Wat zou jij bouwen als je voldoende geld en tijd hebt en tot een oppervlakte beschikt ter grootte van Miniatur Wunterland?
Een mini-baantje maken. [:D][:D]
Serieus: als ik er alleen zou voorstaan zou ik modulair werken. Klein beginnen, want anders kruipt de moed je snel in de schoenen. Eerst bijvoorbeeld een klein station, maar aangezien ik de ruimte zou hebben, zouden de perrons wel voldoende lang zijn.
En als ik lang genoeg mag leven, zou het uiteindelijk wellicht toch een grote baan worden! [;)]
Ik zou het station Gent-Sint-Pieters nabouwen in zn huidige vorm [;)], in september 2010 wordt daar immers begonnen met spoor 12 af te breken, alles wordt staal, beton en glas, helaas ... Tegen 2017 moet het "af" zijn en zal het lijken op dat van Brugge en Luik-Guillemins.
citaat:
Geplaatst door chef garde
Ik zou het station Gent-Sint-Pieters nabouwen in zn huidige vorm [;)], in september 2010 wordt daar immers begonnen met spoor 12 af te breken, alles wordt staal, beton en glas, helaas ... Tegen 2017 moet het "af" zijn en zal het lijken op dat van Brugge en Luik-Guillemins.
maar da's nog geen slecht idee van onze Wouter...!!! [:D][:D]
ALs ik alle middelen zou hebben zou ik het groter maken, maar nu ook weer niet te groot. Sommigen denken mss nooit groot genoeg. Maar er zijn overal grenzen aan. Ik ben al zeer zeer tevreden met wat ik heb (9*5 denk ik ongeveer) het zou nog iets ruimer mogen, maar het is nog altijd niet de bedoeling een verrekijker nodig te hebben om te zien welke trein daar nu in het station staat.
Zeker als je alleen rijdt heb je daar erg weinig aan.
citaat:
Geplaatst door conducteur
Wat zou jij bouwen als je voldoende geld en tijd hebt en tot een oppervlakte beschikt ter grootte van Miniatur Wunterland?
Als ik zo'n oppervlakte had, dan zou ik ook het geld hebben om alles te laten doen.
Ik zou zeggen wat ik wou en een ander mocht het werk doen. Ik zou ook wel eens een vijsje ofzo aangeven, maar ik zou vooral rijden vanaf het moment dat er sporen lagen.
Wat een vraag trouwens. Miniatur Wunderland is ongeveer de oppervlakte van een living, 2 slaapkamers, een eetplaats en een keuken samen en dat dan maal 6. All?, 6 keer een doorsnee appartement dus. Probeer dat maar eens alleen vol te bouwen op je eentje. [xx(]
Mijn plan zou bestaan uit Aarschot, Leuven, Diest, Hasselt, Antwerpen en misschien nog Brussel. Volledig volgens realiteit natuurlijk. Misschien kan Luik-Guillemins er ook nog bij, op die manier kan je nog realistisch treinverkeer laten rijden ook.
Je zou dan echt over de baan moeten lopen om alles te kunnen zien, maar je zal dan wel kunnen zoeken naar je eigen huis.
Maar dat zou alleen maar zijn als ik dezelfde opp. had als MiWuLa h
het station van oostende zou ik wel zien zitten[8D]
Ga eens naar MSKK, de club in Oostende. Zij zijn het station aan 't namaken van Oostende.
Had ik een zee van ruimte, en een ploeg slaafjes, dan zou ik de Brusselse Noord-Zuid as willen uitbeelden in 4 periodes: 1870, 1920, 1970 en nu. 4 zalen, 4 tijdperken, 4 seizoenen.
Ik zou zoveel mogelijk van Belgi? willen namaken.
Ik zou dan Brussel in het midden zetten en alle steden er rondleggen.
Ook zou ik willen rijden volgens de echte uren, en natuurlijk ook met de echte treincombinaties.
Saraan heeft zijn hart verloren aan de Brusselse omgeving , ik heb mijn hart verloren aan het Antwerpse , dus Antwerpen-Centraal zoals het nu is , en natuurlijk Berchem er ook bij en dan Antwerpen-Noord h?.
