Weet er mss iemand of er tussen MOL en ANTWERPEN ergens grote werken bezig zijn,want ik zie dagelijks zware ballast-treinen in MOL doorkomen?
Vandaag (11 november)doortocht van een blauwe 55er met achteraan de trein de 5533,richting A'PEN,enkele uren later in de omgekeerde richting naar HASSELT.
Ervin,
Ze zijn wel bezig met balast aan te brengen op de nieuwe helling die vertrekt van net buiten het station Berchem (Antw) en die gaat in de richting van niveau 0 in Antwerpen-centraal en de spoortunnel die terug op Antwerpen-Dam bovenkomt. Sporen waren ze maandag nog wel niet aan het leggen.
Peter
Bedankt PETER [;)]
Dit zouden ook instructietreinen kunnen zijn om machinisten met de 55ers te leren rijden . Voor werken in Antwerpen ligt Mol wat te ver uit de weg . Alle in Belgi? gebruikte ballast komt uit de groeven van Quenast en Lessines en dan kom je onderweg naar Antwerpen Mol normaal niet tegen .
[8]
citaat:
Geplaatst door matti
Dit zouden ook instructietreinen kunnen zijn om machinisten met de 55ers te leren rijden . Voor werken in Antwerpen ligt Mol wat te ver uit de weg . Alle in Belgi? gebruikte ballast komt uit de groeven van Quenast en Lessines en dan kom je onderweg naar Antwerpen Mol normaal niet tegen .
[8]
Hoi MATTI,ik denk niet dat het hier om instructietreinen gaat,de meeste 55ers werden bestuurd door ??n machinist,weekend of niet,ook vandaag weer een zware ballast-trein gezien,hij stond te wachten voor een sein op enkele honderden meters voor het station van MOL.
Vandaag hing de 5533 aan kop met 13 beladen wagons en achteraan hing de 7833!!
Er rijdt ook dagelijks een trein tussen Mol en Hasselt. Deze trein bestaat uit 8 of 9 tremelwagons en wordt ingesloten door twee 55'ers. Deze trein wordt gebruikt om de sporen te reinigen.
//http://users.skynet.be/Treinfoto.2000/
citaat:
Geplaatst door Tom
Er rijdt ook dagelijks een trein tussen Mol en Hasselt. Deze trein bestaat uit 8 of 9 tremelwagons en wordt ingesloten door twee 55'ers. Deze trein wordt gebruikt om de sporen te reinigen.
//http://users.skynet.be/Treinfoto.2000/
Hoi TOM,ik heb net je website bekeken,en ja het is deze trein die ik dagelijks door het station van MOL zie rijden,dat deze trein word gebruikt om sporen te reinigen daar heb ik nog nooit van gehoord[:I],in ieder geval bedankt,dat weet ik dan ook weeral h?.[;)]
citaat:
Geplaatst door maxim
citaat:
Geplaatst door Tom
Deze trein bestaat uit 8 of 9 tremelwagons en wordt ingesloten door twee 55'ers.
62'ers van Infrabel zal je bedoelen zeker [;)], ik heb al gehoord dat er per uitzondering een 77'er aan durft hangen.
Nee hoor MAXIM,ik heb deze trein elke dag van deze week al gezien met 55ers,alleen vandaag hing er achter deze ballasttrein een 77er,ik kan mij eigenlijk moeilijk voorstellen waarom de sporen moeten gekuisd worden,er word tussen MOL en HASSELT,en tussen MOL en ANTWERPEN toch vrij intensief gereden??
Ik heb er vandaag ook nog gezien in Beringen richting Mol. Dit is toch wel zeer ongewoon voor een zondag.. Het waren vandaag 55XX zowel op kop als van achter.Dit was omstreeks 08:00h en om 10:00h
Ik ben in de voorbije zomermaanden meerdere malen met de trein van Antwrpen naar Hasselt gereden via Mol (met de 4129 e.a.) Het zijn altijd minstens twee gekoppelde stellen. Het eerste stel splitst in Mol af naar Neerpelt, het tweede stel rijdt door naar Hasselt. Nu op de lijn Mol Hasselt is men de sporen volledig aan het vernieuwen ( nieuwe betonnen dwarsliger i.p.v. houten, nieuwe ballast en nieuwe spoorstaven). Soms werd op tegenpoor gereden omdat het tweede spoor buiten dienst was. Trouwens in alle grote stations (zoals Antwerpen Centraal waar ik het heb gelezen) staan ergens borden waarop alle werken op de verschillende lijnen worden aangeduid met de eventuele mogelijke vertragingen.De lijn Mol-Hasselt staat (stond?) er ook bij, en ik vermoed dat de ballasttreinen waarvan hoger sprake hiervoor zouden kunnen dienen. Trouwens voor zulke werken werkt men ook tijdens de weekend omdat er dan minder verkeer is.
