Bonjour,
Je met se poste pour voir des photos de vos mod?les que vous avez en possession.
Mod?le de toute chemin de fer.
Car j'ai changer d'?chelle,d'ici quelques jour je vais mettre mes photos de mes mod?les.
Merci de votre aide pour que ce fil progresse.
Hello,
I will post is to see pictures of your models you have in possession.
Any model railroad.
Because I change the scale in a few days I'll put my photos of my models.
Thank you for your help so that this thread is progressing
boby, gebruik je Google Translate of zoiets ? Je vertaling is moeilijk te begrijpen ...
Denk dat ook, als je het terug in google translate stopt krijg je redelijke deftige zinnen...
Bonsoir,
C'est justement, je utilise Google traduction je vais essayer l'anglais
Good evening,
Precisely, I used Google translation I will try English
goede avond,
Precies, Ik gebruikte Google vertaling zal ik proberen Engels
Il est temps que Google passe de nouveau au secondaire....
Dat je van schaal ging veranderen leek logisch, gezien je talrijke aanbieding in de rubriek "te koop" [;)]
Het is blijkbaar de bedoeling dat dit een "mijn nieuwste aanwinst -N" wordt, en zonder onderscheid van land of tijdperk.
Michiel, Marc, ModelspoorfaN, ... U wordt geroepen [;)]
Hoi boby,
ik zal mijn nieuwe aankopen hier ook plaatsen. Dat zijn wel steeds zielige occasie-modellen die nog een hoop aandacht nodig hebben. [;)]
Hoe dan ook, is dit draadje een leuk initiatief om de N-hoek wat op te fleuren. [^]
Bonjour,
Voici 2 photos de la loco diesel 218 DB de fleischmann avec inversion des feux blanc et rouge en ma possession.
Hello,
Here are two pictures of the diesel loco 218 DB Fleischmann with reverse lights white and red
in my possession
hallo,
Hier zijn twee foto's van de diesel loc 218 DB Fleischmann met omgekeerde lichten wit en rood
in mijn bezit
(//%5BIMG%5Dhttp://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN009.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN010.jpg)[/img]
Mijn aanwinst van deze week: een type 96 van de Belgische Staatsspoorwegen... moet het worden.
(http://i862.photobucket.com/albums/ab181/Modelspoor/Varia/IMG_1803.jpg)
Bonjour,
Voici encore 2 photos du wagon DB de la WLE de fleischmann n?852304
Hello,
Here are two pictures of the car in the DB Fleischmann WLE No. 852304
hallo,
Hier zijn twee foto's van de auto in de OB Fleischmann WLE No 852304
(//%5BIMG%5Dhttp://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN013.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN014.jpg)[/img]
Daar zijn we dan: Voor mijn verjaardag een V100 DB epoche III:
http://www.hornbyinternational.com/product.php?id_product=572
Met een prima werkend koppeling (Simplex) mechaniek. Werkt zelfs in een (niet te kleine ) bocht. Fraaie verlichting, met rij-richting wissel. Misschien iets voor Michiel[?]
Voor een Arnoldlocje zeer goede rijeigenschappen je kan het laten "kruipen" op de rails! Helaas zonder vliegwiel. men heeft gekozen voor antislipbandjes, en extra gewicht blokjes.
De voorlaatste aanwinst: Fleischmann 8357 "Pilsner/Urquell" bierwagen van CSD (Tjechie). Met [;)] aan de Directeur van "Marche em Bieres" [^]
Op mijn verlanglijstje staat nog een Pruisische T12 (Belgie: type 96).
Mooie lok Michiel ,
Hoe zijn rij eigenschappen ? Is het een Arnold ?
Groet Alexander
Dat is zeker een fraai exemplaar! Jammer dat er een buffer ontbreekt, Michiel.
