Hallo Zoals ik al bij het voorstellen zei komt er hier een extra etage op het huis te staan, vanavond kreeg ik de eerste voorstel tekening binnen.
Ben het er alleen niet mee eens de achterkant springt ineens 1 meter naar binnen, nou dacht het niet he scheeld me even 6,26 m2 dan :)
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/2de%20etage.png)
De bovenste meter gaat het dus om, waarom die inspringt ten ozichte van de verdieping eronder is me een raadsel namelijk, maar misschien moet dit wel van de gemeente ofzo. word vervolgt
Mischien springt die op het plan in omdat het een schuin dak is?
In het andere geval heb je daar dan wel een ruimte om hout te verzagen zonder er zaagsel in huis is...
Hallo Dennis, aan de achterkant van het huis gaat het recht omhoog allemaal, dus niks schuin dak daar, maar hopelijk hoor ik vandaag meer daarover.
kans is groot dat het een "dichterlijke vrijheid" van de architect is... en dat het dus makkelijk op te lossen valt.
Of misschien heeft het te maken met beschikbare vloeroppervlakte die onder een bepaalde grens moet blijven om een ander soort vergunning te krijgen (goedkoper ) ?
Ik ben gek op "dichtelijke vrijheden" wel als ik het zelf doe :D
Gelukkig had de architect mij verkeerd begrepen en zit die meter er waar aan op de orginele tekening, zo kan ik ook eindelijk eens mijn gedachten in anyrail gaan zetten, tenminste als ik weet waar ik die nieuwe bouw van de baan hier neer kan zetten, de baan tekeningen zo gezegd
En vandaag kwam de pakjes meneer van TNT weer, ik liep heel toevalig tegen wat pakken flex rails aan op marktplaats 100 mtr bij elkaar, dan denken jullie :o :o 100 mtr. geloof me das niks, ik zal zo mijn eerste deel baan plan plaatsen, tis niet veel nog, maar heb er wel 2 uur wakker van gelegen :)
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_069.JPG)
en een kruistafel met klemmen voor als het echte werk dadelijk gaat beginnen hier.
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_070.JPG)
Hans
ja, 100 ùeter lijkt een hele boel maar eens je aan het leggen betn, zit je zo weer door je voorraad heen, zeker als je een grote ruimte hebt.
goed zo, dat het misverstand met de meter ruimte is opgehelderd.
Ok ik zal hieronder even mijn treinbaantje neerzetten, ik hoop uiteraard op kritiek van jullie of dat je zegt ik zou het zo doen, de buitenste 2 zijn omloopbanen de binnenste 2 zijn de banen die de mogelijkheid geven om naar de Yards te komen die ik in gedachte heb.
Rechts onderin wilde ik mijn knutsel gebeuren houden, met spoelbakkie erbij, heeft speciale functie( koffie oa ) ;)
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_definitieve%20baan.jpg)
klik hier voor de grote afbelding! (http://bullcat.nl/upload/halfnul/definitieve%20baan.jpg)
het is nog niet veel maar zo zit het ongeveer in mijn hoofd wat ik als baan wil, amerikaans helemaal dus.
Zijn de buitenste 2 omloopbanen zichtbaar? Indien ja ze misschien een beetje laten kronkelen met enkele zachte bogen. Zo recht is maar niets he ;D
wel een mooi plekje voor een groot station
@Stieven, daar zit ik zelf eigenlijk nog over na te denken, als ik ze met flauwe bochten laat gaan lever ik wel ruimte voor de yards in denk ik dus, zeker aan de linkerkant. aan de bovenkant zou het denk ik wel een goed idee zijn en daar het spoor richting canon boven kant laten lopen, en onder in de vallei ook 1 baandeel van de omloop baan
@ lS models ik heb maar 2 stammetjes met personen vervoer dus erg veel station zal het denk ik niet worden, maar wie weet ergens in een bocht een station.
Ik zou ook zoals Stieven schrijft je baan veel vloeiender laten lopen, nu is het zo'n statisch geval dat de muren afloopt ... en dat lijkt mij een beetje dwaas wanneer je zo'n ruimte ter beschikking hebt ;)
Hoe zou jezelf dan dat vloeiende doen? teken is wat in op mijn foto, hou wel rekening met erg lange treinen.
Citaat van: Opa-Bullcat op 20 februari 2014, 20:29:47 PM
Hoe zou jezelf dan dat vloeiende doen? teken is wat in op mijn foto, hou wel rekening met erg lange treinen.