Aaahh zou zalig zijn.[^]
Hm, Ervin,
Antwerpen-Noord is zo'n 1 bij 5,2 km... in schaal H0 geeft dit 11 bij 60 meter. Nu weten we allemaal dat je tot een en ander in staat bent, en dat je een grote zolder hebt, maar heu... [:)]
Zo'n rekenoefening geeft wel te denken eigenlijk: dat we, hoe realistisch we toch trachten te zijn op onze banen en baantjes, toch met nogal wat beperkingen moeten rekening houden.
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Saraan heeft zijn hart verloren aan de Brusselse omgeving , ik heb mijn hart verloren aan het Antwerpse , dus Antwerpen-Centraal zoals het nu is , en natuurlijk Berchem er ook bij en dan Antwerpen-Noord h?.
Aaahh zou zalig zijn.[^]
citaat:
Geplaatst door itchy
Hm, Ervin,
Antwerpen-Noord is zo'n 1 bij 5,2 km... in schaal H0 geeft dit 11 bij 60 meter. Nu weten we allemaal dat je tot een en ander in staat bent, en dat je een grote zolder hebt, maar heu... [:)]
Zo'n rekenoefening geeft wel te denken eigenlijk: dat we, hoe realistisch we toch trachten te zijn op onze banen en baantjes, toch met nogal wat beperkingen moeten rekening houden.
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Saraan heeft zijn hart verloren aan de Brusselse omgeving , ik heb mijn hart verloren aan het Antwerpse , dus Antwerpen-Centraal zoals het nu is , en natuurlijk Berchem er ook bij en dan Antwerpen-Noord h?.
Aaahh zou zalig zijn.[^]
Dan begint Erwin toch gewoon in N?[:D]
Zelfs in Z zou het mij niet lukken vrees ik , och als het er maar een h??l klein beetje op lijkt ben ik al meer dan tevreden.[;)]
Ik zou Antwerpen Dam proberen te realiseren met alles erop en eraan in H0. Maar zoals mijn leuze hieronder zegt:
Mmmmmm, wat grootse plannen indien je de ruimte had[:I][:I][:I]
Wel, ik niet "als" ik de ruimte had "en alles opniew kunnen doen", zou ik een baan in U vorm zo van ongeveer 5 x 5m met een max. breedte van 80 cm bouwen, met als thema tijdperk II van de DRG. Niet te veel sporen maar alles, veel beter gedetailleerd dan mijn huidige baan. En NOOIT geen Roco-Line wissels meer, maar Tillig of Peco[:D]
Nooit geen bovenleiding meer, maar enkel stoomloks.
Misschien een paar clubs gelukkig maken????
citaat:
Geplaatst door Peter
Mmmmmm, wat grootse plannen indien je de ruimte had[:I][:I][:I]
Wel, ik niet "als" ik de ruimte had "en alles opniew kunnen doen", zou ik een baan in U vorm zo van ongeveer 5 x 5m met een max. breedte van 80 cm bouwen, met als thema tijdperk II van de DRG. Niet te veel sporen maar alles, veel beter gedetailleerd dan mijn huidige baan. En NOOIT geen Roco-Line wissels meer, maar Tillig of Peco[:D]
Nooit geen bovenleiding meer, maar enkel stoomloks.
En als dat mirakel gebeurt en je daar hulp bij nodig hebt, mag je altijd een mailtje sturen, Peter! Mag daar dan wel ??n spoortje met bovenleiding tussenliggen voor mijn E19 en mijn E71 en mogen er ook een paar dieselstellen rondjes draaien??? [:p][:p][:p]
citaat:
Geplaatst door conducteur
Wat zou jij bouwen als je voldoende geld en tijd hebt en tot een oppervlakte beschikt ter grootte van Miniatur Wunterland?
Voor 1 persoon is dat toch veel te groot.
Zoals iemand anders al zei, je moet geen verrekijker nodig hebben om je treinen te zien.
In ieder geval : ik heb nu een kleine 5,5 op 3 meter. en ga rondomrond (trapgat pal in het midden)
Ik zou gerust wat langer willen en breder, maar breder gewoon om een schaduwstation achter de baan te hebben op gelijke hoogte met de rest en toch nog met een goede bereikbaarheid.
Het mag iets langer (zeker niet meer dan 12 meter want dan heb je weer die verrekijker nodig :) ) om langere treinen in een leuk landschap te kunnen zien.
Wat wel leuk zou zijn is , als de ene baan klaar is , je een volgende zou kunnen maken [:D].
En dan hangt het er weer vanaf hoeveel tijd je eraan kan spenderen he.
