MSM ACTIE 2024

Gestart door the_gold, 19 november 2022, 14:16:42 PM

Floris

Je moet ook maar net een model hebben waar toch al een run van duizenden over n paar varianten verdeeld geproduceerd wordt, waar je met een msm variant bij kunt aansluiten. Voor alleen de msm versie een productie starten heeft geen zin zelfs al bestaat de tooling al.

lilliput

Denk dat het al moeilijk genoeg is om een producent te vinden die bereid is een specifiek model te produceren voor MSM. Als je al ziet dat Rocky Rail nog steeds zijn NMBS 7800 niet heeft uitgebracht (was ook een mogelijke exclusiviteit voor MSM).
Het gekozen model is er één die een echte collector's item kan worden temeer daar deze loc de enige was in zijn soort en zelf maar een maand of 10 in deze kleurstelling gereden heeft met de nieuwe nummering van 1971.

Mijn enige bedenking is dat de serie 22 van VBV wel technische problemen heeft gekend in het verleden. Hoop dat die weggewerkt zijn ondertussen zoals bij de Serie 55 het geval is.

Heb alvast het model besteld, daar de Serie 22 wel op alle andere vlakken, qua afwerking enz. wellicht de beste op de markt is. Kortom, alle lof voor MSM voor het initiatief en volgende keer misschien een 91 fabrieks locje met een paar wagons.

Koen

Misschien moeten we de zaak toch eens positiever bekijken.
Ik ben al blij dat MSM een nieuw project er wil bijnemen. Zeker na de overname is dit niet evident.
Laten we Guy dan ook eens zien hoe sterk we dit appreciëren. Zonder hem was er geen MSM meer!

Bedankt Guy en Luc voor alle inspanningen. Dit mag ook eens gezegd worden.

Ik heb alvast mijn steentje bijgedragen en een model besteld. Wie volgt er? ;)

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Michael

Mijn bevestiging van de bestelling had ik 28 februari jl. al binnen
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

spijtige is enkel dat men steeds uit dezelfde vijver vist

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 maart 2024, 17:18:11 PMspijtige is enkel dat men steeds uit dezelfde vijver vist
bedenking waarom moet het steeds een loc moet zijn, waarom geen treinsamenstelling waar anderen ook  150 stuks hanteren ? Er bestaan samenstellingen trein vanaf 2 wagons .........

Koen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 maart 2024, 17:20:13 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 maart 2024, 17:18:11 PMspijtige is enkel dat men steeds uit dezelfde vijver vist
bedenking waarom moet het steeds een loc moet zijn, waarom geen treinsamenstelling waar anderen ook  150 stuks hanteren ? Er bestaan samenstellingen trein vanaf 2 wagons .........

Dit is in het verleden al gebeurd maar met een lauw onthaal. Velen verkochten de wagons en behielden de loc.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

toen was het wel wagons plus loc uiteindlijk waren het weinig zeggende wagons ook waar eigenlijk niemand zat achter te wachten !

Sicco

Ik vraag me hier toch elk jaar weer af wanneer het wel eens goed is. Man man man.....

Metpetergaathetbeter

iemand toch mag een ander gedacht hebben dan het uwe niet ?

Sicco


doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 maart 2024, 18:24:59 PMtoen was het wel wagons plus loc uiteindlijk waren het weinig zeggende wagons ook waar eigenlijk niemand zat achter te wachten !
Peter doe eens een suggestie.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 maart 2024, 18:24:59 PMtoen was het wel wagons plus loc uiteindlijk waren het weinig zeggende wagons ook waar eigenlijk niemand zat achter te wachten !

Ik vond die dan wel tof want ja die kwamen wel op de locatie die ik gebruikte voor m'n ooit gestarte module.

Ik heb dan bv niets met graanwagons od. Elks z'n smaak zeker?

Greetz

Thommy

ERVIN

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst eens gaan kijken ben over welke  loc jullie het hadden want ik ben niet zo op de hoogte van dit tijdperk , ik bestel hem niet , ik kan er niets mee doen.
Ik volg dan ook de mening van The Gold en MetPeter... , jammer dat VBV de Traxxen heeft geannuleerd , vooral de blauwe Rhenus Traxx stond hoog op mijn verlanglijstje , ze zouden te duur zijn voor ontwikkeling.
Misschien zie ik het verkeerd en verbeter mij maar als dat zo is , maar met locs uit vervlogen tijden trek je toch geen jeugd aan?
De meesten zullen deze Reeks 22 uit hun jeugd nog kennen , en daarom willen de meesten deze loc dan ook graag bestellen , ik zou als jonge beginnende modelspoorfanaat (waar ik al heel lang niet meer tot behoor) liever dingen kopen die nu op de rails te zien zijn.

Maar " niets is stom" ieder zijn eigen ding. ;)

Sicco

Ik ken er genoeg die materieel verzamelen van voor 'hun tijd' (zoals ik ook altijd gedaan heb). Zeker omdat men vroeg of laat zal realiseren dat het spoorgebeuren vroeger veel interessanter was. Als men enkel zou rijden in het huidige tijdperk zijn alle baantjes straks twee rechte sporen zonder wissels en sfeer. Bovendien voor de echte jeugd zal een model van deze prijsklasse waarschijnlijk nog iets te hoog gegrepen zijn. Jeugd aantrekken is goed, maar ik denk niet dat deze specifieke actie dit als doel moet hebben.

Vergeet ook niet dat anderen jaarlijks klagen over dat er te weinig tijdperk III gemaakt wordt... en als iedereen die liefst iets anders had gewild dat telkens maar perse moet uiten bij een nieuw initiatief, dan ontstaat er dus een sfeer van dat het allemaal altijd maar stom is.
Natuurlijk zou er meer modern materieel gemaakt moeten worden want ja, dat is in het algemeen gezien goed voor de ontwikkeling. Maar, de fabrikanten zijn niet zo geïnteresseerd meer in België omdat het ene traditioneel Märklin en Duits georiënteerd land is en de markt dus niet alleen absoluut, maar ook relatief te klein is.

Daarom is het zo jammer dat schaarse initiatieven worden ontvangen met vooral negativisme. Niet dat dit forum een graadmeter is, maar het helpt ook niet.