De nieuwe Arnold http://www.hornbyinternational.com/product.php?id_product=566
Lijkt me ook fraai, Al is met niet bekend hoe de rij-eigenschappen zijn. Of dit model te digitaliseren is blijft ook nog de vraag.
citaat:
ModelspoorfaN Geplaatst - 14/01/2012 : 19:24:11
--------------------------------------------------------------------------------
Daar zijn we dan: Voor mijn verjaardag een V100 DB epoche III:
http://www.hornbyinternational.com/product.php?id_product=572
Met een prima werkend koppeling (Simplex) mechaniek. Werkt zelfs in een (niet te kleine ) bocht. Fraaie verlichting, met rij-richting wissel. Misschien iets voor Michiel
Voor een Arnoldlocje zeer goede rijeigenschappen je kan het laten "kruipen" op de rails! Helaas zonder vliegwiel. men heeft gekozen voor antislipbandjes, en extra gewicht blokjes.
De voorlaatste aanwinst: Fleischmann 8357 "Pilsner/Urquell" bierwagen van CSD (Tjechie). Met aan de Directeur van "Marche em Bieres"
Op mijn verlanglijstje staat nog een Pruisische T12 (Belgie: type 96).
Good evening
I just asked precisely in MODELLBAHN chop-lipped loco that interests me and if it was possible to put a decoder in the loco and whether there are any red lights.(v100 DB)
But for now no answer.
daniel
goede avond,
Ik vroeg juist in Modellbahn chop-lippen loco die mij interesseert en als het mogelijk was om een decoder in de loc gezet en of er geen rode lichten.(V100 DB)
Maar voor nu geen antwoord.
daniel
Bonsoir,
justement je vient de demander chez modellbahn-chop lippe que la loco m'int?resse et si c'?t? possible de mettre un d?codeur dans la loco et s'il y ? des feux rouge.(v100 DB)
Mais pour l'instant pas de r?ponse.
daniel
@Boby,
Hoewel ik het niet helemaal begrijp, lijkt het me onmogelijk de nieuwe Arnold V100 te digitaliseren. Mijn excusses indien ik niet het juiste antwoord geef[;)]
Edit: Er is in dit model geen plaats voor.
citaat:
Geplaatst door Reeks1976
Mooie lok Michiel , Hoe zijn rij eigenschappen ? Is het een Arnold ?
Dit is inderdaad een Arnold, een tiental jaar oud. Ze rijdt heel redelijk, zacht en soepel maar de voorloper is nogal wispelturig, en loopt nogal snel uit het spoor. Vooral in R1 bochten echt wel een probleem. Ze is goed te digitaliseren met en heel kleine decoder in het machinehuis. Deze specifieke lok van op de foto loopt zwaar, en heeft een grondige schoonmaakbeurt nodig. Een buffertje vind ik nog wet tussen de reserveonderdelen of op een plukloc.
Frank, die V100 is niet meteen een loc dat binnen mijn doeltijdperk valt (1920-1925). Die nieuwe Italiaanse stoomloc mogelijk wel, maar ik betwijfel of deze ooit tot in Brussel is geraakt. En ik had nog niet opgemekt dat Arnold met een nieuwe productie is begonnen van de BR74. Die wekt wel mijn interesse, maar dan niet nieuw, want bij mij gaat er toch het mes en de vijl in. [:D]
"bij mij gaat er toch het mes en de vijl in"
Michiel, Ik had van u niet anders verwacht[:D][:D][8D][^]
Wat de V100 betreft, ging het om de tip voor u naar de simplexkoppeling. Waarschijnlijk zijn er best meer modellen (epoch I of II) te vinden die zo'n koppeling hebben.
So as I understand, there are possible to put a mini decoder so great.
And for the red light there or not??
Dus als ik heb begrepen, zijn er mogelijk om een mini-decoder zo groot te zetten.
En voor het rode licht er wel of niet?
@Frank, maar een paar modellen hebben deze simplex-koppeling. Meestal gaat het om locomotieven die ook als rangeerloc kunnen beschouwd worden. Ik ga voor een meer algemeen, minder merkgebonden systeem: de ontkoppelaar. [;)]
@Boby, over welke loc heb je het eigenlijk met minidecoder en de rode sluitseinen: de V100 of de BR74?