Lange treinen lopen denk ik mooier in een ruimere bocht en je hebt ruimte zat.
Qua vloeiende bocht zou ik zelf een kwart-ronde mal maken en daar leg je je rails omheen.
Groet,
Wim
Wim, ben ik helemaal met je eens, alleen heb ik ooit een baantje getekend met flex in de bochten, dat lukte me dus voor geen meter, dus nu maar op de tekening de ruimste bocht genomen en die gebruikt.
Eigenlijk meer om een idee te krijgen he, zo goed ben ik nu ook weer niet met tekenen, ik mis de diepte en de hoogte erin, ik zie het zo voor me maar op papier krijg ik het niet :(
Beste Hans,
Bij deze een empirische methode om een redelijk perfecte bocht met afwijkende straal te tekenen met flex.
Op een recht stuk spoor teken je een lijn (rode lijn) met de straal van de bocht die je wil (in dit geval 1 meter). Je tekent de lijn nog eens loodrecht op met middelpunt en nog eens onder een hoek van 45°.
(http://i1314.photobucket.com/albums/t576/HYAonPB/Bocht%20tekenen/01_zpsac3f3b76.jpg) (http://s1314.photobucket.com/user/HYAonPB/media/Bocht%20tekenen/01_zpsac3f3b76.jpg.html)
Op het uiteinde van de loodrechte lijn laat je je baan verder lopen met een stuk recht spoor. Op het uiteinde van de lijn onder 45° leg je een hulpstukje recht spoor onder een hoek van 45° ten opzichte van de horizontale.
(http://i1314.photobucket.com/albums/t576/HYAonPB/Bocht%20tekenen/02_zps5a9697fa.jpg) (http://s1314.photobucket.com/user/HYAonPB/media/Bocht%20tekenen/02_zps5a9697fa.jpg.html)
Teken nu een stuk flex spoor in de eerste sectie (geel stuk flex) en verwijder dan het hulpstukje recht spoor.
(http://i1314.photobucket.com/albums/t576/HYAonPB/Bocht%20tekenen/03_zps55844427.jpg) (http://s1314.photobucket.com/user/HYAonPB/media/Bocht%20tekenen/03_zps55844427.jpg.html)
Tot slot verbind je, in de tweede sectie, het eerste stuk flex met de verderzetting van je baan door middel van een tweede stuk flex (oranje stuk flex) en klaar is kees.
(http://i1314.photobucket.com/albums/t576/HYAonPB/Bocht%20tekenen/04_zpsaa73c458.jpg) (http://s1314.photobucket.com/user/HYAonPB/media/Bocht%20tekenen/04_zpsaa73c458.jpg.html)
Indien je grote stralen wenst of indien je nof een perfectere cirkel wil kan je nog lijnen leggen op telkens 22,5° of bv om de 15°.
Je kan de bocht ook in 1x trekken maar dan zal de afwijking in het midden van de (enige sectie) een centimeter of 5 zijn voor een straal van 1 meter.
Beste Hans,
Je tekent je baan met de computer. Doe anders één stap terug en ga gezellig over op potlood en papier. Misschien ontdek je dat schetsen meer je ding is. ;)
Ja nou, schetsen is helemaal mijn ding LOL, was ik op school al een kei in Wim :P
Citaat van: Cord op 21 februari 2014, 19:19:49 PM
Beste Hans,
Je tekent je baan met de computer. Doe anders één stap terug en ga gezellig over op potlood en papier. Misschien ontdek je dat schetsen meer je ding is. ;)
Ieder z'n meug Wim.
Jij kan natuurlijk ook een stap vooruit doen. ;) 8)
Al zoekende op forums en andere plekken op internet kwam ik enige tekeningen tegen van Gerolf, zit ook hier op het forum, ikmocht zijn tekening gebruiken en deze ziet er zo ongeveer net zo uit als ik wilde, ik hang even een plaatje hieraan deze posting, wat vinden jullie ervan ?
Ik zit trouwens wel te denken om de buitenste 2 x 4 sporen in een schaduw station te leggen, en de onderste baan in het midden een soort kopstation, kolenmijn zo kan ik hem verhoogt over de canon terug laten lopen naar de hoofd yard.
iemand nog ideeën, dit plan is trouwens wel met flex rails, go laat ik daar een boel van hebben :D
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/optie-1.png)
Hoi Hans,
Als ik het schema bekijk denk ik dat deze "2x 4 sporen" achter de coulissen liggen. Het zijn m.i. schaduwstations met een keerlus. Het zichtbare deel is, denk ik, het geruite deel van het schema.
