(http://i821.photobucket.com/albums/zz136/erikverleysen/14081414u45DesiroinKnokkeHeist_zpsa3f37c28.jpg)
Erik
Komt vanbiervliet met de MR08 volgend jaar? Dat zou heel goed nieuws zijn en zal ik al beginnen sparen...
Weer 2 spelers met het zelfde, ik dacht dat Piko bezig was met de productie van dit model ????
Citaat van: loebaske op 19 oktober 2014, 09:17:13 AM
Weer 2 spelers met het zelfde, ik dacht dat Piko bezig was met de productie van dit model ????
Nu al bezig met de productie? Piko heeft zelfs nog geen prototype laten zien of laat staan van zich laten horen.
sorry, bedoelde eigenlijk dat Piko dit zouden uitbrengen, met voorwaarde dat er 1000stuks zouden afgenomen worden...
Van Biervliet komt inderdaad met een AM 08. Op de stand van VBV stonden verschillende aankondigingen, en bij inschrijving kreeg je min 50 % op alle B-models goederenwagens.
Het zal een mooi model worden, maar...wij zijn met zo'n treinstel (grootbedrijf hé) naar Leuven gekomen. Niet mijn smaak zo'n sardinendoos
Citaat van: loebaske op 19 oktober 2014, 09:52:25 AM
sorry, bedoelde eigenlijk dat Piko dit zouden uitbrengen, met voorwaarde dat er 1000stuks zouden afgenomen worden...
ik dacht dat het een veelvoud was, daar de Belgische weer afwijkt in details !
Groeten Peter ;)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 oktober 2014, 12:13:53 PM
ik dacht dat het een veelvoud was, daar de Belgische weer afwijkt in details !
Groeten Peter ;)
Nee, het wordt een veel-fout. ::)
Zal wel hetzelfde gaan als met de Nederlandse GTW's van Arriva en Veolia.
Ook dit zijn Zwitserse modellen in de kleuren zoals ze in Nederland rijden.
Dus met afwijkende raam afstanden en vloerhoogtes.
Maar voor 80% juist, dus voor meneer Piko acceptabel.
Citaat van: Peter op 19 oktober 2014, 11:21:34 AM
Van Biervliet komt inderdaad met een AM 08. Op de stand van VBV stonden verschillende aankondigingen, en bij inschrijving kreeg je min 50 % op alle B-models goederenwagens.
Van die 50% heb ik geprofiteerd.
Volgens informatie gekregen op de stand van VBV op de expo door Kristof, zou Piko nog steeds geen toelating hebben om de Desiro's te maken in NMBS/SNCB livrei.
Heb de print in mijn handen gehad en die zag er meesterlijk uit.
Een aantal aanpassing moeten nog gebeuren zoals:
- motorcompartiment beperken tot de balkonlengte
- motor iets lager plaatsen waardoor er nog zetels kunnen in het compartiment
De aangeboden voordelen waren inderdaad mooi, maar ik heb er nu even neen tegen gezegd. Ik heb nog een paar maand tijd om na te denken.
aaah men heeft een paar maand de tijd om na te denken voor die promo...das schoon, kan dan er ook van profiteren....
Tot 15 januari 2015 krijg je bij reservatie ene korting van €30,00 op de prijs.
De 50% korting bon was enkel wanneer je op de beurs bestelde.
Volgens Kristof VBV komt het na de expo ook op de website.
enne wat zou de verkoop prijs zijn...
weet je hoe het zit met de duikbril, is die binnen kort leverbaar en aan welke prijs..
is maar dat als de prijs goed is ik wel intresse heb voor 2 stellen...
Voor ons Loebaske , Duikbril 2 - rail gelijkstroom = 379€ -- Digitaal = 409€ en digitaal met sound = 479€
Desiro 2 - rail gelijkstroom = 439€ -- digitaal = 469€ en digitaal met sound = 539€ , voor de 3-railers onder ons is de prijs ietsje meer. ;)
Bijkomend ook even vermelden dat de stellen uitgerust zijn met vlot koppelende, elektrisch doorvoerende koppelingen.
Bovendien zullen de stellen aan elkaar gekoppeld kunnen worden door verwijdering van de front (staart) koppeling en deze te vervangen door een gewone koppeling in de normschachten.
ivm de duikbril ook even vermelden dat de huidige reeks volledig uitverkocht is, maar een nieuwe bordeaux die momenteel nog rijdt staat op stapel, en de daaropvolgende zal waarschijnlijk een "gereviseerde" zijn.
Nu even de planningen deftig doorspreken met VBV om onze portemonnee ook een beetje adem te geven.
Volgens Kristof zijn de duikbrillen binnen, maar moeten ze nog gereed gemaakt worden (Decoders enz.)
Merci voor de info makkers
Citaat van: Peter op 19 oktober 2014, 18:34:39 PM
Volgens Kristof zijn de duikbrillen binnen, maar moeten ze nog gereed gemaakt worden (Decoders enz.)
Heb zelfde info te horen gekregen. De geluiden zouden ook aangepast moeten worden aan de modellen, vandaag dat het nog even zal duren.
Eerst kwamen de analoge modellen, nadien de digitale, nadien die met geluid. Het zou voor november/december zijn. Op zich geen probleem voor mij, zo kan de portemonnee weer aangevuld worden.
De prijs voor de desiro vind ik wel an de hoge kant... Maar als we waar voor ons geld (wat ik ook wel verwacht van VBV) zullen we maar beginnen sparen
Citaat van: Eddytje op 19 oktober 2014, 19:01:26 PM
De prijs voor de desiro vind ik wel an de hoge kant... Maar als we waar voor ons geld (wat ik ook wel verwacht van VBV) zullen we maar beginnen sparen
Je hebt nog even de tijd, najaar 2015
hmm denk dat het bij één stel zal blijven van de duikbril...
wat betreft de Desiro, die van VBV zijn altijd af...natuurlijk weet ik niet hoe het zou zijn met die dat
Piko zou uit brengen, maar voor de prijs van VBV heb je 2 stellen van Piko!!!!
