Niemand dit bericht gelezen op de site van Traintechnolgy?
In de herfst van 2010 herlanceert Heris zijn Belgisch rijtuigenprogramma. De werktuigen van alle Belgische modellen werden op punt gesteld en waar nodig verbeterd.
Als eersten zijn de internationale rijtuigen uit de reeksen I4, I5, I10 en I11 aan de beurt. Deze rijtuigen kenmerken meteen 50 jaar spoorweggeschiedenis in Belgi? en daarbuiten: de I4- en I5-rijtuigen dateren van eind de jaren '60, en zijn gedeeltelijk nog steeds actief. De I10-rijtuigen kenmerken de internationale treinen uit de jaren '80 en '90, terwijl de recentste I11-rijtuigen tot op vandaag nog steeds de actieve dienst uitmaken op heel wat IC-verbindingen.
Alle rijtuigen worden uitgebracht met nieuwe wagennummers. Bovendien brengen wij deze rijtuigen aan scherpe prijzen: de aanbevolen verkoopprijs bedraagt slechts ?34,90 per rijtuig!
citaat:
Geplaatst door doomslu
de aanbevolen verkoopprijs bedraagt slechts ?34,90 per rijtuig!
WAW dat is voor niet! Ik denk dat andere fabrikanten daar ook nog van kunnen leren****
Ik ga hier wel enkele I4'en of I5'en laten rijden.
Niet gelezen, maar ik ga gewoon afwachten.
't Zou mooi zijn als ze van hetzelfde niveau zijn als de huidige LS Models modellen. Maar voor die prijs betwijfel ik of dat het geval gaat zijn.
Maar misschien kan Heris me nog wel verrassen.
Jurgen schreef:
citaat:
Maar voor die prijs betwijfel ik of dat het geval gaat zijn.
De modellen van Heris hebben waarschijnlijk geen model van een wc in de rijtuigen.[;)]
Nee, alle gekheid op een stokje. De modellen van Heris waren echt (op enkele kleine details na) niet minder dan die van LSM. Ik wil hier geen diskusie over starten, maar je kan je natuurlijk afvragen hoever de detailering moet doorgedreven worden. (bv een supergedtailleerde onderkant hoeft voor mij niet echt.)
een paar foto's op de webstek zou handig zijn.
Tja, die wc in de I11'en van LS heeft volgens mij ook alleen maar voor een duurder model gezorgd en aan de buitenkant zie je er nougabollen van. Dat hoeft voor mij dus ook niet, maar kom.
Alles wat zichtbaar is mag gedetailleerd worden, de onzichtbare dingen laat die toch gewoon voor wat ze zijn.
Maar zoals ik al zei, ik ga afwachten. Ik bestel niets en kijk voorlopig de kat uit de boom. Valt het mee, dan zal ik dat op het moment zelf wel zeggen.
LSM brengt volgend jaar (of over een paar jaar LS kennende...) ook al de I10-rijtuigen uit, dan wel 8 verschillende in NewLook-versie en nog een hoop in Memling !!!
Ze zouden beter eens opnieuw I6-rijtuigen produceren, zowel memling als new look...
Trouwens, ClassiX met de M6 zou in mei-juni komen en is er nog steeds niet..., ik wil afwachten wat die rijtuigen voorstellen..., hopelijk zijn die goed en dan kan ik wel eens denken over die van Heris...
maar wanneer komen die van Heris uit, ook nog een jaar wachten???
en heeft er al iemand foto's genomen van de modellen? Foto's zijn zeer welkom
Klink goed, maar waar kunnen we heris kopen in belgie
Heris kun je hier kopen: http://www.traintechnology.com/index.php/dealers
mvg,
Gert
citaat:
Heris kun je hier kopen: http://www.traintechnology.com/index.php/dealers
Lijst van de dealers staat helaas niet on-line op hun website.
Peter, kijk eens hier:
http://www.traintechnology.com/index.php/dealers
citaat:
Geplaatst door Peter
citaat:
Heris kun je hier kopen: http://www.traintechnology.com/index.php/dealers
Lijst van de dealers staat helaas niet on-line op hun website.
Zowel via Internet explorer als via Mozilla:
De gevraagde pagina kan niet weergegeven worden, en al je het aanklikt via hun website krijg je wel de pagina doch GEEN dealers
die prijs staat mij wel aan wegens mijn lage budget .