Verder lijkt het me dat beide tongen in twee gedeeld zijn door een achtergrond.
Moet gezegd dit is een zeer serieus plan.
Hallo Jan, ja ik heb dus ook serieuze plannen met een ruimte van 7,5 x 5,5 meter ongeveer, ik werd inderdaad al op de 2 x 4 rails gewezen dat die achter een schotje konden zitten, dat is inderdaad ook een optie bekende ik me later.
Alleen kom ik dan links en rechts onderin in de knoop als ik het zo bekijk, iemand die hier een oplossing voor ziet mag het zeggen.
Ben het wel met HYA eens. Dat is een enorm plan. Is dat niet wat over ambitieus om zo ineens aan te beginnen?
Ook al zou ik de plaats hebben, dat is echt wel enorm. Chapeau als je dat klaar krijgt ;D ;)
Hallo Stieven, ik heb de ruimte, en de tekening, lijkt me dan wel vreemd om ergens een ovaaltje in de hoek neer te gaan leggen of wel?
ik ga wel aan 1 kant beginnen uiteraard, en dat zullen wel die 4 verdekte sporen zijn die je op de baan ziet en dan langzaam verder uitbreiden en zien wat ik tegen het lijf loop, ik hoef de baan niet in een aantal maanden af te hebben, maar wil wel een doen hebben om heen te werken.
'k Zou eerder het uiteindelijke plan hier op baseren, maar dan wel met een onderliggend schaduwstation op niveau -1 ... leg je traject dan wat meer naar voor, dan kan je er makkelijker aan moest er wat fout gaan dan bij die 4 sporen daar aan de muur.
Niveau -1 klinkt inderdaad veiliger. Maar Hans komt op dat niveau niet je LGB-baan te rijden?
Wim, goed dat je daarover begint, toevallig vandaag met de aannemer gesproken en de trap naar de zolder. De trap, ja de trap omhoog, ik wil daar namelijk een extra tree op hebben aan het eind.
Waarom deze extra tree, wel er lopen 2 baanstukken langs het trap gat, en ik wil niet dat er net iemand omhoogkomt en mijn treintje door de ruimte schopt, dus ik had vannacht lopen denken, 1 extra tree, stukje vlak en weer een tree omlaag in de ruimte, uiteraard kan ik zelf dat gebeuren ook wel maken, maar als ze nu toch bezig zijn daar kunnen ze mijn tunneltje van 30 cm breed ook wel maken toch :)
Stel je nog niet teveel voor van dat LGB gebeuren in het begin zal wel een dubbele ovaal worden, met onder het schuine deel van het dak enige opstel sporen, en die digitaal.
Echt als alles zijn plek krijgt wat nu nog in mijn kop zit dan hoop ik het echt mooi te kunnen maken in het begin nog niet zo ontiegelijk mooi als jullie het doen, maar wel met de gedachte ook ik wil dat kunnen, maar eerst gas op de rails :) en veel foto's maken van de vorderingen ervan.
Ondertussen zit ik nog wel met die 2 lussen, onderin liks en rechts in de baan die raar lopen, of de zwarte yard moet verhoogt gaan worden.
Doe eens ff meedenken graag, dit is echt voor nu een bottleneck hier in mijn geest nog.
Begonnen met het tekenen in iTrain van mijn banenplan, man wat een werk zeg, het is schematisch nu dus, hieronder foto ervan.
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/links-deel-a.jpg)
dit is de linkerkant met de verdekte opstelsporen links, zat te denken aan een reeks bergen/canon er voor te makenen daaroverheen dat 1 ne spoortje.
Zulke programma's om je baan te tekenen: Ik heb de indruk dat die vooral veel vrije tijd wegnemen.
Ik gebruik een vector-tekenprogramma (Corel) voor al mijn tekenwerk. Dat getoonde plan is er ook mee getekend ;)
Wat die schaduwstations betreft: die liggen op -1, hoor:
telkens afdalen vanaf het zichtbare station, en verder dalend in het schaduwstation.
Daar hoeven de rails immers niet horizontaal te liggen: je loc houdt de sleep wel op zijn plaats ;)
Hallo Gerolf, nog bedankt dat ik je plan mocht gebruiken trouwens, de tekening hierboven is niet in een baan ontwerp programma zoals anyrail bijvoorbeeld.
