Op de site van trein.- Olaerts, is de jubileum set aangekondigd.
Het betreft een type 29 met 3 L-rijtuigen.
Dit was al bekend. Maar de prijs nog niet.
Nu dus wel. Wat voor mij neer komt op een slordige 840?!
Ik denk dat een beurt over sla:(
Mvg Steven
Heeft u een link ?
Vind dat niet direct op Guido zen webstek.
citaat:
Geplaatst door ToThePoint
Heeft u een link ?
Vind dat niet direct op Guido zen webstek.
Olaerts (//%22http://www.treinshopolaerts.be/catalog/index.php%22) en dan het Belgisch vlag aanklikken.
Ik vind dat altijd vreemd dat er in Belgi? nog sites zijn die Engels hun default waarde maken (en het Engels gedeelte niet updaten) [:(]
En je hebt wel 4 rijtuigen, L of K. Maar het is wel een stevige prijs [xx(]
Zijn er prijzen bekend voor de loc in dc(c). (zonder de l-of k rijtuigen?)
citaat:
Geplaatst door conducteur
Zijn er prijzen bekend voor de loc in dc(c). (zonder de l-of k rijtuigen?)
Ik denk niet dat er iemand meer weet (behalve Guido) dan wat er op de site staat [:)]
citaat:
Geplaatst door conducteur
Zijn er prijzen bekend voor de loc in dc(c). (zonder de l-of k rijtuigen?)
Deze of volgende maand verschijnt de volledige nieuwighedenfolder en dan weten we meer. Maar ik veronderstel dat stoomloc 29 ook wel apart verkrijgbaar zal zijn.
Hij komt met Pasen naar Blankenberge. Zal het hem eens vragen.
In de zoete waters had hij gezegd dat de prijs minder dan 750? zou zijn.
Jan
De bassisprijs voor de set is inderdaad minder dan 740 euro nl 695euro bij voorinschrijving
Met enkele extra's ( sound en rookgenerator komt daar al snel 175 euro bovenop )
Ik hoop dat de 29 alleen ook uitgeleverd gaat worden , niet enkel in set
dus afwachten op volgend bericht dan maar
Mannen, ik volg al een tijdje terug stil het forum. Een ideale ontspanning tussen het razenddrukke werk en de verbouwingen door [:)] .
Toch ff reageren: mannen, mannen, ? 695 voor vier juweeltjes van zo'n hoogstaand niveau qua afwerking (zoals we gewoon zijn van Guido), dat is toch echt niet zoveel geld hoor (vergelijk eens even met doorsnee M?rklin-uitleveringen). Allez, dat denk ik ervan en ik verdien echt niet de pannen van het dak (die moeten zelfs nog vervangen worden [:D]).
Voor de geintresseerden even deze link
http://www.treinshopolaerts.be/catalog/Binder1.pdf
Mvg Steven
P.S:Je kan het adres kopieren en terug plakken in je adres balk,
mocht de link niet werken
Effkens mijn rekening gemaakt (zonder emotionele last [:D]) en het ziet er toch een scherpe prijs uit. Type 29 (in metaal) en 4 L-rijtuigen is toch iets.
Er zal er wel een thuis rijden, de 29.060 (waarvan ik het geschiedboek (//%22http://www.tassignon.be/trains/documentation/download.php?f=../PDF/29060.pdf%22) heb [:p]), samen met mijn type 53 (weet niet meer welk nummer ik besteld heb [;)])
citaat:
Geplaatst door dgrr57
Effkens mijn rekening gemaakt (zonder emotionele last [:D]) en het ziet er toch een scherpe prijs uit. Type 29 (in metaal) en 4 L-rijtuigen is toch iets.
Er zal er wel een thuis rijden, de 29.060 (waarvan ik het geschiedboek (//%22http://www.tassignon.be/trains/documentation/download.php?f=../PDF/29060.pdf%22) heb [:p]), samen met mijn type 53 (weet niet meer welk nummer ik besteld heb [;)])
Ikke wel, de 3720 in chocolade.
Ik ga toch ook voor een set van de type 29.
Hoop dat de rijeigenschappen degelijk tot uitstekend zijn.
Bang afwachten dus.