Ik bedoel is dat zodra de loc rood licht rijden is.
Ik ze
i goed volgens de felle rode lichten?
I mean is that as soon as the loco has red light running.
I said well according to the bright red lights?
SUR LA V 100 DE LA DB COMME PHOTOS PLUS HAUT.
MERCI
Hoi Boby,
Als je beschrijving leest van het model dan zijn er rode sluitseinen:
"Front/rear lights: white and red, directional."
Een heel kleine decoder moet er toch wel in te prutsen zijn. [;)]
(http://www.1zu160.net/images/harburger-lokschuppen/416-Bild3100_L.jpg)
Op 1zu160 vond ik dit:
http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp/arn-v100.php
Ze maken deze digitaal, en leggen er ook een andere motor in [8D]
Het gaat hier duidelijk om een ouder model. Er zitten gloeilampjes in. De nieuwe Arnold HN2019 heeft leds. 3 witte (is eigenlijk wat meer blauw) en 2 rode. Ze wisselen met de rijrichting.
Hello
Thank you all for your response.
So I'm delighted that we can put a small decoder and the locomotive has red traffic lights, because I love my loco has traffic lights.
Hallo
Dank u allen voor uw reactie.
Dus ik ben blij dat we een kleine decoder zetten en de locomotief heeft rode verkeerslichten, want ik hou van mijn loc heeft verkeerslichten
Bonjour
Merci a vous tous de vos r?ponse.
Donc je suis ravis que on peut mettre un petit d?codeur et que la loco poss?de des feux lumineux rouge,car j'aime beaucoup que mes loco poss?de des feux rouge.
Bonjour,
Voici 3 photos de la rame DB Regio talent 2 de piko
hallo,
Hier zijn 3 foto's van de trein 2 van DB Regio talent piko
Hello,
Here are 3 photos of the train 2 of DB Regio talent piko
(http://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN015.jpg)
(//%5BIMG%5Dhttp://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN016.jpg)[/img]
(//%5BIMG%5Dhttp://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN017.jpg)[/img]
Kleine aanwinsten>
(http://i1125.photobucket.com/albums/l582/alexandertje2/DSC01050.jpg)
Dubbelset fleischmann
groet Alexander
Klein zijn ze.....prachtig ook [:)][:0]
Bewegende schuifdeurtjes?
Mijn verlanglijstje, Deze loc: http://www.n-spoorstore.nl/n-spoorstore.nl/nl/component/virtuemart/?page=shop.product_details&category_id=125&flypage=flypage.tpl&product_id=1675
En deze bierwagen: http://www.tee-usa.com/store/product37075.html
Van CSD. De DR uitvoering (denk tpII) vond ik inmiddels. In een spoorwegmuseum te Tsjechie (Luzna u Rakovnika, CSD ) zag ik het "origineel" (for what ever that my be..), maar die is wit, met remmershuis. De link toont volgens mij de "originele" tpI uitvoering maar, zonder remmershuis.
Mijn ervaring: je moet er tegenaan lopen.......toevallig...ergens........[8D]
Bij voorkeur met spaakwieltjes...
Jazeker
Fleischmann 80 8347 K dus.
http://bierwagen.bplaced.net/bierwagen/katalog/Fleischmann/flei_g10_01.htm Beetje naar onder scrollen......[:p]
hallo,
Hier zijn twee foto's van de auto gesloten Fleischmann.
Hello,
Here are two pictures of the car closed Fleischmann
(http://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN011.jpg)
(http://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN012.jpg)
Wederom een kleine aanwinst die goed zal passen op de baan en in de collectie.
(http://i1125.photobucket.com/albums/l582/alexandertje2/BoGGdPgB2kKGrHgoH-CEjlLl0g6UBLmMI2DFhg_3.jpg)
Inmiddels deze van Roco , de laatste lichting (blauwe doos)bijgekomen.
