Modelspoormagazine forum

Modelspoor, Algemeen en H0 => Aankondiging nieuwigheden => Topic gestart door: eve op 14 december 2011, 14:08:24 PM

Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: eve op 14 december 2011, 14:08:24 PM
urlhttp://www.b-models.be//url

Erik
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: Binco op 14 december 2011, 14:40:28 PM
Ambitieus [:D]

Alleen ...
Waarom blijft B-Models dingen maken die al op de markt zijn?
Een G2000, een reeks 51,een EAOS, ...?
Deze modellen zijn er al, terwijl een mooie Belgische rangeerlok of een Diesel reeks 64 of als goederenwagen een TALNS van Sea rail (bijvoorbeeld) zou toch veel interessanter zijn?

Dat is nu mijn mening natuurlijk [:I]

-> Ik had gehoopt dat er iets in zou staan over de reeks 23 maar dat is Van Biervliet zeker?

[:)][;)]
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: dieselfreak op 14 december 2011, 14:57:02 PM
CiteerGeplaatst door Binco

Ambitieus [:D]

Alleen ...
Waarom blijft B-Models dingen maken die al op de markt zijn?
Een G2000, een reeks 51,een EAOS, ...?
Deze modellen zijn er al, terwijl een mooie Belgische rangeerlok of een Diesel reeks 64 of als goederenwagen een TALNS van Sea rail (bijvoorbeeld) zou toch veel interessanter zijn?

Dat is nu mijn mening natuurlijk [:I]

-> Ik had gehoopt dat er iets in zou staan over de reeks 23 maar dat is Van Biervliet zeker?


Reeks 23 is idd. Van Biervliet. En van de reeks 51 gaat B- Models eerst de versies uitbrengen die er nog niet waren zoals de Tijdperk 3 versie. Voor het overige heb je gelijk, en het zou ook wel fijn zijn mocht er een nieuwe versie komen van de reeks 62 want het model van Roco is intussen ook al zo'n 20 jaar oud en voor verbetering vatbaar. Ik denk hierbij aan een versie op het niveau van de diesellocs reeks 60 van Van Biervliet.

Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: wisselstromer op 14 december 2011, 16:38:10 PM
goeie vraag
ze moeten mss eens de M2 of M4 wagons maken :-)
ne 62 diesel
type 16 eloc.....
ik snap hun strategie ook niet
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: ysbeer op 14 december 2011, 17:15:19 PM
Zijn jullie er wel zo zeker van dat B models alles zelf ontwerpt en maakt??
Het is maar een gedachte,koopt men ergens bestaande mallen of modellen??
wim
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: B-models.be op 14 december 2011, 18:13:47 PM
citaat:
Geplaatst door wisselstromer

goeie vraag
ze moeten mss eens de M2 of M4 wagons maken :-)
ne 62 diesel
type 16 eloc.....
ik snap hun strategie ook niet



Hoi, toch even reageren
jullie mogen altijd een voorstel doormailen - zie onze website [:)] graag zelfs [:)]
wel rekening houden dat we verschillende versies moeten kunnen maken van een model daar het anders niet haalbaar is. zie ook de reportage in MSM.

'dingen die al op de markt zijn'   .  wat is er nog niet
M2 : marklin
M4 : oskar / lsmodels ?
62 : roco
16 : marklin / vitrains

'Zijn jullie er wel zo zeker van dat B models alles zelf ontwerpt en maakt??
Het is maar een gedachte,koopt men ergens bestaande mallen of modellen??'


jahoor, alle modellen die wij maken worden met eigen moules geproduceerd
er worden geen bestaande moules van andere merken gekocht

bv de Eaos wordt in 3 vormvarianten gebracht. Dit model is 15jaar terug door Klein gemaakt en dus denken we dat er wel mensen zijn die deze nog zoeken (en zeker aan betaalbare prijs)  

bedankt allen voor de interesse in onze produkten en fijn eindejaar,

Koen
B-models
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: chef garde op 14 december 2011, 18:34:21 PM
De M4 lijkt mij toch best een gat in de markt.  Vooral voor dit rijtuig blijven heel wat modelspoorders op hun honger zitten.  Er is Lima (gedateerd, is een persoonlijke indruk), en er is Oskar die enkel rijtuigen met bagageafdeling heeft en stuurrijtuigen.

