ze niet dan die gewoon weghalen bij mapping.
Heb die F27- F29 uitgeschakeld en is volgende :
CV31 = 16, CV32 = 9
----------------------
CV458 = 0
CV470 = 0
CV486 = 0
Inderdaad wat Johnny bedoelt.
Ik heb de instructies van Johnny gevolgd en af en toe (op het programmeerspoor) lijkt het wel te lukken, maar ééns terug op de baan is dat alles weer verdwenen.
Het lijkt er op dat ik ergens iets moet bevestigen (enter???) of dat het anders niet opgeslagen wordt.
Op F15 stond de "SHIFT" funktie, die heb ik kunnen verwijderen, maar ook met weer datzelfde resultaat.
De motor keerde terug naar 'stationair' maar bij een volgende test bleef hij terug op volle toeren draaien...
Ook de F27 en F28 heb ik maar tijdelijk kunnen wijzigen
;)
Ondertussen zijn alle problemen van de baan, dank zij de bereidwilligheid en expertise van Johnny (Bellejt), waarvoor dank.
Om het in mensentaal uit te leggen;
De ESU sound kon het niet vinden met de files die door de VBv-print vereist waren.
Het gaat hem nl. over een VBv 6005 die, ooit geboren met een ESU 3.5 sounddecoder, uitgerust werd met een ESU V5.0
Het geluid was niet naar mijn zin (je moest aspirines slikken als de loc reed ;D) en daarom heb ik op de ESU site gezocht naar een dieselsound die mij meer bevalt, er weet toch niemand meer hoe de originele ABC-motor klinkt. (Ja klinkt want hij zit nog steeds ergens in een schip te grommen...)
Mijn keuze viel dus op de SO353, (sample is te beluisteren op de ESU-site), met de gekende gevolgen maar die zijn nu van de baan.
;)
en de beloning zal heerlijk smaken :) waarvoor dank
Citaat van: bellejt op 17 oktober 2020, 17:48:32 PM
en de beloning zal heerlijk smaken :)
't Zal niet doorgaan Johnny, Peter Goossens moet zijn Hof van Kleve sluiten...! ;D ;D
;)
veel te duur daar en veel te weinig.Als je daar vertrekt moet je stoppen aan het eerste frietkot :)