Groeten
Frank
Ach was het leven maar zo simpel als postzegeltjes plakken.
Dan zou het kunnen dat deze treinen tot bedoeling hebben om de sporen aan te dammen . Het klinkt mischien wat vreemd maar een pas gelegd spoor moet eerst ingereden worden zodat de balast goed aangestampt kan worden vooraller er op volle snelhied over gereden kan worden . Anders zouden kleine verzakkingen kunnen optreden die het spoor kunnen beschadigen . Dit inrijden gebeurt trouwens ook op de hogesnelheidswerven . Dat deze treinen dienen om de sporen proper te houden lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want dan zouden ze op andere lijnen ook moeten rijden . (Gent-Eeclo; Gent-Ronse; Aalst-Burst enz.)
[8]
citaat:
Geplaatst door maxim
En toch is het zo,
de reden waarom deze treinen niet op aalst-burst, eeklo-gent,... te zien is, is omdat het om spoorreinigingsritten in de Kempen gaat. Omdat het zo kleinschalig is vemroed ik dat het om een experiment gaat (Z 93646 en Z 93647).
O ja,
en blijkbaar hebben ze toch al 55'ers voor deze treinen gehangen [:I]
Jep,die ritten zijn nog altijd bezig,en ja,ook vandaag weer met 2x55ers[;)]
Verdikke, ich zal es na de kempen moete jong [:D]
[8]
citaat:
Geplaatst door matti
Verdikke, ich zal es na de kempen moete jong [:D]
[8]
Ja,en dringend,het was,ondanks dat het zaterdag was,weer redelijk druk in MOL,om 07.45u.is er alweer een ballasttrein door MOL gedendert,locs van dienst,7833,en achteraan de trein de 7843,met daar tussen 4 wagons met stenen,welk type van wagon weet ik niet.
Om 09.30u.heeft er dan een ertstrein in MOL gestaan,die om 09.45u.vertrokken is naar het zinkfabriek van Balen-Wezel,en om 13.50u.is er een goederentrein doorgekomen met allemaal railstafen,13 wagons?En dat voor ne zaterdag!![:p]
Sorry voor deze kleine ontsporing van het draadje, maar dit wou ik even meegeven voor de liefhebbers: ik stond gisteren op enkele meters van twee Luxemburgse 1800-en (= onze reeks 55) toen die met vereende krachten een sleep schrootwagens in beweging zetten in het station van Wasserbillig. Geweldig. [:p]
Ook vandaag(zondag 20/11)4x een balasttrein gezien in MOL.Telkens dezelfde,komt aan in het station van MOL blijft er even staan,machinist verwisselt van loc,en vertrekt terug richting Hasselt.Locs van dienst voor vandaag,7864 en 7851.
citaat:
Geplaatst door Peter
Ervin,
Ze zijn wel bezig met balast aan te brengen op de nieuwe helling die vertrekt van net buiten het station Berchem (Antw) en die gaat in de richting van niveau 0 in Antwerpen-centraal en de spoortunnel die terug op Antwerpen-Dam bovenkomt. Sporen waren ze maandag nog wel niet aan het leggen.
Peter
Ik wil hier even op inspelen. De ballast die aangebracht wordt op de toegangshelling van Berchem naar de -2 (de offici?le term voor de hogesnelheidssporen onder Antwerpen-Centraal) worden aangevoerd per... vrachtwagen, jawel dit is voor Tuc-Rail goedkoper dan de trein !
Intussen liggen er reeds twee sporen van 400 m en ??n van 200 meter.
Momenteel worden onder Antwerpen-Centraal de wissels aangelegd om de TGV-stellen te laten rijden richting Dam. De wissels worden rechtstreeks op het beton bevestigd, zonder ballast !
De treinen met ballast in Mol zullen dus eerder zijn voor de L 15 naar Hasselt zoals reeds geopperd.
Groeten Mr tsjoektsjoek.
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen200.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen201.jpg)
Weet er misschien iemand of deze ballast-wagons in model verkrijgbaar zijn,dagelijks komen er zulke treinen door in Mol,en daarom wil ik deze wagons graag in model.[;)]
Hallo Erwin,
Die Rail Pro werd gemaakt door Roco in 3 verschillende uitvoeringen, maar zijn normaal uit gamma.
Ik zal U straks die foto's even doormaile,.
Groetjes
@ERVIN
Hebt ge ook foto's genomen van die treinen?