Wie een deftige ram wil maken met M4 rijtuigen heeft rijtuigen 2de klasse M4 nodig en blijft tot op vandaag aangewezen op Lima hiervoor.  Vooraan of achteraan je ram, kan je dan misschien een Oskar rijtuig hangen.

Verder kan de 62 wel in verbeterde versie gebracht worden, de ruitenwissers staan bij de Roco verkeerd, en nog enkele zaken zijn voor verbetering vatbaar.

Wat de 16 betreft, sorry, heb er 2 van Vitrains en ben er tevreden van!
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: dieselfreak op 14 december 2011, 19:01:36 PM
Ook van de M2 rijtuigen zijn een aantal versies door Marklin (nog) niet uitgebracht. Ik denk hierbij aan een 1'ste klasse rijtuig en aan de groene rijtuigen in Tijdperk 4. Maar er zijn ook nog een aantal andere zaken die het best waard zijn om een model van te maken: een dieselloc reeks 64 bijvoorbeeld, of de M3 rijtuigen en de R rijtuigen. Er is nog zoveel materiaal van de NMBS wat nog niet is uitgebracht. Dat men daar eens werk van zou maken i.p.v. steeds dezelfde modellen te maken en elkaar dood te concurreren want daar wordt niemand beter van.
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: Binco op 14 december 2011, 19:08:49 PM
citaat:
Geplaatst door B-models.be
jullie mogen altijd een voorstel doormailen - zie onze website [:)] graag zelfs [:)]
wel rekening houden dat we verschillende versies moeten kunnen maken van een model daar het anders niet haalbaar is. zie ook de reportage in MSM.

Koen
B-models




Een 16 hoeft voor mij inderdaad ook niet, het model van Vitrains vind ik heel geslaagd!!

Maar een oude reeks 28 ... [8)]
Die heb je met 2 soorten panto's in het blauw, en ook nog in het groen en nog met 6 cijferig nummer.

En nog door geen enkele andere fabrikant gemaakt.
Het is maar een voorstel natuurlijk [:D] (of moet dit per mail?)
HIER EEN FOTO (http://www.rail-pictures.com/1024/the-sncb-nmbs-2801-oostende-8314.jpg)

EDIT: Wel aangekondigd door LS Models [|)] achjhaa
[:)][;)]
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: Jurgen op 14 december 2011, 19:14:54 PM
Leuk, maar er staat niets in dat ik echt wil hebben.

Maar moest er iemand mij iets uit die catalogus aanbieden ga ik het zeker niet weigeren! [:D]
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: hapkin op 14 december 2011, 20:37:54 PM

citaat:

Waarom blijft B-Models dingen maken die al op de markt zijn?
Een G2000, een reeks 51,een EAOS, ...?
Deze modellen zijn er al, terwijl een mooie Belgische rangeerlok of een Diesel reeks 64 of als goederenwagen een TALNS van Sea rail (bijvoorbeeld) zou toch veel interessanter zijn?

Dat is nu mijn mening natuurlijk

-> Ik had gehoopt dat er iets in zou staan over de reeks 23 maar dat is Van Biervliet zeker?


Ik moet binco gelijk geven en hoe zit het met die 23...

mvg steve


Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: ERVIN op 14 december 2011, 21:36:35 PM
Ik ga er dit jaar nog , voor de eerste maal eens naartoe, en zo te zien zal ik maar genoeg geld meenemen , want voor mij persoonlijk staan er h??l wat leuke zaken!![:p]

Bedankt voor de link eve.[;)]
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: PeterBrz op 14 december 2011, 23:36:55 PM
en wat van de lang aangekondigde tankcontainers?
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: ERVIN op 15 december 2011, 11:11:38 AM
citaat:
Geplaatst door PeterBrz

en wat van de lang aangekondigde tankcontainers?