(http://i1125.photobucket.com/albums/l582/alexandertje2/23381.jpg)
Groet Alexander
Hoi Alexander,
die BR 53 van Fleischmann rijdt verrassend goed voor een 3-asser, ook digitaal. Daar ga je veel plezier van hebben.
Ik heb nooit veel affiniteit gehad voor die BR 89, maar dat doet er eigenlijk helemaal niet toe. Zolang jij het maar een schattig dingetje vindt.
Leuk spul, geniet ervan!
Hey Michiel,
1 van de redenen voor mij is dat een lok goed en rustig rijd , met de br53 heb ik indd een goede aankoop aan want ik had hem op de clubbaan al zien rijden ,en toen dacht ik , die moet ik ook hebben.
Over de br89 das dezelfde reden als hierboven , maar meer omdat ik als ik een kleinere lok zou nemen meer wagons erachter kan hangen,maar wel in een realistiche compositie-samenstelling.
Groet Alexander
Eindelijk een volledige Rheingold
(http://i1203.photobucket.com/albums/bb393/wdn1/rheingold1.jpg)
Deze is uigerust met 2 bagage rijtuigen. Waarom?
- het was verboden om een personenrijtuig aan de stoomloc te koppelen, dit was dus de plaats voor de bagagewagon
- om grote rangeerproblemen te vermijden in kopstations werd achteraan maar een 2de bagagewagon voorzien
Wim
Dat is toch een van de mooiste luxetreinen, vind ik. Knappe sleep! Welke loc staat ervoor? Een BR 18 in zwart/rode DR livrei?
Hallo
Heel mooi beeld, ik dacht dat het een DR?
Hello
Very beautiful image, I thought it was a DR??
Dit stelletje wordt getrokken door een BR 18
(http://i1203.photobucket.com/albums/bb393/wdn1/BR18.jpg)
Rechtstreeks uit een MiniTrix doosje
Wim
Belle loco vapeur BR18 [;)]
hallo,
Foto's van de wagon ARNOLD
(http://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN022.jpg)
(http://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN023.jpg)
@Wim:
"Deze is uigerust met 2 bagage rijtuigen. Waarom?
- het was verboden om een personenrijtuig aan de stoomloc te koppelen, dit was dus de plaats voor de bagagewagon
- om grote rangeerproblemen te vermijden in kopstations werd achteraan maar een 2de bagagewagon voorzien"
Mooie foto [8D], maar:
Het ene is me bekend het andere niet. Dat een bagagerijtuig gelijk achter de loc kwam in eerste instantie is duidelijk.
De vraag is daarom: waarom een 2e bagagerijtuig extra toevoegen[?]
De Rheingold's waren meestal een stam met hooguit 4 of 5 rijtuigen, volgens mij. Het ging om snelheid, en service [;)]
Dat betekend dat men waarschijnlijk bij voorkeur toch liever zitplaatsen verkocht, dan een leeg [V] bagagerijtuig.
Een lichtere treinsamenstelling is toch gewoon meer snelheid?
Men gebruikte destijds de snelste Pacific's om de trein te trekken.
Ik vermoed daarom dat een bagagerijtuig destijds net als de loc afgekoppeld werd en net als de loc na bevoorading vooraan geplaatst, tijdens een stop in een kopstation.
Als dat niet zo is, Waar haal je aub die info vandaan [8)]?
Ik kon er niets over terug vinden in het Rheingold boekje: Schuyt&Co ISBN 90 6097 089 6
Ik denk dat of Gerolf, Deltic, of Ysbeer hier mogelijk meer over weet.
Edit: Ja Boby, een van de mooiste en meest sucsesvolle machines ooit gebouwd!!
Edit 2: Zie verder dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon
En dit: http://fr.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon
Andre Chapelon was bezig met het verhogen van het rendement van (oa.)deze machines
citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN
Ik denk dat of Gerolf, Deltic, of Ysbeer hier mogelijk meer over weet.