Hang allemaal af wat rijgedrag en afwerking is.....
Vroeger was men meer dan tevreden met de grijze muis, dus als die in traktie rijd op een baan
kan men moeilijk gaan zeggen...kijk dat is niet just aan dat stel....men kijk daar anders naar als die
in de vitrine staat
de brochure staat ondertussen online http://www.vanbiervliet.com/pdf/herfst-2014.pdf
Citaat van: loebaske op 19 oktober 2014, 19:17:32 PM
hmm denk dat het bij één stel zal blijven van de duikbril...
wat betreft de Desiro, die van VBV zijn altijd af...natuurlijk weet ik niet hoe het zou zijn met die dat
Piko zou uit brengen, maar voor de prijs van VBV heb je 2 stellen van Piko!!!!
Hang allemaal af wat rijgedrag en afwerking is.....
Vroeger was men meer dan tevreden met de grijze muis, dus als die in traktie rijd op een baan
kan men moeilijk gaan zeggen...kijk dat is niet just aan dat stel....men kijk daar anders naar als die
in de vitrine staat
klopt, de modellen worden duurder en "perfecter". Mooi voor in een vitrine, maar als rij-model worden die TE duur.
enige model dat ik nog wil:
een goeie bordeau Break :)
Even ter info.. de VBV modellen zijn idd wel een stuk duurder dan de (mogelijke) piko,
maar de afwerkingskwaliteit die ik heb gezien op de beurs op hun MR86 model is verbluffend.
Tevens zijn zij al sinds geruime tijd hieraan bezig en kunnen ze al mallen laten zien,
iets wat bij piko nog helemaal niet het geval is.
Mvg 8)
Citaat van: ward op 21 oktober 2014, 23:48:47 PM
Even ter info.. de VBV modellen zijn idd wel een stuk duurder dan de (mogelijke) piko,
maar de afwerkingskwaliteit die ik heb gezien op de beurs op hun MR86 model is verbluffend.
Tevens zijn zij al sinds geruime tijd hieraan bezig en kunnen ze al mallen laten zien,
iets wat bij piko nog helemaal niet het geval is.
Mvg 8)
wss doelt Loebaske op bv. hun 28. Model is gewoon goed, maar niet zo super als de nieuwste modellen... ge hebt er ook meerdere...
en zoals ik al zei, en meeste die ik ken ook vinden. een trein die rijdt, vallen superdetails minder op als van een showroom model.
Dus er is vraag naar beide "prijsklassen".
denk niet dat het Duitse merk aan een avontuur zal beginnen wetende dat VBV bezig is ! Zal waarschijnelijk bij die ene fabrikant blijven !
Trouwens die nieuwe Piko loc die Peter postte gezien die hoeft eigenlijk niet onder te doen voor een VBV. Men heeft daar ook vast mits iets meer details er een veel grotere markt open ligt, ook die van de Marklinisten die vaak een Piko verkiezen boven een M*
Groeten Peter ;)
Die Desiro van Van Biervliet zal zeker en vast weer een prachtig model worden, wees gerust. We mogen blij zijn met al hetgeen VBV al heeft uitgebracht van mooie Belgische treinen. TOP !!!
Klopt Bjorn, alleen schrikt de prijs mij momenteel een beetje af.
Hij hoort niet thuis in mijn tijdperk, maar als ik de trein neem naar het werk rijd ik er wel in mee. Dat zou dus de enige reden zijn waarom ik hem zou kopen. Het is een dilemma, maar ik zal er wel uit komen. Eerst mijn duikbril afwachten. :)
Citeerdenk niet dat het Duitse merk aan een avontuur zal beginnen
Dat Duitse merk heeft niet de gewoonte om zich ook maar iets aan te trekken van wat andere merken gaan doen.
Ook niet van modellen voor de Duitse markt.
Zie bv. de V200 dieselok van de DB Alle merken hebben hem, ESU maakt een nieuwe enz. en wat doet "het merk"? Het brengt gewoon een zeer goed model
met uitstekende rij-eigenschappen, detail enz (zonder de digitale schnikschnak) voor een preis die ver onder die van de anderen ligt.
Reken er dus maar op dat ze wel degelijk met dat model gaan komen. ::) ::)
Het model van Piko zal waarschijnlijk het meest waarheidsgetrouw zijn want volledig van goedkoop plastic 8)
Citaat van: Sicco op 26 oktober 2014, 14:47:34 PM
Het model van Piko zal waarschijnlijk het meest waarheidsgetrouw zijn want volledig van goedkoop plastic 8)
Reeds eerder vermeld dat het waarschijnlijk niet zover zal komen,
Wij weten uit betrouwbare bron dat Piko zich niet de moeite zal getroosten aan een Belgische versie,daar ze te veel belang hechten aan de hoge(niet haalbare)verkoopcijfers!
;)
Citaat van: Rangeerduivel op 26 oktober 2014, 17:55:24 PM
Citaat van: Sicco op 26 oktober 2014, 14:47:34 PM
Het model van Piko zal waarschijnlijk het meest waarheidsgetrouw zijn want volledig van goedkoop plastic 8)
Reeds eerder vermeld dat het waarschijnlijk niet zover zal komen,
Wij weten uit betrouwbare bron dat Piko zich niet de moeite zal getroosten aan een Belgische versie,daar ze te veel belang hechten aan de hoge(niet haalbare)verkoopcijfers!