Peter, inderdaad nu heb ik het ook voor. Maar het staat er wel degelijk, ik denk dat het een URL-foutje is... Als je gewoon naar de homepage gaat en dan aan de linkerkant op "dealers" klikt, gaat het wel.
Ter info de lijst, gecopi?erd vanop hun site (enkel de Belgische dealers*):
Dreamcollection SPRL Rue du Midi 50 1000 Bruxelles
Orient Express Galerie le Bailli 13, Avenue Louise 195 1050 Bruxelles
Van Den Bossche L?on Theodorstraat 25 1090 Jette
Wavre Mod?lisme Rue du Chemin de Fer 11 1300 Wavre
Alpha Models Chauss?e de Bruxelles 542 1410 Waterloo
Model & Train Service Chemin du Bois de Hal, 43 1420 Braine l?Alleud
Art Technic Mod?lisme Rue du Baty 9 1435 Corbais
Filisur Rue de Fauquez 32 1460 Ittre
Vadec - Techno Hobby Basiliekstraat 66 1500 Halle
ADAL P. Michielsstraat 59 1601 Ruisbroek
Modelbouw verschooten Eiermarkt 31A 2000 Antwerpen
Modelcenter Baillien Turnhoutsebaan 219 2140 Borgerhout
Kelber Modeltreinen Broechemlei 21 2520 Ranst
PB Messing Modelbouw Hogenaardseweg 7 2520 Ranst
Het Spoor Parkstraat 90 3053 Haasrode
Brumato NV Mechelsebaan 95 3140 Keerbergen
Treinshop Olaerts Nieuwstraat 192 3590 Diepenbeek
Hobby 2000 Quai de la Boverie 78 4020 Li?ge
Deprez F. Les Sarts 2A 4990 Lierneux
La Bo?te ? Trains Rue du Pont 22 5000 Namur
La Bulle ? Train Rue Emile Vandervelde 15 5300 Nam?che
Mod?lisme & Graphisme Rue Saint-Marcoux 35 5651 Laneffe
Maison A. Pierard Boulevard de l?Yser 3-7 6000 Charleroi
Hobby Trains Vandaele Rue de Jumet 244 6030 Marchienne-au-Pont
Le Nord Express Rue Bois Trelong 8 6110 Montigny le Tilleul
L?Etoile du Nord Rue Argentin 11 7140 Morlanwelz
Tramways - Trains et Cie Chemin de la Panneterie 3 7822 Ghislenghien
Jocadis Brusselstraat 53 7850 Edingen
Modelbouwcenter West-Vlaanderen Braambergstraat 20 8000 Brugge
Mini Train Expo Station Blankenberge 8370 Blankenberge
Modeltreinen Guy Vyncke Vlaanderenstraat 76 8400 Oostende
Treinwinkel Van Daele H. Ieperstraat 47 8700 Tielt
Van Biervliet Bruggestraat 66 8770 Ingelmunster
Go-Rail H. De Sagherstraat 16 9031 Drongen
Modeltrein Paradise Grote Baan 122 9100 Sint Niklaas
Modeltech Pieter Dierckxlaan 157 9140 Temse
Het Zijspoor Burg. Van Hovelaan 44 9170 De Klinge
Modelbouw Aalst Kattestraat 4 9300 Aalst
Modelbouw Dekeyser Industriezone Klein Frankrijk 7 9600 Ronse
Traintrade Kruisken 15d 9991 Adegem
(*) moderators, ik neem aan dat dit niet onder 'reclame' valt?
citaat:
Geplaatst door Peter
Zowel via Internet explorer als via Mozilla:
De gevraagde pagina kan niet weergegeven worden, en al je het aanklikt via hun website krijg je wel de pagina doch GEEN dealers
Inmiddels is er wat meer te lezen over de rijtuigen van Heris die het levenslicht zullen zien. Tevens een PDF flyer beschikbaar op de site.
Ze stonden op de beurs uitgestald...
En de reden dat ze goedkoop zijn, was ook direct te merken...:
* De sluitseinen zijn gewoon erop getekend zonder enig reliëfverschil...
* het interieur is ook niet helemaal je dat...
* en verder stel ik me vragen bij de levensduur (in vergelijking met andere producenten...)
maar: van op een afstand vond ik ze best wel mooi...
maar wie brengt er nu I11'en uit terwijl die er al overvloedig zijn?