Ikke? Nee hoor, ik ben bijlange geen specialist in treinsamenstellingen [:I]
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Ikke? Nee hoor, ik ben bijlange geen specialist in treinsamenstellingen [:I]
Ik zei dan ook "denk", en "mogelijk"[8)][;)]
Alle hoop op Deltic en Ysbeer dan maar[^]
citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN
@Wim:
"Deze is uigerust met 2 bagage rijtuigen. Waarom?
- het was verboden om een personenrijtuig aan de stoomloc te koppelen, dit was dus de plaats voor de bagagewagon
- om grote rangeerproblemen te vermijden in kopstations werd achteraan maar een 2de bagagewagon voorzien"
Mooie foto [8D], maar:
Het ene is me bekend het andere niet. Dat een bagagerijtuig gelijk achter de loc kwam in eerste instantie is duidelijk.
De vraag is daarom: waarom een 2e bagagerijtuig extra toevoegen[?]
De Rheingold's waren meestal een stam met hooguit 4 of 5 rijtuigen, volgens mij. Het ging om snelheid, en service [;)]
Dat betekend dat men waarschijnlijk bij voorkeur toch liever zitplaatsen verkocht, dan een leeg [V] bagagerijtuig.
Een lichtere treinsamenstelling is toch gewoon meer snelheid?
Men gebruikte destijds de snelste Pacific's om de trein te trekken.
Ik vermoed daarom dat een bagagerijtuig destijds net als de loc afgekoppeld werd en net als de loc na bevoorading vooraan geplaatst, tijdens een stop in een kopstation.
Als dat niet zo is, Waar haal je aub die info vandaan [8)]?
Ik kon er niets over terug vinden in het Rheingold boekje: Schuyt&Co ISBN 90 6097 089 6
Ik denk dat of Gerolf, Deltic, of Ysbeer hier mogelijk meer over weet.
Edit: Ja Boby, een van de mooiste en meest sucsesvolle machines ooit gebouwd!!
Edit 2: Zie verder dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon
En dit: http://fr.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon
Andre Chapelon was bezig met het verhogen van het rendement van (oa.)deze machines
Ik ben deze opmerking tegengekomen tijdens het bestuderen van de Rheingold geschiedenis via internet, heb deze nooit zien rijden, kan dus niet ja of neen zeggen[?]
Wim
De Rheingold heeft een lange geschiedenis en heeft een hoop gedaantewisselingen ondergaan. Je zal steeds wel ergens een samenstelling vinden dat niet beantwoord aan de typische treinssamenstelling. Een bagagerijtuig meer, een goederenloc ervoor, een vreemd rijtuig middenin, twee rijtuigen langer... Het kan allemaal. De samenstelling hierboven lijkt me wel ooit eens kunnen gereden hebben. En het belangrijkste blijft toch plezier hebben met waarmee we bezig zijn.
Dat wilt niet zeggen dat ik de historische achtergrond en motivatie van een keuze niet interessant vind. Wie me kent, en mijn modelbouwproject volgt, zal dat wel gemerkt hebben. [:D]
Foto 2 van trix granen
(http://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN043-1.jpg)
(http://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/PhotosdetrainN042.jpg)
Een nieuwe aanwinst van Kato
Alleen nog wat aanpassen.
(http://i1125.photobucket.com/albums/l582/alexandertje2/DSC01105.jpg)
Groet Alexander
(http://i1125.photobucket.com/albums/l582/alexandertje2/DSC01107.jpg)
(http://i1125.photobucket.com/albums/l582/alexandertje2/DSC01108.jpg)
wat er achter hangt is nieuw , eveneens wat er naast staat ook.
groet Alexander
hallo,Reeks
Mooie auto's, de platte wagen en de auto Ranchette BIS is welk merk en of het nog bestaat
Hello,
Nice cars, the flat car and the car Ranchette BIS is what brand and if it still exists
Boby ,
Ik neem aan dat je de goederenwagens bedoeld , die zijn van minitrix nog steeds verkrijgbaar , nieuw als 2ehands.
De loc is van Kato.
De Br53 is inmiddels aangekomen.