;)
Er is ook nog een Duitse variant/schildering dus piko kan dat perfect combineren met de Belgische schildering.
Mijne Desiro is al besteld bij VBV :-)
Het pre model zag er al goed uit, ook benieuwd naar de sprinter, volgende maand zou die in verkoop gaan ...
En de Oostenrijkers komen ook aan hun trekken:
http://www.siemens.com/press/de/events/2013/infrastructure-cities/rail-systems/2013-01-desiro-ml.php (http://www.siemens.com/press/de/events/2013/infrastructure-cities/rail-systems/2013-01-desiro-ml.php)
Het voorbeeld schaal 1:1 geeft me net ietsje te veel problemen.
Dus ik pas voor de kleinere schaal...
Gr,
Jan
Eén van de problemen voor Piko is blijkbaar dat de Belgische qua raamindeling heel erg verschilt van de Duitse.
Even nogmaals voor de duidelijkheid..
De belgische vertegenwoordiger van piko zegt dat ze dat model gaan brengen, de grote baas weet van niets.. (zegt genoeg..)
Dat het rommel en plastiek is? Persoonlijk zelden problemen mee gehad..
Wel met het (mis)bruik van de NMBS als IC, want als stoptrein (waarvoor ze besteld waren) zijn ze perfect.
Mvg
Alleen spijtig dat de desiro's voorhanden bij Piko allemaal Dieselversies zijn en bovendien stellen van 2 wagens. (http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=praesenz&vw_name=search&portaltyp=308&order_by=artikelnr&lang=de&suchtext=desiro&b_warengruppe_id=20&x=16&y=9)
Als ik dan naar de prijs kijk, er nog een tussenrijtuig bijtel (met alle toeters en bellen om de lichtsturing in orde te hebben), aanpassingen aan de "verhoogde" 1ste klasse raampartijen,....
Ook geen enkel nieuws whatsoever over de mogelijke productie van dit stel op de website of andere onderdelen van de Piko marketing ... ??
Ik denk dat ik momenteel voor een VBV kies.
Heb mij ook een Desiro bij VBV besteld. VBV brengt proper en betrouwbaar materiaal uit, je leest weinig over mankementen en ze leveren goede service. De Desiro is prijzig, maar dat zijn andere 3-ledige stellen van andere fabrikanten ook.
En VBV vraagt een voorschot voor de Desiro, als hij uitgeleverd wordt lijkt het al alsof je iets minder diep in de buidel moet tasten!
Ja, zo ver had ik nog niet gedacht, als er dan zoveel verschil op zit kan ik beter voor een VBV kiezen...
is zoals de 77 van Piko, niet echt de belgische, maar ja de prijs heeft me hem doen kopen en best wel inzetbaar
ergens op een zijlijn als de Mehano niet in de buurt is :) :) :)
Piko kan prachtiige modellen maken maar er ook soms hun voeten aan vegen, zoals bv de 77. Hij lijkt er van ver op maar daar ik ook alles mee gezegd.
Rijden doet hij wel zeer goed.
Ik koop geen Desiro. Je kan nu eenmaal niet alles op je baan willen hebben. Daarentegen een Duikbril.....
Een mens moet soms keuzes maken, nietwaar.
Bij Piko was men er wel van bewust dat de 77 niet correct is,
Hij is er enkel gekomen op vraag van de Belgische invoerder om het gat in de markt te vullen voor de steeds zeldzamere Mehano,die toen einde produktie was,
maar vooral om de jeugd en beginnende modelspoorder te lokken met een 77 die ze in't echt elke dag op het net zien rijden.
Voor die doelgroep zijn de kleine details minder belangrijk,maar daarentegen speelt de prijs een grote rol,
Daarom is hij ook eerst uitgekomen in een startset.
;)
Volledig met jou eens Rudy....
en niet alles moet perfect zijn, kijk maar eens 20j geleden, we waren dol gelukkig als er al eens een B loc op de mark
kwam, zoals de Duitse V60 als de type 80, de Roco type 59 die een schot in de roos was en toch wat te groot was voor
schaal 1/87 en bvb de Lima type 27
man man wat waren we gelukkig toen....
Zeker weten Loebaske.
En dat Piko's goed rijden, klopt ook als een bus, en het zelfde kan gezegd worden van de Jouef's en Lima's van hedentendage.
Mijn vrees is alleen dat al Piko met een Desiro uitkomt, het zal zijn zoals de 77, het rekt er van ver op en als er geen VBV in de buurt is, zal niemand het merken wanneer dat stel over een baan rijdt.
Behalve als die rivettenteller aan je baan staat op een tentoonstelling, je kent hem wel, die man die met zijn neus tegen je modellen gaat hangen wanneer ze passeren en ze met zijn bril bijna van de rails duwt ;)
Als er kleine foutjes niet kwalijk genomen worden, waarom werden dan bv. de M6 rijtuigen van Classix zo afgekraakt ten voordelen van die van LSM
Het is niet omdat er soms kleine foutjes (soms fouten) aan een bepaald model zitten dat het ineens minderwaardig is.
Als iemand tevreden is met de Piko, waarom dan niet. Voor degene die een "bijna" perfekt model willen is er dan het VBV model, want een perfekt model bestaat volgens mij niet.
Ik heb een sleep Classix (7+1),
Uiterlijk valt hij best mee,als je er inderdaad geen LS naast zet,
Maar het grote verschil zit hem bij de M6'n in het rijgedrag,
Een(andere) sleep I11 van LSModels laat zich zonder problemen duwen,
maar daar ben ik bij de Classix van teruggekomen wegens herhaaldelijk ontsporen.