De andere rijtuigen zijn misschien wel de moeite waard...
Ik heb de folder in ieder geval meegenomen, je weet nooit :)
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
Ze stonden op de beurs uitgestald...
En de reden dat ze goedkoop zijn, was ook direct te merken...
Treintelaat, dat waren exact dezelfde modellen als de eerste reeks I11'en door LS uitgebracht hoor. Heris produceerde een tijdje voor LS. Maar da's allang verleden tijd. Als je zoekt kan je op de site van LS Models hier nog wat interessante lectuur over terugvinden. [;)]
Ik hou ze in ieder geval in de gaten. De modellen die er stonden moeten ze mij niet meer aansmeren want dan laat ik ze staan.
Ik hoop dus dat ze er enkel als voorbeeld voor de nieuwe modellen stonden.
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
LSM brengt volgend jaar (of over een paar jaar LS kennende...) ook al de I10-rijtuigen uit, dan wel 8 verschillende in NewLook-versie en nog een hoop in Memling !!!
Ik dacht dat er maar 3 stuks I6 1e klas, 3 stuks I6 2e klas en 3 stuks I10 2e klas in memlingkleur waren alsook en bistro en een I4 rijtuig met snackafdeling als reserve voor de bistro.
De nummers waren:
I6 A: 11602, 11604 en 11619
I6 B: 12604, 12608 en 12611
I10B: 12747, 12777 en de andere weet ik niet.
Mathias
citaat:
Geplaatst door B loc
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
LSM brengt volgend jaar (of over een paar jaar LS kennende...) ook al de I10-rijtuigen uit, dan wel 8 verschillende in NewLook-versie en nog een hoop in Memling !!!
Ik dacht dat er maar 3 stuks I6 1e klas, 3 stuks I6 2e klas en 3 stuks I10 2e klas in memlingkleur waren alsook en bistro en een I4 rijtuig met snackafdeling als reserve voor de bistro.
De nummers waren:
I6 A: 11602, 11604 en 11619
I6 B: 12604, 12608 en 12611
I10B: 12747, 12777 en de andere weet ik niet.
Mathias
Echt? Zijn er nu in het echt nog maar zo weinig in Memlingkleur..?
Ik weet van op de beneluxdienst dat ze er soms een I6 Memling tussenzetten. Vroeger eens 2 I6b's in een stam gezien, nu op de moment een I6A in memling op de Beneluxdienst te zien...
maar veel zie je ze niet meer,
ik vraag me af waar ze eigenlijk nog rijden...
I10's in Memling? Ik weet dat er vroeger een hoop I10's aan een reeks 16 reden, maar da's al lang geleden.
De laatste jaren nog nooit zulke I10-memlings gezien, weet jij misschien waar ik ze kan spotten?
Wat LSM met de productie betreft, kunnen ze verschillende nummers nemen eh...
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat veel I10's en I6'en eerst naar Memling zijn omgeschilderd en dan pas naar NewLook...
Weet er iemand of het interieur van een Memling I6 en een gewone I6 verschilt? ? ?
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
citaat:
Geplaatst door B loc
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
LSM brengt volgend jaar (of over een paar jaar LS kennende...) ook al de I10-rijtuigen uit, dan wel 8 verschillende in NewLook-versie en nog een hoop in Memling !!!
Ik dacht dat er maar 3 stuks I6 1e klas, 3 stuks I6 2e klas en 3 stuks I10 2e klas in memlingkleur waren alsook en bistro en een I4 rijtuig met snackafdeling als reserve voor de bistro.
De nummers waren:
I6 A: 11602, 11604 en 11619
I6 B: 12604, 12608 en 12611
I10B: 12747, 12777 en de andere weet ik niet.
Mathias
Echt? Zijn er nu in het echt nog maar zo weinig in Memlingkleur..?
Ik weet van op de beneluxdienst dat ze er soms een I6 Memling tussenzetten. Vroeger eens 2 I6b's in een stam gezien, nu op de moment een I6A in memling op de Beneluxdienst te zien...
maar veel zie je ze niet meer,
ik vraag me af waar ze eigenlijk nog rijden... Hier en daar een P-trein die nog Memling I6'en bevat, oa Aalst heeft er ??n
I10's in Memling? Ik weet dat er vroeger een hoop I10's aan een reeks 16 reden, maar da's al lang geleden.
