Een oudgediende die al jaren in de kast lag van H0pur Wielen voorzien. Daarna werd zijn uiterlijk op een flink aantal dienstjaren afgestemd. Hiervoor gebruikte ik verschillende roest tinten en verdunde donker bruinzwart verf beide op basis van alcohol. De verf werd zowel met een penseel (wash) als ook met een airbrush met verschillende nozzles (0,2 en 0,25 mm) opgebracht.
Jacques Timmermans
IMGhttp://i510.photobucket.com/albums/s343/1955jacq/DSC_0019-1.jpg/IMG
IMGhttp://i510.photobucket.com/albums/s343/1955jacq/DSC_0020-1.jpg/IMG
IMGhttp://i510.photobucket.com/albums/s343/1955jacq/DSC_0021-2-1.jpg/IMG
Het lijkt er inderdaad op dat deze al vele jaren meegaat en bijna de eeuwige rust gaat krijgen ... Ontzettend knap gedaan! [:p]
Jacques, WOW!
Mooi gedaan! De machinist heeft nog net eens zijn ramen gelapt vooraleer naar het afstelspoor te rijden [;)]
Mooie wheathering!
Ik had altijd gedacht dat onze oosterburen hun rollend materieel netjes hielden. Blijkbaar niet [:I]
Niettemin erg knap verweerd [:p]
Zeer knap verweerd! Had dat plastieken gebouw er niet achter gestaan zou ik zeker getwijfeld hebben of we hier wel met een model te maken hadden....
Heel mooi. De volgende keer mag je gerust stap-voor-stap foto's plaatsen !
Onderzijde is heel goed,het huis(van de lok) zou wel iets minder kunnen.
Zo vuil zie je niet dikwijls,maar best realistisch gedaan.
wim
Petje af! Knap gedaan Jacques!
As real as it can get...[;)]
Best (heel goed!!!)[:p] gelukt ; in het leven en dan zeker op spoorweggebied is niets onmogelijk en zeker niets is volledig onrealistisch ! Al vaak gezegd dat kan niet en toch kan het !
Eens een gespreik gehad met iemand van de spoorwegen i.v.m. ERR Oostenrijkse coilwagons (die blauwe !) ; hij vertelde dat rijdt hier niet ! Toen we diezelfde avond rond 22.30 of 23.00 (deftig uur toch !)ons clublokaal verlieten (gelegen Rangeerst. Gent Zeehaven) raads eens wat passeerde inderdaad een trein met diezelfde wagons die hier zeker niet reden !
Zo zal het met je weathering misschien ook wel zijn ; voor de ene te veel en voor de andere niet genoeg ! En ongetwijfeld zullen ze beiden gelijk hebben !
Groeten Peter[;)]
inderdaad een lok rijp voor de schroothoop. chassis is goed gedaan, maar gezien de toestand van de kast is ie al lang oud ijzer. Alleen spijtig dat ie de nummering uit tijdperk III draagt, toen was de lok nog bijna nieuw[}:)]
citaat:
Geplaatst door prulleman
inderdaad een lok rijp voor de schroothoop. chassis is goed gedaan, maar gezien de toestand van de kast is ie al lang oud ijzer. Alleen spijtig dat ie de nummering uit tijdperk III draagt, toen was de lok nog bijna nieuw[}:)]
Even reageren loc kan ook op het ogenblik vereeuwigd zijn op het ogenblik dat ze hernummerd dienden te worden ! Misschien werd een onderhoud wel uitgesteld om de gehele loc een nieuwe look en make- over te geven !
Groeten Peter[:)]
ge droomt. gezien de kostprijs van locs word er niet mee gesold voor ze 40 jaar zijn. daarna zijn ze afgeschreven en versleten en dan is eigelijk alles mogelijk. Verwaarlozing in een vroeg stadium aan een overheidsgebonden firma is onmogelijk omdat ze elke cent twee keer moeten omdraaien. Ook riskeert het personeel strenge straffen voor bewuste verwaarlozing.
citaat:
Geplaatst door prulleman
ge droomt. gezien de kostprijs van locs word er niet mee gesold voor ze 40 jaar zijn. daarna zijn ze afgeschreven en versleten en dan is eigelijk alles mogelijk. Verwaarlozing in een vroeg stadium aan een overheidsgebonden firma is onmogelijk omdat ze elke cent twee keer moeten omdraaien. Ook riskeert het personeel strenge straffen voor bewuste verwaarlozing.
Heb in Nurenberg ook loc's en wagons zien rijden die in zo'n staat waren (waren eigenlijk ook niet eens oude loc's!) dat ik mij in Belgie waande !
En van dat overheidsgeld : hebben in Belgie geen Thaly's stellen maanden ongebruikt geweest ?
Die waren toch ook met overheisgeld betaald !
Groeten Peter[;)]
ten eerste ziiten we met totaal verschillende dinges. thalys is iets dat geen overheidsgeld krijgt. De stellen zijn allemaal geleased. het is dus normaal, gezien de bouw en levertijd vqan treinstellen dat er een aantal ( de eerst gebpuwde) een aantal maanden opzij staan tot er voldoende broertjes zijn om hun dies-nst aan te vatten. het is maar dan dat de rekening begint te lopen. (in theorie toch) er staan nu een aantal desiro stellen aan de kant. ze wachten nog op homologatie en zo. Het is maar als de commerciele dienst start dat de rekening loopt. elke fabrikant van treinen houd daar terdege rekening bij. hij kan een hele tijd achter zijn sollen wachten[;)]
ik weet niet of m'n mening op prijs zal gesteld worden...
maar muggeziften over een details als nummering, lijken me meer voor puristen ipv modelbouwers
Jacques heeft hier een model geweatherd, wat misschien aan de bovenzijde teveel is. Maar niettemin een erg mooi en realistisch aanzicht heeft.
Zeer mooi resultaat, maar zoals gezegd beetje te enthousiast geweest met de kap. Dat neemt niet weg dat het zeer goed is[^][:p]