Getrokken geven ze nu geen problemen meer
;)
Citaat van: Peter op 27 oktober 2014, 17:56:03 PM
Als er kleine foutjes niet kwalijk genomen worden, waarom werden dan bv. de M6 rijtuigen van Classix zo afgekraakt ten voordelen van die van LSM
Ehm, misschien omdat dat niet dezelfde mensen zijn? :D
Heb de mijne al besteld maar is het eigenlijk al geweten welk nummer het stel zal hebben?
Citaat van: Eddytje op 23 november 2014, 16:09:47 PM
Heb de mijne al besteld maar is het eigenlijk al geweten welk nummer het stel zal hebben?
Sinds deze ochtend geweten dat het de "08139" zal worden.
Mvg,
Ward 8)
Citaat van: SuSke op 27 oktober 2014, 17:39:20 PM
, het rekt er van ver op
volgens mij gaat Piko hem niet rekken, gewoon namaken, ik had toch de indruk dat Piko ging voor de juiste Belgische, vandaar het wat lang duurde en met gekend gevolg !
groeten Peter ;)
Nu ja, moest piko hem ook maken geen probleem mee..
Ze zullen allesinds stuk goedkoper zijn als VBV, en aangezien er wel wat desiro's rondrijden is er meer dan één welkom..
Mijne VBV is allesinds al besteld, ben er razend benieuwd naar :)
Mvg 8)
Op de website is te lezen dat weldra het eerste protoype van het treinstel geleverd zal worden.
Razend benieuwd ernaar, en het ziet er naar uit dat de vermoedelijke leverdata gehaald zal worden..
Mvg 8)
Ze hangen dan ook niet meer af van LSM en MG voor de productie van deze stellen ;)
Citaat van: ward op 01 juli 2015, 15:50:52 PM
Op de website is te lezen dat weldra het eerste protoype van het treinstel geleverd zal worden.
Vandaag Kristof VBV gesproken,
Hij wist te vertellen dat ze in de loop van augustus een proto van de desiro,de 59 én de (lever/rijklare) 91 gelijkstroom verwachten...
Het hangt natuurlijk van het transport af...al dan niet op een paar dagen na.
;)
Op de site gelezen dat VBV een prototype van de kappen van de Desiro in de winkel beschikbaar heeft.
Mvg
755philippe
Jammer dat er geen foto van op de website staat. Zal waarschijnlijk nog wel volgen..
Iemand die er langs moet en een foto kan maken mag die altijd posten ;)
Citaat van: ward op 11 juli 2015, 07:57:04 AM
Jammer dat er geen foto van op de website staat. Zal waarschijnlijk nog wel volgen..
Iemand die er langs moet en een foto kan maken mag die altijd posten ;)
Ik zat net het zelfde te denken. Ik ben vorige week nog maar geweest en vervloek me nu dat ik deze week niet ven gegaan...
Geduld is een mooie deugd :)
binnenkort verlof se, kga zeker eens tot daar om te kijken
Donderdag langs VBV geweest, en terwijl even de desiro-kappen eens bekeken.
Ik moet zeggen dat ze er al zeer geslaagd uit zien.
Even vermelden bij de foto dat deze de eerste prototype kappen zijn en nog NIET de juiste kleurschilderingen hebben,
deze zijn erop gezet om te zien waar de details nog beter kunnen en dergelijke.
Ook de ramen zijn niet de definitieve!
Het ziet er allesinds al een zeer geslaagd model uit, waarbij de motor ook mooi zal weggewerkt zijn.
(Foto's zijn met gsm genomen dus de kwaliteit is niet top..)
(http://www.photoward.be/trein/desiro_01.jpg)
(http://www.photoward.be/trein/desiro_02.jpg)
Mvg,
Ward
Leuk! De eerste foto's.
En nu maar hopen dat de koppelingen niet breken... 8) ;D
als het dezelfde koppelingen zijn als bij hun Sprinter, vrees ik het ergste.....
Citaat van: doomslu op 24 augustus 2015, 12:37:11 PM
Leuk! De eerste foto's.
En nu maar hopen dat de koppelingen niet breken... 8) ;D
Citaat van: thor op 24 augustus 2015, 12:58:40 PM
als het dezelfde koppelingen zijn als bij hun Sprinter, vrees ik het ergste.....
Ik denk dat Luc hier refereert naar het voorval onlangs met de echte Desiro :)
;)
Citaat van: Rangeerduivel op 24 augustus 2015, 13:39:47 PM
Citaat van: doomslu op 24 augustus 2015, 12:37:11 PM
Leuk! De eerste foto's.
En nu maar hopen dat de koppelingen niet breken... 8) ;D
Citaat van: thor op 24 augustus 2015, 12:58:40 PM
als het dezelfde koppelingen zijn als bij hun Sprinter, vrees ik het ergste.....
Ik denk dat Luc hier refereert naar het voorval onlangs met de echte Desiro :)
;)
Het was inderdaad een grapje met referentie naar het 'incident' van gisteren met de koppelingsbreuk van de trein Antwerpen-Oostende. ;)
De koppeling van de Sprinter is trouwens geniaal eenvoudig en praktisch! :)
Kan die mening niet delen, de opmerking verwijs naar de foto's genomen bij Van Biervliet van de Desiro modellen, met daaronder de vermelding over de gebroken koppelingen.
En trouwens die koppelingen van de Sprinter vindt ik helemaal niet geniaal, op mijn baan met hellingen van 2,5% is deze niet solide, de koppeling lost lichtjes waardoor de interieur verlichting van het 2de rijtuig uitdooft.
De Marklin en Mehano koppelingen (resp. M2 rijtuigen en motorstel reeks 41) met interieur verlichting , zijn tenminste stabiel.
Citaat van: thor op 24 augustus 2015, 14:34:44 PM
De Marklin en Mehano koppelingen (resp. M2 rijtuigen en motorstel reeks 41) met interieur verlichting , zijn tenminste stabiel.