De laatste jaren nog nooit zulke I10-memlings gezien, weet jij misschien waar ik ze kan spotten? Nergens meer, rijden sinds februari 2008 allemaal in New Look rond
Wat LSM met de productie betreft, kunnen ze verschillende nummers nemen eh...
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat veel I10's en I6'en eerst naar Memling zijn omgeschilderd en dan pas naar NewLook... veel I6'en, een paar I10'en, het ging van C1 naar Memling en zo naar New Look
Weet er iemand of het interieur van een Memling I6 en een gewone I6 verschilt? ? ? Neen
Mogelijks rijdende wagons in de nieuwe kleuren omgeschilderd rond!
Groeten Peter[;)]
Ik had hier de info gevonden:
http://www.ho-modelspoorwegen-grootspoor.be/nmbsE16d.htm
Misschien zijn er later nog rijtuigen in dit kleur geverft.
Mathias
@ chef garde: bedankt voor de info [:)]
Heeft iemand de nieuwe I4/I5 rijtuigen al in huis?
Zijn er behalve de rijtuignummers verbeteringen aangebracht aan de rijtuigen?
Op de foto's die Train Technology laat zien is geen verschil te zien met de vroegere productie, vandaar de vraag.
ik denk dat men grotendeels dezelfde modellen gebruikt van vroeger met hier en daar misschien een verbetering !
Groeten Peter[;)]
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter
ik denk dat men grotendeels dezelfde modellen gebruikt van vroeger met hier en daar misschien een verbetering !
Groeten Peter[;)]
Tja, daarmee weet ik nog steeds evenveel.
Iemand die het zeker weet?
ik heb ook wagons van Heris van vroeger, op verschillende beurzen zag ik hun toekomstige (nieuwe?)wagons en het interieur zag er nog altijd niet afgewerkt uit net als die wagons van vroeger (ik geloof dat interieur wit is) en dat was met de tentoongestelde wagons net hetzelfde !
Groeten Peter[;)]
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter
ik heb ook wagons van Heris van vroeger, op verschillende beurzen zag ik hun toekomstige (nieuwe?)wagons en het interieur zag er nog altijd niet afgewerkt uit net als die wagons van vroeger (ik geloof dat interieur wit is) en dat was met de tentoongestelde wagons net hetzelfde !
Groeten Peter[;)]
De tentoongestelde wagens waren dan ook degene uit de vorige productie. Die stonden er gewoon als voorbeeld om te weten welke modellen men bedoelde, daar kan je dus niet op verder gaan. Hoe ik het weet? De rijtuignummers waren identiek aan die van de vorige productie! [:)] Ik heb ergens eens een foto genomen om nadien te vergelijken met mijn modellen, zo heb ik het gezien.
Daarom dat ik wacht op iemand die de nieuwe productie daadwerkelijk heeft, of iemand die kan vertellen wat er uiteindelijk veranderd is behalve het rijtuignummer. [;)]
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Heeft iemand de nieuwe I4/I5 rijtuigen al in huis?
Zijn er behalve de rijtuignummers verbeteringen aangebracht aan de rijtuigen?
Op de foto's die Train Technology laat zien is geen verschil te zien met de vroegere productie, vandaar de vraag.
Jurgen,
Wanneer je dit draadje leest van Beneluxspoor zal je lezen dat er schijnbaar veranderingen aan de het dak gebeurd zijn :http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,36607.msg557196.html#new
Groeten Peter[;)]
Dank je wel. Ik laat ze liggen.
Opgedrukte lichten vind ik maar niks.
De trapjes zijn ook nog steeds meegegoten met de kap. Bij mijn I5 rijtuigen heb ik al 2 keer een afgebroken trapje gehad. Het is een hel om die fatsoenlijk terug te kleven.
Deze laat ik dus liggen.
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Dank je wel. Ik laat ze liggen.
Opgedrukte lichten vind ik maar niks.De trapjes zijn ook nog steeds meegegoten met de kap. Bij mijn I5 rijtuigen heb ik al 2 keer een afgebroken trapje gehad. Het is een hel om die fatsoenlijk terug te kleven.
Deze laat ik dus liggen.
En terecht ook !
Heeft er iemand deze vervangen door bv led's?