Ik maar maandelijks naar Gemmenich enzo gaan om 55ers te zien terwijl ze hier in eigen streek zitten rond te toeren[;)][:D]
Groeten
Johan
citaat:
Weet er misschien iemand of deze ballast-wagons in model verkrijgbaar zijn,dagelijks komen er zulke treinen door in Mol,en daarom wil ik deze wagons graag in model.[;)]
(http://www.modeltrein-paradise.be/images/47531.jpg)
(http://www.modeltrein-paradise.be/images/47532.jpg)
(http://www.modeltrein-paradise.be/images/47535.jpg)
Dit zijn de modellen die er van gemaakt zijn,
alleen de onderste is misschien nog te verkrijgen.
Deze treinen rijden ook alle dagen op de lijn Essen --- Antwerpen
Er zijn een aantal nummer varianten van die wagons gemaakt.
Er is minimaal 1 set van 3 en een aantal losse wagons.
Deze zijn bij de verschillende winkels nog wel te vinden.
Ook op beurzen kom je ze regelmatig tegen. ze zijn niet echt zeldzaam
Jan
citaat:
Geplaatst door ERVIN
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen200.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen201.jpg)
Weet er misschien iemand of deze ballast-wagons in model verkrijgbaar zijn,dagelijks komen er zulke treinen door in Mol,en daarom wil ik deze wagons graag in model.[;)]
Die Uay (bovenste foto) stonden in een ander draadje als wensmodel, dus zijn ze nog nergens te verkrijgen. Zeker niet met blauwe aspotten (t.t.z. enkel binnenlands gebruik) zoals op Ervin's foto !
Modelspoorse groeten,
Eric
http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/
Ok? mannen bedankt,dat van die blauwe aspotten wist ik trouwens ook niet,bedankt Rixke rail [;)]
En Tufken kan je nog aan die blauwe wagons aangeraken,en wat moeten ze kosten?
@55erke,het is nu niet meer dagelijks,maar nog heel regelmatig komen die ballast-treinen met 55ers ervoor hier in Mol door gereden.
Wat mij wel opvalt is,dat het nooit heel lange treinen zijn,meestal max.10 wagons.
citaat:
Geplaatst door rixke rail
Die Uay (bovenste foto) stonden in een ander draadje als wensmodel, dus zijn ze nog nergens te verkrijgen. Zeker niet met blauwe aspotten (t.t.z. enkel binnenlands gebruik) zoals op Ervin's foto !
Modelspoorse groeten,
Eric
http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/
Even een aanvulling : de blauwe aspotten wijzen op het feit dat ze gebruikt worden door Infrabel en/of Tuc-Rail. De toelatingsvoorwaarden hiervoor zijn minder streng dan voor de wagens van B-Cargo.
Modelspoorse groeten,
Eric.
http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/
Om even in hetzelfde draadje te blijven, ik ben vandaag nog eens gaan kerstschoppen, ditmaal in Nederland, terwijl mijn vrouwtje in de kledingswinkels was heb ik mij even laten gaan...
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen501.jpg)
Voila, ik heb mij vandaag 16 ballastwagons aangeschaft van Roco, vanavond ga ik beginnen met de verwering van deze wagons.[:p]
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen502.jpg)
Het zijn wel tremelwagens van de DB, maar daar is niets anders aan te doen h?.Ook die imitatie steentjes ga ik eruit doen en daar komen echte steentjes in.
Wat volgt er nog, 15 Fals van Fleischmann in de bruine kleur, maar zoveel hadden ze er niet in die winkel, dus maar besteld.
Schoon sleepken, Ervin. [:p]
Weeral een winkelier gelukkig gemaakt. [;)]
Hoeveel kleedjes heeft het vrouwke gekocht ? [}:)]
citaat:
Geplaatst door doomslu
Schoon sleepken, Ervin. [:p]
Weeral een winkelier gelukkig gemaakt. [;)]
Hoeveel kleedjes heeft het vrouwke gekocht ? [}:)]
Merci Doomslu, ja het is een mooi zicht zo'n lange sleep, en die winkelier zijn ogen die schitterden, en mijn vrouwtje is ook weeral blij, ieder heeft zijn goesting gevonden, och, het is ook maar ??n keer per jaar Kerstmis h?.[;)]
Zo zag deze wagon er gisteren uit...
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen502.jpg)
En zo ziet dezelfde wagon er vandaag uit...
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen507.jpg)
Hij is al helemaal vuil, na ??n dag ! [:o)]
Goe bezig, Erwin. [:p]
Z??r leuk detail, Erwin, die blauwe aspotten ! ([:p])
Alleen wordt dat slechts in Belgi? en op Belgische wagens (in dit geval type Uay) toegepast ! ([:I]) (Zie hoger in dit draadje)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : tikfout gemaakt ! ([:o)])
Ervin,
Ziet er goed uit!