Maar mijn droom is een ruimte van 12 bij 6 meter of zoiets.
Dat is met mijn huis nu niet mogelijk of ik moet het volledig onderkelderen maar dat zal wel wat veel kosten ...
Dan zou ik de Geislinger Steige willen namaken.
Moest ik voldoende plaats hebben, zou ik het oude station van Mechelen nabouwen (een beetje te vergelijken met de koepel van Antwerpen maar dan een doorrij versie).
Ik zou het in modules bouwen zodat wijzigingen en/of uitbreidingen steeds op een eenvoudige wijze mogelijk blijven.
Persoonlijk droom ik al jaren om een dergelijk project uit te werken maar helaas beschik ik niet over voldoende plaats [:(!].
Mvg
Koen
citaat:
Geplaatst door Koen
Moest ik voldoende plaats hebben, zou ik het oude station van Mechelen nabouwen (een beetje te vergelijken met de koepel van Antwerpen maar dan een doorrij versie).
Ik zou het in modules bouwen zodat wijzigingen en/of uitbreidingen steeds op een eenvoudige wijze mogelijk blijven.
Persoonlijk droom ik al jaren om een dergelijk project uit te werken maar helaas beschik ik niet over voldoende plaats [:(!].
Mvg
Koen
Als je zegt van in modules - dus in stukken - te werken, dan kan je toch jouw droom al verwezenlijken, gezien jou plaatsgebrek??
Tja' je kan ze dan misschien wel bouwen maar je moet ze dan toch kunnen in elkaar zetten om te rijden en dat is nu net het probleem.
Als je dit project wil opstellen heb je 15 ? 20m nodig en deze plaats heb ik helaas niet [xx(].
mvg
Koen
Koen,
maak een globaal plan van je project. Selecteer het deel dat je het meeste boeit (depot, opstelbundels, fly-overs, stationsgebouw,...) en begin hiermee op een eerste segment. Het zal nog jaaaaren duren vooraleer dat dit segment klaar is, want het wordt toch bijna allemaal zelfbouw. Als ie klaar is, kan je denken aan het tweede segment. En dan... opstellen in de tuin met mooi weer, een groot tuinhuis bouwen, opstellen bij een club, afspraak met de buren... toekomst brengt raad.
Niets hoeft je plezier te ontnemen om je droom te realiseren. gewoon aan beginnen, en zien waar je strandt. Mislukt het, dan heb je het op zijn minst geprobeerd, en heb je later geen spijt dat je er nooit aan begonnen bent. En, een "gewone" baan bouwen kan je altijd nog.
groetjes,
Ik zou stoppen met werken en de rest van mijn tijd gaan genieten van wat ik heb, en de ruimte verhuren of in bruikleen geven aan een modelspoorclub, kan ik toch mee genieten.
Hoi Michiel,
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Misschien de moeite om over na te denken. Bedankt.
Mvg
Koen
citaat:
Geplaatst door doomslu
Een mini-baantje maken. [:D][:D]
Voil?.
Ik heb mezelf met een project van 25m2 opgezadeld.
Dit dreigt een levenswerk te worden, als ik zo lang leven mag [;)]
De megalomanie van een beginneling, werd eerst gezegd.
Terecht.
Ik heb ondertussen begrepen dat IEDEREEN over te weinig plaats beschikt om zijn project te realiseren ( = inclusief clubs).
Hoe groot de beschikbare oppervlakte ook is,
ze is steeds te klein.
Een "minibaantje" (of
veel minibaantjes) lijkt mij hoe dan ook een uitstekend uitgangspunt.
Luc.
Ik zou lijn 57 anno 2010 en lijn 52 (het museum gedeelt ) ook anno 2010.
En ook modulair en ik zou ook ERVIN zijn baan overkopen en het gootste mini baantje
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet
En ook modulair en ik zou ook ERVIN zijn baan overkopen
Doe maar eens een goed bod h?.[;)]
2 of 3 cent ?[:D][:p][}:)][^]
Geld, tijd en vooral plaats...
Moest ik over alle 3 voldoende beschikken, dan zou ik waarschijnlijk een stukje Athus-Meuse namaken... [:)] Weliswaar werken met 2 tijdperken afzonderlijk. Dus eigenlijk 2 aparte banen verbonden via 1 schaduwstation. Het ene gedeelte de wonderjaren van 70 en 80... en anderzijds de moderne tijden met bovenleiding in de jaren 2000...