(http://i1125.photobucket.com/albums/l582/alexandertje2/DSC01111.jpg)
Groet Alexander
Goedenavond,
Hier is een foto van PIKO
een BB 25615 SNCF FRET
(http://i1235.photobucket.com/albums/ff428/bobydan/trainenN004.jpg)
(http://i1125.photobucket.com/albums/l582/alexandertje2/DSC01159.jpg)
Zojuist gearriveerd >> VT98 fleischmann 7400K en 7401K
Betekend dat dat jouw BR55 de deur uit is?
Ja Michiel ,
1 van de hoofdredenen is , is dat ik afwisselende treinen wil laten rijden , soms moet je schrappen , heroverwegen en nagaan wat je met een lok of wagon doet .
Ik heb daar heel lang over nagedacht en ik heb gekeken naar de veelzijdigheid van de vt98, ergens een boekje over ,over het leven ervan en ook als trekkracht voor een goederenwagen gebruikt.
Groet Alexander
Het is dat ik geen railbusje had, want die BR55 van Fleischmann zag ik best wel zitten. [:p] In elk geval gefeliciteerd met je mooie aanwinst!
Inmiddels weer wat bij dankzij Rail 2012.
(http://i1125.photobucket.com/albums/l582/alexandertje2/DSC01175.jpg)
de pakwagen is de DRG versie van fleischmann , de bakwagens van trix en fleischmann de bagagewagens van roco's laatste lichting en de Br64 van fleischmann op 1 na laatste lichting. plus de hoge bakwagen van trix.
Groet Alexander
citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN
@Wim:
"Deze is uigerust met 2 bagage rijtuigen. Waarom?
- het was verboden om een personenrijtuig aan de stoomloc te koppelen, dit was dus de plaats voor de bagagewagon
- om grote rangeerproblemen te vermijden in kopstations werd achteraan maar een 2de bagagewagon voorzien"
Mooie foto [8D], maar:
Het ene is me bekend het andere niet. Dat een bagagerijtuig gelijk achter de loc kwam in eerste instantie is duidelijk.
De vraag is daarom: waarom een 2e bagagerijtuig extra toevoegen[?]
De Rheingold's waren meestal een stam met hooguit 4 of 5 rijtuigen, volgens mij. Het ging om snelheid, en service [;)]
Dat betekend dat men waarschijnlijk bij voorkeur toch liever zitplaatsen verkocht, dan een leeg [V] bagagerijtuig.
Een lichtere treinsamenstelling is toch gewoon meer snelheid?
Men gebruikte destijds de snelste Pacific's om de trein te trekken.
Ik vermoed daarom dat een bagagerijtuig destijds net als de loc afgekoppeld werd en net als de loc na bevoorading vooraan geplaatst, tijdens een stop in een kopstation.
Als dat niet zo is, Waar haal je aub die info vandaan [8)]?
Ik kon er niets over terug vinden in het Rheingold boekje: Schuyt&Co ISBN 90 6097 089 6
Ik denk dat of Gerolf, Deltic, of Ysbeer hier mogelijk meer over weet.
Edit: Ja Boby, een van de mooiste en meest sucsesvolle machines ooit gebouwd!!
Edit 2: Zie verder dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon
En dit: http://fr.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon
Andre Chapelon was bezig met het verhogen van het rendement van (oa.)deze machines
Volgens bepaalde bronnen reed de orient (Oostende-Wenen) ook in dergelijke configuratie
- 2x bagage (voor en achter)
- restauratiewagen
- 2x slaaprijtuig
Wim
Op Ontraxs enkele messing setjes gekocht om wagentjes te maken (groentekraam, scheresliep, etc), wat raampjes en zo.
Daar ga ik een fotocopie van maken op slides, zodanig dat ik mijn ets-kunsten kan oefenen met nuttige spulletjes ...
Benieuwd hoe dat gaat uitdraaien [:)]
En dan nog een koppel boeken met illustratie van basistechnieken.
Weer wat te doen, tussen de knutselsessies [;)]