Deze tekening is voor het digitaliseren van de baan, hier moeten de blokken nog in verwerkt worden dus, vandaar dat het meeste ook haaks de hoek om is bij een bocht enzo.
Ik wil de 2 doorgaande sporen zoals ik ze zie dus met blokbeveiliging uitvoeren zodat die hun rondjes kunnen rijden terwijl ik op de yards bezig ben om nieuwe stammen samen te stellen, op dat bovenste spoortje laat ik een trein of 3 pendelen naar beneden, personen vervoer, maar dit zit nog ergens in mijn grijze massa en komt er pas uit als ik de plaat voor me zie voor de trein.
Ben er trouwens erg content mee met de tekening, ik had echt een schrijvers blok, er kwam niks van ontwerpen.
Daar ik niet wist waar ik onderstaande nieuwe aankopen anders als een trein moest plaatsen doe ik het maar hier :)
Even bij Walthers geshopt in duitsland bij all USA trains.
3 van deze, leg hieronder uit wat ik ermee wil gaan doen.
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_073.JPG)
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_074.JPG)
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_075.JPG)
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_076.JPG)
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_071.JPG)
er komt een kolen Yard op de treinbaan :)
die kantel molen van het eerste plaatje daar wil ik er 3 van naast elkaar zetten zodat er dus 3 treinen tegelijk gelost kunnen worden, ik had dat in een filmpje 1:1 gezien alleen stonden ze daar dacht ik achter elkaar te draaien.
Wel, dat word veel bouwen. ;D
Veel plezier ermee!
Moet je eens kijken in het boek van Droege "Freight terminals & trains". Staan van die machines in en nog andere.
Kan je downloaden bij Google Books: https://ia600308.us.archive.org/1/items/freightterminal00droegoog/ (https://ia600308.us.archive.org/1/items/freightterminal00droegoog/) Die heeft nog wel boeken over passagiertreinen, terminals, yards. Allemaal amerikaanse praktijk jaren '30-'50.
EDIT: link is een sluipwegje. Normaal kan je vanuit europa niet downloaden van Google Books, maar als je via archive.org gaat, dan zoekt in "texts", boek aanklikken en dan rechts in de kader waar je het type download kan kiezen "https" aanklikt kan je lekker wel aan de google books. Een klik meer...
Dank je voor de link, we hebben wat te downloaden en te lezen :)
Heeee Ha, ik had al een topic hier, wel dan weet ik nu waar ik mijn spagetie sliert kwijt kan die ik wil gaan maken op de zolder, men heeft gezegt dat er deze maand een mee word gestart, zal wel juni worden dus :( ik ken dat. maar onderstaand is dus de bedoeling dat er word gelegd.
Ik zal het geheel eerst maar eens los laten zien, dat kijkt makkelijker dus.
Onderstaand de totale foto van de baan schaduw station en daarboven parade spoor. Elk klein blokje is 10 x 10 cm, de grote zijn een meter in het vierkant.
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_hele-baan-LGB.jpg)
Hieronder het schaduw station, alle bochten zijn minimaal R2 anders kan mijn mallet er niet doorheen, waar ik toch R1 heb liggen kan de Mallet niet komen als de software iTrain juist werkt.
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_schaduwstation-niveau-0.jpg)
En hier foto van het parade spoor, ik wilde hier toch echt wel scenery gaan maken, en wel ongeveer het idee van iemand op het grootspoor forum een massieve bergwand beetje grand canon stijl waar de trein langs slingert, ook een klein station want ik heb bij deze schaal wel enige personen wagons.
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_Parade-spoor-+30cm.jpg)
Dan nu op 80 cm hoogte het schaduw station voor de H0 baan, ik weet alleen niet of ik dit schaduw station onder of achter mijn paradebaan leg, ik heb ruimte zat geloof ik. maar eerst het schaduw gebeuren.
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_schaduwstation-niveau-1.jpg)
en dan nu het parade gebeuren waar ik vast mee begonnen ben maar wat nog diverse tangeer terreinen moet hebben.
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_parade%20H0.jpg)
en hier zover het al af is, op dit plaatje is het schaduw station dus nog op dezelfde hoogte als het parade spoor.
(http://bullcat.nl/upload/halfnul/H0_halfnul-all.jpg)
Citaat van: Opa-Bullcat op 11 mei 2014, 22:44:18 PMalle bochten zijn minimaal R2 anders kan mijn mallet er niet doorheen, waar ik toch R1 heb liggen kan de Mallet niet komen als de software iTrain juist werkt.
is het niet eenvoudiger (en mooier) om met flexibele rails te werken ?