Sorry, ik heb beide modellen en geen van beide vind ik geslaagd. Ze zitten beide te vast en je moet al voorzichtig zijn om ze uit elkaar te halen.
De koppeling zoals ze bij het tweetje van Jocadis is, dat is pas een goeie koppeling! Is het deze die op de sprinters zit? Of is het nog een andere?
Citaat van: Jurgen op 25 augustus 2015, 19:23:41 PM
Citaat van: thor op 24 augustus 2015, 14:34:44 PM
De Marklin en Mehano koppelingen (resp. M2 rijtuigen en motorstel reeks 41) met interieur verlichting , zijn tenminste stabiel.
De koppeling zoals ze bij het tweetje van Jocadis is, dat is pas een goeie koppeling! Is het deze die op de sprinters zit? Of is het nog een andere?
Het zijn er nog andere; ik vind de Sprinter koppeling technisch in orde, de beide bakken koppelen stevig aan elkaar en je kan ze ook eenvoudig terug uit elkaar halen (ze klemmen eerder in elkaar dan dat ze in elkaar klikken/haken), maar de koppeling zelf is naar mijn gevoel nogal groot uitgevallen. Maar liever zo dan dat ze loskomen, breken, moeilijk uit elkaar te halen zijn etc.
De Jocadis koppeling op het 2tje is inderdaad de beste, helaas zit die niet op de Sprinter.
@Ward: Stiekem een foto van Sophie nemen, maar je vrouw was je te snel af ;D
Van Kristof vernomen dat er nog meer zaken door gekoppeld dient te worden tussen de verschillende rijtuigen
en er dus ook extra connecties nodig zijn... Of dit dan ook betekend dat de stekker nog groter wordt is nog onduidelijk.
Persoonlijk nog geen problemen gehad met koppeling van de Duikbril, maar ja eenmaal gekoppeld komt deze bij mij nog
maar zelden los.
Nee hoor :) ik was één en al oog voor de modellen :)
Nu met mn duikbril nog geen enkel probleem gehad als de koppeling.
Vind deze persoonlijk een van de betere die ik heb, ze zijn wel wat groot;
Maar stevig gebouwd en goede koppeling voor in de bochten.
Mvg
Dit is tot nog toe de enige koppeling bij dergelijke stellen, die ik tegen ben gekomen, die zo makkelijk koppelt en ontkoppelt.
De andere die ik hier heb moet je op de werktafel ineen of uiteen prutsen. Die van de Duikbril doen het gewoon op de sporen. ;)
Op Facebook circuleert er momenteel een foto van het tweede prototype dat te zien was op de opendeurdag. Zag er echt heel goed. Misschien zit de persoon hier ook op het forum en plaats hij ze nog, anders vraag ik wel eens of ze hier ook mag geplaatst worden.
Of als er iemand anders hier van het forum een foto heeft ;)
Het model zag er allesinds heeel goed uit! Het aftellen kan beginnen...
Citaat van: ward op 12 oktober 2015, 09:52:33 AM
Op Facebook circuleert er momenteel een foto van het tweede prototype dat te zien was op de opendeurdag. Zag er echt heel goed. Misschien zit de persoon hier ook op het forum en plaats hij ze nog, anders vraag ik wel eens of ze hier ook mag geplaatst worden.
Of als er iemand anders hier van het forum een foto heeft ;)
Het model zag er allesinds heeel goed uit! Het aftellen kan beginnen...
Ik ben nu aan het werk maar als ik het niet vergeet Zal ik deze vanavond plaatsen. Maar Ward mag deze ook plaatsen
Tweede prototype van de AM08? :-\
Ja er staat nu een volledig model
Luc, zoals op de website staat van VBV (2e prototype in oktober) stond er op de opendeur een volledige desiro
Hieronder de foto:
© Eddy Bruneel
(http://photoward.be/trein/12141766_10207732100451126_5262692385551181981_n.jpg)
Mvg,
Ward
Door de Opendeur bij AMSAC niet kunnen gaan naar VBV dit weekend,
Als je een duidelijkere foto hebt van de 201.010 (HLD59)
laat maar zien.
Ook benieuwd naar nieuws over de digitale HLD91
;)
Even off-topic dus:
Digitale HLD91: productie is gestart, uitlevering nu voorzien rond midden/eind november. Er wordt momenteel heel hard gewerkt om de digitale (sound)versie op een ordentelijke manier te programaren en dank zij een power cap een mooie loop te laten hebben. Het kleine ding kruipt echt traag over de sporen en heeft toch nog een redelijke trekkracht.
HLD59 MSM reeks: geen fotookes gemaakt maar het ziet er weer een prachtig machientje uit. Alleen de nummer op de neus moest nog (weerom) aangepast worden. Kleurstelling was zeer mooi en detailering laat zeker niets te wensen over. Wordt een mooi kadootje onder de kerstboom.
er werd nauwelijks en zal nauwelijks veranderd visueel, heb het VBV gevraagd de week voor de OD, dus de foto die Luc heeft geplaatst is de uiteindelijke !
Ward, bedankt voor de foto, ik was helemaal in de mist! Maandagmorgen hé. ;D
Zie er heel goed uit.
De HLD91 zien rijden op de opendeurdag, en toegevoegd aan het verlanglijstje 8). Heb me kunnen inhouden om de gewone DC versie te kopen (het kriebelt toch wel om digitaal te gaan rijden ...).
Ik ben ook naar het opendeur-weekend geweest bij VBV. Heb daar de Nohab met fullsound + rookfunktie zien rijden. Echt knap werk van VBV. Ik wacht vol ongeduld op het bestelde museummodel met alle funkties. Spijtig dat de rook niet zwart is zoals in het echt maar wie weet.