Desnoods het schaduwstation zichtbaar openstellen als een fictief goederenstation waar locs worden verwisseld... [:p]
Als ik eraan denk word ik al gek [:D]
Mattias
Als ik de plaats en het geld had ik zou de Antwerpse miniatuur stad terug opbouwen. Ik begrijp nog steedes niet hoe de stad dit heeft kunnen laten verloren gaan.[V]
Moest ik zoveel plaats geld en tijd hebben zou ik zoveel mogelijk intressante plaatsen in Zwitserland nabouwen en op het einde zou ik de luchthaven van Zurich laten nabouwen om een beetje afwisseling te hebben. Ook zou ik de Zurichsee nabouwen met echt water en varende boten. Maar ik zou toch eerst beginne met de stations en imposante viaducten te bouwen(die er in overvloed zijn [:D]).
Johny, ik durf me bijna niet uitspreken hoe het is verlopen over Antwerps miniatuur, maar politiek heeft daar veel met te maken en daar zijn er die er meer van weten....
Als de huidige burgeman van Antwerpen zijn tegenstander kan breken om verkiezen te winnen dan is alles mogelijk, ook al is het onze hobby[:(][:(]
Als...........
Dan net als nu in modules blijven bouwen, telkens een paar erbij [:D].
Zou wel van schaal veranderen naar TT omdat daar nu zoveel moois in komt en vooral aansluit op mijn favoriete tijdperk IV oost europa en in het byzonder de DR.
Kees-Jan
Die absoluut niet klaagt hoor!
Ben hier nog eens....
wat de oppervlakte betreft; men droom is ooit Gent en omstreken na te bouwen in schaal HO, maar ooit eens de hallen van Mechelen te vullen voor MSM met alle projecten die aan de gang zijn, zoals ons Gent-St-Pieters te koppelen aan die van Brugge, en zo doorrijden naar de gasten van Oostende, en wie weet langs de andere kant richtig Brussel en Antwerpen, denk dat de expo hallen in Mechelen te klein zullen zijn, maar misschien wel het grote boek halen als rekord!!!!!!
en we steken effe door van Antwerpen naar Roosendaal enzo naar Breda[:)]
Miljaar, dan moeten we dringend naar een andere lokatie zoeken..[;)][;)]
Dat zou nu eens de max zijn om zoiets op poten te zetten....
En 3 en 2 rail gedeeltes .
Wel diditaal.
Een idee voor 2011 .
En wat is de grote van de modules enz
Het zijn mooie dromen, maar ik denk dat vooral het elektronisch gedeelte stokken in de wielen gaat steken.
Twee jaar geleden, voor de vorige expo was er hier een mooi initiatief, de forumbaan. Zes deelnemers, beide fora tesamen! [:(]
Dit bestaat nog steeds hoor. Doe maar mee!
We zullen er opnieuw zijn, met wat extra modules.
De droom was om 20, 30 modules te hebben, en zo een "lange" baan te maken.
Maar goed, terug naar de andere dromen nu. [;)]
Niet vergeten dat er buiten veel plaats en veel geld ook nog een derde faktor is, en wel TIJD, want met veel plaats en geld blijft een dag slechts 24 uren tellen.
Het alternatief is natuurlijk dat je zo'n baan laat aanleggen door (zoals in Duitsland) mensen als Langmesser, Brandl enz, mensen die voor ettelijke duidzenden euro's een 'bijna' perfekte baan bouwen.
Allemaal goed en wel...maar waar blijft dan het plezier van zelf te knutselen?
Peter,
Zonet sprak je van banen die gemaakt worden door specialisten, maar wat bij zo'n overigens prachtige aangelegde banen mij bijzonder stoort is het feit dat sommigen van hen bochten hanteren met een veel te kleine radius (ondanks het feit dat op zo'n baan vaak de plaats voor handen is).Echt, als ik naar sommige banen kijk dan krijg ik daar hartzeer van!(vooral hoe je dan ziet hoe de kortgekoppelde wagons uit de bocht hangen).Ik moet zeggen ondanks het feit dat ik niet zo gek van Frans spoorwegmateriaal, dat in Frankrijk(en op Franse forum's)prachtige banen gemaakt worden die uitmunten door hun realistische uitstraling, het feit dat ze vaak simpel van opzet en het feit dat ze niet overladen worden van veel overbodige accessoires.Bij de meeste Duitse banen wordt je veelal overweldigd
door aantalen en hoeveelheden.De Franse(net als de Engelse)banen moeten het vaak dan hebben van een simpele opzet met enkele eye-catchers.Ik was ooit eens in San Diego(USA) en in ik dacht in Balboa-park is er daar een plaats waar een aantal clubs samen in een grote ruimte gehuisvest zijn.Daar stond een baan met een woestijndecor met enkele eye-catchers(op gezichtshoogte).Wanneer ik daar was liet helaas mijn fototoestel het afweten!Echt man, dat was het echte (meester)werk! Schoonheid door het feit dat geheel simpel
was van opzet.Tot zover mijn reactie;
Groeten Peter
Als ik de plaats had zou ik gewoon een stukje bestaande lijn tot in detail nabouwen. Ik denk dan meerbepaald aan het station van Aarschot en de lijn van Diest naar Leuven.