Ja.[:)]
citaat:
Geplaatst door bollen neus
Ja.[:)]
Kan je dat ook eens laten zien? En als je het kan, wil je het dan ook laten zien? [:D]
Of staat het hier al ergens op het forum?
@ Jurgen Foto gestuurd van achterkant met 2 rode LED. [:)]
citaat:
Geplaatst door bollen neus
@ Jurgen Foto gestuurd van achterkant met 2 rode LED. [:)]
Zou ook best een fotootje willen.[;)]
Ze komen wel eens op BNL spoor forum te staan met uitleg.[:)]
citaat:
Geplaatst door bollen neus
@ Jurgen Foto gestuurd van achterkant met 2 rode LED. [:)]
Ziet er niet slecht uit.
Waarom laat je het niet gewoon op het forum zien? Zo kan iedereen meegenieten.
Of misschien een artikeltje maken in MSM.
Ik laat mijn rijtuigen die ik heb van Heris/LS gewoon niet op het einde van een trein meerijden. Meestal hangt er een Roco of LS van de nieuwe productie achteraan, dan zie ik die lelijke opdruklichten ook niet.
Maar nieuwe rijtuigen met opdruklichten ga ik dus ook niet aankopen.
Wat meer foto's en een modelbespreking op het groterdamproject.
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=703%3Aheris-nieuwe-productie-i4-rijtuigen-nmbs-benelux-aab&catid=59%3Adiversen&Itemid=120
Dat er verschil inzit van hoogte was in het echt ook zo, bij de gewone groene versies( I4 en I5) met hoog dat was dit ook, wat de reden daar ook voor mocht zijn, (?) misschien een lager draaistel gebruikt, kan een reden zijn. LS heeft ook veel modellen uitgebracht met opgedrukte sluitlichten dus abnormaal is dit ook echt niet.Maar de afwerking van de "oude" HERIS modellen zijn in mijn ogen van betere kwaliteit en ik heb het dan niet over de NMBS modellen maar de buitenlandse rijtuigen, is persoonlijk versie en nogal een geluk dat smaken kunnen verschillen.[:)]
Op de site van TrainTechnology gevonden dat binnekort de I10-rijtuigen van Heris (herproductie) aan de beurt zijn.
Inclusief Bistro en Resto rijtuig. [:p]
(Ook P- en Plan N rijtuigen)
BRON (//%22http://www.traintechnology.com/index.php?Itemid=6%22)
[:)][;)]
Wat ik nogal vreemd vind is het feit dat de I10 Oranje versie en
de I10 Memlingversie in onze buurlanden reeds meerdere weken
verkrijgbaar zijn, terwijl bij ons over dit onderwerp niets terug
te vinden is.
Een buitenlandse handelaar verkocht deze reeds op een Belgische
treinbeurs.
Bij de Belgische invoerder blijft het ondertussen muisstil,
weet soms iemand wie deze rijtuigen in aanbieding heeft of
dit vreemde fenomeen lan ontrafelen.
Bij voorbaat dank.
In Haasrode zouden ze volgende week beschikbaar moeten zijn in de winkel.
Volgens Heris is er een verbeterde detaillering, maar ik vraag me af wat. Ik wil eerst foto's zien van de nieuwe modellen.
citaat:
Geplaatst door RABE
Wat ik nogal vreemd vind is het feit dat de I10 Oranje versie en
de I10 Memlingversie in onze buurlanden reeds meerdere weken
verkrijgbaar zijn, terwijl bij ons over dit onderwerp niets terug
te vinden is.
Een buitenlandse handelaar verkocht deze reeds op een Belgische
treinbeurs.
Bij de Belgische invoerder blijft het ondertussen muisstil,
weet soms iemand wie deze rijtuigen in aanbieding heeft of
dit vreemde fenomeen lan ontrafelen.
Bij voorbaat dank.
Op de website van de Belgische invoerder staan ze nochtans al en zelfs op onze eigen website! [:D] Klik hier (//%22http://modelspoormagazine.com/index.php?option=com_content&view=article&id=159&Itemid=97&lang=nl%22)
Ik heb vorige woensdag in Haasrode reeds een setje rijtuigen aangeschaft, een setje 1ste en 2de klasse. (versie zonder airco) Er is ook een setje met airco. Samen met een DMS van Lsm staan ze mooi achter een blauwe 55! [:)]
citaat:
Geplaatst door B-Cargo
Ik heb vorige woensdag in Haasrode reeds een setje rijtuigen aangeschaft, een setje 1ste en 2de klasse. (versie zonder airco) Er is ook een setje met airco. Samen met een DMS van Lsm staan ze mooi achter een blauwe 55! [:)]
Wat is er gewijzigd ten opzichte van de vorige versies? Behalve het rijtuignummer dan!
