Recente berichten

#1
Algemeen / Re: Wielen wagons Ac en Dc
Laatste bericht door raf - Vandaag om 10:02:48 AM
ik rij al jaren alle merken door elkaar op K rails zonder problemen
dc wagons met dc wielen en ac wagons met ac wielen
ook op de club rijd ik zo op de twee banen zonder enig probleem
mijn treinen zitten in plastiek boxen en daar zit steeds een drierail en een twee rail lok in
als ook een twee en drie rail sluitlicht wagon
kunnen we niet rijden op de twee rail dan rijd ik met dezelfde wagons op de drierail  baan
de twee rail sluitlicht wagon zit dan gewoon mee in de trein ergens
rijd ik op de twee rail tja dan rij ik met 1 wagon minder
ik zou zeggen probeer het eens net zoals ik gedaan heb


gr raf
#2
Babbelhoek / Re: uwe verjaardag
Laatste bericht door doomslu - Vandaag om 09:31:50 AM
Gefeliciteerd  :D
#3
Algemeen / Re: Wielen wagons Ac en Dc
Laatste bericht door Klaas Zondervan - Vandaag om 09:04:24 AM
Er is wel degelijk een standaardisatie. Die vind je in de normen van de Morop.
https://morop.org/index.php/de/nem-normen.html
Voor 2-rail systemen zie NEM110 en NEM310. Daardoor hebben de meeste merken hetzelfde profiel.
Alleen Märklin wijkt af, dat systeem is beschreven als bijzonder systeem in NEM340.
Kijk en vergelijk, en je ziet dat de systemen niet compatibel zijn.
#4
Ooit zal het klaar zijn... / Re: Cornfield Junction / Bould...
Laatste bericht door DFS - Vandaag om 08:35:32 AM
Ja daar zitten toch enkele uurtjes werk in !
#5
Algemeen / Re: Wielen wagons Ac en Dc
Laatste bericht door Koen - Vandaag om 06:46:12 AM
Bedankt Frans. Ik ging er vanuit dat de profielen van de meeste merken overeen stemde. Niet dus ::) .
Langleven de standaardisatie  ;D.

Groetjes,

Koen
#6
Babbelhoek / Re: uwe verjaardag
Laatste bericht door PietB - Vandaag om 01:58:33 AM
Vandaag viert marctje zijn verjaardag.



Marc van harte gefeliciteerd en nog vele gezonde Modelspoor-jaren toegewenst.

Maak er een leuke dag van.

grt Piet.
#7
Ooit zal het klaar zijn... / Re: Cornfield Junction / Bould...
Laatste bericht door Cozzy - Gisteren om 22:52:42 PM
Bijzonder mooi Rob!
#8
Algemeen / Re: Wielen wagons Ac en Dc
Laatste bericht door SuSke - Gisteren om 22:48:51 PM
DE afstand tussen de wielen en de vorm van de flens spelen ook mee. Dus ja, het lijkt me logisch dat je op Märklin-sporen wielen gebruikt die een aangepast profiel en uitlijning hebben. Ga je voor het gebruik op verbouwde 2-rail sporen met bv de puco's van Peca of Mein Gleiss, dan heb je weer aan die standaards te voldoen.

Het is dus niet simpel een 1 op 1 verhaal.
#9
Belgische modellen / Re: MS Railtrack 663 / 993
Laatste bericht door Danny HST (NMBS) - Gisteren om 21:19:26 PM
Nu al meer dan een maand geleden alles doorgestuurd .Maar nog steeds niks vernomen via mail of van een terug betaling.... >:(
#10
Algemeen / Wielen wagons Ac en Dc
Laatste bericht door Koen - Gisteren om 20:34:06 PM
Ik kreeg de vraag of het noodzakelijk is om de wielen van een wagon te vervangen naar niet geïsoleerde wielen als je op een Marklin baan gaat rijden.
Ik ging er vanuit dat je met de standaard geleverde geïsoleerde wielen perfect op een Marklin baan kon rijden maar blijkbaar zou dit problemen opleveren ivm de flenzen. Roco biedt bijvoorbeeld voor zijn wagons Ac wielen aan.
Wat is jullie ervaring (Voor de Marklinisten)?

Groetjes,
Koen