Hoed af voor VBV.
Mvg
755philippe
zwart zal die rook niet worden wegens voor problemen met de gezondheid, hebben de vraag gesteld, zou niet mogen en mr VBV gaf te kennen zich daar ook aan te houden, maar naar het schijnt zou het mogelijk zijn ! :-\
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 oktober 2015, 23:28:40 PM
zwart zal die rook niet worden wegens voor problemen met de gezondheid, hebben de vraag gesteld, zou niet mogen en mr VBV gaf te kennen zich daar ook aan te houden, maar naar het schijnt zou het mogelijk zijn ! :-\
Kunnen niet gewoon bepaalde kleurstoffen toegevoegd worden? (of is die redenering te simpel?)
Iemand een blik geworpen op het type 201 (59) van de actie, naar verluid stond die daar ook.
Citaat van: Houdini op 13 oktober 2015, 07:18:02 AM
Kunnen niet gewoon bepaalde kleurstoffen toegevoegd worden? (of is die redenering te simpel?)
dat heb ik niet gevraagd, misschien is VBV bang dat jij High zou kunnen worden van het treinrijden ! ;D ;) Waarschijnelijk is dat niet mogelijk want dan zou men er voor gegaan zijn, trouwens al eens aan gedacht dat die rook ook verschillende kleuren zou moeten hebben : onbeladenrijden, aanzetten, passagierstrein,( lichte of zwaardere) goederentrein en op kruissnelheid, verder bergop en af ! ;)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 oktober 2015, 09:05:35 AM
dat heb ik niet gevraagd, misschien is VBV bang dat jij High zou kunnen worden van het treinrijden ! ;D ;)
Na de werkende ruitenwissers met regensysteem boven de baan, een nieuw type beleving van de hobby....? ;D ;D
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 oktober 2015, 09:05:35 AM
Citaat van: Houdini op 13 oktober 2015, 07:18:02 AM
Kunnen niet gewoon bepaalde kleurstoffen toegevoegd worden? (of is die redenering te simpel?)
dat heb ik niet gevraagd, misschien is VBV bang dat jij High zou kunnen worden van het treinrijden ! ;D ;) Waarschijnelijk is dat niet mogelijk want dan zou men er voor gegaan zijn, trouwens al eens aan gedacht dat die rook ook verschillende kleuren zou moeten hebben : onbeladenrijden, aanzetten, passagierstrein,( lichte of zwaardere) goederentrein en op kruissnelheid, verder bergop en af ! ;)
Tevens is de kleur van de rook een beetje afhankelijk van het weer, net zoals dat met stoom uit stoomlocs is. Bij vochtig weer is de rook veel witter en blijft die beter hangen.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 oktober 2015, 23:28:40 PM
zwart zal die rook niet worden wegens voor problemen met de gezondheid, hebben de vraag gesteld, zou niet mogen en mr VBV gaf te kennen zich daar ook aan te houden, maar naar het schijnt zou het mogelijk zijn ! :-\
Tot nog toe is er bij mijn weten nog niemand in geslaagd om zwarte rook te maken zonder schadelijke stoffen te gebruiken. Al wel experiment gezien met schadelijke additieven erbij. De rookvloeistof is meestal een samenstelling van lampenolie met zeer dunne olie. Zelfs dit goedje is niet zonder gevaar in een besloten ruimte, maar voor een HO model is het risico miniem. In grotere schalen is het gebruik van rookgeneratoren al meer ingeburgerd. Ook daar alleen maar witte rook. Je zou zwarte rook kunnen maken als je met je modellen buiten rijdt en er niet voortdurend met je neus boven hangt.. . Dan zou je er bvb diesel in kunnen gieten (nog niet geprobeerd), maar al wel gezien op youtube America en in een advertentie voor rookgeneratoren voor een tuinbaan.
Citaat van: Houdini op 13 oktober 2015, 07:18:02 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 oktober 2015, 23:28:40 PM
zwart zal die rook niet worden wegens voor problemen met de gezondheid, hebben de vraag gesteld, zou niet mogen en mr VBV gaf te kennen zich daar ook aan te houden, maar naar het schijnt zou het mogelijk zijn ! :-\
Kunnen niet gewoon bepaalde kleurstoffen toegevoegd worden? (of is die redenering te simpel?)
De meeste kleurstoffen zullen niet mee verdampen, dus hou je witte rook en na verloop van tijd een lekkere koek troep in je rookgenerator ;)
Citaat van: loco op 13 oktober 2015, 10:03:17 AM
Tot nog toe is er bij mijn weten nog niemand in geslaagd om zwarte rook te maken...
Had Gerolf een tijdje geleden geen zwarte rook op zijn micro-baantje? Of waren dat de micro-controllers die sneuvelden :)
Citaat van: efl045 op 13 oktober 2015, 10:49:00 AM
Citaat van: loco op 13 oktober 2015, 10:03:17 AM
Tot nog toe is er bij mijn weten nog niemand in geslaagd om zwarte rook te maken...
Ha nee?
Ik bouw al een tijdje zelf decoders in,en zwarte rook maken lijkt hier aardig te lukken! ;D
;)
Ik heb al veel zwarte rook sneeuw gezien, maar da's off-topic :(
Misschien is er een beetje over mijn vraag heen gelezen, maar degenen die naar de opendeur van VBV zijn geweest, hebben jullie soms extra foto's van de loc van de actie?
Stephen (Binco) vond hem nogal vierkantig en plat lijken langs voor....
Citaat van: Rangeerduivel op 12 oktober 2015, 14:28:08 PMCitaat van: OlivierV op 13 oktober 2015, 18:03:43 PM
mijn vraag
Als je een duidelijkere foto hebt van de 201.010 (HLD59)
laat maar zien.
