Een prachtig gerestaureerd stationsgebouw van Bad Münstereifel, althans aan de buitenzijde, want binnen is er de toeristische dienst, een kleine werkplaats en een fietsenhandel/verhuurder. De beide rangeersporen zijn al lang verdwenen, alhoewel er hier en daar nog verschillende stukken te zien zijn. Dus nog maar een enkel doodlopend spoor aan het perron.
(https://farm5.staticflickr.com/4307/35286267634_6a730cc0fb_b.jpg) (https://flic.kr/p/VL8m1J)DSCN2913-2 (https://flic.kr/p/VL8m1J) by Peter Verlooy (https://www.flickr.com/photos/156171905@N05/), on Flickr
Dit station wordt enkel nog maar bediend door de Motortriebwagen baureihe 620 van de Regio DB - Vareo
Praktisch nieuw en geruisloos en heerlijk om mee mee te reizen.
(https://farm5.staticflickr.com/4316/35319632863_e910d18b3e_b.jpg) (https://flic.kr/p/VP5mki)DSCN2900 (https://flic.kr/p/VP5mki) by Peter Verlooy (https://www.flickr.com/photos/156171905@N05/), on Flickr
dit vind ik nu fijn, de mix van klassiek gerestaureerd (of goed onderhouden) en nieuwe technologie...
Dat spoorbed met die kromme dwarsliggers vind ik wel speciaal !!!
Die kromme dwarsliggers, dat is een variant van het zig-zag spoor wat we in Nederland ook hebben gehad, en wat onpraktisch bleek.
Citaat van: Peter op 24 juli 2017, 10:40:06 AM
Dit station wordt enkel nog maar bediend door de Motortriebwagen baureihe 620 van de Regio DB - Vareo
Praktisch nieuw en geruisloos en heerlijk om mee mee te reizen.
Dat we hier in België toch nooit dergelijk materieel hebben rondrijden... Hier zijn het enkel stellen die alleen maar problemen hebben, veel te veel kabaal maken en waar het comfort soms ver te zoeken is. Bovendien zien deze stellen er een stuk beter uit dan onze stellen type 41 of desiro's ...
Citaat van: 59erke op 24 juli 2017, 19:51:35 PM
Citaat van: Peter op 24 juli 2017, 10:40:06 AM
Dit station wordt enkel nog maar bediend door de Motortriebwagen baureihe 620 van de Regio DB - Vareo
Praktisch nieuw en geruisloos en heerlijk om mee mee te reizen.
Dat we hier in België toch nooit dergelijk materieel hebben rondrijden... Hier zijn het enkel stellen die alleen maar problemen hebben, veel te veel kabaal maken en waar het comfort soms ver te zoeken is. Bovendien zien deze stellen er een stuk beter uit dan onze stellen type 41 of desiro's ...
Heeft al veel te maken met de kleurstelling waarin ons Belgisch materiaal rondrijd....
Heeft eerder te maken met wie over de bestellingen beslist bij de NMBS..
Van Europa moet het altijd de goedkoopste zijn, en goedkoop is niet altijd beterkoop..
Laat daarbij nog eens komen dat de bestellingen van de NMBS bepaalde bedrijven moeten redden..
Daarnaast zou m'n veel meer naar de wensen van personeel/reizigers moeten luisteren..
Ochja, binnenkort allemaal privé en dan zal het wel beter zijn zeker? ::)
Nog een paar foto's van onze rit naar Bonn
Het interieur, geschikt voor rolstoelgebruikers, kinderwagens en fietsen enz. En heel proper.
(https://farm5.staticflickr.com/4311/36025640081_04c69c6c80_b.jpg) (https://flic.kr/p/WTsPFx)DSCN2897 (https://flic.kr/p/WTsPFx) by Peter Verlooy (https://www.flickr.com/photos/156171905@N05/), on Flickr
De dubbel deuren met deuropener sensor toetsen zowel voor normaal gebruik al ook gemakkelijk bereikbaar voor rolstoel gebruikers.
De zilverkleurig metalen trede schuift verder uit als de onderste sensortoets door bv. rolstoelgebruikers, kinderwagengebruikers enz wordt ingedrukt, zodat je zonder problemen in het rijtuig kan rijden. Eens de deuren open is er veel ruimte om te maneuvreren.
(https://farm5.staticflickr.com/4325/36159236065_9699f99d9c_b.jpg) (https://flic.kr/p/X6gx7z)DSCN2898 (https://flic.kr/p/X6gx7z) by Peter Verlooy (https://www.flickr.com/photos/156171905@N05/), on Flickr
Slechts 1 raam links en rechts direkt achter de stuurstand (Bestuurder steeds zichtbaar door een ruit) voor de eerste klasse zitplaatsen.
(https://farm5.staticflickr.com/4326/35351653813_ae7f309e54_b.jpg) (https://flic.kr/p/VRUt3D)DSCN2899 (https://flic.kr/p/VRUt3D) by Peter Verlooy (https://www.flickr.com/photos/156171905@N05/), on Flickr
Niet zichtbaar op mijn foto's: binnen in de rijtuigen zijn er drukknoppen voor mensen die willen uitstappen in stations waar enkel gestopt wordt op aanvraag. (Bv Kottenforst, Euskirchen-zuckerfabrik enz)
PS: voor geintereseerden: het station Bonn heeft niets maar dan ook NIETS meer te maken met het oude gebouw waarvan in H0 en N modellen bestaan van Faller en Kibri. Het is er (tot 2019 als alles goed gaat een grote bouwwerf (bouwruine is een duidelijker omschrijving)