Hallo Gerolf, ik heb hier al bergen R3 bochten liggen voor de LGB baan dus ik wilde die als eerste maar gaan gebruiken, mocht ik te kort komen dan stap ik voor de bochten over op flex rails.
Voor de H0 baan heb ik bijna alleen maar flex rails liggen ( vandaar dat het even was uitverkocht op MP :) )
Ben nu bezig om LGB in iTrain te laten werken, hetgeen nog niet echt wil maar er is gelukkig veel hulp hiermee op het iTrain forum zelf.
Zo het was even stil hier, en niet alleen met aankopen dat toch alleen maar kokers en dozen met flex rails waren niet echt noemenswaardig om te vermelden hier leek mij.
Ze zijn dinsdag begonnen hier alleen nog niet op het dak met de hobbykamer, ze hebben de kozijnen beneden vervangen door nieuwe met dubbelglas , je moet eens wat met een huis van 100 jaar.
AS maandag 26 mei gaan ze het dak op, morgen komen de steiger bouwers voor en achter zo'n stellage neerzetten, als valbescherming, schijnt te moeten tegenwoordig.
foto's van beneden heeft geen zin, de bouw soms van de etage mss wel en anders ook niet :)
Hans
we zijn eindelijk eens lekker productief bezig hier, de zolder lonkt dus dan maar eens een oude server omgebouwd zodat daar een tv op kan 41 inch ( tja je moet wat he ) en LGB rijd in iTrain, en die andere grote baanwerken we aan.
Het is trouwens wel een leuk gezicht zon scherm met de baan erop :)
http://bullcat.nl/gal3/index.php/Verbouwing-2014/025
fototje van de opstelling.
Vandaag werden ook enige pakken met hout het dak op gehesen dus het jeuk echt goed hier al :)
http://bullcat.nl/gal3/index.php/Verbouwing-2014/004-01
http://bullcat.nl/gal3/index.php/Verbouwing-2014/011
en toen kwam een heeeeeeel veel te lang weekend :(
Hans
Moooooooiiiiiiii.
Zijn we er klaar voor? wel ik nog net ff niet :) vandaag 11 pakken laminaat gelegd in mijn ruimte :) maar ben nu aan het verhoogde bureau toe, ja mijn bureau/werkplek/knutselgebeuren bedrijfsruimte(minimaal) komt boven op een ovaaltje te liggen, een dubbele keerlus zonder keerlus gebeuren, ik zal morgen eens wat posten zoals ik het in gedachten heb allemaal :)
Nu ff geen puf meer voor ben versleten zo ongeveer :) en ik heb geen haast er ligt een stapel platen en vloerdelen en anders soort hout in de weg, het ligt wel op 3 hondjes dus ik kan het verrijden.
Schande! Die arme beestjes!
Ok, ik zal er even wat foto's opzetten niet veel boeiends ik kan nu even niks doen de elektrieker moet de stroomgoot afmaken.
Het is op dit ogenblik eigenlijk meer het verplaatsen van de balkjes de latjes en het toekomstige plaatmateriaal voor de banen, 28 plaatjes van 9mm bij 60 bij 244, en geloof me ik weet nu al dat ik daar tekort aan heb :D
(http://bullcat.nl/gal3/var/albums/Verbouwing-2014/IMG_0577.JPG?m=1404650543)
(http://bullcat.nl/gal3/var/albums/Verbouwing-2014/IMG_0580.JPG?m=1404650555)
van rechts naar links en dan eindelijk is die vloer leeg. even net doen of die hondjes met planken weg is, dat witte kruis moet hij dus afmaken, dus ik ga daar mooi nog niks doen, slopers zijn het bouwvakkers :( :(
(http://bullcat.nl/gal3/var/albums/Verbouwing-2014/IMG_0579.JPG?m=1404650551)
even wat vorderingen aan 1 deel van de baan, het is niet veel maar is ook geen aangenomen werk.
Maar ondertussen zit Opa niet stil uiteraard, we gaan te keer als een dolle , een hondsdolle :D , onderstaand een paar foto's en een filmpje van de eerste bocht onder de vloer uit, ik zet wel een beschrijving neer wat en hoe op de foto staat en of te zien is.
Zo als eerste de hoek, waar mijn hout opslag schuin tegen de muur stond opgeruimd, uiteraard alle latten netjes op de gewenste maat gezaagd, en hoog tegen de muur weggeborgen. ook gelijk wat planken tegen de muur voor de losse spullen enzo, en een plank is nooit weg.