Onze vraag...!Leren delen Olivier ;D ;D
;)
Enkele foto's van het prototype van de desiro..
Ziet er een heel geslaagd model uit.
Momenteel is m'n aan het wachten op een rijdend model; als dit goedgekeurd wordt gaan ze vermoedelijk januari in productie.
(http://photoward.be/trein/IMG_1087.JPG)
(http://photoward.be/trein/IMG_1085.JPG)
(http://photoward.be/trein/IMG_1082.JPG)
(http://photoward.be/trein/IMG_1080.JPG)
(http://photoward.be/trein/IMG_1079.JPG)
Mvg,
Ward
Ward, bedankt voor de foto's, ziet er nu al geslaagd uit. Nog even doorsparen.
Kijk er al naar uit en zoals gehoopt dat die pas eind maart zal uitgeleverd worden....
De Sprinter zal misschien eind volgend jaar klaar zijn...als Modern Gala wil meewerken ;)
Citaat van: loebaske op 19 december 2015, 12:43:13 PM
als Modern Gala wil meewerken ;)
Die waren toch failliet...
Yannick
Citaat van: vyncky op 19 december 2015, 16:03:20 PM
Citaat van: loebaske op 19 december 2015, 12:43:13 PM
als Modern Gala wil meewerken ;)
Die waren toch failliet...
Yannick
Allicht heeft Eric het over de vrijgave van de mallen.
Mooi modelleke, sparen is dus nu de boodschap ;) en daar een werkende koppeling op, een ander nummertje erbij en een lekker lang treintje op de baan (kan net stoppen aan de halte van Vaerwegh Dok dan) 8)
Uitkijken naar 2016... Zag hem vorige week ook al staan in de vitrine achteraan de winkel en in de glazen vitrine bij het binnenkomen.
Praktisch... Kun je verschillen zien in het DC en het AC/DC model?
Andere dakopbouw, ev. andere verschillen...
Zeer mooi; zal maar ook beginnen te sparen.
Gisteren nog eens gaan kijken en op details niets af te keuren hoor. Ik denk zelfs dat dit model het meest gedetailleerd model is dat ik ooit ben tegengekomen
in de modelspoorwereld.
Knap gedaan van VBV, echt mooi
De eerste leveringen van de dc-analoog versie staat op dit moment gepland eind mei de rest zou dan volgen. Nu wachten ze nog op een printplaatje voor dan eerst met een prototype te testen en dan in productie te gaan.
Vandaag door Sophie en Kristof bevestigd gekregen dat de analoge DC versies waarschijnlijk tegen de zomer zullen uitgeleverd kunnen worden.
De DCC en DCC-Sound krijgen inderdaad een andere printplaat en worden uitgeleverd na de zomervakantie.
Weet weer wat gedaan, de potjes verf staan al klaar om te verweren...om een realistisch model te maken...
Citaat van: loebaske op 27 maart 2016, 13:20:55 PM
Weet weer wat gedaan, de potjes verf staan al klaar om te verweren...om een realistisch model te maken...
Vergeet vooral de graffiti niet, tegenwoordig een onmisbaar detail om een model ècht realistisch te maken.
Vergeet ook de bijbehorende graffiti niet. ;)
(http://1.bp.blogspot.com/-32RYyPrO0o8/VoDnL8-L-UI/AAAAAAAARWU/T7Hf8HRCmu4/s1600/desiro_08029_1.jpg)
En voor alle duidelijkheid: vergeet de graffiti, nu zal de boodschap wel duidelijk zijn zeker na drie keer hetzelfde te zeggen?
Marc, in sommige gevallen ben je er beter mee om het in het Arabisch te schrijven, jonge gasten zijn dat al naar het schijnt gewoon.Laat staan het begrijpen.
Zorbi en zampi.
Den Eric.
Helaas is mijn kennis van het Arabisch grosso modo nihil, ik ken alleen Vloms en Sinnekloasses, ik ben dus gèèn echte Belg, en daar ben ik fier op!
Dit verscheen deze middag op hun site...
CiteerDe eerste test loks van de Desiro treinstellen .. weldra meer info/foto's via onze nieuwsbrief (DC analoog) Deze zijn nu nog niet leverbaar, het is een testmodel uit de productie
Enkele foto's van het pre-productie model:
http://www.vanbiervliet.com/news-desiro.htm
Enkel de koppeling langs ene kant zit er verkeerd op (kant sc1), en de voettredes lijken me wat bleek te zijn..
Voor de rest zeer knap model, dat ik in het echt vorige week ook al eens heb kunnen bewonderen..
Dikke pluim voor VBV!
Mvg
Ziet er een prachtig model uit, alleen vind ik de koppelingen tussen de delen wel heel opvallend en heel laag hangend. Wordt dit nog aangepast?
Citaat van: Peter op 17 juni 2016, 10:30:33 AM
Ziet er een prachtig model uit, alleen vind ik de koppelingen tussen de delen wel heel opvallend en heel laag hangend. Wordt dit nog aangepast?
Daar vrees ik voor.
Ze werkt in ieder geval veel beter en vlotter dan de koppelingen die indertijd door Mehano op de MW41 gezet werd.
Laat ze dan maar iets "lomper" zijn. bij mij moet het rijden ;)
Prachtig stel!
Het jeukt hier om toch maar te bestellen, maar zou toch wel eens willen weten of die grote koppeling niet aan de puntcontacten van Märklin wissels blijft hangen, want ze hangt toch echt heel laag.
Ik vermoed dat de foto wat een vertekend beeld geeft ivm de laaghangende stekkerverbinding. Ik kan me echt niet voorstellen dat vbv hier geen rekening mee gehouden heeft.