Voor de fans van stoomloc 29: op de site van Olaerts bij "Nieuwighedenfolder" staat een lijst van de bewaarplaatsen van de 29 + de nummers.
voor mij eentje van Antwerpen, heb eigenlijk reeds 5 L-rijtuigen, maar er kan er altijd wel eentje bij
Jan
alvoor te bestellen laat ons iets weten voor uitlevering van de 53 DCC
We zijn nog altijd wachtend. Eind maart ??? eind april ????
ons wachten wordt wel erg op de proef gestelt.
citaat:
Geplaatst door janjozef
voor mij eentje van Antwerpen, heb eigenlijk reeds 5 L-rijtuigen, maar er kan er altijd wel eentje bij
Jan
Stelplaats antwerpen heb ik niet gezien precies in de lijst.
Jammer want had er ook graag eentje van die stelplaats gehad.
Kan Olaerts zijn site op het werk niet open, had de lijst us nog niet gezien, zal eentje vaan schaarbeek worden. Wat ik wel mis op de site is een bestelbon om voor in te schrijven.
Jan
citaat:
Geplaatst door janjozef
Kan Olaerts zijn site op het werk niet open, had de lijst us nog niet gezien, zal eentje vaan schaarbeek worden. Wat ik wel mis op de site is een bestelbon om voor in te schrijven.
Jan
Ik vermoed dat die bon met de folder gaat komen.
Sinds vandaag staat alle info over stoomloc 29 op de site van treinenshop Olaerts. De loc zal ook afzonderlijk verkrijgbaar zijn en in verschillende versies, met 1 of dubbele koplamp. Dat zijn leuke dingen voor de mensen!
Staat nog steeds geen bestelbon bij voor den type 29
citaat:
Geplaatst door ToThePoint
Staat nog steeds geen bestelbon bij voor den type 29
Jawel! Bij "info type 29 HO metaal" helemaal naar beneden scrollen.
Ik heb hem ook gezien, maar het lijkt me toch niet zo handig. De bestelbon is een pdf, in te vullen en terug te mailen
Wie beschikt er over een pdf-editor? Acrobat Reader heeft iedereen wel, maar niet iedereen kan zelf pdf's maken, toch?
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Ik heb hem ook gezien, maar het lijkt me toch niet zo handig. De bestelbon is een pdf, in te vullen en terug te mailen
Wie beschikt er over een pdf-editor? Acrobat Reader heeft iedereen wel, maar niet iedereen kan zelf pdf's maken, toch?
Dat klopt, maar er zal nog wel een gedrukt exemplaar komen van de nieuwighedenfolder veronderstel ik. Misschien is deze dit weekend al verkrijgbaar op de beurs in Blankenberge?
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Ik heb hem ook gezien, maar het lijkt me toch niet zo handig. De bestelbon is een pdf, in te vullen en terug te mailen
Wie beschikt er over een pdf-editor? Acrobat Reader heeft iedereen wel, maar niet iedereen kan zelf pdf's maken, toch?
afdrukken - invullen - scannen - mailen [:D]
Er staat ook dat men zelf een nummer kan aandragen en de stelplaats.
Waar zou een lijst te vinden zijn ?
Er was hier iemand die eentje van de stelplaats antwerpen eentje wou. Ikke ook eigenlijk.
citaat:
Geplaatst door ToThePoint
Er staat ook dat men zelf een nummer kan aandragen en de stelplaats.
Waar zou een lijst te vinden zijn ?
Er was hier iemand die eentje van de stelplaats antwerpen eentje wou. Ikke ook eigenlijk.
De lijst van de verschillende stelplaatsen staat bij de folder "Nieuwigheden" op pagina 2. Stelplaats Antwerpen staat er niet bij maar je kan wel een stelplaats + nummer naar keuze opgeven. Dat kost dan natuurlijk wel weer wat extra centjes.
citaat:
Geplaatst door Gerolf
... Wie beschikt er over een pdf-editor? ...
Er bestaan freeware editors, die je toelaten op willekeurige plaatsen op de pdf tekst toe te voegen.
Ik moet hier ergens op mijn laptop zo'n programma hebben staan.
Ik ben heel erg opgezet met het uitbrengen van het type 29 in metaal [:p].