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/001-09.JPG?m=1407858690)
Ondertussen werd ik bijna omver gelopen door het baanwerkers volk wat nu eindelijk ook eens wat kon gaan doen, opzij ouwe we moeten meten, want meten is weten toch ;) Rechts op de foto komen de 2 sporen onder mijn verhoogde vloer uit, die keerlus.
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/002-07.JPG?m=1407858696)
Daar we eindelijk eens wat ruimte hebben ook maar de eerste R3 bocht gelegd en dat stuk recht op maat gezaagd anders paste het niet, gelukkig is het schaal 1:22,5 dus grote stappen snel klaar :D
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/003-06.JPG?m=1407858700)
Er werd mij vriendelijk doch dringend verzocht door de spoorwerkers om de dozen met rails te sorteren omdat het anders geen werken was met dat gezoek telkens.
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/004-03.JPG?m=1407858704)
En als je dan goed je best doet krijg je onderstaande, ik heb ze maar niet verteld dat er nog een berg rails in de tuin ligt.
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/006-02.JPG?m=1407858714)
De baan werkers waren ondertussen ook aardig opgeschoten met de bocht op hoogte te leggen. De baan begint te stijgen zodra die onder de vloer vandaan komt, tenminste 1 spoor dus die andere blijft op de grond.
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/005-03.JPG?m=1407858709)
de eerste wissels liggen er ook al,
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/007-02.JPG?m=1407858718)
alleen het linker paar ligt nog te dichtbij, maar daar staat nog het 1 en ander in de weg, de hondjes zijn op, ik moet naar de "karwei kennel" verse halen dan kunnen daar de dozen en zo ook op, scheeld verplaatsen telkens.
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/008-01.JPG?m=1407858722)
Onderstaand een test rit van de baanwerkers-baas.
http://youtu.be/Ge57_1HozSQ
Oja nog even een foto van de klus-, hobby-, en bedrijf-werkplek.
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/002-06.JPG?m=1407784986)
word vervolgt.
Zo vanmiddag laat toch nog wat even kunnen doen, eerst allemaal steuntjes zagen die telkens 1,5 cm hoger waren, zodat ik per meter maar 3 cm stijging heb. gaat goed zover, alleen lastig soms kom je net een paar extra handen tekort.
Toch vandaag op de 30 cm kunnen komen na de 2 de bocht van de baan, betekend dat er dus gewoon al 10 meter rails ligt wat normaal zichtbaar is, die lus alleen via webcams he :)
foto van de rechterkant
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/002-08.JPG?m=1408033682)
en 1 van de linker kant.
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/003-07.JPG?m=1408033686)
wordt vervolgt,......
datgaat hier een "scheet" vooruit , zoals ze bij ons zeggen...
Ik ben benieuwd naar de rest, het belooft een mooie baan te worden, volgens het plan
Dank je Dani, de schaal is groot he, dus je maakt al snel veel meters :)
En gisteren toch weer wat meters gemaakt en het eerste kunstwerk geplaatst :)
Hoekie om en kunstwerk.
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/003-08.JPG?m=1408117703)
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/002-09.JPG?m=1408117696)
De korte brug boven het trapgat is het hmmm gevalletje ok achtergrond is nog niks maar dat komt eerst de rails klaar van 1 omloop.
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/004-04.JPG?m=1408134896)
als ik de bocht enzo ook aansluit ziet het er tocch al beter toonbaar uit lijkt mij, denk er zelf even lucht of een berg achter als achtergrond.
(http://bullcat.nl/gal3/var/resizes/De-zolderbanen%2C-spoor-G-en-Halfnul-H0/007-03.JPG?m=1408134911)
Dit staat dus gewoon nog niet op hout aan de onderkant dus he, ik kan met mijn 192cm gewoon de trap op en aflopen dus echt in de weg hangen nee, en toch een hmmmm gevoel, maar als er geen brug zit is een een kale bedoeling met rails over een plankje, dit geeft nog wat veiligheid ook, oja in die muur links op de eerste foto komt een gat richting onder mijn bureau dus.
Wel, word wederom vervolgt,....
Vanavond eens even kijken boven het trapgat hoe we daar uit gaan komen met een korte brug.
Om een idee te geven hoe ik het in gedachten heb zie onderstaande foto.
(http://www.frolin.net/cwrr/pictures/20051112/SilRm1105a.jpg)
origineel op http://www.frolin.net
wordt niet vervolgt,....