Waarom Aarschot? Ik woon in Aarschot en tja, ik wil gewoon mijn eigen huis ergens op een modelbaan nabouwen samen met de snoepwinkel die mijn vader een aantal jaren geleden had.
Hiervoor zou je dus enorm veel plaats nodig hebben en dat heb ik niet. Wie wel trouwens?
Alternatief voor mijn droom is dus gewoon mijn huis en de snoepwinkel nabouwen en op een fantasiebaan plaatsen. Daar kan ik dan toch ook nog mee leven (gelukkig maar [:D]).
Ben ik volledig met je eens Luc, maar zoiets doe je niet van modulle tot modulle, maar hele trajecten, dit wil zeggen dat Gent al zo een 25m lengte zal hebben voor je overgaat naar een doorgaan modulle van min. 3m voor je naar de andere gaat en daar moet je overschakelen naar het andere systeem, wat tegenwoordig simpel is....
En idd. Peter, het kost veel tijd, we zullen ook maar als het kan in Sint-Pieters zijn voor de viering met gewoon het perron/station gedeelte die +/- 8M in beslag zal nemen, dus tegen we aan Muidebrug zijn en op de driehoek Ledeberg zijn we ondertussen al in 2014 en zal dit een lengte hebben van +/- 25meter [:p][:p] en dan nog gesneden in de lengte van de sporen [xx(][:p]
citaat:
Geplaatst door loebaske
Ben ik volledig met je eens Luc, maar zoiets doe je niet van modulle tot modulle, maar hele trajecten, dit wil zeggen dat Gent al zo een 25m lengte zal hebben voor je overgaat naar een doorgaan modulle van min. 3m voor je naar de andere gaat en daar moet je overschakelen naar het andere systeem, wat tegenwoordig simpel is....
En idd. Peter, het kost veel tijd, we zullen ook maar als het kan in Sint-Pieters zijn voor de viering met gewoon het perron/station gedeelte die +/- 8M in beslag zal nemen, dus tegen we aan Muidebrug zijn en op de driehoek Ledeberg zijn we ondertussen al in 2014 en zal dit een lengte hebben van +/- 25meter [:p][:p] en dan nog gesneden in de lengte van de sporen [xx(][:p]
Eric, is het dan de bedoeling enkel de sporen aan te leggen of de directe opgeving eveneens te bouwen?Of de de gebouwen fotografisch af te beelden?Heb je mijn mailtje gekregen?
Groeten Peter[;)]
hallo,
als ik die ruimte had (en de financi?n) een berglandschap met lange panoramische trajecten, keertunnels, groot station met lange perrons, een rangeerterrein, locomotiefdepots en vooral 2 draaischijven met elk ringlokloodsen daarrond met wel 20 Nohab / AFB locomotieven (bolle neuzen)[:)] zou geen bovenleiding hangen want meerderheid zullen diesellocs zijn [:)]
spoorse groeten,
Erwin
@ Metpetergaathetbeter
Ik bedoel niet die tentoonstellings banen, maar wel die banen die voor gewone mensen (nou, ja, gewone[:I]) gemaakt zijn en die meestal niet te bezichtigen zijn. Ik heb het geluk gehad ??n van die banen te mogen bezichtigen, namelijk de "Hintere H?llentalbahn' van Dieter Bertelsmann. Hierbij een link naar zijn website.