Ik hoop de techniek een beetje, de koppeling wou al eens losschieten doordat de plaat met de zetels op niet stevig vast hing bij de eerste versies.
Er is ooit eens in MSM een artikel verschenen hoe men dat kan oplossen, 2 bouten erin draaien en zo de plaat vastzetten waardoor de koppelingshouder ertussen ook op zijn plaats staat.
Niet zo moeilijk, maar het zou handiger zijn als hij van de fabriekuit goed zit.
[:)][;)]
citaat:
Geplaatst door Jurgen
citaat:
Geplaatst door B-Cargo
Ik heb vorige woensdag in Haasrode reeds een setje rijtuigen aangeschaft, een setje 1ste en 2de klasse. (versie zonder airco) Er is ook een setje met airco. Samen met een DMS van Lsm staan ze mooi achter een blauwe 55! [:)]
Wat is er gewijzigd ten opzichte van de vorige versies? Behalve het rijtuignummer dan!
Euh... dat staat toch hier (//%22http://modelspoormagazine.com/index.php?option=com_content&view=article&id=159&Itemid=97&lang=nl%22)?
citaat:
Geplaatst door doomslu
citaat:
Geplaatst door Jurgen
citaat:
Geplaatst door B-Cargo
Ik heb vorige woensdag in Haasrode reeds een setje rijtuigen aangeschaft, een setje 1ste en 2de klasse. (versie zonder airco) Er is ook een setje met airco. Samen met een DMS van Lsm staan ze mooi achter een blauwe 55! [:)]
Wat is er gewijzigd ten opzichte van de vorige versies? Behalve het rijtuignummer dan!
Euh... dat staat toch hier (//%22http://modelspoormagazine.com/index.php?option=com_content&view=article&id=159&Itemid=97&lang=nl%22)?
Maar wat bedoelt men met "Verder werd bij de verschillende modellen zorgvuldig rekening gehouden met de juiste kleuren van kast en interieur"? Werd daar voordien dan geen rekening mee gehouden?
De rode flenzen zijn zeker een pluspunt! Opgedrukte sluitseinen zijn echt niet meer van deze tijd.
Leuk om eindelijk nieuws te vernemen over deze nieuwe produktie
I10-voertuigen.
Heeft er al iemand oranje-rijtuigen van de nieuwste Herisproduktie (2011) en de oude LS/Heris uit 2001 aan elkaar gekoppeld.
G??n al te grote verschillen hoop ik ?
rabe
Gisteren eigenaar geworden van twee I10 2eklas rijtuigen van heris laatste productie ,had er nog 1 uit de oude bouwserie dus even vergelijken naast elkaar ,
waar ik benieuwd naar was is de radstand aangepast ,en ja de draaistellen zitten nu op de juiste plaats,
(http://i653.photobucket.com/albums/uu251/Bertoss/herisI103.jpg)
(http://i653.photobucket.com/albums/uu251/Bertoss/herisI102.jpg)
de onderste is dus de laatste versie ,de draaistellen zitten meer naar het midden van de rijtuig bak [zo als het hoort]
Wat verder opvalt is de sluitseinen niet meer opdruk ,maar ingezet rood lensje
(http://i653.photobucket.com/albums/uu251/Bertoss/herisI105.jpg)
en tot slotte de opschriften zijn weer mooi nieuwe rijtuig nummers en op de apparaten kasten onder het rijtuig zijn de gele gevaar driehoekjes aangebracht,
(http://i653.photobucket.com/albums/uu251/Bertoss/herisI104.jpg)
tot slotte de rijeigenschappen de afgelopen dag heeft 1 rijtuig vele kilometers gereden als tweede rijtuig in een trein van 5 ,geen enkel probleem ,geen ontsporing ,rij op Piko-A rail .