Had eigenlijk de hoop al opgegeven. Voor mij zal het hoogst waarschijnlijk
de 29013 in museumversie worden. Welke zijn de verschillen eigenlijk
tussen de 'museumversie' en de versie 'laatste rit (1966)' van de 29013?
citaat:
Geplaatst door Fan51
Welke zijn de verschillen eigenlijk tussen de 'museumversie' en de versie 'laatste rit (1966)' van de 29013?
Vroeg ik me ook al af ... de bos bloemen, lintjes en de plaat met "O stoom wat waart gij schoon"? [:o)]
citaat:
Geplaatst door Gerolf
citaat:
Geplaatst door Fan51
Welke zijn de verschillen eigenlijk tussen de 'museumversie' en de versie 'laatste rit (1966)' van de 29013?
Vroeg ik me ook al af ... de bos bloemen, lintjes en de plaat met "O stoom wat waart gij schoon"? [:o)]
@ Gerolf: de plaat "O stoom wat waart u schoon" stond niet op de 29.013 maar op de 64.022 ter gelegenheid van de laatste stoomrit op de lijn Mechelen- Dendermonde op 14 okt. 1966. Op de 29.013 stonden vooraan 2 platen met de jaartallen 1835 en 1966. De aanduiding van de stelplaats was toen Merelbeke met als ondergeschikte stelplaats Aalst, wat werd aangeduid als FKR/FLS, op de huidige museumversie is dit stelplaats Leuven (FLV). Achter de 29.013 hingen op die gedenkwaardige dag 20/12/1966 2 eerste klasse rijtuigen M2 (nog niet in model verkrijgbaar), en 3 M3 rijtuigen, waaronder ??n bagagerijtuig. Deze M3 rijtuigen zijn ook nog niet in model uitgebracht. Maar het is al mooi dat de locomotief binnenkort verkrijgbaar is, de rijtuigen volgen (ooit) nog wel eens zeker?
Dat van die plaat: ik twijfelde terwijl ik het intikte [:I]
Bedankt voor de andere nuttige info [^] Maar wat zou Olaerts ermee doen?
Net een bericht gehad van Guido Olaerts, naar aanleiding van de pdf's:
citaat:
Hallo,
Met gewone E mail kan ook dan maken wij een bestelbon op en sturen hem via E mail op ter bevestiging.
Groetjes
Guido
Dan weten jullie dat meteen ook [;)]
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Dat van die plaat: ik twijfelde terwijl ik het intikte [:I]
Bedankt voor de andere nuttige info [^] Maar wat zou Olaerts ermee doen?
Ik hoop dat Olaerts (of iemand anders) er iets mee doet en deze rijtuigen uitbrengt. Maar nogmaals, ik ben al tevreden dat de 29.013 uitkomt in de versie zoals hij de laatste NMBS rit trok in 1966.
29.013 heeft als huidige stelplaats FSR en dit staat nu ook op de cabine vermeld.
Groetjes,
citaat:
Geplaatst door dieselfreak
citaat:
Geplaatst door Gerolf
citaat:
Geplaatst door Fan51
Welke zijn de verschillen eigenlijk tussen de 'museumversie' en de versie 'laatste rit (1966)' van de 29013?
Vroeg ik me ook al af ... de bos bloemen, lintjes en de plaat met "O stoom wat waart gij schoon"? [:o)]
@ Gerolf: ... Op de 29.013 stonden vooraan 2 platen met de jaartallen 1835 en 1966. De aanduiding van de stelplaats was toen Merelbeke met als ondergeschikte stelplaats Aalst, wat werd aangeduid als FKR/FLS, op de huidige museumversie is dit stelplaats Leuven (FLV)...
Dus, buiten die 2 platen en de stelplaats zijn er geen verschillen?
Niet echt iets om veel 'verschil' mee te maken, vind ik, maar goed, het zij zo.
Het maakt er in elk geval de keuze niet makkelijker op.
Als je de lijst bekijkt, wil Guido blijkbaar zoveel mogelijk mensen tevreden stellen en de keuze laten
en daar kunnen we alleen maar blij om zijn. [;)]
Ik heb ook een mail gekregen ivm de stelplaatsen.