Ik zie hun zondag in Woluwe, zal het hun eens vragen.
Citaat van: NielsVV op 17 juni 2016, 14:11:17 PM
Ik vermoed dat de foto wat een vertekend beeld geeft ivm de laaghangende stekkerverbinding. Ik kan me echt niet voorstellen dat vbv hier geen rekening mee gehouden heeft.
Ik zie hun zondag in Woluwe, zal het hun eens vragen.
Ze zijn tenslotte ook marklin-dealer dus het lijkt me alleen maar logisch dat het ook goed op een 3-railbaan rijdt.
Wat de kleur van de uitklaptredes voor in -en uit te stappen betreft, dat is wat bleek, een grijze tint zoals onderaan die losse onderdelen op het stel zou beter geweest zijn.
Voor de rest komt hij heel goed over en lijkt het me een prima afgewerkt stel. :)
Kijk al uit naar eind dit jaar, kan dan alles zelf beoordelen...
CiteerKijk al uit naar eind dit jaar, kan dan alles zelf beoordelen...
Inderdaad, rustig afwachten. Heb alle vertrouwen in VBV dat dit allemaal in orde is, eens het model uitgeleverd wordt
In Woluwe hadden Van Biervliet een model bij , zag er veelbelovend uit, voor zover het klaar was .
Jan
Volgens de website zijn de dc modellen in productie, het zal dan niet lang meer gaan duren neem ik aan?
Sven
Ze hebben nu toch (een verdiende) vakantie dus denk dat dat nog even zal blijven liggen...
Hoi Jelle,
Ja dat weet ik ook, en was eigelijk 'de vakantie buiten beschouwing gelaten'.
Sven
Beste forummers,
Ik heb dit draadje nog eens aangesneden om een vraagje te stellen over het VBv Desiro-model dat ik zonet bij Loebaske ben gaan ophalen;
Het is de versie zonder binnenverlichting, doch de stuurstand is wel verlicht (wisselend met rijrichting).
Nu vind ik nergens een mogelijkheid (dmv F-toets) om deze uit te schakelen, en ik vind het wel logischer dat deze tijdens het rijden niet brandt.
dus wie heeft hier ervaring mee?
Voor de rest een prachtig stel dat zeer vlot rijdt, en niet te stoppen is! (was) ;D ;D
Maar na CV4 en CV5 drastisch ingekort te hebben gedraagt het stel zich nu perfect.
;)
Ik heb het stel zelf niet, maar zou het kunnen dat het gewoon het licht van het display is dat doorschijnt?
Citaat van: Jurgen op 08 juli 2018, 16:29:40 PM
Ik heb het stel zelf niet, maar zou het kunnen dat het gewoon het licht van het display is dat doorschijnt?
Dat sluit ik niet uit Jurgen, al is het héél klaar in de stuurpost...ik ga dat onderzoeken wanneer het eens niet te warm is op de treinkamer....
Alvast bedankt voor het meedenken
;)
Hallo Rangeerduivel,
Normaal gezien moet er in de doos een blad zitten waar al de funkties staan beschreven. Aangezien je uwe desiro hebt 'overgekocht' kan het zijn dat de 'verkoper' dit blad niet meer in de doos heeft zitten of het verloren is. Bij mijn desiro : F7 : Cabineverlichting / F8 : Koersbordverlichting
Ik heb wel de Desiro in full-option maar mag normaal geen probleem zijn voor de basisfunkties.
Normaal zijn bij VBV de funkties bij alle stellen op de zelfde wijze ingesteld uitgezonderd dat bij de sound extra soundfunkties bijkomen.
Probeer eens om F7 & F8 uit te schakelen.
Hopelijk ben je hier wat mee. Ik kan desnoods wel mijn funktieblad naar je doormailen als je wilt.
Mvg
755philippe
Philippe,
De versie die ik heb is de digitale, dus met decoder vanuit de winkel/fabriek er in, maar zonder de optie "interieurverlichting".
Dus ik vermoed dan ook geen koersbordverlichting.
Er zit een biefje van Van Biervliet erbij met de funkties in twee talen;
F0= lichten rood/wit
F3= rangeersnelheid
F4= uitschakelen optrek/afremvertraging
Meer niet, maw de gewone funkties van een lokpilot.
;)
Hallo Rangeerduivel,
Wat ik volgens jou zou doen is even kontakt opnemen met VBV (Kristof) en die zal je zeker verder helpen (tel of mail) als het zo kan opgelost worden. Is er een fout bij de aansluitingen wordt het eventjes naar Ingelmunster rijden. Wees snel zou ik zeggen want vanaf 15/7 is hij een maand op verlof. 8) 8)
Het licht van de display zoals Jurgen al aangaf zou ik ook even testen.
Mvg
755philippe
Hallo,
Volgens Van Biervliet kunnen bij de versie zonder interieurverlichting ook de rode lichten niet apart geschakeld worden.
Bij de versie met interieurverlichting wel.
Mvg
Eric
Citaat van: hazegras op 09 juli 2018, 11:33:45 AM
...kunnen...ook de rode lichten niet apart geschakeld worden.
dat klopt inderdaad, zij branden gewoon samen met de witte vooraan, maar dat hindert niet gezien ik maar 1 stel heb en dus nooit in dubbeltractie gereden wordt.
;)
Citaat van: hazegras op 09 juli 2018, 11:33:45 AM
Hallo,
Volgens Van Biervliet kunnen bij de versie zonder interieurverlichting ook de rode lichten niet apart geschakeld worden.
Bij de versie met interieurverlichting wel.
Mvg
Eric
Amai, dat is ook wel jammer. Bij een model uit deze tijd moet dat standaard kunnen! Interieurverlichting of niet!
Allicht is dat het einde van het straatje ...