Je moet toegeven dat dit perfekte modelspoor is met veel ruimte voor natuur en geen massa's rijdend materiaal.
http://www.grozinger.de/homepage/Homepage/Modellbau/modellbauer.htm
mmm prachtig
iets moderner en Frans maar ook van die allure en op niet eens zo'n grote oppervlakte:
http://biscatrain.over-blog.com/
Ik zou heel de haven van zeebrugge nabouwen, beginnend met Zeebrugge vorming en de containerterminal, verder uitbreiden richting APM terminals en de westelijke strekdam...
Daarna beetje verder naar de bocht van ter doest en verder richting Het oostelijke deel van de haven.
edit: wou een terminal namaken die er nog niet was in 1995[}:)]
Wat moet ik me hierbij voorstellen "Wel diditaal" [V]
een typfout .
Wat ik bedoelde :wel digitaal
yes yes Peter, je mail ontvangen.
ieder bepaald in hoevere men een traject uitbeeld, die van Gent is het volledige station en perron, langs de achter zijde enkel half rel?f gebouwen, aan de voorkant just het Hendrikaplein en langs de lijn de gebouwen kant spoor en de straat, meer kan er niet gebouwd worden want anders zie je de treinen niet...[:)]
citaat:
Geplaatst door loebaske
yes yes Peter, je mail ontvangen.
ieder bepaald in hoevere men een traject uitbeeld, die van Gent is het volledige station en perron, langs de achter zijde enkel half rel?f gebouwen, aan de voorkant just het Hendrikaplein en langs de lijn de gebouwen kant spoor en de straat, meer kan er niet gebouwd worden want anders zie je de treinen niet...[:)]
Loebaske, zelf in half reli?f beloofd dat een ferme opdracht te worden. Ben je al aan het fotograferen geslagen ; want die baan aanleggen is ??n ding maar de tijd die je nodig hebt voor het bouwen zorgt ervoor dat als je nu niet fotografeerd er een heleboel gebouwen misschien verbouwd of gesneuveld zullen zijn, of zelfs een nieuw jasje aangemeten krijgen en je het juiste tijdgeest niet kunnen geven, of zie ik het verkeerd?Of is het de bedoeling gewoon enkele huizen te bouwen ? Ik moet zeggen dat ik op mijn zolder ook graag een baan zou aanleggen, maar ik zou die baan graag op ooghoogte bouwen. Als ik het op die manier zou doen dan kom ik wel in plaatsgebrek daar ik eigenlijk op mijn zolder maar een 2 tot 3 meter kan rechtopstaan(lengte geen probleem een 14,5 m heb ik daar).Verder zou ik een landschap willen aanleggen die langs(of in de buurt) ligt van lijn 24 en(of)37.
Misschien is dat ook een idee om het op die manier te doen, want dan moet je enkel de bovenste etages van de gebouwen weergeven(als ze al boven de muren van het station komen) Als je zo bouwt dan heb je soms die onrealistische smalle stammen niet(bovendien kan je vlugger en goedkoper bouwen! Misschien een idee!
Groeten Peter[;)]
En dan brei ik er Gent-Dampoort en het Gent-Zeehaven vormingsstation (allee, een stukske ervan) er aan. 't Is !!bijna!! in mijnen hof[:D]
Ik hoop er toch uiteindelijk eens tijd voor vrij te kunnen maken...
Geert
citaat:
Geplaatst door Peter
@ Metpetergaathetbeter
Ik bedoel niet die tentoonstellings banen, maar wel die banen die voor gewone mensen (nou, ja, gewone[:I]) gemaakt zijn en die meestal niet te bezichtigen zijn. Ik heb het geluk gehad ??n van die banen te mogen bezichtigen, namelijk de "Hintere H?llentalbahn' van Dieter Bertelsmann. Hierbij een link naar zijn website.
Je moet toegeven dat dit perfekte modelspoor is met veel ruimte voor natuur en geen massa's rijdend materiaal.
http://www.grozinger.de/homepage/Homepage/Modellbau/modellbauer.htm
Peter, nu was ik U toch wel vergeten te antwoorden!
Peter, Inderdaad een leuk baantje. Maar zo'n baantje is alleen weggelegd voor mensen die niet weten waarheen met hun geld!Voor die mensen misschien een idee, ze kunnen nog steeds storten op mijn bankrek. met vermelding : S.O.S PETER WANTS TO BUILD A GREAT RAILROAD
alle giften zijn fiscaal aftrekbaar.Even tijd voor een grapje.Je zegt dat die mensen geen plezier hebben van het bouwen.Ten eerste hebben die mensen er toch geen tijd voor om een baan te bouwen en ten tweede ze hebben meer plezier om met hun baan op te scheppen(althans de meeste toch).Dit is inderdaad een van de weinige banen van prof.bouwers die er natuurlijk uit ziet!Ik heb er al andere gezien!