"wij hebben alleen de type 29 met depot opgegeven op het ogenblik dat ze in bedrijf genomen zijn maar door de jaren heen hebben die bijna allemaal van depots veranderd dus een met depot Antwerpen zal wel beschikbaar zijn U moet alleen kijken welke nummer naar Antwerpen is verhuist en danmaken we die met dat nummer dus uw wens is haalbaar
"
Wie kan me verder helpen ?
of weet waar ik de info kan vinden ?
Ik zal het archief van Patrick eens doorbladeren.
citaat:
Geplaatst door ToThePoint
Ik heb ook een mail gekregen ivm de stelplaatsen.
"wij hebben alleen de type 29 met depot opgegeven op het ogenblik dat ze in bedrijf genomen zijn maar door de jaren heen hebben die bijna allemaal van depots veranderd dus een met depot Antwerpen zal wel beschikbaar zijn U moet alleen kijken welke nummer naar Antwerpen is verhuist en danmaken we die met dat nummer dus uw wens is haalbaar
"
Wie kan me verder helpen ?
of weet waar ik de info kan vinden ?
Ik zal het archief van Patrick eens doorbladeren.
Een hint : in mijn handtekening is er een link naar Foto Index. Als je volgend zoekargument invult :
type 29 Antwerpen-Dam, ga je enkele antwoorden terug krijgen. Die boeken/tijdschriften dan open doen op de aangeduide pagina en je ga zeker een antwoord vinden op uw vraag [:D]
Er is wel een probleempje. Voor dezelfde foto krijg je verschillende nummers te lezen [:(][:(]
En wat heel spijtig is : In de boek 'Les Consolidation type 29' van Claude Vincent (Uitgever Andr? Saenen [;)]) dat toch 200 blz telt alleen over type 29 is er nergens een tabel met de stelplaatsen [:(][:(]
Heb gisteren 3 uur aan het zoeken geweest.
Ik was er reeds achter dat inderdaad de stelplaats antwerpen-dam was voor de type 29.
In het archief had ik 730 resultaten en gaf geen verdere info dan de zoekopdracht te verfijnen. Toen ik verfijnde kreeg ik geen resultaten meer. Omdat ik te moe was gisteren de zoektocht gestaakt.
Zal nog eens een poging doen seh.
citaat:
Geplaatst door dgrr57
En wat heel spijtig is : In de boek 'Les Consolidation type 29' van Claude Vincent (Uitgever Andr? Saenen [;)]) dat toch 200 blz telt alleen over type 29 is er nergens een tabel met de stelplaatsen [:(][:(]
Toch wel: van blz. 63 t/m 74. Alle locnummers + de stelplaatsen zijn vermeld. De locs die in de stelplaats Antwerpen- Dam stonden waren volgens dit boek de nrs. 016- 023- 057- 081- 225- 228 en 247. Ze waren wel slechts in een beperkte periode aanwezig in Antwerpen- Dam: van 1959 tot 1962.
citaat:
Geplaatst door dieselfreak
citaat:
Geplaatst door dgrr57
En wat heel spijtig is : In de boek 'Les Consolidation type 29' van Claude Vincent (Uitgever Andr? Saenen [;)]) dat toch 200 blz telt alleen over type 29 is er nergens een tabel met de stelplaatsen [:(][:(]
Toch wel: van blz. 63 t/m 74. Alle locnummers + de stelplaatsen zijn vermeld. De locs die in de stelplaats Antwerpen- Dam stonden waren volgens dit boek de nrs. 016- 023- 057- 081- 225- 228 en 247. Ze waren wel slechts in een beperkte periode aanwezig in Antwerpen- Dam: van 1959 tot 1962.
Oeps [:I][:I][:I][:I] Inderdaad [:p]
Ik heb gewoon vanachter het boek gekeken (gewoonte bij de Engelse boeken) [:I]
Je mag er de 29.002, 29.009, 29.123, 29.160,29.192, 29.196, 29.205, 29.230, 29.251 en 29.290 aan toevoegen [;)] maar soms wel voor heel korte periode[:D]
Een punt waar ik nog niet helemaal uit ben is het tijdstip waarop de 29 'ers 2 koplampen kregen vooraan, ik gok op de tweede helft van de jaren 50. Wie weet meer hierover?