Ik heb nog 15 ertswagens (CAIB en Arbed) liggen dus mocht je je vervelen[:o)]
Nee merci D-Loc, ik heb voorlopig nog werk genoeg met mijn ballastwagons.[;)]
Ziet er zeer goed uit erwin [:p]
halo
zeg Ervin
nu is die wikelman ook blij hij is van die wagonen vanaf he, kreeg je op die aankoop geen korting ?
groeten hanske
citaat:
Geplaatst door hanske
halo
zeg Ervin
nu is die wikelman ook blij hij is van die wagonen vanaf he, kreeg je op die aankoop geen korting ?
groeten hanske
Je kan altijd is vragen voor korting bij aankoop van veel stuks,
Ik heb is een keer gevraagd als er iets af ging & kreeg als antwoord: het stof [:o)].
Ik heb een serieuze korting gehad, gebeurt ook niet elke dag dat er plots iemand in je winkel staat die graag 16 wagons wil kopen h?.[;)]
Ondertussen zijn al de wagons verweerd, sommige hebben ballast meegekregen, andere zijn leeg, prachtig hoor, als je die lange sleep hier zo ziet rijden.[:p]
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Ondertussen zijn al de wagons verweerd, sommige hebben ballast meegekregen, andere zijn leeg, prachtig hoor, als je die lange sleep hier zo ziet rijden.[:p]
Wij zien niks, Erwin. [:(]
Fototoestel is in reparatie.
En het zou 4 weken duren.
Staat hier ergens in ander draadje [;)]
hallo
is je fototoestel all gemaakt
groeten hanske
Ervin is dinsdag geopereerd geweest, ik weet niet of hij al terug thuis is om te antwoorden.
citaat:
Geplaatst door tufken
Hallo Erwin,
Die Rail Pro werd gemaakt door Roco in 3 verschillende uitvoeringen, maar zijn normaal uit gamma.
Ik zal U straks die foto's even doormaile,.
Groetjes
Onlangs was ik nog eens op weg met deze "ballast" wagens naar Roosendaal.
48 wagens met een totale massa van bijna 1900T.
Trein E 47694 Lessines - Roosendaal.
(http://users.skynet.be/CB/NMBS%20HLE%202380%20met%20E%2047694%20Y%20Otterbeek%20-%2002.JPG)
Amaai 48 wagons!!! Dat is een serieuse sleep, zijn die altijd zo lang??
100 assen is een gemiddelde voor goederentreinen.
Heb je gezien dat een 23 dat op zijn eentje redt? [8D]
De Railpro's is gemaakt in bijna 15 versie's.
Momenteel heeft een MTE een kleine serie in huis.
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Amaai 48 wagons!!! Dat is een serieuse sleep, zijn die altijd zo lang??
yep.
Ongeveer 500m (dit is een normale lengte voor een goederentrein)
Het zijn dan ook alleen maar 2assige wagentjes, die zich in deze trein bevinden.[;)]
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters
Heb je gezien dat een 23 dat op zijn eentje redt? [8D]
Soms kan het toch spannend zijn ze ne.
Zeker als de rails er een beetje nat bij liggen.
Om dan bij stilstand - zoals op de foto, die genomen is te Y Otterbeek - (Stopsein stond rood) om de spoorwegbrug op te rijden over de L 25.
Hier zie je de volledige lengte van deze trein.
Nu in Schaarbeek Vorming.
(http://users.skynet.be/CB/NMBS%20HLE%202380%20met%20E%2047694%20Schaarbeek%20Vorming.JPG)
Grappig, dat machinisten hun eigen trein beginnen te spotten! [:D]
Kijk, M?rklin is ook vertegenwoordigd. Op het spoor ernaast ligt een derde rail. [:D]
Heb je nog meer foto;s van die treinen met Fccpps-en?
citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie
Grappig, dat machinisten hun eigen trein beginnen te spotten! [:D]
Dat heeft dan zeker het voordeel dat ze niet schrikken van de fotograaf [:D]
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Kijk, M?rklin is ook vertegenwoordigd. Op het spoor ernaast ligt een derde rail. [:D]
[:D][:D][:D]
citaat:
Geplaatst door mark7758
Heb je nog meer foto;s van die treinen met Fccpps-en?
helaas.
Ik heb nog eentje van dezelfde trein.
Als je wilt, kan ik je de foto's wel doorsturen in een groter formaat.
Het zijn treinen die niet meer regelmatig ingelegd worden.
treinpaar: 47694 beladen - 49601 leeg.
Normaal gezien rijdt hij deze week.
Graag. En hoe meer beter.
En al vast bedankt.