Groeten Peter[;)]
citaat:
Geplaatst door MickeyMouse
En dan brei ik er Gent-Dampoort en het Gent-Zeehaven vormingsstation (allee, een stukske ervan) er aan. 't Is !!bijna!! in mijnen hof[:D]
Ik hoop er toch uiteindelijk eens tijd voor vrij te kunnen maken...
Geert
Ik moet U wel waarschuwen dan moet je wel ons clublokaal(AMSAC)meebouwen dat achter het seinhuis ligt!(2 personenrijtuigen en een bagagewagon type dat Dacker vroeger uitbracht).
Groeten Peter[;)]
citaat:Ik bedoel niet die tentoonstellings banen, maar wel die banen die voor gewone mensen (nou, ja, gewone) gemaakt zijn en die meestal niet te bezichtigen zijn. Ik heb het geluk gehad ??n van die banen te mogen bezichtigen, namelijk de "Hintere H?llentalbahn' van Dieter Bertelsmann. Hierbij een link naar zijn website.
Je moet toegeven dat dit perfekte modelspoor is met veel ruimte voor natuur en geen massa's rijdend materiaal
dit is niet helemaal een "gewone" baan, maar gebouwd door die meneer die je noemt qua spoor, echter daarna geheel afgebouwd door dhr Josef Brandl en staat zeer uitgebreid in Josef Brandl traumanlagen beschreven.
prachtige baan in een erg mooi oud pand overigens, als ik idd ruimte had, zou ik ook wel zon baan van Josef Brandl willen plaatsen, je hebt mazzel gehad zeg om die te zien.
groet, wim
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter
citaat:
Geplaatst door MickeyMouse
En dan brei ik er Gent-Dampoort en het Gent-Zeehaven vormingsstation (allee, een stukske ervan) er aan. 't Is !!bijna!! in mijnen hof[:D]
Ik hoop er toch uiteindelijk eens tijd voor vrij te kunnen maken...
Geert
Ik moet U wel waarschuwen dan moet je wel ons clublokaal(AMSAC)meebouwen dat achter het seinhuis ligt!(2 personenrijtuigen en een bagagewagon type dat Dacker vroeger uitbracht).
Groeten Peter[;)]
Inclusief treinba(a)n(en)?
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter
citaat:
Geplaatst door MickeyMouse
En dan brei ik er Gent-Dampoort en het Gent-Zeehaven vormingsstation (allee, een stukske ervan) er aan. 't Is !!bijna!! in mijnen hof[:D]
Ik hoop er toch uiteindelijk eens tijd voor vrij te kunnen maken...
Geert
Ik moet U wel waarschuwen dan moet je wel ons clublokaal(AMSAC)meebouwen dat achter het seinhuis ligt!(2 personenrijtuigen en een bagagewagon type dat Dacker vroeger uitbracht).
Groeten Peter[;)]
Ik weet jullie clublokaal liggen hoor, ben er nog geweest tijdens een paar van de opendeurdagen. Kan er dan natuurlijk wel bij, met een baan op 1/87 op 1/87, of wordt dat dan toch wel heeeeel klein (1/7569)[:D][:D]
Geert
citaat:
Inclusief treinba(a)n(en)?
Inderdaad, de treinbaan is daar opgesteld in 1 van die personenrijtuigen.
Geert
citaat:
Geplaatst door MickeyMouse
citaat:
Inclusief treinba(a)n(en)?
Inderdaad, de treinbaan is daar opgesteld in 1 van die personenrijtuigen.
Geert
Geert, ik vrees dat jij je toch een beetje misrekende.Onze baan(4/5 wagon) is denk 14,5 m lang als ik die deelt door 87 dan het je nog altijd een baan van 16.666666666 cm.Dus dat is te doen!MAAR EEN DING ZEG IK U NU REEDS IK MAAK DE BOMEN NIET!VOOR ONZE BAAN MOEST JE MAAR 1 X 87 DELEN !
Groeten Peter[;)]
Ik zou de ECT Delta terminal op de Maasvlakte gaan nabouwen. Wel in diverse fase anders raak je de draad helemaal kwijt.
Wim