Ik heb een mailtje opgestuurd naar de uitgever van 'Les consolidation Type 29' en ik had onmiddellijk een positief antwoord (merci Andr?) [:p][:p]
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Type_29__001.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Type_29__002.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Type_29__003.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Type_29__004.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Type_29__005.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Type_29__006.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Type_29__007.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Type_29__008.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Type_29__009.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Type_29__010.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Type_29__011.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/Type_29__012.jpg)
Jullie moeten nog maar alleen kiezen [:D]
citaat:
Geplaatst door dieselfreak
Een punt waar ik nog niet helemaal uit ben is het tijdstip waarop de 29 'ers 2 koplampen kregen vooraan, ik gok op de tweede helft van de jaren 50. Wie weet meer hierover?
1959. Blz 108 van 'Les consolidation Type 29' [;)]
citaat:
Geplaatst door dgrr57
citaat:
Geplaatst door dieselfreak
Een punt waar ik nog niet helemaal uit ben is het tijdstip waarop de 29 'ers 2 koplampen kregen vooraan, ik gok op de tweede helft van de jaren 50. Wie weet meer hierover?
1959. Blz 108 van 'Les consolidation Type 29' [;)]
Dan zat ik er niet zover naast, bedankt voor het opzoeken Patrick. Nu weet ik welke versie ik wil.
Ik stel mij een vraag (ik zal ze aan Guido ook stellen).
Als ik de pdf bekijk lees ik : een koplamp minder = 50 ? meer [?]
In de eerste versie van de pdf had ik het anders verstaan : een koplamp meer (de derde, op de rookkast) = 50 ? meer.
Nu weet ik het niet meer.
Ik stuur zo dadelijk een mailtje naar Guido...
citaat:
Geplaatst door dgrr57
Ik stel mij een vraag (ik zal ze aan Guido ook stellen).
Als ik de pdf bekijk lees ik : een koplamp minder = 50 ? meer [?]
In de eerste versie van de pdf had ik het anders verstaan : een koplamp meer (de derde, op de rookkast) = 50 ? meer.
Nu weet ik het niet meer.
Ik stuur zo dadelijk een mailtje naar Guido...
De nummers en stelplaatsen die op Guido zijn site staan zijn er allemaal uit het begin van de jaren 50, de periode dat de locs slechts 1 koplamp hadden. Het is pas vanaf 1959 dat men begonnen is met het monteren van 2 koplampen. De derde lamp op de rookkast kwam begin jaren 50 op sommige locs ook voor. Ik zou het ook logischer vinden dat er een supplement moet betaald worden voor 2 koplampen i.p.v. 1. Idd nogal verwarrend...
dat is inderdaad voor mij ook een vraag, net zoals de nummers. Alle opgegeven nummers met standplaats zijn die zonder meerprijs of met,
Jan
Als je de folder leest, heb je 29.013 en 29.173 (Metcalfe).
De rest is bijbetalen. Dat is wat ik versta [;)]
Prachtig al die informatie. Maar staat er in 'Les Consolidation type 29' ook niet welk nummer welke lijnen reed? Ik zou graag weten welke loc(s) lijn 50 bedienden.
Van de vroegere onderstationschef van Schaarbeek Vorming wist ik dat er caboteurs van daar vertrokken en oa lijn 50 bedienden. Ik kan de man spijtig genoeg geen details meer vragen, want hij is overleden. Met ik er dan van uit gaan dat de type 29 die lijn 50 bedienden als stelplaats Schaarbeek hadden of was het dat niet noodzakelijk? En dan heb ik nog altijd geen nummers [:(] Ik heb voorlopig bij Guido de 29.009 besteld. Maar het zou natuurlijk beter zijn moest ik de exacte nummer hebben. Ah ja en tijdperk dat ik zoek is 1945-1955.
Dirk
In de periode die je aangeeft zal je zeker moeten kiezen voor een loc met ??n koplamp want de dubbele koplampen werden slechts ingevoerd vanaf 1959. Ik denk dat je met het locnummer 29.009 een goede keuze hebt gemaakt, alle locs type 29 van de stelplaats Schaarbeek zullen ooit wel eens op de lijn 50 hebben gereden, dus ook die loc.
citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs
Prachtig al die informatie. Maar staat er in 'Les Consolidation type 29' ook niet welk nummer welke lijnen reed? Ik zou graag weten welke loc(s) lijn 50 bedienden.