Ja daar ben ik ook nog steeds vragende partij voor.
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: TimT op 15 december 2011, 17:34:55 PM
ik zie eigenlijk nog niets van 2012 hoor :o

Citaat van de site
citaat:
** we hebben wat vertraging met het maken vd catalogus, dit doordat we liever nog ietsjes wachten op een aantal prototypes vanuit China, zo kunnen deze dan ook al opgenomen worden in de cataogus.

we werken om de catalogus van B-models in november online te zetten (ongeveer 40 pagina's) **
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: BD1701 op 15 december 2011, 18:10:34 PM
Een serieuze catalogus, met heel veel zaken die mij kunnen boeien. Zolang het maar Belgisch is, in ieder geval heel knap werk van B-Models. En wees gerust, het is niet omdat die ene bepaalde goederenwagon of rijtuig of locomotief nog niet uitgebracht is dat dit nooit zal uitkomen he. Modellen maken en uitbrengen kost geld en tijd dus ze kunnen ook niet alles in ??n keer op de markt brengen, want dat zou trouwens ook niet goed zijn voor ons en de winkeliers. Trouwens nieuwe voorstellen zijn steeds welkom heeft B-Models laten weten, dus stuur jullie voorstellen gewoon naar B-Models en dan zien we wel wat ze ermee kunnen doen.
Wat de tankcontainers betreft, deze komen er, en trouwens komen er ook 30' voet containers en misschien zelfs 45' voet containers. Nog even geduld dus, en we zullen beloond worden met mooi nieuw materiaal.
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: conducteur op 15 december 2011, 20:23:08 PM
Wordt er ook een TPIII versie van de 55 gemaakt? Een 205.***?
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: Flanders_JS op 15 december 2011, 21:14:57 PM
B-models is toch een beetje van Biervliet?
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: TimT op 16 mei 2012, 12:45:19 PM
Nieuwigheid 2012?
Seindecoder NMBS B-models

   voor de mensen die de seinen digitaal wensen te bedienen bieden wij een digitale decoder aan
   (referentie nr 88.600 en 89.600) Deze decoder zal via 1 adres alle seinbeelden kunnen sturen.
   De ontwikkeling vd decoder gebeurt door ESU en later meer info hierover.
http://www.vanbiervliet.com/bmodels/lijst-seinen.html

Voorlopig 1 sein per decoder toekomst modellen zouden 2 seinen per decoder kunnen aansturen

Blijkbaar staan er al prototypes bij Vanbiervliet te zien.(niet zeker het is van horen)

iemand hier nog info rond ?
Groeten Tim
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: Mattias op 21 mei 2012, 18:08:24 PM
Wat mij wel zou kunnen smaken is een dieselstel reeks 40... Hebben verschillende kleurstellingen gehad en het prototype (4001), heeft nog ribbels gehad op de zijwand van zijn rijtuigen (M3-voituren)...


hint hint [:I][:D]
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: dieselfreak op 21 mei 2012, 18:55:24 PM
citaat:
Geplaatst door Mattias

Wat mij wel zou kunnen smaken is een dieselstel reeks 40... Hebben verschillende kleurstellingen gehad en het prototype (4001), heeft nog ribbels gehad op de zijwand van zijn rijtuigen (M3-voituren)...


hint hint [:I][:D]



Die staat ook al jaren h??l hoog in mijn verlanglijstje. En zoals je schrijft zijn daar zowel groene als rood- gele varianten op te maken, met of zonder ribbels. Ook het uitbrengen van M3 rijtuigen behoort tot de mogelijkheden, dus heren fabrikanten waar wachten jullie op? Nog zoveel braakliggend NMBS terrein te ontginnen, beter daarop focussen i.p.v. steeds weer varianten op hetzelfde thema en dubbele producties uitbrengen die iedereen al heeft.
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: Paulogic op 21 mei 2012, 19:35:38 PM
Misschien ook eens een Belgisch model in spoor Nul ??? t'is maar een idee he[:D]
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: eve op 21 mei 2012, 20:38:05 PM
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Misschien ook eens een Belgisch model in spoor Nul ??? t'is maar een idee he[:D]



Paul,
Heb je hier al eens gekeken ? : http://www.digital-plus.de/spur0-individuell.php

Erik
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: Jurgen op 22 mei 2012, 09:54:43 AM
We zijn hier wel wreed aan't afwijken van de catalogus van B-Models van 2012 h? mannen.
Titel: 2012 Catalogus B-models online
Bericht door: ysbeer op 22 mei 2012, 16:18:27 PM
Ik denk dat het je verheugen op beloofde producten van Bmodels uitsluiten zin heeft voor mensen onder de 40 jaar.
Die maken nog een redelijke kans het tijdens hun leven te kunnen kopen.
Ik wacht al 2 jaar op een beloofde diesellok van cfl
wim