Modelspoormagazine forum

Modelspoor Magazine => Huidig nummer => Topic gestart door: doomslu op 08 juni 2010, 11:14:16 AM

Titel: MSM 94
Bericht door: doomslu op 08 juni 2010, 11:14:16 AM
Het dikke zomernummer ligt eind deze week in de winkels!

Meer info op www.modelspoormagazine.com

IMGhttp://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Diverse/coverMSM94.jpg/IMG
Titel: MSM 94
Bericht door: dirkske op 08 juni 2010, 11:28:10 AM
Dat ziet er weer netjes uit[:p]
Titel: MSM 94
Bericht door: Gerolf op 08 juni 2010, 12:09:30 PM
Prachtig [8D] Dus vanaf morgen de brievenbus in de gaten houden [:p]
Titel: MSM 94
Bericht door: Paulogic op 08 juni 2010, 15:04:43 PM
Ik lig al in hinderlaag voor de postbode...

Ik lig midden van de straat laag op mijnen buik (ja t'is nen dikke) en ik hinder...: hinderlaag [:D][:D][:D]
Titel: MSM 94
Bericht door: conducteur op 08 juni 2010, 17:59:33 PM
Buiten is het zo zomers niet, dus had nog niet aan het zomernummer gedacht, maar dat zal een mooie afwisseling worden met studeren[}:)]
Titel: MSM 94
Bericht door: ERVIN op 08 juni 2010, 18:05:50 PM
Kort getest , de I11 rijtuigen van LS , zijn die er dan al????[:0]
Titel: MSM 94
Bericht door: doomslu op 08 juni 2010, 20:42:53 PM
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Kort getest , de I11 rijtuigen van LS , zijn die er dan al????[:0]

Getest is het laatste pre-productiemodel. Normaal liggen ze z??r binnenkort in de winkels.
Titel: MSM 94
Bericht door: Gerolf op 09 juni 2010, 17:12:46 PM
Aangekomen [^]
De banen zijn duidelijk in vakantiestemming: allemaal buitenlands.
Catcott Burtle vind ik de mooiste [:p]
Qua praktijk ligt de nadruk op gebouwen en kunstwerken. Vooral het artikel over de blauwe steen (alweer erg lijvig) is voor mezelf interessant [8D]
Jacques' rivierbedding en het zelfbouw G-locje: zal ik zeker ook als eerste lezen [:)]
Titel: MSM 94
Bericht door: Pol op 09 juni 2010, 19:39:02 PM
Doorgebladerd, goedgekeurd en ... meteen het abonnement voor nog eens twee jaar verlengd!
Leuke banen. Vooral dat Duitse baantje spreekt me wel tot de verbeelding ...[^]
Titel: MSM 94
Bericht door: Peter op 12 juni 2010, 13:43:00 PM
Het nieuwe nummer lag vanmorgen toen ik thuiskwam op mij te wachten. Mijn echgenote had het gaan halen.
Na een paar uurtjes welverdiende slaap, kan ik het nu eens rustig doorbladeren en later eens grondig doorlezen.
Eerste indruk...zier er goed uit
Titel: MSM 94
Bericht door: ERVIN op 12 juni 2010, 15:37:10 PM
Het stoort mij helemaal niet dat er bijna uitsluitend buitenlandse banen in staan , ze zijn allemaal van een hoog niveau , er zitten heel veel dingen in die we eveneens op " onze " banen kunnen gebruiken , dus deze extra dikke vakantie-editie is een topper!![;)]

En laat de reporters nu maar eens van een welverdiende vakantie genieten. Schol mannen.[:o)]
Titel: MSM 94
Bericht door: Kees-Jan op 12 juni 2010, 16:02:58 PM
Hallo,

Stond er ook iets over Intermodellbau (Dortmund) in? Of is dat al aan de orde geweest in een afgelopen nummer?

Kees-Jan
Titel: MSM 94
Bericht door: stevend op 12 juni 2010, 17:15:03 PM
Inderdaad dat stond in msm 93 (vorig nr), pagina's 70-71

Mvg Steven
Titel: MSM 94
Bericht door: pabe op 14 juni 2010, 21:19:30 PM
Tof nummer...[:D]
Gecharmeerd door de verscheidenheid van de buitenlandse banen ! [:p]

grtz,  Paul
Titel: MSM 94
Bericht door: Michael op 17 juni 2010, 10:46:56 AM
Vanochtend het zomernummer opgehaald, lekker dik, ga vanmiddag even rustig zitten en op mijn gemak doorbladeren, daarna van voor tot achter lezen.
Titel: MSM 94
Bericht door: ronny-vdv op 27 juli 2010, 21:45:35 PM
Een klein foutje gevonden bij het artikel Verneuil sur ....
Het moet de sncf lok reeks 68000 zijn ipv 67000.
De reeks 68000 heeft 3 assen per bogie en de reeks 67000 heeft 2 assen per bogie.

Dat was even ter info.[;)]

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Titel: MSM 94
Bericht door: SuSke op 27 juli 2010, 22:56:59 PM
Als je het toch over foutjes hebt.
In het artikel over de blauwe hardsteen.
De definitie van een balk: een element met beperkte breedte en een grotere hoogte.
Sorry maar is beroepsmisvorming.

Verder toch even opmerken dat er bij natuursteen (in het algemeen) niet gerekend wordt op trekspanningen. De blokken worden gekloven door het induceren van trekspanningen in het materiaal - uitzetten van houten spie?n in gaten.
Bij balken boven ramen wordt de stabiliteit steeds gerealiseerd door het opbouwen van interne drukbogen van steunpunt naar steunpunt.
Kijk maar eens goed naar balken in hardsteen boven ramen, die zijn bijna steeds gescheurd aan de onderzijde - gevolg van optredende trekspanningen. Daardoor wordt de hoogte ook steeds groter bij grotere overspanningen en gaat men snel over naar korfbogen.
De zijkanten van de balken worden ook zeer dikwijls schuin uitgevoerd, net om die drukbogen te kunnen steunen tegen het metselwerk.
Bij moderne gebouwen speelt dit veel minder omdat hier andere hulpmiddelen gebruikt worden om de draagkracht af te leiden naar het bovenliggend (gewapend) metselwerk. De balk in hardsteen heeft hier een zuivere decoratieve functie.