Van de vroegere onderstationschef van Schaarbeek Vorming wist ik dat er caboteurs van daar vertrokken en oa lijn 50 bedienden. Ik kan de man spijtig genoeg geen details meer vragen, want hij is overleden. Met ik er dan van uit gaan dat de type 29 die lijn 50 bedienden als stelplaats Schaarbeek hadden of was het dat niet noodzakelijk? En dan heb ik nog altijd geen nummers [:(] Ik heb voorlopig bij Guido de 29.009 besteld. Maar het zou natuurlijk beter zijn moest ik de exacte nummer hebben. Ah ja en tijdperk dat ik zoek is 1945-1955.
Dirk
of eentje van Aalst (FLS) [?]
Eentje van Merelbeke zou ook nog kunnen voor Lijn 50. Maar die staat niet in de lijst van 29's die worden uitgebracht dus dat wordt extra dokkemans als je er zo ??n wil.
Awel ja, da vroeg ik mij ook af ...
citaat:
Geplaatst door dgrr57
citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs
Prachtig al die informatie. Maar staat er in 'Les Consolidation type 29' ook niet welk nummer welke lijnen reed? Ik zou graag weten welke loc(s) lijn 50 bedienden.
Van de vroegere onderstationschef van Schaarbeek Vorming wist ik dat er caboteurs van daar vertrokken en oa lijn 50 bedienden. Ik kan de man spijtig genoeg geen details meer vragen, want hij is overleden. Met ik er dan van uit gaan dat de type 29 die lijn 50 bedienden als stelplaats Schaarbeek hadden of was het dat niet noodzakelijk? En dan heb ik nog altijd geen nummers [:(] Ik heb voorlopig bij Guido de 29.009 besteld. Maar het zou natuurlijk beter zijn moest ik de exacte nummer hebben. Ah ja en tijdperk dat ik zoek is 1945-1955.
Dirk
of eentje van Aalst (FLS) [?]
Kreeg een welbepaalde loc dan geen vaste lijn toebedeeld? Of moet ik mij zo'n stelplaats voorstellen als een pool van locs die volgens beschikbaarheid werden ingezet los van lijnen en bestemmingen?
citaat:
Geplaatst door dieselfreak
In de periode die je aangeeft zal je zeker moeten kiezen voor een loc met ??n koplamp want de dubbele koplampen werden slechts ingevoerd vanaf 1959. Ik denk dat je met het locnummer 29.009 een goede keuze hebt gemaakt, alle locs type 29 van de stelplaats Schaarbeek zullen ooit wel eens op de lijn 50 hebben gereden, dus ook die loc.
CiteerGeplaatst door dirkkerckhofs
Kreeg een welbepaalde loc dan geen vaste lijn toebedeeld? Of moet ik mij zo'n stelplaats voorstellen als een pool van locs die volgens beschikbaarheid werden ingezet los van lijnen en bestemmingen?
Citeer
Ik weet niet hoe het er op Lijn 50 aan toe ging, ik verdiep mij vooral in de geschiedenis van Lijn 59 waar in de periode voor de electrificatie voornamelijk stoom- en dieselocomotieven reden van de stelplaats Merelbeke. Daarbij werden een aantal vaste locs ingezet maar als deze niet beschikbaar waren door een defect of een andere reden dan werden ook andere locomotieven gebruikt. Ik neem aan dat dit op andere lijnen eveneens het geval was.
Zo juist een telefoontje gekregen van Guido. De standard versie is met 3 koplampen en 2 lampen achteraan :
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/29_002.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/29_001.jpg)
Mits bijbetaling heb je de originele versie met 1 koplamp en 1 lamp achteraan :
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/29_004.jpg)
(http://www.tassignon.be/trains/TMM/29_003.jpg)
En voor die die twijfelen raad ik aan om naar de winkel te bellen [:D]
Een vraagje voor een modelspoor kollega:
Is enkel die van Hasselt (met Metcalfe) standaard in tijdperk III te verkrijgen zonder bijbetalen en die set is waarschijnlijk enkel in de versie van 175 jaar te krijgen en niet in tijdperk III, nietwaar?