Is hij niet mooi? 8D
urlhttp://www.treinfoto2000.be//url
Prachtig opgesmukt.
Het zal wel effe wennen zijn zo zonder "B" en Roco heeft weer de mogelijk om nog een extraatje uit te brengen.
[:0]Renoveren ze die nog?[:0]
Het zal waarschijnlijk enkel uiterlijk zijn maar kom, beter dan niets...
Ik vind hem niet mis, zo eens herschildert. [^]
Ik vind ze wel oud, voor een diesel dan toch.
De eerste (6201, 6202, 6203 geloof ik) zijn ook al 45+...
citaat:
Geplaatst door eric
en Roco heeft weer de mogelijk om nog een extraatje uit te brengen.
Daar wil onze Erwin vast wel een versie van. [:o)] [;)]
Deze heb ik nog onlangs in het station van Aarschot gezien waar hij een spoorvernieuwingtrein trok , tof dat deze oude knarren[:D]nog in een mooi kleedje worden gestopt. Hallo Rocco waar blijven jullie met het uitbrengen van deze versie[:D]
zeer mooi h?
al zou terug een groene livrei niet mis gestaan hebben [:D]
Ik vind het niet mis.
Deze loc heeft waarschijnlijk een betere toekomst dan sommige andere diesels.[:(]
En zo is mijn eerste bericht geplaatst [:D]
Hoi,
Ook ik ben blij dat men de INFRABEL-diesels eindelijk eens herschildert want sommige van die locomotieven lijken mij toch wel wat onderkomen.
citaat:
Geplaatst door 2230
Ik vind het niet mis.
Deze loc heeft waarschijnlijk een betere toekomst dan sommige andere diesels.[:(]
En zo is mijn eerste bericht geplaatst [:D]
Je vergeet reeksen 52, 53 en 54 denk ik, die bollen al sinds 1955..
62 en 55 zijn beiden
beginnen rijden in 1961.
En ik zie de 62'ers niet lang meer bollen...
De 77/78 zal het zeker geen 50 jaar uithouden, net zoals de andere 'nieuwe' reeksen...
Ja hij is mooi, maar vooral zo proper!!
OK, nu moet ik de mijne ook van dat Infrabal logo gaan voozien.
Kwestie van bij de tijd blijven [:D]
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Ja hij is mooi, maar vooral zo proper!!
Hij wil er al met zijn potjes verf naar toe om hem te vervuilen denk ik[:D][:D]
@ Ervin: het zijn niet allemaal vuile locs die er rond rijden. [;)]
ahum,
We moeten het linkje aanpassen, anders kan men niet meer volgen over welke loc het gaat want de 2132 is maar met vieze troep op weg.
http://www.treinfoto2000.be/april2007/6278%20Leuven%2017042007.jpg
http://www.treinfoto2000.be/april2007/6278%20Leuven%20infrabel%2017042007.jpg
http://www.treinfoto2000.be/april2007/6278%20Leuven%20P%2017042007.jpg
(http://www.treinfoto2000.be/april2007/6278%20Leuven%2017042007.jpg)
(http://www.treinfoto2000.be/april2007/6278%20Leuven%20infrabel%2017042007.jpg)
(http://www.treinfoto2000.be/april2007/6278%20Leuven%20P%2017042007.jpg)
Goed gedaan Tom, dat is nog beter.
Want treinfoto2000 veranderd elke dag natuurlijk
citaat:
Geplaatst door trainfreak
En ik zie de 62'ers niet lang meer bollen...
Ik hoop nog effe mee te bollen, want ik en nog enkele forumgenoten
zijn van '62. [:D][:D][:D]
Enkele jaren geleden was voorzien om de 62ers nog tot 2010 in dienst te houden. Toen waren ze nog niet van Infrabel, als je weet dat de dieselmotor bijna onverslijtbaar is, is het mogelijk dat deze locs nog een lang leven gegund zijn.
Ik heb in Hasselt verschillende jaren aan de reeks 62 mogen werken, en het was met pijn in het hart dat we deze locs aan Antwerpen moesten geven.
PS De 51 deed nog meeeeer pijn[:(]
Ik snap het eigenlijk niet meer zo goed.
De ex-bolle neuzen bollen nu al meer dan 50 jaar en de 51'ers hebben ze na 40 jaar buiten dienst gezet.
Kan iemand dit verklaren?[:I]
citaat:
Geplaatst door trainfreak
Ik snap het eigenlijk niet meer zo goed.
De ex-bolle neuzen bollen nu al meer dan 50 jaar en de 51'ers hebben ze na 40 jaar buiten dienst gezet.
Kan iemand dit verklaren?[:I]
Hallo,
De motoren van de 51ers waren van cockeril (weliswaar onder licentie gebouwd).
Die van de 52-53-54-55-62-75 van GM. Die GM's zijn onverslijtbaar die van Cockerill is iets anders. Als je weet dat een 51 om de 400000 km een tussentijdse revisie en om de 800000 een grote revisie krijgt, en bij de GM motoren is dit resp 800000 en 1600000 km dan is de reden duidelijk.
Maw het is de motor van de 51 die deze locs de das om gedaan heeft.
Te Hasselt maakten de 51 ongeveer 100000 km/jaar dan kan je nagaan hoe duur het was om deze loks te laten bollen.
De reeks 59 is hetzelfde verhaal, deze kwamen ongeveer op hetzelfde tijdstip in dienst als de bolle neuzen maar hadden een motor die oneveer dezelfde was als die van de 51.
59 is al lang RIP en de 52ers en co rijden nog rond.
Groetjes
Rudy
PS in de class 66 steekt een opgefokte motor die afstamt van de motor die in de 62 steekt.
Zijn de heren van Infrabel geen bolletje voor het nummer vergeten te zetten? [}:)] Of gaan ze terug op stoom verwarmen? hehe
Hoi nmbs, op de foto's van de voorzijde van de lok's is de stoomkoppeling te zien. Deze voorziening lijkt mij overbodig als er geen verwarmingsketel is. Tenzij deze er alleen is als doorverbinding bij gebruik in meervoudige traktie.
(http://i44.photobucket.com/albums/f45/DelticPower/msm2.jpg)Groeten van Jan
citaat:
Geplaatst door nmbs
Zijn de heren van Infrabel geen bolletje voor het nummer vergeten te zetten? [}:)] Of gaan ze terug op stoom verwarmen? hehe
Ik neem aan dat dit te maken heeft met het feit dat deze loc toebehoord aan de infrastructuurbeheerder (die toch geen reizigers vervoerd) ipv aan de vervoersmaatschapij
Volledig met akkoord, de 62's zijn uit de reizigers verbannen en er zijn ook geen rijtuigen meer met stoomverwarming
Hoy
Vandaag de 6278 Te Diest:
Mooi kort infratreintje , perfect om na te maken op de modelbaan[;)]
(http://www.loccollector.be/foto2/mooistefotos/6278.jpg)
Groeten
Johan
Ik kan die idd namaken, maar dan zal mijne 62er eerst naar de car-wash moeten.[:I]
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Ik kan die idd namaken, maar dan zal mijne 62er eerst naar de car-wash moeten.[:I]
Ge ziet, niet alle locs moeten verweerd zijn.
Ja Tom, zo is dat, maar het heeft nu ook al een maand niet meer geregent h?, ik ben benieuwd hoe deze 62er er over een half jaar uitziet??