Wel een keer direct achter de lok gekoppeld [ls reeks 11 ]echter dat werd in de scherpste bocht [ R 422 mm] ruzie koppeling kwam onder buffer lok en rijtuig en dat werd dan even kort opgewipt ,maar ontspoorde niet ,,maar voor het mooie weer als tweede in de trein,
tot slotte oud en nieuw gekoppeld
(http://i653.photobucket.com/albums/uu251/Bertoss/herisI101.jpg)
en dan zie je rechts de laatste versie ,ja de raam lijsten zijn niet meer chroom [hoog glanzend] maar heel mooi aluminium ,en in de deuren mooi zwart afgezet raam rubber.
Ben er heel tevreden mee voor nog geen 35 euro per rijtuig ,prima
Heris maak ook maar M4 rijtuigen krijgen we weer ruzie misschien, maar toch ,voor zo'n prijs koop ik ze .
Bert.
En waar heb je deze rijtuigen gekocht Bert? Je hoeft het niet luidop te zeggen, maar als je eraan denkt, gelieve te mailen!! [;)][:D]
Aaah, een vergelijkende test! [:D]
Wat met het interieur Bert?
Ziet dat er ook anders uit?
En op je laatste foto zijn ze niet zo kort gekoppeld, is dat beter met andere koppelingen?
Al zeker bedankt voor deze foto's.
[:)][;)]
Chef garde Pm is al verstuurd
Binco ,de interieurs zijn gelijk gebleven de kleur is van grijs naar blauw grijze kleur gegaan maar door de tint van de ramen valt dat niet op ,dus geen losse stoelen maar voor die prijs verwacht ik dat niet.
de afstand tussen de rijtuigen is iets [niet echt veel] groter dan tussen de roco I6, valt alleen op als er twee I 10 rijtuigen gekoppeld rijden .Zitten ze tussen de roco's valt het niet op.
Rij met roco universeel koppeling zoals je al ziet, dan is de afstand tussen twee nem schachten 16.4 mm dus vergelijk met uw eigen kopplingen en je weet het verschil!?
Bert.
Merk ik nu een licht kleurverschil op? De nieuwe versie lijkt ietsiepietsie roder?
Wel, Heris verrast!
Wat ik me nu afvraag is of de koppelingen bij Fleischmann profi koppelingen gaan blijven haken achter de buffers of niet?
Misschien dat er toch wel een setje uit mijn budget zal geraken. [:D]
De NEW LOOK-versie I10 HERIS is vanaf deze week verkrijgbaar.
Ik heb enkel nog maar foto's gezien en ik vermoed dat de
kwaliteit die van de oranje versie zeker benaderd.
Een groot minpunt is echter volgens mij de set met de 2
airco's, hiervan wordt 1 rijtuig als 1e klasse rijtuig
uitgevoerd, terwijl dit volgens mij niet bestaat.
Bij de eerste plannen om de snelheden op te drijven naar
200 km omstreeks 2002/2003 dacht men eraan een aantal airco I10-en
van 2e klasse naar 1e aan te passen.
Momenteel kregen enkel een 5-tal I6 1e klasse deze aanpassing om 200 km te rijden.
Groeten,
Rabe
Heeft er iemand de Resto rijtuigen al in de winkel zien liggen?
Mijn I10 rijtuigen ontsporen steeds in krappe bochten . Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem ?
citaat:
Geplaatst door trein93
Mijn I10 rijtuigen ontsporen steeds in krappe bochten . Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem ?
verzwaren kan een oplossing zijn!
Groeten Peter[;)]
Zou ook eens kijken of de koppelingen niet tegen de buffers aankomen ,probeer een ander type kortkoppeling ,en is het een specifieke bocht .ligging van het spoor oke?
Met meer info een beter antwoord.
Bert.
citaat:
Geplaatst door trein93
Mijn I10 rijtuigen ontsporen steeds in krappe bochten . Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem ?
Heb je het dan over de nieuwe of de oude productie?
Jij bent tot nu toe de enige die ik weet waarbij de rijtuigen ontsporen.
Ik vraag het maar omdat ik twijfel om ze te kopen, net omdat de oude productie bij mij ook ontspoord. Over de nieuwe productie had ik dat tot nu nog niet gehoord, vandaar mijn vraag.
Het is een rijtuig uit de nieuwe productie . Het probleem is intussen al opgelost . Ik heb de draaistellen gewisseld met deze van een overtollig I11 rijtuig ( eerste generatie ).